Kun hiljaisuus tarttuu siveltimeen
syntyy kauneimmat taulut.
Piirtyy herkimmät ääriviivat
elämän valkealle paperille.
Niin kevyin pehmein vedoin
hahmottelee hiljaisuus
muistoja rakastavaisten iholle
silloin kun vain kosketus on sana.
Pehmeimmät piirteet syntyvät
matkamiehen harmaille ohimoille,
kun hän saa raskaat jäsenensä
asettaa yön hiljaisuuden lepoon.
Luonnon kauneimmat kuvajaiset
ovat järven särkymätön peilipinta
tai paksun puuterilumen verhoama metsä
nekään eivät synny ilman hiljaisuutta.
Kuin ehtymäton keidas on hiljaisuus
lepo hauraan, levottoman mielen
voima lämmittävien sanojen, ajatusten.
Sieltä loppumattomasta lähteestä
voi ammentaa kauneimmat laulut
värikkäimmät taulut elämän seinälle.
Hiljaisuus - keidas.
10
348
Vastaukset
- aveliina
runo. Hiljaisuutta pitäisi muistaa kuunnella useammin. Tästä runosta tuli hyvä olo.
- Helmikankare
... kiitos paljon sanoistasi. Hilaijuudesta on minulle tullut vuosi vuodelta aina vain tärkeämpi ja tärkeämpi elementti. Siihen ei voi verrata mitään muuta olotilaa, ja siksi olen oppinut nauttimaan hiljaisuudesta.
Hyvää loppuiltaa Sinulle. :))
- lumileopardi
kaunis runosi Sinun hiljaisuuden keitaasta! Upeita mielikuvia käytit, kaiken silmissäni nähdä saatoin, hiljaisuuden keitaalle matkasin! Kiitän taidokkuudestasi, hienoa! Hiljaisuus on musiikkia korville, sielunhoitoa mielelle... Mielenrauhaa...:) Oikein rauhallista, hiljaisuuden täyttämää iltaa Sinulle! :)
- Helmikankare
sanoistasi. Hiljaisuus on rikas kokemus. Hyvää yötä Sinulle. :))
- TöllinLiisa
Syvää pohdintaa,elämän freskon edessä.
Kauniisti olet kulkenu siveltimes kanssa,haivainnu paljon kauneutta.
Hymy kasvoilles ja kosketus sisimpääs.- Helmikankare
Niin se vaan elämä rakentuu parhaiten hiljaisuudessa ja harkinnassa, ainakin minun kohdallani.
Mukavaa illan jatkoa sinulle. :))
- sinih52
sait jälleen paperille
hiljaisuus voi kun osaisimme nauttia siitä silloin kuin se on mahdollista..- Helmikankare
opetellut pikkuhiljaa ja mitä enemmän siihen opin sen tärkeämmäksi se minulle tulee. Sieltä saa ammentaa kaiken kauniin.
Kiitos sanistasi ja lempeää illan jatkoa. !
- Aikuinen nainen
Olet oikeassa
Hiljaisuus antaa voimaa
Hiljaisuudessa syntyy
monta hyvää ja kaunista runoa !
Hyvää alkuiltaa sinulle :)- Helmikankare
Ja kiitos kun jälleen kurkkasit runooni. Hiljaisuudesta saa ammennettua niin paljon.
Mukavaa illan jatkoa myös Sinulle! :))))
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p565745Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "752932Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella222168No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401935Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1611829- 191828
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61559Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83117281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191171Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah721006