Äiti,
Olen vielä niin kovin pieni.
Solumöykky vain, sanovat.
Mutta äiti,
Sinun täytyy antaa minulle aikaa,
Aikaa kasvaa.
Äiti,
Olen vielä niin kovin heikko,
Minun täytyy voimistua.
Äiti, olen täällä,
Sisälläsi,
Lämpöisessä.
Äiti,
Ethän ota minua pois!
Äiti,
Rakastathan sinä minua?
Olen vielä niin pieni ja avuton,
Mutta äiti,
Huomaathan,
Kasvan kokoajan,
Joka päivä,
Voimistun.
Äiti,
Kaipaan päästä syliisi,
Tuntea rakkautesi.
Äiti,
Nähdäänhän me kohta?
LUKEKAA!
26
2456
Vastaukset
- erityisemmin
minusta!
Taitaa sulla viiraa päässä...- hupsista.
no ei kai täällä ketään hetkauta mikään, ku syyllisyyttä potevat muutoinkin hiljaa itsekseen.
vihamielisiä katkeria ihmisiä täällä. - mamma87
hupsista. kirjoitti:
no ei kai täällä ketään hetkauta mikään, ku syyllisyyttä potevat muutoinkin hiljaa itsekseen.
vihamielisiä katkeria ihmisiä täällä.mulla on oikeesti niin huono tilanne nyt joten olen päätynyt aborttiin.
onko teidän kaikkien oikeesti tehtävä se noin vaikeeksi? mä kadun sitä jo nyt vaikken oo sitä tehnykkään vielä... jaksaisitko itse olla yksin ilman rahaa 2 vaippa ikäisen ipanan kanssa? ajattele muitakin kun itseäsi... ääliö... - kylä pärjää
mamma87 kirjoitti:
mulla on oikeesti niin huono tilanne nyt joten olen päätynyt aborttiin.
onko teidän kaikkien oikeesti tehtävä se noin vaikeeksi? mä kadun sitä jo nyt vaikken oo sitä tehnykkään vielä... jaksaisitko itse olla yksin ilman rahaa 2 vaippa ikäisen ipanan kanssa? ajattele muitakin kun itseäsi... ääliö...kyllä pärjää,tässä maassa on loppupeleissä niin hyväy tuet entuudetaan.
minulla kaksi vaippaikäistä ja rahaa on tarpeeksi vaikka olenkin työtön.eikä miestä.
haluatko tarkan budjetti laskelman?
minä tein itselleni sellaisen aikanaan.
sos.tukea saa
vanhempani auttavat
vaikka eivät auta niin kylä selviää.
niin hyvin olen mäki syöny et pelastusrenkaat ovat vielä tallessa:)
lapset on hyvinsyöneitä ja hyvin puettuja.
vaatteet mul on kirpparilta( ja osa uusia),sielt saa ihan kivannäkösiä vaatteit.halvalla.
oon aika shoppailu friikki... :)
hyvin pärjätään...
ikää mulla 20v.
kyllä kule valtio pitää huolen siitä että ihmiset ja varsinki perheelliset ei kuole nälkään. - jeesus
kylä pärjää kirjoitti:
kyllä pärjää,tässä maassa on loppupeleissä niin hyväy tuet entuudetaan.
minulla kaksi vaippaikäistä ja rahaa on tarpeeksi vaikka olenkin työtön.eikä miestä.
sos.tukea saa
vanhempani auttavat
vaatteet mul on kirpparilta( ja osa uusia),sielt saa ihan kivannäkösiä vaatteit.halvalla.
hyvin pärjätään...
ikää mulla 20v.
kyllä kule valtio pitää huolen siitä että ihmiset ja varsinki perheelliset ei kuole nälkään.yhteiskunta vaan elättämään. Ottakaa ihmiset vastuu elämästänne ja jälkikasvustanne myös taloudellisesti! Jos ei pysty niin paras olla tekemättä niintä lapsia!
- "äipän" kannattanu
kylä pärjää kirjoitti:
sos.tukea saa
vanhempani auttavat
hyvin pärjätään...
ikää mulla 20v.
kyllä kule valtio pitää huolen siitä että ihmiset ja varsinki perheelliset ei kuole nälkään.käydä kouluja edes HIEMAN?!
"hyväy tuet entuudetaan."
".eikä miestä."
"budjetti laskelman? " ?????!
"vanhempani auttavat "
".halvalla. "
"kyllä kule valtio pitää huolen siitä että ihmiset ja varsinki perheelliset ei kuole nälkään. "
Sikiäminen ei taitoa vaadi, turha nostaa perheellisiä ylitse muiden.
TSIISUS! - amanda
"äipän" kannattanu kirjoitti:
käydä kouluja edes HIEMAN?!
".eikä miestä."
"vanhempani auttavat "
".halvalla. "
"kyllä kule valtio pitää huolen siitä että ihmiset ja varsinki perheelliset ei kuole nälkään. "
TSIISUS!katkeran abortin tekijän puhetta.
mitä vikaa siinä on että valtio takaa jokaiselle lapsiperheelle keskivertoisen toimeentulon.
-monia auttavat nuorten vanhemmat noin rahallisesti
-tuet ovat hyvät
-halvalla saa ihan hyvää
-kaikilla ei ole miestä taloudessa
-soskuun pääee ketätahnsa heikotuloinen\huonosti toimeentuleva yksilö
mitä sinä et tuossa hänen kirjoittamassa viestissä ymmärtänyt? - Äitix1...
kylä pärjää kirjoitti:
sos.tukea saa
vanhempani auttavat
hyvin pärjätään...
ikää mulla 20v.
kyllä kule valtio pitää huolen siitä että ihmiset ja varsinki perheelliset ei kuole nälkään.En ota kantaa tuohon abortti keskusteluun, mutta sinunu viestisi sai minut kiehumaan!
Juuri näin, näille jotka eivät käy töissä ja oleilevat kotosalla ja samaan aikaan joku toinen perheellinen maksuu TEIDÄN laskujanne.
Olen äiti ja lapsemme on pieni, olen myös työtä tekevä kansalainen ja silloin joskus kun meillä oli tiukkaa eikä rahat riittänyt välttämättömiin emme saaneet juuri mitään näistä paikoista jotka pitävät "huolta huonosti toimeentulevista"...
Joka kuukausi menee minunkin palkastani teidän kassaan, miksi et mene töihin? On eri asia jos kyse on ihmisestä joka ei oikeasti pysty tekemään töitä, mutta jos sinä olet parikymppinen ja lapset siinä iässä että voisivat olla päiväkodissa, niin uskon, että sinulle töitä löytyy.
Siinä on kuulkaa tiukilla kun on lapsen/lasten kanssa kotona, koska hoitoraha on niin pieni nyky päivänä. Äitiysraha nyt meneekin tulojen mukaan, onneksi!
Etkö yhtään ajattele eläkettä? aivan, olet parikymppinen eikä sellaista pidä vielä ajatella... No, voin sanoa että itse olen vuosimallia -84 ja kyllä haluan, että lapsellani on paremmat oltavat nyt ja tulevaisuudessa.
Opiskelemalla saa koulutusta jolloin palkkataulukossakin pääsee korkeammalle ja työkokemuksella saa entistä parempaa työtä, joillakin aloilla. - älämölyä
Äitix1... kirjoitti:
En ota kantaa tuohon abortti keskusteluun, mutta sinunu viestisi sai minut kiehumaan!
Juuri näin, näille jotka eivät käy töissä ja oleilevat kotosalla ja samaan aikaan joku toinen perheellinen maksuu TEIDÄN laskujanne.
Olen äiti ja lapsemme on pieni, olen myös työtä tekevä kansalainen ja silloin joskus kun meillä oli tiukkaa eikä rahat riittänyt välttämättömiin emme saaneet juuri mitään näistä paikoista jotka pitävät "huolta huonosti toimeentulevista"...
Joka kuukausi menee minunkin palkastani teidän kassaan, miksi et mene töihin? On eri asia jos kyse on ihmisestä joka ei oikeasti pysty tekemään töitä, mutta jos sinä olet parikymppinen ja lapset siinä iässä että voisivat olla päiväkodissa, niin uskon, että sinulle töitä löytyy.
Siinä on kuulkaa tiukilla kun on lapsen/lasten kanssa kotona, koska hoitoraha on niin pieni nyky päivänä. Äitiysraha nyt meneekin tulojen mukaan, onneksi!
Etkö yhtään ajattele eläkettä? aivan, olet parikymppinen eikä sellaista pidä vielä ajatella... No, voin sanoa että itse olen vuosimallia -84 ja kyllä haluan, että lapsellani on paremmat oltavat nyt ja tulevaisuudessa.
Opiskelemalla saa koulutusta jolloin palkkataulukossakin pääsee korkeammalle ja työkokemuksella saa entistä parempaa työtä, joillakin aloilla.kuule ,sinähän juuri ratkaisit koko kattavan maan työttömien ongelmat kerralla!!
loistava!!
hienoa!!
hei,luuletko tosiaan, että kaikki ovat TAHTOMATTAAN työttömiä???
ei kaikki.
pidä siinä tapauksessa pienempää suuta.
hmm..joissain tapauksissa se kotona oleminen voi
rahan suhteen olla sama kuin olisi töissä.
mieti sitä. - hukassa taas
Äitix1... kirjoitti:
En ota kantaa tuohon abortti keskusteluun, mutta sinunu viestisi sai minut kiehumaan!
Opiskelemalla saa koulutusta jolloin palkkataulukossakin pääsee korkeammalle ja työkokemuksella saa entistä parempaa työtä, joillakin aloilla.kakara hei!kyseessä oli ABORTIN VASTAINEN RUNO.
EIKÄ SUOMEN TYÖTTÖMYYS TILANNE.
laita tämä vaikka omaksi viestiksi muualle.
tuskimpa hirveäm monta positiivista kannanottoa tulet saamaan siihenkään. - neitiX
amanda kirjoitti:
katkeran abortin tekijän puhetta.
mitä vikaa siinä on että valtio takaa jokaiselle lapsiperheelle keskivertoisen toimeentulon.
-tuet ovat hyvät
-halvalla saa ihan hyvää
mitä sinä et tuossa hänen kirjoittamassa viestissä ymmärtänyt?Ärsytti varmaan se, kun nuori ihminen kirjoittaa, miten yhteiskunta ja äiti ja isi kustantaa kaiken. Pistää minuakin vihaksi. Ihan kuin se yhteiskunta elättäisi kaikki ihmiset ihan tosta vaan, eikä kenenkään tarvitse tikkua ristiin laittaa sen eteen. Toiset tekee duunia niska limassa, että tämä nuori neiti saa tuet kuin manu illallisen.
Jotenkin ihmisiltä toivoisi sitä asennetta, että ihan ensisijaisesti jokiainen elättää itse itsensä omalla työllään. Ja väliaikaisesti saa taloudellista apua. Mutta että olisi edes se pyrkimys siihen palkkatyön tekemiseen.
Käypi muuten niin, ettei tarvi enää kenenkään haaveilla yhteiskunnan avusta -heippa hei hyvinvointiyhteiskunnalle. - äippä87
jeesus kirjoitti:
yhteiskunta vaan elättämään. Ottakaa ihmiset vastuu elämästänne ja jälkikasvustanne myös taloudellisesti! Jos ei pysty niin paras olla tekemättä niintä lapsia!
no kun vahinkoja sattuu! en mä ainakaa ole niin ylpee ettenkö vois antaa valtion elättää mua ja lastani, kun itselläni ei ole ammattia eikä edes koulupaikkaa. lapsen parasta ajattelen. ja tuleehan ne rahat kuitenkin maksettua takasin..
- äippä87
"äipän" kannattanu kirjoitti:
käydä kouluja edes HIEMAN?!
".eikä miestä."
"vanhempani auttavat "
".halvalla. "
TSIISUS!kaikki ei välttämättä ole syntyny kultalusikka perseessä. tyhmäkin tietää että perheellisiä tuetaan enempi. ja hyvä niin!!
- abortin myös tehnyt
amanda kirjoitti:
katkeran abortin tekijän puhetta.
-tuet ovat hyvät
-halvalla saa ihan hyvää
mitä sinä et tuossa hänen kirjoittamassa viestissä ymmärtänyt?No mitäs jos haluaa tarjota lapselle parempaa??
Esimerkiksi että rahasta ei tarvii käytdä itkemässä soskalle, ja väitän, että lapsi on onnellisempi, kun äiti ei ole väsynyt ja äiti on onnellinen, ja mies on siinä suurena apuna..
tsiisus..
- minä vain
runo oli, kirjoitettu tänne näköjään aiheuttamaan syyllisyyttä. Harmi vain, ettei minuun tehonnut, vaikka kaunis runo olikin..
- Sanna
Kaunis oli :)
- äitee +4
tämänkin kirjoittaja voisi tutkia biologiaa jotta oivaltaa missä vaiheessa aivot kehittyvät ja ajatustoiminta alkaa puhumattakaan kielellisestä kehityksestä... on siinä silloin nähty kätilö, äiti, naapurin täti ja paljon muutakin!
- äitee myös
otatko sinä aina kaken noin kirjaimellisen tosissaan??
- niinpäjuuri
äitee myös kirjoitti:
sänkyyn mennä,jos ei pysty ottamaan seuraamuksista vastuuta.
- edell..
äitee myös kirjoitti:
siis jos joku tänne vaivautuu kirjoittamaan tuollaisen runontekeleen niin tuskin se on ihan vähättelyä varten tehty? Täällä tuntuu olevan useampi joka on ihan tosissaan näiden sikiöjuttujensa kanssa kun tutkit tekstejä ihan tosissasi.. no, sarkasmi lienee laji jossa en ole kovin hyvä? Enkä ainakaan ala mollaamaan toisen ilmeisen vakavasti tai provosoivasti esitettyä mielipidettä! Vitsiksikin tuo on aika heikko... niin ja tyhmäkin kysymys ansaitsee vastauksen!
- 2 lapsen äiti
olen vaikean päätöksen edessä en haluaisi tehdä aborttia mutta mieheni ei halua sitä pitää.. onko mitään tehtävissä..itkin kun luin ton runon. se oli kaunis ja koskettava. menin ihan sanattomaksi....
- nimetönn
Heippa olen kans raskaana 7-8 viikolla en haluaisi tehdä aborttia.. mutta mies ei ole valmis isäksi..:( mit tehdä
- 2 lapsen äiti
nimetönn kirjoitti:
Heippa olen kans raskaana 7-8 viikolla en haluaisi tehdä aborttia.. mutta mies ei ole valmis isäksi..:( mit tehdä
MOI!
Tässä asiassa olet sinä tämän asian herra. sä päätät pidätkö vauvan. mies ei voi vaikuttaa asiaan ollenkaan. sä saat tästä ikuisen haavan itselles. Mies ei kärsi tästä asiasta yhtään sen on helpompi unohtaa se mitä sä teet. Se ei muistakkaan asiaa jos ei muistuta.. nainen muistaa sen koko ikänsä. Se ei unohdu koskaan siitä ei eroon pääse. Minä annan vinkin.. vie miehesi nettiin katsomaan miten abortti tehdään.. näytä miten ne paloittelee niin pienen vauvan.. kyllä se pistää sen miettii.. niin miekin tein, kun mieheni ei oikeen halunnut pitää sitä..Nyt hän odottaa tätä kolmatta kuin kuuta nousevaa..Kaikki konstit peliin naikkonen.. - kantsu
nimetönn kirjoitti:
Mäkin olin raskana 4vuotta sitten, mies jätti ku sai tietää. Ja muut pakottivat tehdä aborttia. On mennyt 4vuotta. Mutta vielä sattuu ku mietti. Oli kuitenkin 20vk vanha sikiö. Silloin ei ollut raha, perheen kanssa ei ollut yhteyttä. Eikä enää mies. Vaikka joskus mietin että tein väärin ehkä kuitenkin oli oikea päätös lapsen kannaltaa. Se oli eka abortti, ja viimeinen.
Mietti kunnolla ennen kun teet sen. Tulet kärsimään myöhemmin, ei se kipu lähtee päivässä.
Toivon että teet oikeen päätökseen. - kantsu
kantsu kirjoitti:
Mäkin olin raskana 4vuotta sitten, mies jätti ku sai tietää. Ja muut pakottivat tehdä aborttia. On mennyt 4vuotta. Mutta vielä sattuu ku mietti. Oli kuitenkin 20vk vanha sikiö. Silloin ei ollut raha, perheen kanssa ei ollut yhteyttä. Eikä enää mies. Vaikka joskus mietin että tein väärin ehkä kuitenkin oli oikea päätös lapsen kannaltaa. Se oli eka abortti, ja viimeinen.
Mietti kunnolla ennen kun teet sen. Tulet kärsimään myöhemmin, ei se kipu lähtee päivässä.
Toivon että teet oikeen päätökseen.Aikaisemmin viesti oli "Naikkoselle"
- ehkäsyyn energia ennemmin
Hmm.. vois keksiä runon lapsista, joille olisi voitu antaa mahdollisuus paljon enempään, kuten perheeseen, tasapainoiseen äitiin, rahaan, isiin...
Mä tein abortin, koska mulla ei olisi ollut tarjota lapselle sitä mitä se vaatii ja sitä onnellisuutta.
Ehkäisyn käyttämättä jättäminen oli se virhe, ei abortti. JOten ne, jotka on niin kovasti aborttia vastaan, suunnatkoon energiansa ehkäisyn käytön ja siitä valistamiseen, menee varmasti auinakin paremmin perille..
En väitä etteikö ehkäisy voisi pettääkki, mutta itse en silloin käyttäny ehkäisyä, ja en todellakaan uskonu että se olisi justiin se kerta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 885516
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113047Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv892958Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232584Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328