Elikkä autossani on tällä hetkellä hattuhyllyllä uudet JVC:n 6x9 kaiuttimet (250W, 3 tie). Kaiuttimet eivät ole vahvistimen päässä, vaan suoraan soittimessa. Liitännät pitäisi olla ok, mutta tuntuu ettei nuo anna kovinkaan matalia ääniä. Soittimena on Sonyn MP3-soitin.
Tavoitteena ei olekaan lähennellä mitään subbarin tai vahvistetun äänen tasoa. Lähinnä ihmetyttää se, että matalat äänet ovat todella onnettomat.
Edellisessä autossani oli myös 6x9 kaiuttimet (Pioneer 120 W), jotka olivat aivan eri luokkaa esim. matalien äänien suhteen.
Miten on siis mahdollista, että kaiuttimet, joiden tehonkesto on huomattavasti suurempi, ovat paljon vaisummat?
Vai mikäköhän mahtaa olla vikana?
PS. En halua kommentteja, että unohda ne 6x9:sit ja laita subbari, vahvari ja kunnon erillisarja.
6x9 kaiuttimet vaisut
10
5619
Vastaukset
- :::::::::
Suurin ongelma on, että sun tehot ei riitä mankassa. Kotelointi auttaa yleensä aika paljon ja tarkistathan, että liitännät ovat oikein päi, koska jos ei ole, niin kaiutin toimii väärinpäin, mikä tarkoittaa, että bassoja ei tule!!!!!
- Jonse-
Kiitos nopeasta vastauksesta. Kyllä mankassa pitäis tehot riittää, koska se on tehokkaampi kuin edellinen ja piuhat pitäis olla oikein päin.
Voisiko tuosta koteloinnista saada hieman lisäinfoa?
Sori, en ole mikään pro näissä hommissa. - metallurg
6*9 on tarkoitettu yleensä freeair asennukseen ja toisekseen sijoita etupäähän
- Sony
Oliko edellinen mankka Sony? Mitä mulla on Soneja ollu, niin Sonystä ei ilman vahvaria, subbaria etc. tahdo saada oikein bassoja irti. Esimerkiksi puuttuu kokonaan loudness....
- Jonse-
Ei ollut Sony ja tuosta tosiaan puuttuu loudness kokonaan. Ilmankos siitä on niin vaikea saada bassoja irti, vaikka kuinka säätelee taajuuskorjaimia.
Mitä mieltä olette, antaisiko joku 2-kanavainen vahvistin toivotun tuloksen?
- Vesku
Vastauksesi voi olla hyvinkin yksinkertainen..
ELI: Niillä Wattilukemilla ei ole hevon helvettiäkään merkitystä soundiin... Siis ne Sonyt vain ei rokkaa, yksinkertaisesti..
Jos haluat parantaa, niin vaihda kajarit, tai lisää subi.. Soittimen vaihdolla et voita mitään, koska jokainen soitin antaa suurinpiirtein sen saman 4x14w. maximi tehon.. ja noi loudness säädöt yleensä pilaa saundin..
mitä itse olen kuullut, niin pioneerin 6x9 on ollut aika tumma soundi (enempi bassoa. voin myös suositella macromin 6x9.. mut en tiedä onko tummempisävyiset kuin sonyt??? - ....
Laita ennemmin Jensseenin 15-tuumaanen
- napaisuus
Koitappa vaihtaa toisen kaiuttimen ja - piuhat toisin päin. Jos piuhat ovat nyt väärinpäin, bassot "kumoutuvat" kun toinen kaiutin pumppaa eri suuntaan kuin toinen.
- joooo.oaoao
Juu soitinta vaan vaihtoon sellasee missä on loudness...
- vaan...
vanhojen tehonkesto oli 120w ja uusien 240w= vanhat soi siis herkemmin soittimen teholla.
Napaisuus on tärkeä, tarkista piuhat.
Uudet 6x9 kaipais tehoa soidakseen.. (vahvaria)
ja koteloon jos onnistuu.. kyllä matalat toistuu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823496
- 302943
- 612915
- 82737
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574