Miksi ???

Tapani

Miksi näin taas ,luulin jo että kaikki menee hyvin ja tuudittauduin hyvän olon tunteeseen,mutta sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta kaikki romahti jälleen ja valo kaikkonee kuilun päässä.
Miten ihmeessä oikein jaksaisin taas eteenpäin kun tuo joulukin on tulossa.
Ehkäpä vaan olisi kaikille eduksi jos vain otan ja katoan täältä jonnekkin.
Mutta nyt kyllä tarvitsisin hieman apua (lähimmäiseltäni en sitä ole saanut) että jaksaisin edes tämän loppuvuoden elää ja olla ihminen...

7

368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Hyvä että jaksoit edes kirjoittaa tälle palstalle. Mikä tuli salamana kirkkaalta taivaalta ja aiheutti romahduksen? Sinun pitää purkaa pahaa oloasi, tänne kirjoittaminen on jo alku. Älä missään nimessä tässä vaiheessa vaadi itseltäsi yhtään enempää kuin jaksat. Joulun ei tarvitse joka vuosi olla samanlainen, ei täydellinen, likimainkaan. Kun ei odota liikoja, joulutunnelma voi löytyä vaikka joululauluista ja kynttilöistä. Sinun ei tarvitse jaksaa olla ihminen: sinä olet ihminen. Kirjoittele tänne kuulumisiasi.

• vähän apua?

hei Tapani,
      kyllä tähän ihmisenä olemiseen nimenomaan kuuluu se, ettei aina tunne jaksavansa! Niinkuin sinustakin. Ja sitten sitä kuitenkin jotenkin jaksaakin, vaikkapa vain olemalla ja antamalla pahimman ajan kulua.
      Täällä on ihmisiä, jotka on kokenut itsekin romahduksia ja niin edelleen. Ehkä, jos voisit hiukan enemmän kertoa mikä romahti, meidän kokemuksista voisi olla sinulle edes vähän valoa tuikkivaksi majakaksi, joka auttaa ohittamaan pahimmat karikot.
      Jaksa vain kirjoittaa vielä tänne! voimahalaus!

• täällä

Hei tapani!

Tulin itse jätetyksi viikko sitten, ja nyt olen pahasti masentunut. Ei tee mieli syödä, ei tee mieli tehdä töitä, ei tee mieli tehdä oikeastaan yhtään mitään! Seurusteltiin 6kuukautta, ja yhtä äkkiä todellisuus iski puun takaa: nainen ei enää rakastanu minua! Itse en tiedä miten jaksan tästä eteenpäin, viimeeksi söin cipralex-nimistä masis-lääkettä. En oikein osaa sanoa auttoko se vai ei...Jotain tässä olisi kohta keksittävä, ei tätä kohta jaksa enää. Et ole yksin...

t. pahasti masentunut & loukkaantunut

• Tapani

...masennus taas päälle juuri kun luulin että asiat on hyvin(en nyt oikein viitsi/kehtaa kirjoittaa syytä tänne),olen kirjoitellut tänne kyllä ennenkin.Ja olen syönyt mielialalääkkeitä pahaan masennukseen ja ahdistukseen...mutta nyt en kyllä jaksa oikein kirjoitellakkaan,palaillaan...

• Mas. on mulle tuntematon ...

Luin sinun aiemmat kirjoituksesi ja alkoi kiinnostaa, mikä "salamantapainen" seikka saattaa vaikuttaa noin yhtäkkiä - mitä itse luulet?

Sanoit jossain, että läheiset ei voi auttaa. Niten voit väittää noin - eiväthän he välttämättä edes tiedä asiasta mitään:-( Olen ihan varma, että kaikki haluaisivat auttaa, mutta miten, voi olla vaikea asia ja siinä sun täytys tulla puolitiehen vastaan. Tunnen monen monta kaimaasi enkä osaa kuvitellakaan, että heillä olisi masennus, vaikka tietysti voit ainakin periaatteessa on joku heistä. Ei kukaan halua jättää tarkoituksella ketään oman onnensa nojaan, jos näkee, että tarvitsee auttajaa. Uskon noin ja siksi voisit kerto lisää jotakin, esimerkiksi minkä nimisiä lääkkeitä tai muita valmisteita olet käyttänyt. Tässä ne muut, jos vaikkapa yhdessä selvitettäisiin asiaa:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000199&posting=22000000011450711

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000199&posting=22000000010634611

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000199&posting=22000000010102179

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000199&posting=22000000009305179

J.K. Huomenna muuten kääntyy "iso ratas" taas toiseen suuntaan - talvipäivän seisaus vaikuttaa aina kaikkiin luontokappaleisiin jollakin tavalla. Eri asia sitten, miten se ja elämässä tapahtuvat muutokset meissä kussakin ilmenee. Kerro lisää niistä tekijöistä, kiitos*

• Tapani
        Mas. on mulle tuntematon ... kirjoitti:

Luin sinun aiemmat kirjoituksesi ja alkoi kiinnostaa, mikä "salamantapainen" seikka saattaa vaikuttaa noin yhtäkkiä - mitä itse luulet?

Sanoit jossain, että läheiset ei voi auttaa. Niten voit väittää noin - eiväthän he välttämättä edes tiedä asiasta mitään:-( Olen ihan varma, että kaikki haluaisivat auttaa, mutta miten, voi olla vaikea asia ja siinä sun täytys tulla puolitiehen vastaan. Tunnen monen monta kaimaasi enkä osaa kuvitellakaan, että heillä olisi masennus, vaikka tietysti voit ainakin periaatteessa on joku heistä. Ei kukaan halua jättää tarkoituksella ketään oman onnensa nojaan, jos näkee, että tarvitsee auttajaa. Uskon noin ja siksi voisit kerto lisää jotakin, esimerkiksi minkä nimisiä lääkkeitä tai muita valmisteita olet käyttänyt. Tässä ne muut, jos vaikkapa yhdessä selvitettäisiin asiaa:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000199&posting=22000000011450711

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000199&posting=22000000010634611

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000199&posting=22000000010102179

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000199&posting=22000000009305179

J.K. Huomenna muuten kääntyy "iso ratas" taas toiseen suuntaan - talvipäivän seisaus vaikuttaa aina kaikkiin luontokappaleisiin jollakin tavalla. Eri asia sitten, miten se ja elämässä tapahtuvat muutokset meissä kussakin ilmenee. Kerro lisää niistä tekijöistä, kiitos*

niin yhtäkkiä vain maailma kaatuu niskaan eli asiat alkoivat mennä päin helv. juuri kun kuvittelin melkein kaiken olevan kunnossa niin sitten vaan taas alamäki ja masennus iskee ja ne eivät ihan kaikki johdu yksin minusta vaan kaikkeen on aina kaksi...
        Ja se ettei läheiseni voi auttaa on että häntä ei huvita auttaa minua eikä vissiinkään edes haluakkaan.
        Olen huomannut että paras lääke masennukseen on lähimmäisen rakkaus,tietäs vaan et mistä sitäkin saisi.
        Käytin/käytän efexor depot 75mg tabuja ja ne on kyllä sellaisia helvetin lääkkeitä että ei paremmasta väliä en suosittele kenellekkään.

• osa-aika-anarkisti
        Tapani kirjoitti:

niin yhtäkkiä vain maailma kaatuu niskaan eli asiat alkoivat mennä päin helv. juuri kun kuvittelin melkein kaiken olevan kunnossa niin sitten vaan taas alamäki ja masennus iskee ja ne eivät ihan kaikki johdu yksin minusta vaan kaikkeen on aina kaksi...
        Ja se ettei läheiseni voi auttaa on että häntä ei huvita auttaa minua eikä vissiinkään edes haluakkaan.
        Olen huomannut että paras lääke masennukseen on lähimmäisen rakkaus,tietäs vaan et mistä sitäkin saisi.
        Käytin/käytän efexor depot 75mg tabuja ja ne on kyllä sellaisia helvetin lääkkeitä että ei paremmasta väliä en suosittele kenellekkään.

Ilmeisesti sinulla on parisuhdeongelmia. Vuoristorataahan se toisen kanssa eläminen usein on, välillä onneksi tasaistakin. Masentuneena tuntuu, että toinen ei oikeasti välitä, mutta ehkä hän ei vain ymmärrä, mistä on kysymys. Puhumatta ei voi tietää.

Lähimmäisenrakkautta löytyy esim. täältä, jos käsitettä ei määritellä liian ahtaasti.

Pään tuulettamiseksi kannattaa vierailla muillakin keskustelupalstoilla. Itse tykkään lukea urheilujuttuja, lueskelen esim. IS:n urheilukeskusteluja. (Tosin nyt siellä ei taida olla mitään kovin virkistävää, mitään mihin viitsisi ottaa kantaa.) Yritän myös itse urheilla, eilenkin kävin hiihtämässä. Se tekee hyvää. Kävelykin virkistää. Masentuneen ei pidä jumittua sisälle, on pakko lähteä liikkeelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5199
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      76
      4696
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2464
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1860
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1429
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe