Vajaa vuosi sitten laatoitetun kylpyhuoneen laattasaumat ovat paikoitellen murentuneet, luultavasti saumausaine ollut huonosti sekoitettu tai siinä on ollut ilmakuplia. Kuinka tällaisen korjaaminen pitää tehdä oikeaoppisesti? Onko saumat poistettava kokonaan ja kuinka se tehdään rikkomatta vesieristystä? Lattiassa on ollut jatkuva lattialämmitys päällä ja murenemista alkoi tapahtua jo pari kk laatoituksen jälkeen.
Laattasaumojen mureneminen
4
6977
Vastaukset
- lämmöt
päällä lattiassa ennenkuin saumat olivat kuivuneet? tuo voisi johtua siitäkin.
- sama
En tiedä, en ollut paikalla laatoitusvaiheessa. Korjaus menee joka tapauksessa vuosikorjauksen piikkiin ja haluan että korjaus tehdään kunnolla, siksi tässä vinkkejä kyselen että tiedän mitä vaatia ettei rakennusliike taas vedä aidan alimmasta kohdasta yli ja kohta on taas sama ongelma edessä.
Halkeilua tulee ainakin silloin jos saumausaine on ollut liian kuivaa eli sekoitettu väärässä suhteessa.
Lattialämmitys pitäisi laittaa n. 1vko pois ennen laatoitustyötä ja laatoitustyön jälkeen antaa kuivua pari päivää itsekseen. Tämän jälkeen nostaa vähitellen 2vko aikana lämmityksen täydelle teholle. Tai näin sanoi k-rauta kun itse tein lattialaatoitusta.
Uutta sauma-ainetta ei voi laittaa vanhan päälle, vaan vanha pitää poistaa n. 5mm syvyydeltä. Kuinka tämän voi tehdä ilman vesieristyksen rikkomista on kokonaan toinen juttu ... saattaa olla, että on olemassa koneita joissa voi säätää ton jyrsimisen syvyyden.
Kannattaa itse valvoa että homma tehdään hyvin jos vaan siihen on mahdollisuus.- Late
Lattialämmitystä ei saisi kytkeä suunnilleen viikkoon päälle, jotta saumat saavat kuivua juuri niinkuin tarpeen on.
Itse alkuperäiseen kysymykseen,
Saumoista pitää poistaa 2/3 sauma-ainetta johon löytyy oma työkalunsa (saumajyrsin) alan erikoisliikkeistä. Siihen löytyy myös kertaluonteiselle tarpeelle pieni käsityökalu, mutta mikäli pinta-alaa on runsaasti, on se vähän ikävää puuhaa.
Ja tärkeintä muistaa, että tekee samalla sauma-aineella, mitä aiemminkin käyttänyt!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?283436- 973206
- 763034
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim793001"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m532901Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862678- 352490
- 572351
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432225- 882002