Minä olen todella masentunut. Olen niin maassa etten tiedä jaksanko minä jatkaa opiskelua. Olen kärsinyt kahden vuoden aikana paljon surusta. Niin moni läheinen on kuollut.... oman isän kuolemasta on kulunut kaksi vuotta. Ahdistaa..... En nuku kunnolla ja siksi olen pahalla tuulella. Huono olo!!!!
Masentaa
3
312
Vastaukset
- Manteli
Hei Tanja. Kieltämättä tuttua. Peruskouluikäisenä vanhempien ero, insestiepäilyksiä, alkoholismia, huonoja ihmissuhteita. Silloin ajattelin että musta ei ole enää tähän maailmaan. Onneksi rakkaus auttoi minut nousemaan, sain kaksi ihanaa lasta upean miehen kanssa. Oman yhteisen kodin, mieleisen työpaikan, luulin että kaiken mitä vaan voi toivoa. 9 vuotta kestänyt suhteemme päättyi kuitenkin eroon. Molemmille helpotus, molemmat löysivät uuden rakkauden. Nyt kuitenkin puoli vuotta eron jälkeen tuntuu että masennus saa vallan. Uusi rakas on ihana mutta muiden asioiden summa on niin suuri. Lasten huoltajuudet, ei ystäviä, läheisten syöpää. Tuntuu että on liikaa ajateltavaa eikä oikeastaan haluaisi ajatella mitään. Mietin aikuisopintojeni jättämistä sikseen, tuntuu että ei löydy motivaatiota mihinkään. Sinnikkäästi kuitenkin kannattaa ajatella että kaikesta selviää! Pidä tiukasti kiinni unelmistasi. Älä anna masennukselle valtaa. Loppujen lopuksi asiat aina kääntyy hyvin päin. Yks mikä on tosi tärkeetä on uni. Univelka voi saada ihmisen tosi masentuneeksi. Jos et nuku kunnolla niin hae siihen apua. Toinen mikä on kans tärkeetä on harrastukset. Se auttaa kummasti kun saa ajatukset edes muutamaksi minuutiksi muualle. Apua saat varmasti ystäviltä ja ammattilaisilta kunhan ensin päätät että et luovuta.
- syksy
Vaimoni isä kuoli muutama vuosi sitten.
Vaimoni on myös kärsinyt masennuksesta. Isäsi kuolema on iso asia sinulle.Toipuminen kestää
kauan. Kannat kuvaa hänestä loppuelämäsi ja tavallaan hän elää sinussa.
Hae itsellesi apua lääkäriltä ja pyydä mielialalääkettä jos ahdistus ei ala hellittää - Enkku
Isoisäni hautajaiset olivat vastikään, isöaitini kuoli reilut neljä vuotta sitten, yhteensä olen osallistunut kolmiin hautajaisiin viimeisten reilun viiden vuoden aikana. Isäni hautajaisissa olin viime vuosikymmenellä. Sen lisäksi kaveritkin ovat muuttaneet kaupungista, joten masennus alkaa painaa päälle. Tosin pyrin ajattelemaan niin, että ei tästä pääse enää muualle kuin ylöspäin. Tsemppiä myös sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674421
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684271Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv662835Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212119Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.552002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111373- 1821286