Mikä mahtaa olla vialla kun hanasta ei tahdo saada lämmintä vettä. Vettä saa valuttaa n 30 sekuntia ennenkuin se on lämmintä. Talo on uusi ja siinä on öljylämmitys. Kaikki hanat ovat samanlaisia joten etäisyyksistä se ei ole kiinni. Kattilaveden lämpötila on n 80 astetta ja käyttöveden termostaatti/sekottaja on säädetty lähes täysille joten kyllä lämmintä vettä pitäisi tulla nopeammin. Lämmin vesi menee pannuhuoneessa jakotukkiin josta se haarautuu eri vesipisteisiin.
Lämmin käyttövesi
6
1930
Vastaukset
- ja rakentaja
tietää missä ne putket kulkee lämpöä luovuttamassa.
- tahvo
Talossa on ontelolaatoilla toteutettu rossipohja ja ontelolaattojen pällä 25cm styrosta jossa putket kulkevat. Talossa on myös vesikiertoinen lattialämmitys joten vesiputkien ei pitäisi kulkea kovin kylmässä, luulisi ainakin että se pintalaatta jossa lattialämmitys on hohkaisi lämpöä myös eristekerrokseen jossa vesijohdot kulkevat.
- Putkellinen vettä.
tahvo kirjoitti:
Talossa on ontelolaatoilla toteutettu rossipohja ja ontelolaattojen pällä 25cm styrosta jossa putket kulkevat. Talossa on myös vesikiertoinen lattialämmitys joten vesiputkien ei pitäisi kulkea kovin kylmässä, luulisi ainakin että se pintalaatta jossa lattialämmitys on hohkaisi lämpöä myös eristekerrokseen jossa vesijohdot kulkevat.
Kokeile kylpyammeessa, että kuinka lämmitä on vaikka 25 asteinen vesi... se on kylmää.
Kyllä se veden kylmyys johtuu siitä että hanasta pitää tulla putkellinen vettä, ennen kuin se on lämmintä.
- joku vaan
tuo sama vika vanhassa talossa. Etäisyyttä varaajalle oli noin 15m, ja liian isot putket.
Jakotukille tulee muutenkin paksumpana, mutta laajennusta tehdessäni laitoin tukilta vessaan yhden koon liian isona ja odottaa sai tuossakin tapauksessa kiusallisen pitkään.
Veden lämmöt ei vaikuta millään tavalla siihen kuinka nopeasti kuumaa vettä sieltä hanasta tulee. Jäähtyä vesi ei ennätä millään esim ok-talossa vaikka se kiertäisi ulkona.
Tarkistappa miten paksua se sun putkisto on. Muoviputken pystyy ehkä vaihtamaan, mutta kuparilla vedetyt täytyy vetää uudelleen.
Menee muuten vettä harakoille kun joutuu venailee sitä lämmintä.
Toinen vaihtoehto on laittaa kuumaan käyttöveteen kiertovesipumppu joka kierrättää vettä. Tosin joutuu tuossakin tapauksessa jonkin verran putkea vetämään, mutta kuumaa vettä saatkin heti.- Sami_
Itse laitoin saattolämmityksen ja eristeet LV-varaajasta jakotukille asti ja odotusaika putosi kolmasosaan.
- juha
laita kiertovesipumppu koko järjestelmään, niin silloin tulee heti kuumaa kun hanan aukaisee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078