unelma sirpa leena

Sandra

kuulin jostain, että suomessa olisi annettu tytölle sellainen nimi, kuin unelma sirpa leena, koska oli toivottu poikaa, ei tyttöä. onko tämä totta vai pelkästään joku tarina?
jos on totta, niin varmaan lapsestakin tuntuu hyvälle.

14

5549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilhi

...ja tarina jatkuu siten, että seuraava lapsi oli poika ja hänen nimekseen tuli Uljas Voitto. Kyseessä on melko varmasti urbaani legenda. Onhan niitä tarinoita, mm. Aina Alapää-Hellästä ja Heli Kopterista.

• Olen tavannut

Anu Saukko on olemassa.

• minä...
        Olen tavannut kirjoitti:

Anu Saukko on olemassa.

olen kuullut saman tarinan unelma sirpa leenasta mutt uljas voitto oli uutta. anu saukon olen myös tavannut mut "legendan" mukaan hänellä on ruotsissa asuva kaksoisveli per saukko! mistäköhän noita hauskoja nimiä löytäis lisää tyyliin miina kenttä, heli kopteri, sini tiainen, marja-terttu...

• fffffffgf

XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd

• Yön Ääni

Wanha kansa sanoi suuressa viisaudessaan, että ei nimi miestä (tässä tapauksessa naista) pahenne, ellei mies nimeään!
      Hyvä nimi tuo Unelma Sirpa Leena!

• Unelmasta

Unelma Sirpa Leena muutti täysi-ikäiseksi tultuaan nimensä. Taisi olla Ulla Unelmaksi. Pikkuveli Jalo (edesmennyt) ei ollut Jalo Voitto vaan muistaakseni Jalo Jaakko Juhani.

• Primrose

Sisällissodan jälkeen muutama poika sai nimekseen Varma Kosto. Olen myös kuullut perheestä, jonka sukunimi oli Teline, ja jotka antoivat tyttärelleen nimeksi Naima...
      Marja-Terttu, Kirsi-Marja yms. ovat hyvinkin yleisiä nimiä.
      Tunnen minä veljekset Pasin ja Anssinkin.

• tuttava..

Ja minä tunnen Anssi Pasin. Pasi on Anssin sukunimi.

Ja tää on tosi!!

• Laina Peite

Vanha juttu on myös tytölle annettu nimi: Ensi Lempi Betti.

• vitsi nimessä!!!

Tiedän erään vielä alaikäisen pojan, Markus Tapani Karhun...

MARKUSTA PANI KARHU... ;D

• Rumppa-

Keksin juuri yhden..

ANN ANAIS ELLE
      (AnnA naisElle)

• asdfghjklöä

Itse olen kuullut että tytön nimi olisi "Unelma Aina Sirpa Leena" ja pojan nimi olisi "Uljas Voitto"

• arvopenaali(ko)

suosittelen nimeä joka ei ainakaan suomeksi tai englanniksi ole hauska...kaikkia maailman kieliä on paha tsekata...ja suosittelen että tsekkaat netistä mitä se nimi tarkoittaa, sillä monellakin (suomalaisellakin) nimellä on joku merkitys ja samalla saat ehkä selville mitä se tarkoittaa monellakin kielellä...tietty sitä voi hakata netin sanakirjoihin ym...

• Anonyymi

Meidän ala-asteella 1980-luvulla kerrottiin eri versiota tosta Unelma Sirpa Leenasta. Meillä se meni niin, että yksi nainen oli toivonut tyttöä pikku prinsessakseen jota kaikki ihailisivat, mutta oli saanut kehitysvammaisen tytön. Oli sen takia päätynyt tohon nimeen. Ei varmaan totta, vaan urbaani legenda.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      8760
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      140
      5033
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      38
      4393
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3588
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      3202
    6. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      60
      3032
    7. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2977
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      32
      2618
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      420
      2368
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2309
    Aihe