unelma sirpa leena

Sandra

kuulin jostain, että suomessa olisi annettu tytölle sellainen nimi, kuin unelma sirpa leena, koska oli toivottu poikaa, ei tyttöä. onko tämä totta vai pelkästään joku tarina?
jos on totta, niin varmaan lapsestakin tuntuu hyvälle.

14

5029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilhi

      ...ja tarina jatkuu siten, että seuraava lapsi oli poika ja hänen nimekseen tuli Uljas Voitto. Kyseessä on melko varmasti urbaani legenda. Onhan niitä tarinoita, mm. Aina Alapää-Hellästä ja Heli Kopterista.

      • Olen tavannut

        Anu Saukko on olemassa.


      • minä...
        Olen tavannut kirjoitti:

        Anu Saukko on olemassa.

        olen kuullut saman tarinan unelma sirpa leenasta mutt uljas voitto oli uutta. anu saukon olen myös tavannut mut "legendan" mukaan hänellä on ruotsissa asuva kaksoisveli per saukko! mistäköhän noita hauskoja nimiä löytäis lisää tyyliin miina kenttä, heli kopteri, sini tiainen, marja-terttu...


      • fffffffgf

        XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd


    • Yön Ääni

      Wanha kansa sanoi suuressa viisaudessaan, että ei nimi miestä (tässä tapauksessa naista) pahenne, ellei mies nimeään!
      Hyvä nimi tuo Unelma Sirpa Leena!

      • Unelmasta

        Unelma Sirpa Leena muutti täysi-ikäiseksi tultuaan nimensä. Taisi olla Ulla Unelmaksi. Pikkuveli Jalo (edesmennyt) ei ollut Jalo Voitto vaan muistaakseni Jalo Jaakko Juhani.


    • Primrose

      Sisällissodan jälkeen muutama poika sai nimekseen Varma Kosto. Olen myös kuullut perheestä, jonka sukunimi oli Teline, ja jotka antoivat tyttärelleen nimeksi Naima...
      Marja-Terttu, Kirsi-Marja yms. ovat hyvinkin yleisiä nimiä.
      Tunnen minä veljekset Pasin ja Anssinkin.

    • tuttava..

      Ja minä tunnen Anssi Pasin. Pasi on Anssin sukunimi.

      Ja tää on tosi!!

    • Laina Peite

      Vanha juttu on myös tytölle annettu nimi: Ensi Lempi Betti.

    • vitsi nimessä!!!

      Tiedän erään vielä alaikäisen pojan, Markus Tapani Karhun...

      MARKUSTA PANI KARHU... ;D

    • Rumppa-

      Keksin juuri yhden..

      ANN ANAIS ELLE
      (AnnA naisElle)

    • asdfghjklöä

      Itse olen kuullut että tytön nimi olisi "Unelma Aina Sirpa Leena" ja pojan nimi olisi "Uljas Voitto"

    • arvopenaali(ko)

      suosittelen nimeä joka ei ainakaan suomeksi tai englanniksi ole hauska...kaikkia maailman kieliä on paha tsekata...ja suosittelen että tsekkaat netistä mitä se nimi tarkoittaa, sillä monellakin (suomalaisellakin) nimellä on joku merkitys ja samalla saat ehkä selville mitä se tarkoittaa monellakin kielellä...tietty sitä voi hakata netin sanakirjoihin ym...

    • Anonyymi

      Meidän ala-asteella 1980-luvulla kerrottiin eri versiota tosta Unelma Sirpa Leenasta. Meillä se meni niin, että yksi nainen oli toivonut tyttöä pikku prinsessakseen jota kaikki ihailisivat, mutta oli saanut kehitysvammaisen tytön. Oli sen takia päätynyt tohon nimeen. Ei varmaan totta, vaan urbaani legenda.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe