Tulkinta-apua

Adi

Aloittelevalle astrologille syntymäkartan laadinta ei nykyään liene isokaan ongelma. Kyseessä on puhtaasti tekninen juttu ja sen voi tehdä useilla nettisivuillakin helposti. Ongelmia tuleekin yleensä vasta, kun pitäisi tulkita karttaa. Yksi tapa, jolla pääsee kätevästi alkuun:

Sakoian ja Acker esittävät klassikkokirjassaan Astrologers Handbook -joka on aloittelevalle astrologille hyvä perusopus- ns layout-tulkintoja. Nämä ovat erityisen käteviä nousevia merkkejä tulkittaessa, mutta niitä voi soveltaa muutenkin mm. aurinkomerkkiin.´

Layoutissa 1.huoneen kärki -askendentti siis-asetetaan tiettyyn merkkiin, esimerkiksi skorpioniin. Seuraavaksi tarkastellaan 1.huoneeseen liittyvää kysymystä(esimerkki): Minkälaisena henkilö näkyy muiden silmissä? Koska 1.huoneen kärki on skorpionissa, niin henkilö todennäköisesti näkyy hiukan salaperäisenä ja synkkänä.

Toisen huoneen -esim. raha-asiat- kärki osuu henkilöllä jousimieheen. Skorpionit ovatkin tehokkaita laajentaessaan -jousimies- tulojaan -2.huone. Kolmannen huoneen -esim. puhetyyli-kärki osuu kauriiseen, joten skorpionit pystyvät hyvin tarkasti laskemaan -kauris- puheidensa -3.huone- seuraukset. Tuosta saman lailla voi jatkaa läpi kaikki 12 huonetta.

On huomattava, että riippumatta käyttämästäsi huonejärjestelmästä layout-tulkinta tehdään aina siten, että seuraavan huoneen kärki osuu seuraavaan merkkiin.

Tulkinta vaihtelee sen mukaan, miten planeetat ovat sijoittuneet huoneisiin. Esimerkiksi skorpionin noustessa Jupiter askendentilla tekisi henkilöstä huomattavasti keskimääräistä nousevaa skorpionia seurallisemman, kun taas esim Uranus kolmannessa huoneessa kärjistäisi skorpioninousuisen terävää kieltä -ei millään pahalla skorpioninousuisille.

9

949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulkinnassa

Kyllä vaan ja hyvin usein saa huomata,että nousevaa merkkiä arvostetaan ehkä liikaakin. Tosin sillä on tärkeä merkitys, mutta tuo mitä toit esille, on mielestäni koko tulkinnan pointti. Siis nousevasta merkistä kaikki alkaa ja nuo huoneet tulisi käydä läpi. Siis sillä on merkitystä, missä merkissä mikin huone on. Nouseva merkki on kuin valokuva, toiset osaavat olla kuvissa hienosti kun taas toiset eivät,eikä se riipu ulkonäöstä. mulla on sellainen tilanne, että tiedän suhtkoht hyvin kuka minä olen,mutta en ttiedä mikä sen tekee. Aurinko, nouseva merkki ja kuun alasolmu kaikki neitsyessä ja ne vielä huoneessa 12 ja sitten näiden aspektit moniin muihin planeettoihin. Jotenkin tunnet että ne olen jo kalunnut läpi. Niinpä olenkin alkanut seurata kuuta ja sen vaiheita tarkemmin. Erityisellä mielenkinnolla odotan tulevaa neptunuksen oppositiotransiittia.

• Ei osaa:)

Olen ottanut mieheni ja omani merkkejä ja koettanut ymmärtää mitä ne kertovat meistä...mutta,mutta,,,ei osaa.
      Voisitko hiemantulkita minulle?

Mies ,,,,,,,,,,,,Minä
      Aurinko Härkä ...........Vesimies
      Kuu Leijona,,,,,,,,,,,, Leijona
      Merkurius Härkä ,,,,,,,,,,Vesimies
      Venus Oinas ,,,,,,,,,,,,Oinas
      Mars Oinas ,,,,,,,,, Skorpioni
      Jupiter Kaksonen ,,,,,,,,,Vaaka
      Saturnus Leijona,,,,,,,Oinas
      Uranus Skorpioni,,,,,,,,Vaaka
      Neptunus Jousimies,,,,,,,,,,Skorpioni
      Pluto Vaaka...........Neitsyt
      Lilith Kaksonen,,,,,,Kaksonen
      Asc node Vaaka........Oinas

todella kiitollinen olen jos viitsit!!!!

• Adi

Yleensä teen tulkintoja mieluiten silloin, kun minulla on syntymäkartta edessäni tai tiedot, joilla voin itse laatia sellaisen. Jostain syystä pääsen nopeammin "kärryille" kun näen sen kuvana.

Voin toki lausua mielipiteeni tuosta:

On melko yllättävää, että olette päätyneet yhteen. Siis kun ottaa huomioon, että teillä molemmilla kiinteät merkit ovat noin vahvasti edustettuina. Koska teillä molemmilla on Aurinko ja Kuu kiinteissä merkeissä, niin ette välttämättä mukaudu kovin helposti muutoksiin ja toisaalta voitte olla varsin itsepäisiä. Kiinteät merkit yleensä eivät mukaudu toisten ehtoihin.

Teillä on sama kuumerkki -leijona. Onko Kuu sinun kartallasi lähellä Kuuta miehesi kartalla? Siis esim. että teillä molemmilla olisi Kuu sanotaan 10 astetta leijonassa. Tämä sama kuumerkki voi kuvata roolien menoa sekaisin ihmissuhteissa.

Tuosta planeetta-asetelmasta tietenkin käy ilmi myös se, että teillä on noin 7-8 vuotta ikäeroa ja sinä olet vanhempi teistä.

Tulkintaa tietenkin voisi kirjoittaa pidemmältikin, mutta mistä asioista haluat ensisijaisesti tietoa.

• Vielä merkeistä...
        Adi kirjoitti:

Yleensä teen tulkintoja mieluiten silloin, kun minulla on syntymäkartta edessäni tai tiedot, joilla voin itse laatia sellaisen. Jostain syystä pääsen nopeammin "kärryille" kun näen sen kuvana.

On melko yllättävää, että olette päätyneet yhteen. Siis kun ottaa huomioon, että teillä molemmilla kiinteät merkit ovat noin vahvasti edustettuina. Koska teillä molemmilla on Aurinko ja Kuu kiinteissä merkeissä, niin ette välttämättä mukaudu kovin helposti muutoksiin ja toisaalta voitte olla varsin itsepäisiä. Kiinteät merkit yleensä eivät mukaudu toisten ehtoihin.

Teillä on sama kuumerkki -leijona. Onko Kuu sinun kartallasi lähellä Kuuta miehesi kartalla? Siis esim. että teillä molemmilla olisi Kuu sanotaan 10 astetta leijonassa. Tämä sama kuumerkki voi kuvata roolien menoa sekaisin ihmissuhteissa.

Tuosta planeetta-asetelmasta tietenkin käy ilmi myös se, että teillä on noin 7-8 vuotta ikäeroa ja sinä olet vanhempi teistä.

Tulkintaa tietenkin voisi kirjoittaa pidemmältikin, mutta mistä asioista haluat ensisijaisesti tietoa.

Kiitospaljonkun viitsit.
        Todella ikäeroa 7 vuotta ja yhdessä oltu pari vuotta.Jäin miettimään tuota joustavuutta...minä olen erittäin joustava ja ehtoihin suostuvainen mikäli ne on perusteltu.
        Mieheni taasen on hyvinkin herkästi suuttuva ja jääräpäinen.
        En tiedä mitä lähinnä tulkinnalta hain..kai jotakin yhteen sopivuusjuttua.:)
        Tarkistin omalta osaltani kartan ja huomasin olevani nousu vaaka,en oinas.Virhe minulta siis.
        En osaa sanoa onko kuumerkit kuinka missäkin asennossa mutta kyllä minä olen enemmän se hoivaaja.:)
        En tiedä voiko noista sen kummemmin vielä mitään kertoa,,aika paljon jo kerroitkin.
        Tämä ihminen on tuntunut aina hyvin tutulta ja yhteiselo on ollut suht helppoa.
        Jos tahdot,niin voit kirjoittaa jos mieleesi jotain tulee.
        Otan kiitollisena vastaan vaikka sainkin jo paljon.
        Kiitos!!

• Ap.
        Vielä merkeistä... kirjoitti:

Kiitospaljonkun viitsit.
        Todella ikäeroa 7 vuotta ja yhdessä oltu pari vuotta.Jäin miettimään tuota joustavuutta...minä olen erittäin joustava ja ehtoihin suostuvainen mikäli ne on perusteltu.
        Mieheni taasen on hyvinkin herkästi suuttuva ja jääräpäinen.
        En tiedä mitä lähinnä tulkinnalta hain..kai jotakin yhteen sopivuusjuttua.:)
        Tarkistin omalta osaltani kartan ja huomasin olevani nousu vaaka,en oinas.Virhe minulta siis.
        En osaa sanoa onko kuumerkit kuinka missäkin asennossa mutta kyllä minä olen enemmän se hoivaaja.:)
        En tiedä voiko noista sen kummemmin vielä mitään kertoa,,aika paljon jo kerroitkin.
        Tämä ihminen on tuntunut aina hyvin tutulta ja yhteiselo on ollut suht helppoa.
        Jos tahdot,niin voit kirjoittaa jos mieleesi jotain tulee.
        Otan kiitollisena vastaan vaikka sainkin jo paljon.
        Kiitos!!

No nyt selvisi ettei mieheni ole varma syntymäajastaan.Hän sanoi syntyneensä kahdentoista/yhden aikaa päivällä josta olen nuo "merkit" ottanut.Soitimme hänen äidilleen ja hän EI muista aikaa...Kuinkahan tämä vaikuttaa asiaan?Kuinka saa selvitettyä todellisen syntymäajan?Voih,olenkohan vaivannut sinua turhaan....

• mars mars
        Adi kirjoitti:

Haluaisin sanoa erään seikan, joka voisi olla tärkeä. Tuo mars on miehelläsi oinaassa ja se merkitsee sitä että häntä vetää puoleensa oinas persoona naisissa sitä sulla on paljon. Hän haluaa nopeutta liikkeisiinsa.
        Hyvä kohde analysoivaksi. Tulkaa mukaan muutkin harrastajat. Keskustellaan!

• Ap..
        mars mars kirjoitti:

Haluaisin sanoa erään seikan, joka voisi olla tärkeä. Tuo mars on miehelläsi oinaassa ja se merkitsee sitä että häntä vetää puoleensa oinas persoona naisissa sitä sulla on paljon. Hän haluaa nopeutta liikkeisiinsa.
        Hyvä kohde analysoivaksi. Tulkaa mukaan muutkin harrastajat. Keskustellaan!

Välillämme on alusta alkaen ollut jotain selittämätöntä ja sitä intohimoa riittää.Hienoa kun vähän saa valaistusta tälle asialle.Jostakin syystä tämä astrologia on alkanut kiehtomaan paljonkin.Toki aikaisemminkin mutta nyt haluisin oppiakin jotain muutakin kun ne aurinkomerkkien perusjutut.:)
        kiitos mars,mars!!

• Mars mars
        Ap.. kirjoitti:

Välillämme on alusta alkaen ollut jotain selittämätöntä ja sitä intohimoa riittää.Hienoa kun vähän saa valaistusta tälle asialle.Jostakin syystä tämä astrologia on alkanut kiehtomaan paljonkin.Toki aikaisemminkin mutta nyt haluisin oppiakin jotain muutakin kun ne aurinkomerkkien perusjutut.:)
        kiitos mars,mars!!

Neptunus ohjaa meitä alitajunnassa tiedostamattomasti. Siinä missä miehelläsi matkat ovat konkreettisiä itselläsi ne ovat matkoja tunne-elämän syviin syövereihin, salaperäiseen maailmaan. Siihen sopii hyvin alkanut kiinostus astrologiaan.

• Ap.
        Mars mars kirjoitti:

Neptunus ohjaa meitä alitajunnassa tiedostamattomasti. Siinä missä miehelläsi matkat ovat konkreettisiä itselläsi ne ovat matkoja tunne-elämän syviin syövereihin, salaperäiseen maailmaan. Siihen sopii hyvin alkanut kiinostus astrologiaan.

Kiitos.
        Sieltäkö se siis kumpuaa.:)
        Olen kiinnostunut lähinnä mystiikasta,henkisestä kehityksestä jne.Nyt on tämä astrologia uusi tuttavuus.
        Kiitos paljon molemmille.:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2512
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2414
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2290
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1520
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1442
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1186
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe