Äitiysneuvola käynnit työajalla?

???

Eli kysyisin viisaammilta,että mitä laki sanoo äiiysneuvola käynneistä?Saako käydä työajalla/tarvitseeko tunnit tehdä takaisin?

8

1951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --rv23+6--

Minun ei ole tarvinnut korvata tunteja, mitä olen raskauden vuoksi joutunut olemaan töistä pois. Ja sain palkan myös poissaolo ajalta. En tiedä sit miten lakipykälät menee..

• ..on...

reilu työnantaja!:)

• Pulla

oli niin että sain käydä työajalla, mutta se aika oli sitten korvattava.

• työaika niin joudut käymään...
        Pulla kirjoitti:

oli niin että sain käydä työajalla, mutta se aika oli sitten korvattava.

Neuvolassa saa käydä työajalla vain, jos muu ei mahdollista, eli jos sinulla on säännöllinen työaika vaikka 8-16, ja neuvola on auki samoín, niin saat käydä työajalla.
        Jos taas sinulla on liukuva työaika, niin menet esim. klo 8 neuvolaan ja tulet 9.30 töihin, niin silloin vasta lakaa työpäiväsi, jonka tasaat normaaliksi vaikka sinä päivänä kertaheitolla tai pisaran päiväss.

• ......

siis ainakaan kunnan työpaikoista ei saa liueta äippäneuvolaan työaikana, vaan aika jonka neuvolakäyntiin kulutan tulee tehdä takaisin....

• Palkanlaskija

Työehtosopimuksesi sanelee, onko työnantaja velvollinen maksamaan palkan myös neuvolakäyntien ajalta. Usealla alalla näin on. Siis työehtosopimusta nyt sitten hakemaan tai soitto ammattiliittoosi =)

• Äippä-75

Mä sain käydä työaikana neuvolassa, koska niin sanotaan työehtosopimuksessani (huom. olen kunnalla töissä!). Eli KVTESn mukaan saa mennä työaikana neuvolaan, tämän olen sekä itse että esimieheni tarkistanut. Teen muuten säännöllistä työaikaa 8-16.

• titi

Riippuu tosiaan TES:sta, asian pitäisi selvitä liitosta/työsopparistasi.

Itsellä on periaatteessa 8-16 työaika mutta muutaman tunnin liukumilla molemmissa päissä, ja silti saan merkata neuvolat työajaksi. Yleensä olen varannut aamun ekan neuvola-ajan ja mennyt sieltä töihin ja silti voinut merkata että olen ollut kahdeksasta töissä.

Näin saa menetellä normaalien neuvola- ja lääkärineuvolakäyntien kohdalla, sekä sellaisista ultrista ym. lisätutkimuksista jotka ovat neuvolan lähetteellä. Esim. yksityiseen ylimääräiseen ultraan ei sitten saa mennä työajalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      248
      4078
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      128
      2343
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1491
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      968
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      129
      958
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      949
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      335
      889
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      867
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      790
    Aihe