Epäilen hyvin vahvasti,että sairastan jompaa kumpaa.En kykene keskittymään usean ihmisen puhuessa ja töksäyttelen asioita.Olen lyhytjänteinen ja teen asioita impulsiivisesti.Olen sisäisesti aina levoton.Mitkä voisivat olla potentiaaliset työpaikat?Olen tällä hetkellä myyntihommissa urani alussa,ja siitähän nyt ei tule yhtikäs mitään.Olisiko esim. tutkijana helpompaa?Rauhallisempi ympäristö,pystyy keskittymään paremmin,mutta siinäkin pitää olla pitkäjänteinen.Olen koulutukseltani DI, ikää 29v ja huolissani tulevaisuudestani.Kokemuksia/vinkkejä ja joulunodotusta kaikille.
ADD/Autismi+työpaikat
7
1661
Vastaukset
- minä
Add ihmisellä on hitautta, jumittautumista ja jos asia ei varsinkaan kiinnosta. Add saattavat olla hyvin älykkäitä omalla alallansa. Pystyitkö koulussa muiden mukana? Onko vaikeaa aloittaa ja lopettaa tehtävää? Add:ltä monesti puuttuu itsekontrolli. Olisitko enemmänkin ahdh? entä asperger? Näetkö maailman hyvin matemaattisena? onko ruokatottumuksesi poikkeavia? oletko kosketusherkkä ja tykkäät vain pehmeistä vaatteista? Monia eri vaihtoehtoja.
Nim neurologisten lasten kanssa työskentelevä- kirjoitusvirheitä
Tuli nopeasti kirjoitusvirhe. tarkoitin ADHD:tä
- Hectoboxi
Pysyin kohtuu hyvin vauhdissa mukana.
Nuorempana, luokat 1-6 olin äärivilkas ja hyvin usein jälki-istunnossa.Silloin oli hankalaa.Korkeakouluaikoinani en kyennyt istuskelemaan luennoilla kuin ehkä pari kertaa lyhyitä aikoja, koska mitään ei jäänyt päähän ja pänttäsin asiat kaikessa rauhassa kotosalla äärihiljaisuudessa.Huvittavinta tässä on se,että en pitänyt sitä mitenkään kummallisena; en ollut huolestunut itsestäni.Mutta voiko add/adhd -ihminen menestyä koulussa loistavasti;olen ollut lähes poikkeuksetta erittäin hyvä koulussa,paitsi kuvaamataidossa/puutöissä.RUK:ssa mua pidettiin äärijännittäjänä ja säätäjänä, ja siellä olin keskiarvoa huonompi.
Niin siis minua kiinnostamattomat asiat eivät oikein ns. sytytä lamppua, mutta jos siirrytään syvällisiin/itseäni kiinnostaviin aiheisiin, olen innolla mukana ja puhua pulputan.Jos annetaan joku tehtävä, syvennyn siihen totaalisesti ja tarvitsen aika paljon tukea. Mitä uudemmasta asiasta, joka vaatii uusia toiminnallisia ratkaisuja niin olen pulassa.Ja pakko on jotain tehdä esim. hinkata kädellä nenää/hiuksia -siinä tohinassa saattaa ruokailu esim. työpäivän aikana jäädä pois.Kosketusasia on mielenkiintoinen,kun tässä eräänä päivänä töissä lähdin pomon työpisteeltä, poskeni osui kasvin lehteen -pelästyin?Ja minun on äärimmäisen vaikea odottaa esim. hissiä porttikäytävässä, tekisi mieli juosta rappuset ylös, varsinkin jos kuulee,että joku on tulossa.On tässä paniikkihäiriön,agorafobian ja autisminkin piirteitä mukana. - minä
Hectoboxi kirjoitti:
Pysyin kohtuu hyvin vauhdissa mukana.
Nuorempana, luokat 1-6 olin äärivilkas ja hyvin usein jälki-istunnossa.Silloin oli hankalaa.Korkeakouluaikoinani en kyennyt istuskelemaan luennoilla kuin ehkä pari kertaa lyhyitä aikoja, koska mitään ei jäänyt päähän ja pänttäsin asiat kaikessa rauhassa kotosalla äärihiljaisuudessa.Huvittavinta tässä on se,että en pitänyt sitä mitenkään kummallisena; en ollut huolestunut itsestäni.Mutta voiko add/adhd -ihminen menestyä koulussa loistavasti;olen ollut lähes poikkeuksetta erittäin hyvä koulussa,paitsi kuvaamataidossa/puutöissä.RUK:ssa mua pidettiin äärijännittäjänä ja säätäjänä, ja siellä olin keskiarvoa huonompi.
Niin siis minua kiinnostamattomat asiat eivät oikein ns. sytytä lamppua, mutta jos siirrytään syvällisiin/itseäni kiinnostaviin aiheisiin, olen innolla mukana ja puhua pulputan.Jos annetaan joku tehtävä, syvennyn siihen totaalisesti ja tarvitsen aika paljon tukea. Mitä uudemmasta asiasta, joka vaatii uusia toiminnallisia ratkaisuja niin olen pulassa.Ja pakko on jotain tehdä esim. hinkata kädellä nenää/hiuksia -siinä tohinassa saattaa ruokailu esim. työpäivän aikana jäädä pois.Kosketusasia on mielenkiintoinen,kun tässä eräänä päivänä töissä lähdin pomon työpisteeltä, poskeni osui kasvin lehteen -pelästyin?Ja minun on äärimmäisen vaikea odottaa esim. hissiä porttikäytävässä, tekisi mieli juosta rappuset ylös, varsinkin jos kuulee,että joku on tulossa.On tässä paniikkihäiriön,agorafobian ja autisminkin piirteitä mukana.Aivan selviä viitteitä adhd:hen tai ehkäpä aspergeriin. Adhd lapsella ylivilkkaus muuttaa aikuisena muotoa, jolloin hyperaktiivisuus vähenee. Toki sitä vielä esiintyy, mutta muoto muuttuu. Aspergerin syndroomaan liittyy monesti erityislahjakkuus, varsinkin hyvin suppealla alalla.Aspergerit eivät yleensä ole hirveän sosiaalisia, mutta tiedän myös aspergereita, jolla on satoja "ystäviä" ja nekin vaihtuvat joka päivä.
Adhd: hen liittyy usein oppimisvaikeuksia lukemisessa ja matematiikassa.
Aspergeriin liittyy taas jossainmäärin autismia.
Näistä asioista, varsinkin jos ne ovat häiretseviä, niin kannattaa käydä juttelemassa asiaan perehtyneen kanssa. Ota huomioon se, että suomestakin löytyy vielä lääkäreitä, jotka eivät usko adhd:n olevan olemassakaan. Joten valitse tarkkaan minne menet ja kay katsomassa adhd:n ja aspergerin www sivuja. - Hectroboxi
minä kirjoitti:
Aivan selviä viitteitä adhd:hen tai ehkäpä aspergeriin. Adhd lapsella ylivilkkaus muuttaa aikuisena muotoa, jolloin hyperaktiivisuus vähenee. Toki sitä vielä esiintyy, mutta muoto muuttuu. Aspergerin syndroomaan liittyy monesti erityislahjakkuus, varsinkin hyvin suppealla alalla.Aspergerit eivät yleensä ole hirveän sosiaalisia, mutta tiedän myös aspergereita, jolla on satoja "ystäviä" ja nekin vaihtuvat joka päivä.
Näistä asioista, varsinkin jos ne ovat häiretseviä, niin kannattaa käydä juttelemassa asiaan perehtyneen kanssa. Ota huomioon se, että suomestakin löytyy vielä lääkäreitä, jotka eivät usko adhd:n olevan olemassakaan. Joten valitse tarkkaan minne menet ja kay katsomassa adhd:n ja aspergerin www sivuja.:-)
- skisofreniana
minä kirjoitti:
Aivan selviä viitteitä adhd:hen tai ehkäpä aspergeriin. Adhd lapsella ylivilkkaus muuttaa aikuisena muotoa, jolloin hyperaktiivisuus vähenee. Toki sitä vielä esiintyy, mutta muoto muuttuu. Aspergerin syndroomaan liittyy monesti erityislahjakkuus, varsinkin hyvin suppealla alalla.Aspergerit eivät yleensä ole hirveän sosiaalisia, mutta tiedän myös aspergereita, jolla on satoja "ystäviä" ja nekin vaihtuvat joka päivä.
Näistä asioista, varsinkin jos ne ovat häiretseviä, niin kannattaa käydä juttelemassa asiaan perehtyneen kanssa. Ota huomioon se, että suomestakin löytyy vielä lääkäreitä, jotka eivät usko adhd:n olevan olemassakaan. Joten valitse tarkkaan minne menet ja kay katsomassa adhd:n ja aspergerin www sivuja.Eli selvitä erotusdiagnoosi...
minä kirjoitti:
Näistä asioista, varsinkin jos ne ovat häiretseviä, niin kannattaa käydä juttelemassa asiaan perehtyneen kanssa. Ota huomioon se, että suomestakin löytyy vielä lääkäreitä, jotka eivät usko adhd:n olevan olemassakaan. Joten valitse tarkkaan minne menet ja kay katsomassa adhd:n ja aspergerin www sivuja."Adhd: hen liittyy usein oppimisvaikeuksia lukemisessa ja matematiikassa.
Aspergeriin liittyy taas jossainmäärin autismia."
Itselläni on ollut aina ekasta luokasta tähän päivään asti vaikeuksia matematiikan kanssa.Olen itsekkin ruvennut pohtimaan,että minulla olisi tuo AD/HD lievänä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855392Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423581Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612965Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462181Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611926Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2891753- 471606
- 941412
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.81312