ADD/Autismi+työpaikat

Hectoboxi

Epäilen hyvin vahvasti,että sairastan jompaa kumpaa.En kykene keskittymään usean ihmisen puhuessa ja töksäyttelen asioita.Olen lyhytjänteinen ja teen asioita impulsiivisesti.Olen sisäisesti aina levoton.Mitkä voisivat olla potentiaaliset työpaikat?Olen tällä hetkellä myyntihommissa urani alussa,ja siitähän nyt ei tule yhtikäs mitään.Olisiko esim. tutkijana helpompaa?Rauhallisempi ympäristö,pystyy keskittymään paremmin,mutta siinäkin pitää olla pitkäjänteinen.Olen koulutukseltani DI, ikää 29v ja huolissani tulevaisuudestani.Kokemuksia/vinkkejä ja joulunodotusta kaikille.

7

1702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      Add ihmisellä on hitautta, jumittautumista ja jos asia ei varsinkaan kiinnosta. Add saattavat olla hyvin älykkäitä omalla alallansa. Pystyitkö koulussa muiden mukana? Onko vaikeaa aloittaa ja lopettaa tehtävää? Add:ltä monesti puuttuu itsekontrolli. Olisitko enemmänkin ahdh? entä asperger? Näetkö maailman hyvin matemaattisena? onko ruokatottumuksesi poikkeavia? oletko kosketusherkkä ja tykkäät vain pehmeistä vaatteista? Monia eri vaihtoehtoja.
      Nim neurologisten lasten kanssa työskentelevä

      • kirjoitusvirheitä

        Tuli nopeasti kirjoitusvirhe. tarkoitin ADHD:tä


      • Hectoboxi

        Pysyin kohtuu hyvin vauhdissa mukana.
        Nuorempana, luokat 1-6 olin äärivilkas ja hyvin usein jälki-istunnossa.Silloin oli hankalaa.Korkeakouluaikoinani en kyennyt istuskelemaan luennoilla kuin ehkä pari kertaa lyhyitä aikoja, koska mitään ei jäänyt päähän ja pänttäsin asiat kaikessa rauhassa kotosalla äärihiljaisuudessa.Huvittavinta tässä on se,että en pitänyt sitä mitenkään kummallisena; en ollut huolestunut itsestäni.Mutta voiko add/adhd -ihminen menestyä koulussa loistavasti;olen ollut lähes poikkeuksetta erittäin hyvä koulussa,paitsi kuvaamataidossa/puutöissä.RUK:ssa mua pidettiin äärijännittäjänä ja säätäjänä, ja siellä olin keskiarvoa huonompi.

        Niin siis minua kiinnostamattomat asiat eivät oikein ns. sytytä lamppua, mutta jos siirrytään syvällisiin/itseäni kiinnostaviin aiheisiin, olen innolla mukana ja puhua pulputan.Jos annetaan joku tehtävä, syvennyn siihen totaalisesti ja tarvitsen aika paljon tukea. Mitä uudemmasta asiasta, joka vaatii uusia toiminnallisia ratkaisuja niin olen pulassa.Ja pakko on jotain tehdä esim. hinkata kädellä nenää/hiuksia -siinä tohinassa saattaa ruokailu esim. työpäivän aikana jäädä pois.Kosketusasia on mielenkiintoinen,kun tässä eräänä päivänä töissä lähdin pomon työpisteeltä, poskeni osui kasvin lehteen -pelästyin?Ja minun on äärimmäisen vaikea odottaa esim. hissiä porttikäytävässä, tekisi mieli juosta rappuset ylös, varsinkin jos kuulee,että joku on tulossa.On tässä paniikkihäiriön,agorafobian ja autisminkin piirteitä mukana.


      • minä
        Hectoboxi kirjoitti:

        Pysyin kohtuu hyvin vauhdissa mukana.
        Nuorempana, luokat 1-6 olin äärivilkas ja hyvin usein jälki-istunnossa.Silloin oli hankalaa.Korkeakouluaikoinani en kyennyt istuskelemaan luennoilla kuin ehkä pari kertaa lyhyitä aikoja, koska mitään ei jäänyt päähän ja pänttäsin asiat kaikessa rauhassa kotosalla äärihiljaisuudessa.Huvittavinta tässä on se,että en pitänyt sitä mitenkään kummallisena; en ollut huolestunut itsestäni.Mutta voiko add/adhd -ihminen menestyä koulussa loistavasti;olen ollut lähes poikkeuksetta erittäin hyvä koulussa,paitsi kuvaamataidossa/puutöissä.RUK:ssa mua pidettiin äärijännittäjänä ja säätäjänä, ja siellä olin keskiarvoa huonompi.

        Niin siis minua kiinnostamattomat asiat eivät oikein ns. sytytä lamppua, mutta jos siirrytään syvällisiin/itseäni kiinnostaviin aiheisiin, olen innolla mukana ja puhua pulputan.Jos annetaan joku tehtävä, syvennyn siihen totaalisesti ja tarvitsen aika paljon tukea. Mitä uudemmasta asiasta, joka vaatii uusia toiminnallisia ratkaisuja niin olen pulassa.Ja pakko on jotain tehdä esim. hinkata kädellä nenää/hiuksia -siinä tohinassa saattaa ruokailu esim. työpäivän aikana jäädä pois.Kosketusasia on mielenkiintoinen,kun tässä eräänä päivänä töissä lähdin pomon työpisteeltä, poskeni osui kasvin lehteen -pelästyin?Ja minun on äärimmäisen vaikea odottaa esim. hissiä porttikäytävässä, tekisi mieli juosta rappuset ylös, varsinkin jos kuulee,että joku on tulossa.On tässä paniikkihäiriön,agorafobian ja autisminkin piirteitä mukana.

        Aivan selviä viitteitä adhd:hen tai ehkäpä aspergeriin. Adhd lapsella ylivilkkaus muuttaa aikuisena muotoa, jolloin hyperaktiivisuus vähenee. Toki sitä vielä esiintyy, mutta muoto muuttuu. Aspergerin syndroomaan liittyy monesti erityislahjakkuus, varsinkin hyvin suppealla alalla.Aspergerit eivät yleensä ole hirveän sosiaalisia, mutta tiedän myös aspergereita, jolla on satoja "ystäviä" ja nekin vaihtuvat joka päivä.
        Adhd: hen liittyy usein oppimisvaikeuksia lukemisessa ja matematiikassa.
        Aspergeriin liittyy taas jossainmäärin autismia.

        Näistä asioista, varsinkin jos ne ovat häiretseviä, niin kannattaa käydä juttelemassa asiaan perehtyneen kanssa. Ota huomioon se, että suomestakin löytyy vielä lääkäreitä, jotka eivät usko adhd:n olevan olemassakaan. Joten valitse tarkkaan minne menet ja kay katsomassa adhd:n ja aspergerin www sivuja.


      • Hectroboxi
        minä kirjoitti:

        Aivan selviä viitteitä adhd:hen tai ehkäpä aspergeriin. Adhd lapsella ylivilkkaus muuttaa aikuisena muotoa, jolloin hyperaktiivisuus vähenee. Toki sitä vielä esiintyy, mutta muoto muuttuu. Aspergerin syndroomaan liittyy monesti erityislahjakkuus, varsinkin hyvin suppealla alalla.Aspergerit eivät yleensä ole hirveän sosiaalisia, mutta tiedän myös aspergereita, jolla on satoja "ystäviä" ja nekin vaihtuvat joka päivä.
        Adhd: hen liittyy usein oppimisvaikeuksia lukemisessa ja matematiikassa.
        Aspergeriin liittyy taas jossainmäärin autismia.

        Näistä asioista, varsinkin jos ne ovat häiretseviä, niin kannattaa käydä juttelemassa asiaan perehtyneen kanssa. Ota huomioon se, että suomestakin löytyy vielä lääkäreitä, jotka eivät usko adhd:n olevan olemassakaan. Joten valitse tarkkaan minne menet ja kay katsomassa adhd:n ja aspergerin www sivuja.

        :-)


      • skisofreniana
        minä kirjoitti:

        Aivan selviä viitteitä adhd:hen tai ehkäpä aspergeriin. Adhd lapsella ylivilkkaus muuttaa aikuisena muotoa, jolloin hyperaktiivisuus vähenee. Toki sitä vielä esiintyy, mutta muoto muuttuu. Aspergerin syndroomaan liittyy monesti erityislahjakkuus, varsinkin hyvin suppealla alalla.Aspergerit eivät yleensä ole hirveän sosiaalisia, mutta tiedän myös aspergereita, jolla on satoja "ystäviä" ja nekin vaihtuvat joka päivä.
        Adhd: hen liittyy usein oppimisvaikeuksia lukemisessa ja matematiikassa.
        Aspergeriin liittyy taas jossainmäärin autismia.

        Näistä asioista, varsinkin jos ne ovat häiretseviä, niin kannattaa käydä juttelemassa asiaan perehtyneen kanssa. Ota huomioon se, että suomestakin löytyy vielä lääkäreitä, jotka eivät usko adhd:n olevan olemassakaan. Joten valitse tarkkaan minne menet ja kay katsomassa adhd:n ja aspergerin www sivuja.

        Eli selvitä erotusdiagnoosi...


      • minä kirjoitti:

        Aivan selviä viitteitä adhd:hen tai ehkäpä aspergeriin. Adhd lapsella ylivilkkaus muuttaa aikuisena muotoa, jolloin hyperaktiivisuus vähenee. Toki sitä vielä esiintyy, mutta muoto muuttuu. Aspergerin syndroomaan liittyy monesti erityislahjakkuus, varsinkin hyvin suppealla alalla.Aspergerit eivät yleensä ole hirveän sosiaalisia, mutta tiedän myös aspergereita, jolla on satoja "ystäviä" ja nekin vaihtuvat joka päivä.
        Adhd: hen liittyy usein oppimisvaikeuksia lukemisessa ja matematiikassa.
        Aspergeriin liittyy taas jossainmäärin autismia.

        Näistä asioista, varsinkin jos ne ovat häiretseviä, niin kannattaa käydä juttelemassa asiaan perehtyneen kanssa. Ota huomioon se, että suomestakin löytyy vielä lääkäreitä, jotka eivät usko adhd:n olevan olemassakaan. Joten valitse tarkkaan minne menet ja kay katsomassa adhd:n ja aspergerin www sivuja.

        "Adhd: hen liittyy usein oppimisvaikeuksia lukemisessa ja matematiikassa.
        Aspergeriin liittyy taas jossainmäärin autismia."

        Itselläni on ollut aina ekasta luokasta tähän päivään asti vaikeuksia matematiikan kanssa.Olen itsekkin ruvennut pohtimaan,että minulla olisi tuo AD/HD lievänä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1489
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1218
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe