Epäselvä annostus Roa-kuurilleni

Sappa

Sain Roan eilen. Lääkäri oli kirjoittanut annostukseksi 2-4 kapselia (à 20mg) päivässä. Apteekissa pähkäiltiin, että jos suositeltu aloitusannos on 0,5mg / painokilo, minun (55kg) tulisi syödä yli yksi kapseli, mutta kuitenkin alle kaksi. Päätin aloittaa kahdella, koska kappalemäärä kaksi reseptissäni mainittiin ja koska kapseleita ei voi kaiketi puolittaa. Annostukseni on näin ollen 0,73mg / painokilo heti alkuunsa. Lääkäri ei tiedustellut painoani, enkä sitä oivaltanut myöskään itse ottaa esille. Reseptin sain postissa joitakin viikkoja vastaanoton jälkeen, kun verikokeet ja raskaustesti oli hoidettu kuntoon.

Aika mielenkiintoista... Entäs jos söisinkin varman päälle neljä per päivä!? No, en todellakaan aio. Täytyy varmaan varmistaa oikea annostus lääkäriltä, mutta ylimääräistä työtä se teettää sekä minulle että hänelle. Onko kellään kokemuksia leväperäisistä annostusohjeista tai yli 0,5mg:lla aloitetusta hoidosta? Hössötänköhän turhaan, vai pitäisikö minun vain ymmärtää, että se on se kaksi kapselia ja sillä hyvä?

4

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lane

Aika outoa tosiaan, ettei painoasi kysytty. Niinpä lääkäri oletti painoksesi ympäripyöresäti jotakin 80 ja 160 kg:n väliltä xD... Lääkärilläsi taisi arviointikyky pettää..
      Itselläni aloitusannos on 20 mg/päivä ja painan pari kiloa vähemmän kuin sinä. Se oli ehdottomasti liian vähään , eikä mitään vaikutusta ollut tuolla annostuksella havaittavissa. Toisesta kuukaudesta alkaen söin 40 mg/päivä ja vasta toisen kuukauden lopulla alkoi pahenemisvaihe!!Olisin näin jälkeenpäin ajatellen voinut hyvin aloittaa tuolla 40 mg: päiväannoksella. Luultavasti tuo 2 kapselia päivässä on sinullekin sopiva annostus (ainakin noista lääkärin määräämistä vaihtoehdoista). Ei kannata ottaa enempää, koska silloin saat yliannostuksen!!! Maksimi on 1mg/kg/päivä eli kohdallasi laskennallisesti 55 mg. Neljä kapselia kuulostaa kyllä aika hurjalta!

• annostus

oli 20mgx2 ensimmäiset 2kk, jonka jälkeen vuoropäivinä 20mgx2 ja 20mgx1 4kk. Yhteensä siis 6kk ja paha akne lähti...

• kutakuinkin

Mä painan 56kg ja aloitin saman tien annoksella 2 x 20mg/pvä, eli 40mg päivässä. Nyt kaksi viikkoa takana eikä vielä mitään vaikutuksia. ehkä muutama finni tullut lisää. Ihotautilääkärini sanoi, että mikäli ihoni kestää ja maksa-arvot pysyvät kohdallaan, voidaan annos nostaa 60mg:n päivässä. Mielummin syön kunnon annoksen päivittäin niin koko prosessikin on ohi nopeammin. Kokonaiskapselimäärähän on se joka ratkaisee. Jos pystyn syömään 3 kapselia päivässä on kuuri ohi nopeammin ja akne toivottavasti kohta ikävä muisto vain...

• hhh

mul on kans tollanen määräys mut se lääkäri selitti et sen takii se laittaa siihen suuremman ku mitä mun tarttee ottaa et saa isomman määrän kerralla ulos eikä tartte mennä kuukauden välein mennä käymään siel lääkäril hakee uutta reseptii. siis mun annostus on joka toinen päivä 1x20mg ja joka toinen 2x20mg. sellanen keskivaikee naama mulla. sähän voisit soittaa sille lääkärilles ja varmistaa ku täs näyttää olevan meillä saman painosillaki erilaista annostusta.. se varmaan osaa sanoo parhaiten sun tilantees

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe