ABORTTI

LUE

Oli sormet ja varpaat pikkuiset,
sydän sykkivi jo rinnassa mulla.
Oli vakaat mulla aikomukset,
minä maailmaan tahdon tulla.
Tahdon tulla ja nähdä auringon
ja perhosen viljapellolla.
Tahdon kuulla tarinan tuhkimon
ja kuiskeen kissankellon.
Minä pienen aikani uneksin
äidin kohdussa lämpimässä,
ja hetken muutaman iloitsin
mulle suodusta elämästä.
Mutta sitten tuon kaiken kokea sain
kun aikuiset päättäjät keksi.
Minä lapsen vuonna elin vain
kaksitoistaviikkoiseksi.

10

1291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep

      Jus.. säkin varmaan muistat, kun vielä äitis kohdussa elit?

    • s

      Oli sormet ja varpaat pikkuiset,
      sydän sykkivi jo rinnassa mulla. *näin on

      Oli vakaat mulla aikomukset,
      minä maailmaan tahdon tulla. * jaa no siitä en tiedä.. kovimpa ne vastasyntyneet ovat kiukkuisia, kun tänne maailmaan putkahtavat

      Tahdon tulla ja nähdä auringon
      ja perhosen viljapellolla. * juu varmaan heillä onkin just tietoa siellä kohdussa perhosista ja auringosta

      Tahdon kuulla tarinan tuhkimon
      ja kuiskeen kissankellon. * enpä usko

      Minä pienen aikani uneksin
      äidin kohdussa lämpimässä, *tuskin

      ja hetken muutaman iloitsin
      mulle suodusta elämästä. * joo siis ehdottomasti näin on..

      Mutta sitten tuon kaiken kokea sain
      kun aikuiset päättäjät keksi. *hähähäää siitäs sait

      Minä lapsen vuonna elin vain
      kaksitoistaviikkoiseksi. *itse asiassa et elänyt päivääkään

    • Juristin tytär

      Surullisen kaunista. *nyyh*

      • kuiskaus

        niin oliko sulla jotain tiettyä ajatuksissa kun valitsit nimimerkin "Juristin tytär" vai onko se pelkkä anagrammi?


      • Juristin tytär
        kuiskaus kirjoitti:

        niin oliko sulla jotain tiettyä ajatuksissa kun valitsit nimimerkin "Juristin tytär" vai onko se pelkkä anagrammi?

        Se nyt ei mitenkään liittynyt tähän juttuun.

        Ekan kerran kun kirjoittelin näille sivuille niin toi nimimerkki liittyi siihen tekstiin, ja nyt se on sitten jäänyt päälle, en jaksa uutta keksiä.


    • lukea

      Runon on kirjoittanut joku typerys, joka ei tiedä biologiasta mitään. Kirjoittaja yrittää vain vedota ihmisten tunteisiin tosi säälittävästi ja alkeellisesti.

      Jos runon tänne tuoneella todella on tuollainen käsitys 12-viikkoisesta ja sitä nuoremmasta sikiöstä (alkiosta), niin suosittelen kertauskurssia elämän alkeista.

      Näkemys siitä, että abortissa muka saatetaan tuhota joku tuleva Einstein, ei ole mitenkään realistinen. Jos näin haluaa ajatella, miksi valita Einstein tms nero. Yhtä hyvin abortoidusta sikiöstä olisi voinut tulla uusi Hitler tai muu ihmiskunnan hirviö.

      • Vaude Ville

        ja itsensäpaljastaja tai mytomaani,luulen.
        Tavallinen tyyppi.


    • ...

      tahdoin elää elämän onnellisen,
      se haavetta oli vain,
      en voinut valita kohtaloain,
      riskijätteeksi jouduin vain.

      • Äiti

        Sniik!Kaunista,sanon näin pikkutytön äitinä!Miulla samoi aatoksii!


    • juuti

      Ihmiset naina paivina suhtautuu aborttiin niin normaalisti. Tuntuu etta se on itsestaan selvyys etta jos ei halua lasta niin ei muuta ku abortti vaa. Antakaa tulevalle lapsellenne mahdollisuus edes adoptio perheessa. Jos ette ite halua lasta, siela on paljon ihmisia jotka haluaa lapsia mutta ei voi koskaan saada lapsia. Silloin annat lapsellesi mahdollisuuden ja teet myoskin jonkuu perheen iloiseksi. Kiitos vaan muuten runosta, oli tosi hyva!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe