osaisiko joko kertoia nauvoi mitä minun pitäisi tehdä? minulla on ystävä jolla on paha masennus ja syömishäiriö. hän ei halua puhua vaivoistaan kenenkään aikuisen kanssa! olen yrittänyt saada häntä hakemaan apua. olen hyvin huolissani hänestä ja haluaisin auttaa häntä. mikä siis avuksi?????
apua!!!
3
224
Vastaukset
- compassion
heippa :)
ellei kaverisi halua puhua kenenkään kanssa, koita kunnioittaa ja ymmärtää häntä..toista ei voi pakottaa. sen sijaan voisit osoittaa hänelle jotenkin, että välität hänestä ja että hän on tärkeä ja rakas...masentuneena kun tuntee itsensä niin arvottomaksi. Jotkut haluavat olla rauhassa ja yksin, toiset pakenevat masennusta olemalla paljon ystävien kanssa.. tämäkin on niin yksilöllistä.
anna hänelle vapaata tilaa, mutta ole itse aina "saatavilla" -älä tyrkytä itsesi apua/muiden apua, vaan ole hänelle se, joka jaksaa välittää. tehkää jotain kivaa ja piristävää yhdessä, sellaista josta kaverisi saa muuta ajateltavaa..
tsemmpiä! :)- j.e.j
rukous on ihmeellinen työkalu.
- ei pahalla
j.e.j kirjoitti:
rukous on ihmeellinen työkalu.
mutta itteeni ainakin pahasti masentuneena vaan ottaa päähän kristillinen kannustuksesi. Toivon että painut uskontopalstalle työkalujasi esittelemään, ellet itse halua puhua masenunnuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724757
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724634Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv762883Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222226Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska161707- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851298