Roaccutan

0li0

Viikonloppuna menossa ihotautilääkärille ja varmaan roa-kuuri tulossa. Nyt täältä lukenut pelkkiä kauhutarinoita tuosta roasta tai siis että iho kuivuu jne. Ja kuurin jälkee alkaa uudestaan, niin kertokaa nyt hyvät ihmiset jos jollain on auttanut pysyvästi!

8

1385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aknepop

Moi. Söin Roaccutan-kuurin joskus 90-luvun alussa erittäin vaikeaan akneen, joka esiintyi kasvojen alueella. Suun avaaminenkin tuotti kipua, kun valtavat finnit ympäröivät suuta.

Kuuri päälle. Iho kyllä kuivui ensimmäisten viikkojen aikana. Hiukset kuivuivat ja silmiä sai räpytellä. Näihin sivuoireisiin en kiinnittänyt liiemmin huomiota, koska uusia finnejä ei sen jälkeen tullut.

En muista kauan kuuri kesti, ehkä muutaman kuukauden, mutta sen jälkeen ei aknea eikä sivuoireita ole ollut.

• vaan :)

Roaccuttan on vahva lääke ja on hyvä tietää sen mahdolliset haittavaikutukset (mm. maksa-arvot, raskaus jne.) ennen kuurin aloittamista ja lisää haittoja tulet kuulemaan lääkäriltäsi. Roaccuttan kuitenkin yleensä auttaa tai vähintäänkin helpottaa akne/finni oireilua. Itse lopetin viimeisimmän kuurin about syksyllä 2002. Jouduin syömään kaksi kuuria melko peräjälkeen kun ensimmäisen teho ei kestänyt puolta vuotta pidempään :( Johtunee siitä että minulle määrättiin hyvin pieni annostus, pienin mahdollinen että juuri ja juuri tehoaa oireisiini. Olen näet myös atoopikko ja kuivaihoinen. Kummallinen ristiriita kun kasvot rasvaiset ja finniset ja silti kuiva iho muutoin :/ Nyt olen ollut aika oireeton jo yli kaksi vuotta ja ainoastaan tulee tiettyyn aikaan kuukaudessa finnejä, mutta mitään akneen viittaavaa ei enään ole. MUTTA mielestäni olen kärsinyt nyt enemmän tuosta ihon kuivuudesta ja tulehtuneisuudesta ja nimenomaan käsissä! Että minulle Roaccuttan sekä kumarsi että pyllisti ;) Olen kuitenkin kaikenkaikkiaan tyytyväinen että uskaltauduin syömään Roaccuttan kuurin. Finnit kun voivat masentaa ja itsetuntokin oli lähellä nollaa.
      Mene rohkeasti lääkärille, tee lista kysymyksiä jotka sinua askarruttavat. Sinun ei tarvitse tehdä päätöstä tulevana vkonloppuna vaan voit rauhassa miettiä miten toimit!

• onnellinen

Kärsin lievästä aknesta monta vuotta ja tuli kokeiltua 3kk antibioottikuuri, antibioottiliuos ja erilaisia voiteita, ihan turhaan. Vasta 3,5 kuukauden Roaccutan-kuuri auttoi. Haittavaikutuksina oli huulten ja nenän limakalvon kuivuminen sekä kasvojen ihon lievä kuivuminen, mutta senkin saa runsaalla rasvaamisella pidettyä kurissa. Kuurin loppumisesta on kohta 3 vuotta eikä akne ole tullut takaisin.

• mitä sitä huolehtimaan ihon kuivuudesta kun muistat rasvata..:) humektan on hyvä voide.
        itsellä alko roa kuuri taasen viikko sitten.viel on valkopäitä mutta muuten on iho jo paremmassa kunnossa.
        kuureja on tullu yhteensä syötyä nyt 5..viime talvena söin 1paketin 1 per päivä.samoihin aikoihin kävin viime vuonna lääkärillä.nyt on 2 pakettia ja 2 pilleriä päivässä.paiseita ei silleen enää ole tullu mutta sit noi huokoset tukkeentuu ja tulee valkopäitä niin niihin joutuu syömään.sit tulee näppyjä kans vähäsen.

• ihmetellen
        seagate kirjoitti:

mitä sitä huolehtimaan ihon kuivuudesta kun muistat rasvata..:) humektan on hyvä voide.
        itsellä alko roa kuuri taasen viikko sitten.viel on valkopäitä mutta muuten on iho jo paremmassa kunnossa.
        kuureja on tullu yhteensä syötyä nyt 5..viime talvena söin 1paketin 1 per päivä.samoihin aikoihin kävin viime vuonna lääkärillä.nyt on 2 pakettia ja 2 pilleriä päivässä.paiseita ei silleen enää ole tullu mutta sit noi huokoset tukkeentuu ja tulee valkopäitä niin niihin joutuu syömään.sit tulee näppyjä kans vähäsen.

Onko ihotautilääkäri todellakin antanut popsia viisi kuuria? Tai jos kyse onkin vain pienempien määrien syömisestä, paketeista, niin kuin kirjoitit? Sekin tuntuu kyllä ihmeelliseltä, koska yleensä, mitä minä olen kuullut, niin Roaccutania tai Isotretinoinia syödään aika pitkään yhtäjaksoisesti, muuten sen ihossa tapahtuvan muutoksen luulisi jäävän aina "kesken", tai jos ei täysin kesken niin ainakin heikommaksi kuin syömällä kuuria yhtäjaksoisesti vähän kauemmin...

• ihmetellen kirjoitti:

Onko ihotautilääkäri todellakin antanut popsia viisi kuuria? Tai jos kyse onkin vain pienempien määrien syömisestä, paketeista, niin kuin kirjoitit? Sekin tuntuu kyllä ihmeelliseltä, koska yleensä, mitä minä olen kuullut, niin Roaccutania tai Isotretinoinia syödään aika pitkään yhtäjaksoisesti, muuten sen ihossa tapahtuvan muutoksen luulisi jäävän aina "kesken", tai jos ei täysin kesken niin ainakin heikommaksi kuin syömällä kuuria yhtäjaksoisesti vähän kauemmin...

siis viisi kuuria olen syöny 2x20mg päivässä 5kk jaksoissa.eli se tekee 5kk x 5kuuria=25kk yhteensä. sepä se ku se jäi aina kesken,ainakin mun mielestä se parantuminen.kävin kyllä lääkärillä aina kuurin loputtua mutta eipä se lisää antanu.mun mielestä vähän sen lääkärin syytä.nyt oon käyny toisella lääkärillä ja se on asiamies.nyt mun kuuri on sen 3kk..100 päivää ku syön kahta pilleriä päivässä.

• nuuu7
        ihmetellen kirjoitti:

kuulemma moni nainen joutuu syömään useammankin roa-kuurin, taukoja kuurien välilä tietysti on ja aina määrätään vain kun on tarvetta.

• Arrzka

Ensimmäisen kuurin jälkeen finnit pysyivät poissa kaksi vuotta kunnes lopetin Diane Novan syönnin ja akne pukkasi takaisin.

Toisen kuurin vaikutus kesti viisi vuotta (syön kyllä jatkuvasti myös Diane Novaa), mutta nyt viime aikoina finnit ovat taas lisääntyneet. Nyt niitä on tosin vain suun ympärillä, joten varsinaisesta aknesta en ehkä tällä kertaa puhuisi.

Kaiken kaikkiaan olen kyllä ollut tyytyväinen noihin Roa-kuureihin. Kuivuus on pieni ongelma, jos aknesta pääsee eroon . Rasvaa vain kehiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7680
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4320
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3953
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3892
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3240
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3195
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3158
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2863
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2474
    Aihe