Vuoden 2005 nettisensei?

kysely

Valitaanko joukostamme vuoden 2005 nettisensei?

Eli kuka on tämän vuoden aikana kunnostautunut kamppailulajifoorumeilla? Kenen tietotaito on osoittautunut (ainakin) netissä ylivoimaiseksi?

26

3909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ei ehkä tällä foorumilla mutta ainakin kamppailu ja potku.net

    • ainakin

      nimimerkki Miklu

    • kannattaja

      nimenomaan kun kyseessä on nettisensein valinta.

      • tkd harrastelija

        Minäkin anna ääneni VKA:lle.

        Tietoa ja kokemusta on oikeasti paljon.


      • äänestäjä

        tietoa on kyllä riittänyt


      • annan
        äänestäjä kirjoitti:

        tietoa on kyllä riittänyt

        ääneni kaikille nille ketkä ovat hiljaa kotonaan
        eivätkä edes viitsi vaivautua netin ala-arvoisiin
        keskustelu tuokioihin, koska eivät jaa tietoaan
        hölmöille vähä osaisille.


    • Kapu

      Siis nettisenseihän tarkoittaa ainoastaan netissä kamppailevaa, muka ylivertaisilla tiedoillaan repostelevaa kamppailijan irvikuvaa.

      • tekijä2

        ja juuri siksi edellä mainitut nimimerkit ovat ääniä saaneet. Ketjussa mainitut kaverit tuskin merkittävästi omaavat ensikäden tietoa muutakuin teoriasta. Sellaiset kaverit kun ovat tajunneet jo kauan että tänne kirjoittelu ei vuoria kaada.


      • RistoXXL
        tekijä2 kirjoitti:

        ja juuri siksi edellä mainitut nimimerkit ovat ääniä saaneet. Ketjussa mainitut kaverit tuskin merkittävästi omaavat ensikäden tietoa muutakuin teoriasta. Sellaiset kaverit kun ovat tajunneet jo kauan että tänne kirjoittelu ei vuoria kaada.

        No ainakin mun harjoitteluun joidenkin yllämainittujen henilöiden jakama tieto on vaikuttanut positiivisesti.
        En minä näe tiedon ja mielipiteiden jakamista pahana asiana. Lisäksi kukaan noista ei mun mielestä ole edes esittäny tai väittänyt olevansa joku lopullinen totuus tai guru.


      • flamm'ee
        tekijä2 kirjoitti:

        ja juuri siksi edellä mainitut nimimerkit ovat ääniä saaneet. Ketjussa mainitut kaverit tuskin merkittävästi omaavat ensikäden tietoa muutakuin teoriasta. Sellaiset kaverit kun ovat tajunneet jo kauan että tänne kirjoittelu ei vuoria kaada.

        "Sellaiset kaverit kun ovat tajunneet jo kauan että tänne kirjoittelu ei vuoria kaada."

        Jos et ole huomannut niin netti on varsin pätevä informaationvälityskanava ja toisaalta se ei ole pelkästään informaationvälitystä vaan eräänlainen sosiaalisen kanssakäymisen muoto. Vähän erilainen kuin kasvotusten käytävä keskustelu, jotkin piirteet tekevät siitä vähemmän sosiaalisen ja jotkut enemmän, esim. netinvälityksellä poistuu sosiaalisen statuksen merkitys ja ulkonäkö. Lisäksi foorumit ovat tehokkaampia syvällisemmässä keskustelussa koska keskusteluun osanottavat tahot saavat rauhassa laatia vastauksensa ja pystyvät selittämään vähän pitemmänkin asian, normaalissa kasvotusten käytävässä ryhmäkeskustelussa juttu pysyy herkästi paljon pinnallisempana.

        Treeniä itsessään ei voi tehdä kuin fyysisesti, se on totta. Mutta milläs tavalla netissä asiasta keskustelu on pois treenistä? Sitä juttua voi kirjoittaa/seurata silloin kun ei treenaisi muutenkaan. Ja kyllä siitä muilta kamppailijoilta opituista asioista on hyötyä myös omassa treenissä, ainakin itse olen saanut hyvin paljon vinkkejä treeniin ja mielestäni kamppailulajiaiheisen nettiyhteisön toimintaan osallistuminen tukee motivaatiotani aika suoraan, kun voi keskustella noista treenatuista asioista sellaisten ihmisten kanssa joita asia kiinnostaa, tavan kavereille on näistä asioista vähän turha puhua mitään.

        Se että moni oikea mestari ei nettiin kirjoittele ei tarkoita sitä että nettiin kirjoittelevat eivät voisi olla lajissaan taitavia. Tää johtuu vaan siitä että ne kokeneimmat ihmiset ovat sen verran pitkään treenanneita ettei heidän aikana nettiä ollut ja eivät ole vanhempana siihen tutustuneet, nykyään sen sijaan muutkin kuin tosinörtit törmäävät tietokoneisiin ja nettikeskusteluun törmääminen on todennäköisempää.


        Provo:
        Ykä Leinokin on sitten vissiin joku mitään osaamaton kärpäslätkällä tapettava teoreettisfanaattinen täysnörtti, kun kirjoittelee nettiin, vai? ;D


      • onono2
        flamm'ee kirjoitti:

        "Sellaiset kaverit kun ovat tajunneet jo kauan että tänne kirjoittelu ei vuoria kaada."

        Jos et ole huomannut niin netti on varsin pätevä informaationvälityskanava ja toisaalta se ei ole pelkästään informaationvälitystä vaan eräänlainen sosiaalisen kanssakäymisen muoto. Vähän erilainen kuin kasvotusten käytävä keskustelu, jotkin piirteet tekevät siitä vähemmän sosiaalisen ja jotkut enemmän, esim. netinvälityksellä poistuu sosiaalisen statuksen merkitys ja ulkonäkö. Lisäksi foorumit ovat tehokkaampia syvällisemmässä keskustelussa koska keskusteluun osanottavat tahot saavat rauhassa laatia vastauksensa ja pystyvät selittämään vähän pitemmänkin asian, normaalissa kasvotusten käytävässä ryhmäkeskustelussa juttu pysyy herkästi paljon pinnallisempana.

        Treeniä itsessään ei voi tehdä kuin fyysisesti, se on totta. Mutta milläs tavalla netissä asiasta keskustelu on pois treenistä? Sitä juttua voi kirjoittaa/seurata silloin kun ei treenaisi muutenkaan. Ja kyllä siitä muilta kamppailijoilta opituista asioista on hyötyä myös omassa treenissä, ainakin itse olen saanut hyvin paljon vinkkejä treeniin ja mielestäni kamppailulajiaiheisen nettiyhteisön toimintaan osallistuminen tukee motivaatiotani aika suoraan, kun voi keskustella noista treenatuista asioista sellaisten ihmisten kanssa joita asia kiinnostaa, tavan kavereille on näistä asioista vähän turha puhua mitään.

        Se että moni oikea mestari ei nettiin kirjoittele ei tarkoita sitä että nettiin kirjoittelevat eivät voisi olla lajissaan taitavia. Tää johtuu vaan siitä että ne kokeneimmat ihmiset ovat sen verran pitkään treenanneita ettei heidän aikana nettiä ollut ja eivät ole vanhempana siihen tutustuneet, nykyään sen sijaan muutkin kuin tosinörtit törmäävät tietokoneisiin ja nettikeskusteluun törmääminen on todennäköisempää.


        Provo:
        Ykä Leinokin on sitten vissiin joku mitään osaamaton kärpäslätkällä tapettava teoreettisfanaattinen täysnörtti, kun kirjoittelee nettiin, vai? ;D

        on kirjoittelua ja on kirjoittelua. Yllämainitut nettisenseiehdokkaat ovat fanaattisia. Ykä Leinon en ole paljon nähnyt kirjoittelevan fanaattisesti. Laittakaa tuonne suomi24 hakuun Ykä ja vaikka VKA hakusanoiksi ja lukekaa ne kaikki postaukset niin tajuatte eron. Huono provo, itseasiassa huonoin minkä olen nähnyt. Moderaattoriprovo :)


      • HolyCow

        Minun mielestäni vuoden nettisensei voisi määräytyä sen perusteella, kuka on kirjoittanut eniten vuoden aikana viestejä joka forumille. Eikun laskemaan vaan :)


      • HolyCow
        RistoXXL kirjoitti:

        No ainakin mun harjoitteluun joidenkin yllämainittujen henilöiden jakama tieto on vaikuttanut positiivisesti.
        En minä näe tiedon ja mielipiteiden jakamista pahana asiana. Lisäksi kukaan noista ei mun mielestä ole edes esittäny tai väittänyt olevansa joku lopullinen totuus tai guru.

        Minusta nettikeskustelut voivat antaa paljon hyvää tietoa, mutta myös paljon väärää tietoa. Ongelma on siinä ettet voi tietää onko tieto oikeaa vai väärää ennen kuin koet sen itse.

        Joku voi esimerkiksi netissä mainostaa kuinka hyvä joku judopuku on, mutta et voi millään tietää tiedon paikkaansapitävyyttä jos et osta ja kokeile pukua itse. Netissä voi samalla tapaa joku vouhottaa kuinka hieno ja tehokas taistelusysteemi joku laji on mutta sitäkään et voi millään tietää jos et kokeile itse.

        Pahimmillaan nettikeskustelut vääristävät asioita todella pahasti. Jos päätät lähteä niitä oikomaan forumeille niin avaat helposti matopurkin joka ei sulkeudu ikinä. Trollit, provottajat yms eivät auta asiaa mitenkään. Helpompaa on unohtaa forumeille kirjoittelu ja keskittyä treenaamiseen. Kun haet vastaukset oman kokemuksen kautta, niin ei tarvitse tapella/arvuutella asioista forumeilla.

        Siksi pitkään jotain lajia treenannut ei yleensä jaksa takertua forumkeskusteluihin. He ovat oppineet että varmuutta asioihin ei voi saada kuin yhtä reittiä, se on treenaus.


      • flamm'ee
        onono2 kirjoitti:

        on kirjoittelua ja on kirjoittelua. Yllämainitut nettisenseiehdokkaat ovat fanaattisia. Ykä Leinon en ole paljon nähnyt kirjoittelevan fanaattisesti. Laittakaa tuonne suomi24 hakuun Ykä ja vaikka VKA hakusanoiksi ja lukekaa ne kaikki postaukset niin tajuatte eron. Huono provo, itseasiassa huonoin minkä olen nähnyt. Moderaattoriprovo :)

        Fanaattisia ehkä jossain määrin mutta se että he kirjoittelevat asiaa nettiin paljon ei millään lailla todista että käytännön taitoa puuttuisi. Vankat tiedot tukenevat sitä käytännön taitoa sitten kyllä.


      • laskija.
        HolyCow kirjoitti:

        Minun mielestäni vuoden nettisensei voisi määräytyä sen perusteella, kuka on kirjoittanut eniten vuoden aikana viestejä joka forumille. Eikun laskemaan vaan :)

        Sitten Andy ja Jussi ovat ylivoimaiset ykköset..


      • AndyS
        laskija. kirjoitti:

        Sitten Andy ja Jussi ovat ylivoimaiset ykköset..

        Taitaa Potku.netin ylläpitäjä Mika olla kirjoittanut vuoden aikana lähes yhtä paljon viesteä, kuin Jussi ja minä yhteensä.


      • kenttis
        AndyS kirjoitti:

        Taitaa Potku.netin ylläpitäjä Mika olla kirjoittanut vuoden aikana lähes yhtä paljon viesteä, kuin Jussi ja minä yhteensä.

        Tai jos lasketaan vain potku.netin viestit, niin ette pärjää edes kahdestaan.


      • guro
        tekijä2 kirjoitti:

        ja juuri siksi edellä mainitut nimimerkit ovat ääniä saaneet. Ketjussa mainitut kaverit tuskin merkittävästi omaavat ensikäden tietoa muutakuin teoriasta. Sellaiset kaverit kun ovat tajunneet jo kauan että tänne kirjoittelu ei vuoria kaada.

        "Ketjussa mainitut kaverit tuskin merkittävästi omaavat ensikäden tietoa muutakuin teoriasta."

        eivätkös ne ole harjoitelleet taistelulajejaan hyvinkin kauan ja ahkerasti ja monen nähneen että ne ovat hyviä lajiensa edustajia...ei kai nettikeskustelut heitä huonoksi kamppailijaksi tee?


      • Tutkija2
        guro kirjoitti:

        "Ketjussa mainitut kaverit tuskin merkittävästi omaavat ensikäden tietoa muutakuin teoriasta."

        eivätkös ne ole harjoitelleet taistelulajejaan hyvinkin kauan ja ahkerasti ja monen nähneen että ne ovat hyviä lajiensa edustajia...ei kai nettikeskustelut heitä huonoksi kamppailijaksi tee?

        pitää erottaa se että osa näistä nettisenseistä omaavat ensikäden tietoa useista välivalta- ja voimankäyttötilanteista. Toiset taas ovat pari kertaa de-eskaloineet.


      • Tutkija3
        Tutkija2 kirjoitti:

        pitää erottaa se että osa näistä nettisenseistä omaavat ensikäden tietoa useista välivalta- ja voimankäyttötilanteista. Toiset taas ovat pari kertaa de-eskaloineet.

        Eikös se voimankäyttötilanne ole vähän eri kuin raiskatuksi tai hakatuksi tuleminen?
        Jos oma sifuni olisi elämänsä aikana joutunut useisiin tappeluihin niin kyseenalastaisin hänen kykynsä opettaa minua jo ihan hänen persoonansa takia.


      • Tutkija2
        Tutkija3 kirjoitti:

        Eikös se voimankäyttötilanne ole vähän eri kuin raiskatuksi tai hakatuksi tuleminen?
        Jos oma sifuni olisi elämänsä aikana joutunut useisiin tappeluihin niin kyseenalastaisin hänen kykynsä opettaa minua jo ihan hänen persoonansa takia.

        ns.kova tilanne opettaa enemmän kuin isot tuntimäärät pyjamapäällä tatamilla. Mieluummin otan vastaan opetusta rallissa vaikka Tommi Mäkiseltä kuin playstationin suomenmestarilta.
        Teoriaa voi opettaa vaikka kirjoista lukemalla, hyvä kamppailuvalmentaja omaa sekä teorian että paljon käytäntöä. Joka muuta väittää ei tiedä todellisuudesta. Kaikki eivät voi olla parhaita mutta muuksi kuin nettisenseiksi ei sitten pääsekään. Onko siitä haittaa jos valmentaja on vaikka 40 v ja n. 5 v välein joutunut puolustamaan itseään tai läheisiään. Ja ehkä töissä ovimiehenä jossa käyttänyt kaasua ja raudoittanut. Ehkäpä juuri hän osaa opettaa niitä oikeita asioita ja omista mahdollisista virheistään ammentaa opetukseensa sitä syvyyttä jota ei muualta tule kuin käytännöstä. The End.


      • elämä2
        Tutkija3 kirjoitti:

        Eikös se voimankäyttötilanne ole vähän eri kuin raiskatuksi tai hakatuksi tuleminen?
        Jos oma sifuni olisi elämänsä aikana joutunut useisiin tappeluihin niin kyseenalastaisin hänen kykynsä opettaa minua jo ihan hänen persoonansa takia.

        jos sifusi ei ole raiskattu ja hakattu niin onhan se ihan hyvä juttu :)


    • VanhaStarba

      flammee. Flammee ei ole liian tiukka pipoinen kaveri.
      Netissä on se hyvä puoli, ettei kenenkään tarvitse nuoleskella ketään. Se on asia, mikä oksettaa eniten minua.
      Nyrkkeily ja painipiireissä ei ole onneksi tätä paska ilmiötä samassa suhteessa kuin budolajeissa.
      Joissakin budolajeissa nuoleskellaan liikaa mestareita. Netissä voi antaa palaa.
      Flammee sallii sen järkevässä suhteessa ja karsii järjettömimmät häiriköt.
      Siksi ääneni menee selkeesti Flammeelle.

      • Senssei

        Nuoleskelu ja pienimunainen solvaaminen kun on kaksi eri asiaa! Täällä kaikki selkärangattomat paskahousut voivat aukoa päätään ilman että selkään puukotettava voisi murjaista niljake- mammeron hampaat sinne missä aurinko ei paista! Ave sanoi aikoinaan että 90 -prossaa jengistä on paskahousuja-luku taitaa olla hieman alakanttiin arvioitu!


      • Nettioppilas
        Senssei kirjoitti:

        Nuoleskelu ja pienimunainen solvaaminen kun on kaksi eri asiaa! Täällä kaikki selkärangattomat paskahousut voivat aukoa päätään ilman että selkään puukotettava voisi murjaista niljake- mammeron hampaat sinne missä aurinko ei paista! Ave sanoi aikoinaan että 90 -prossaa jengistä on paskahousuja-luku taitaa olla hieman alakanttiin arvioitu!

        siinä prosenttiluvussa. Sehän on paremminkin lähellä 100%:ia.
        Niitähän on esimerkiksi sellaisia mastereita, jotka niin mielellään pyörittelevät pienempiään ja heikkoja aloittelijoita? Se on usein ruho mikä jyllää. Jotkut masterit ovat aika kiukkuisia ja suuttuvat ihan helvetisti, jos joku, vaikkapa vihreävöinen laittaa oikeesti edes vähän hanttiin. Varsinkin, jos alkaa näyttää siltä, että itse master jää alakynteen. Tällaisistakin tapauksista kyseinen herra käyttää varmaan paskahousunimikettä. On aihetta käyttääkin.
        Tuollaisissa tapauksissahan on molemmat paskahousuja. Sekä vihreävöinen, joka esittää olevansa muka tosissaan, jotta saa vyön, samalla kuitenkin varoen, ettei vaan mestari suutu, jos mestari sattuis jäämäänkin alakynteen,
        että mestari, joka luulee olevansa kovakin sana, kun vihreävöiset filmaa.


    • 2012 PAKETTIIN!

      Onko mikään muuttunut 7 vuoden aikana?

      Ovatko fantasiakamppailijat hiippailleet realistien kimppuun ninjakävelyllä tai ketjulyöntejä villisti pyörittäen, vai vievätkö realistit niskalenkillä larppaajat maihin ja pärisyttävät yhdellä kädellä alistetun, teoriassa kovemman, ja kadulla kehää paremmin toimivien työkalujen erikoismiehen huulia?

      Näkyykö realistit vs. larppaajat -linja myös poliittisissa ideologioissa? Onko kyse geneettisistä ominaispiirteistä vai kulttuurista, johon on kasvettu?

      Kuka vie vuoden nettisensein tittelin tällä kertaa?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe