Patti niveltaipeessa

Pelottaa..

No niin, ei viitsisi lääkäriin mennä itseään esittelemään, ellei se olekkaan "mitään". Onko jollain ollut samanlaista? Huomasin noin viikko sitten aivan niveltaipeen vieressä (karvoituksen reunalla) pienen patin, soikeahkon muotoisen n. sormenpään kokoisen, ikään kuin hyttysen tms. pureman, mutta isomman. Se on ihon alla, ja kova. Siihen sattuu hieman painettaessa, ja nyt on alannut tummumaan keskeltä,(tumman punainen)ja hiukan iho on kuin kuivunut. Kova edelleen, ihon alta. MISTÄ MAHTAA OLLA KYSYMYS????

6

1515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttua

Mulla on ollut kans samanlaisia joskus, nyt ei ole vähään aikaan ollut. Aluksi ne tuntuvat ihan finneiltä mitkä oli aikas suuria. Ja sit loppuvaiheessa kun ovat lähdössä pois ne alkavat pikkuhiljaa tummua ikään kuin violetiks ja alkavat pienentyä. Ja juu mulla sama et iho sen päältä on hiukan kuivunut.
      Mutta olen kysynyt lääkäriltä (kolmelta) ja he ovat olleet sitä mieltä että se on rasvapatti.Eikä sille voida tehdä mitään. Jos se tulehtuu niin silloin pitää mennä lääkäriin.Ja lääkäri sanoi että juuri tuo alue on hyvin tyypilistä rasvapateille.Kun minulla oli viimeksi se niin yöllä pikkuhoudun raja oli hangannut sen rikki ja sieltä tuli parina päivänä jotain ihme mömmöö, vähän niin kuin finneissä eli ilmeiseti rasvaa tai jotain. Mutta sen jälkeen se taas alkoi parantua mutta siitä jäi vaalean violetti läntti siihen missä se oli ollut.Eli mikään vakava, mutta välillä kiusallinen vaiva kun itsellä ainakin joskus kävely sattuu kun pikkuhousu hankaa siihen. Eli itse sanoisin että ei ole mistään vakavasta kyse, ole huoleti!:)

• Huolestunut =)

Selvä, kiitos tiedosta!!! helpottavaa tietää. Toki mieluummin olisin ilman, mutta parempi tälläinen ei-niin-vakava vaiva, kuin jotain muuta! Mukavaa joulun odotusta sulle!

• lääkärille

Käväise kuitenkin TK:ssa, koska asia vaivaa sinua. Parempi turha käynti lääkärissä, kuin menettää mielenrauhansa ja kannattaahan ne erilaiset patit tutkia. Itselläni on kyseisiä patteja yksi sääressä ja yksi lähellä nivustaivetta. Pattini ovat dermatofibroomia, vaarattomia kuitenkin. Sääressä oleva patti kiusaa minua, koska se on näkyvällä paikalla, mutta patin poisto saattaa jättää arven ja arpi kiinnittää huomiota. Kiusallista. Tässä nettiosoite, jossa kuvia erilaisista ihottumista ja pateista ym. sekä muutama sananen niistä www.ihotauti.net.

• ei ihmettä

Oletko kokeillut puristaa sitä? Varmaankaan ei saisi mutta minulla sieltä tulee joko valkoista talia ja verta tai sitten pelkästään verta. Niitten puristelemiseen tulee himo, josta ei ole kuin haittaa, koska patit kasvavat sitten uudelleen. Mulla on tosi monta samanlaista enkä ole niitä koskaan lääkärille näyttänyt tai pelännyt. Kyllä ne sitten ovat varmaan rasvapatteja, kun erään vastanneen kuvaus oli aivan samanlainen. Olen kuivaihoinen itse, joten ehkä mekaaninen hankaus saa ne aikaan.

• Patti

Ollut mullakin jo monta vuotta kuvauksestasi päätellen.
      Kannaattaa tarkkailla nimittäin itsellä se kasvoi yhtä äkkiä nyrkin kokoiseksi ja oli todella kipeä.
      Tulehdusarvotkin nousivat pilviin.
      Puhkesi itsestään ja mukana tuli verta ja yms P*****..
      Yöks..=(

Lääkärit eivät osanneet sanoa varmaksi mutta rasvapattia epäilivät.

• Princess

Voi olla ihan vaan karvatupentulehdus. Oleko ajellt siltä alueelta? Tai ehkä pikkuhousut ovat hiertäneet... Mulla auttoi kun laiton kortisoni voidetta (samaa mitä voi laittaa ihottumiin tai hyttysenpuremiin. Laiton muutamana iltana ja patti alkoi parantua. Puristelu ei ole kannattavaa, ellei patin pinnassa ole sellaista valkoista päätä, muuten se voi vain ärtyä. Koita tuota kortisonita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4078
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe