Mitä vaihtoehtoja ehkäisyyn on imetys aikana? Mitä olette käyttäneet? Kierukka ja pillerit eivät tule kysymykseen ja kortsut ei muuten vaan nappaa.
Ehkäisylaastarit ja -renkaat? Onko ne sopivia imetysaikaiseen ehkäisyyn? Miten käytetään?
Ehkäisy ja imetys
4
618
Vastaukset
- 1xäiti
Itse käytin minipillereitä. Reseptin saa kätevästi jälkitarkastuksen yhteydessä. Kannattaa myös kysyä lääkäriltä muista sopivista vaihtoehdoista.
- eivät sovi
Laastarit ja renkaat ovat myös samaa ainetta kuin tavalliset yhdistelmäpillerit. Käyviä ovat ainoastaan kierrukat ja minipillerit imetyksen ensimmäisten 6 kk aikana. Itse käytän nyt minipillereitä.
- suositus
Mulle lääkäri suositteli kondomia, koska lapsen alkutaival oli ollut vaikea, tehohoidossa 3 päivää, koska oli ilmarinta.
Sanoi, että koska hormoonaalisten ehkäisymenetelmien hormoonit jokatapauksessa siirtyvät vauvaan, niin ainoa vaihtoehdot ovat kondoomi tai kierukka. Itse en taas halua mitään metallihärpäkettä sisääni, joten päädyin kondomiin. Ei ne mua kyllä juurikaan napanneet, mutta ei vaihtoehtoja. Ja loppujen lopuksi reilu vuosi mitä kondomia käytimme, meni nopeasti. Menkat alkoivat synnytyksestä 8 kk jälkeen, imetin 9 kk ja sitten halusin, että kuukautiskiertoni tasaantuu ennenkuin alan syödä pillereitä.
Mutta kukin tavallaan.- kierukkaa
Kuparikierukka saattaa kyllä lisätä kuukautisien määrää...
Itselleni asetettiin hormoonikierukka toisen lapsen jälkeen.Tiputteluvuotoa oli satunnaisesti 2kk, mutta sen jälkeen en "vaippoja" tarvinnut. Eikä tarvinnut väsyneenä muistaa pillereitä!
Nyt odottelen sopivaa hetkeä asetuttaa kierukka taas... Niin tyytyväinen siihen alun epäilyjen jälkeen olin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862