hei! olen "isona" ajatellut kultaisennoutajan ostamista. (olen 14-v. tyttö) minulla on jo jonkin verran kokemusta rudusta, koska tuttavani tuovat usein koiransa minulle hoitoon. olen myös lukenut kirjoista. olen jo pitkään ajatellut koiran ottamista sitten kun olen "iso."joten voisiko joku kasvattaja kertoa minulle kultsista?
vai sopisiko munille joku muu rotu? tässä vaatimukseni:
*keskikokoinen-suuri
*pitää lapsista
*ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen
*kuuliainen
*tottelevainen
*kiltti
*avoin
*lempeä
*omistajaan kiintyvä
*pitää uimisesta (ei pakollinen mutta olisi kiva jos pitäisi..:)))
siinä vaatimukseni. olen totaalisesti ihastunut kultaiseennuotajaan. meidän perhe ottaisi kernaasti koiran, mutta äiti on allerginen. vanhempani on 1000& eläinystävällisiä.
asun 200-neliöisessä omakotitalossa 9000-asukkaisessa kylässä. meillä on iso piha ja paljon tilaa.
sopisko siis kultainennuotaja minulle?
toivon, että vaitaisitte nopeasti!!
~kultainennuotaja-fani~
Kultainennuotaja...
4
473
Vastaukset
- PIITU
Toki ne kultsut vastaavat noita odotuksia yleisesti, mutta muistathan että ne ovat yksilöitä joilla hyvin paljon omia kikkoja ja konsteja:)
Yleisesti rotu ion helppo kouluttaa ja niin valloittavia persoonia, vaatien kuitenkin paljon aikaa ja aktiviteettejä omistajalta, uohtamatta kaikkia kehuja ja huomionosoituksia, joita mokomat osaavat pyytää!
Itse en muuta koiraa ottaisi, omastani jouduin hiljattain luopumaan, eli onnelliset 13 vuotta meidän kanssa.
Käy golden ringin sivuilla ja ota yhteyttä vaikka johonkin kasvattajaan ja kysele kultsuista!- Milla.MaGia
Paljon liikuntaa kultaiset tarvitsee , tai kävelytän omaani jotakin tunnin aina päivässä, että sitä en tiennyt etukäteen ennenkuin kunnolla aluksi tutustuin rotuun.Kultaiset on kultaisia luonteeltaan :)
- suomenajokoira
juu. ja mikäköhän on golden ringin osoite..?
- Kultsu
suomenajokoira kirjoitti:
juu. ja mikäköhän on golden ringin osoite..?
!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475305Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "531857Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1361707Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141385
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41250No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol26124981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171077Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60877