KURKKU JA SALAATTI?

marsufani94

Luin jostain, että marsulle ei saa antaa kurkkua eikä salaattia, koska se haittaa munuaisten toimintaa. Onko tämä totta? Jos ei saa antaa, mikä muu olisi hyvä kasvis marsulle?

9

945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SilverFox

Saa toki antaa, mutta pieniä määriä ja mielellään ei joka päivä, ovat molemmat suurimmilta osin vettä, köyhiä siis ravintoarvoltaan. Porkkana, lanttu, parsa (pieniä määriä kerrallaan), punajuuri, tomaatti ovat sellaisia mitä sopii antaa useammin (päivittäin)
      muita "silloin tällöin" herkkuja: omena, päärynä, paprika, selleri.
      Tuo kurkun ja salaatin vaikutus munuaisille voi olla
      totta jo skliialti syöttää, väitetään myös kukrkun aiheiuttavan jatkuvasti syötettynä virtsakiviä. Näitä ei ole tietellisesti tutkittu ja todistettu, eläinlääkäri sanoi, mutta parempi silti syöttää salaattia ja kurkkua vain hiukan.

• ...

omenan on sanottu suurina määrinä aiheuttavan virtsakiviä.
        Muista punajuuri tuoreena.Usein niitä saa vain isoissa pusseissa mutta säilyy kyllä hyvin.Meillä punajuuresta tykätään paljon.Se värjää kyllä virtsaa ja ulostetta,joka saa minut välillä huolestumaan,mutta se on normaalia. :)

• shygirl13
        ... kirjoitti:

omenan on sanottu suurina määrinä aiheuttavan virtsakiviä.
        Muista punajuuri tuoreena.Usein niitä saa vain isoissa pusseissa mutta säilyy kyllä hyvin.Meillä punajuuresta tykätään paljon.Se värjää kyllä virtsaa ja ulostetta,joka saa minut välillä huolestumaan,mutta se on normaalia. :)

Jyllä saa antaa kurkkua ja salaattia, mutta pieninä määrinä vain. Molemmat ovat "vetisiä". Ja ei pitäisi antaa niitä joka päivä. No hyvää joulua tästä toivottelen.

• ...

on nestettä poistava joten sitä ei saa antaa usein,vain joskus herkkuna.Lisäksi kurkussa ja salaatissa ei ole mitään ravintoaineita.

• Nalle

todella hyvää!Se ei ole lihottavaa!Se on tosi terveelistä!Sitä voi antaa vaikka joka päivä!Porkkana on monien marsujen suurta herkkua,terveellistä sellaista..

• tinija

Kurkkua saa antaa pieniä määriä, esim. palkinnoksi jostain. Salattiakaan ei kannata antaa paljoa..muita kasviksia on esim.porkkana,tuore punajuuri,jota EI ole purkitettu.

• Milla

ovat parhaat juurekset!

• Katsku!!

Minä olen ainakin antanut ihan pienestä asti eikä mitään munuaisvaivoja ole ilmaantunut eteen. Älä usko kaikkeen mitä kuulet. Ensin kannattaa kokeilla pieniä paljoa tai jos et uskalla mutta kannattaa kannattaa antaa niitä muita porkkanaa, paprikaa...

• ja salaatti ovat ihan "turhaa" ravintoa marsulle. Salaattiahan varmaan söisivät kuinka paljon tahansa ja sitten ei muu enää maita. Itse en anna salaattia ollenkaan ja kurkkua vaan c-vitamiinin pohjana. Salaatti aiheuttaa paljon syötettynä myös kaasuuntumista marsun vatsassa, ei hyvä. Juureksista porkkana, lanttu, punajuuri ovat tuoreruoan perusta. Muuta maltilla ja harvoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4592
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3403
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      41
      1438
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1353
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1206
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      998
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen