Minä täällä olen, hahaa hoitanut lapsia ja koittanut ymmärtää ja tukea, hoitaa ja jaksaa mieheni kanssa, jonka masennukselle ei näy loppua. Passitin sen hierojalle, rempseä täti joka samalla hieroi tavallisen hieronnan lisäksi, kaikki vyöhykepisteet sekä vähän intialaista päähierontaa.
Omat voimat alkaa olla tosi loppu, pakko valittaa johonkin.
Tuntuuvaan, että kaikesta ei voi läheisilleen tai viitsi puhua.
Olen yrittänyt saada kaikki mahdollisen avun sairaanhoidon puolelta ja kunnasta täälle perheelle. Siis poikani ongelmiin ja mieheni masennukseen. Yritän tsempata ja pinnistellä, mutta nyt vaan taas tuntuu niin voimattomalle. Koko huushollin hommat on ollu jo kauan mun harteilla kaikki lastenhoito 95% minun voimavarastoistani ja talousasiat on mättänyt jo kauan. Lisäksi suunnaton äidin ikävä vaivaa usein ja rakkauden sekä hellyyden kaipuu on kova.
Mieheni kanssa olen asiasta puhunut, mutta hänen voimansa riitävät just hoitamaan itsensä ja vähän ns. "huomaamaan lapsia", niin minulle ei jääkkään mitään.Tiedän kuitenkin, että hän minua rakastaa, mutta hänenellä on tunteet ns. kaikkeen ihan kateissa ja painii lapsuuden mörköjensä kanssa, jotka juuri liittyvät siihen miten hän on lapsena jäänyt rakkaudesta paitsi. Häneltä minulle, Ei halia, ei syliä, ei lohdutusta kun pahaolo tai itkettää. Siksi ehkä kaipaankin edes mennyttä äitiä myös voimakkaasti. Syliä jossa saisi itkeä, luvan itkeä, jonkun joka sanoisi, että kyllä se siitä. Jonkun joka potkisi perseelle. Jonkun joka kestäisi minun heikon hetken tai huonot päivät ilman, että itse ahdistuu. Missä se jumala tai joku on, missä se henkimaailma on? miksei kukaan sieltä lohduta jos kerran näkevät pahan oloni ja jatkuvan uupumukseni, ikäväni, uskon heikkouteni. Olen istunut usein iltaisin, välillä päivisin. Joskus sytyttänyt kynttilän joskus vaan ollut. Välillä silmät kiinni, välillä samalla lepäillen. Miettynyt äitiä, lähettänyt rakkauttani johonkin. Itkenyt ikävääni ja miettien missä hän on. Usein jopa olen yrittänyt olla ajattelematta mitään. Mutta ei, ei ole tullut hyvää oloa, ei tunnetta, että jotain olisi, ehkä yritän liikaa? en osaa muulla tavalla, enkö usko tarpeeksi? vai pitäisikö olla mielikuvitusta, eikö mielikuvitukseni tee mitään ja sitten en tunne enkä näe tai koe mitään. Haluaisin kovasti uskoa johonkin, mutta mihin. sitäkin mietin, että tuleeko tästä meidän perheestä mitään, auttaako miestäni alkavat terapiat vai yritänkö turhaa. mistä ammennan voimaa?? Jumalasta? mistä Jumalasta? Lapsistani olen voimaa saanut kun olen heidän kanssaan ja rakastan ja saan heiltä rakkautta. mutta ei pientä lasta saa rasittaa aikuisten huolilla, aikuisen on pidettävä heistä huolta. siksi olen myös huolissani itsestäni, tuntuu, että voimat todella alkaa hiipua ylämäessä. mitä sitten kun minä väsähdän? miehestä ei ole lapsia hoitamaan? miten sydämeni jossa on muutenkin rakent. rytmihäiriö vikaa ja aortan läppävuotoa ym miten se kestää jatkuvaa stressiä ja valvomista öisin yksin lasten kanssa. No on elämässä paljon hyvääkin. Mutta rankan elämän keskellä niitä on vaikea huomata.
Voi vitsi mikä romaani tästä tuli, mutta purinpas kerranki itseäni vähän enemmän.
Kiitos, että jaksoit lukea ja kiitos vielä enemmän jos jotain jaksat vastata.
Voimat vähissä!
17
1654
Vastaukset
- elisant
"Tule uskoon", kirjoittanut "Entinen noita" (14.12.2005 klo 23.48)
Nimimerkille "Entinen noita":
Yleistä rajatiedosta-palstaa ei ole tarkoitettu minkään uskonnon saarnaamiseen, käännyttämiseen tai mihinkään muuhun vastaavanlaiseen toimintaan. Niille on Suomi24:llä omat kirjoituspalstansa.
Henkilökohtaisesti en myöskään usko, että yksikään kristitty on uskossaan Jumalan veroinen ja on oikeutettu päättämään kuka joutuu helvettiin ja kuka saa iänkaikkisen elämän. Seuraavanlaisia päätelmiä ja olettamuksia tehdessään korottaa itsensä jo jumalaksi Jumalan paikalle. Tällainen kirjoitustapa syyllistämisineen voi myös tuntua pahalle ja ahdistavalle lukijasta, joka on tänne kirjoittanut saadakseen apua ja jonkinasteista mielenrauhaa. Jatkossa astetta suvaitsevampi kirjoitustapa on suotavaa.
Elisant- Entinen noita
Jos en olisikaan tullut uskoon, vaan kirjoittaisin neuvojani noitana, sittenkö et poistaisi ohjeitani?
- elisant
Entinen noita kirjoitti:
Jos en olisikaan tullut uskoon, vaan kirjoittaisin neuvojani noitana, sittenkö et poistaisi ohjeitani?
Ole ystävällinen ja lue huolella tuo edellinen kirjoitukseni ja vastaukseni topicin aloittajalle.
Kirjoitin näin: "Yleistä rajatiedosta-palstaa ei ole tarkoitettu minkään uskonnon saarnaamiseen, käännyttämiseen tai mihinkään muuhun vastaavanlaiseen toimintaan. Niille on Suomi24:llä omat kirjoituspalstansa." Tämä tarkoittaa kauniisti sanottuna sitä, että Yleistä rajatiedosta-palstaa ei käytetä tai tulla käyttämään MINKÄÄN uskonnon tai uskonnollisen suuntauksen, liikkeen tai yhteisön mielipiteen, uskomuksen tai minkään muun vastaavan saarnaamiseen, käännyttämiseen tai tuomioiden jakeluun ikuisesta helvetistä tai pelastuksesta. Tämä EI OLE uskonnollinen palsta. Mikäli sellaisella tahdot keskustella, pääset alkuun niiden linkkien avulla, joita laitoin alkuperäisen viestin kirjoittajalle ja Suomi24:n Laaja Haku auttaa myös mikäli haluat etsiä keskusteluja vaikkapa hakusanojen kanssa.
Jatkossakin vastaavat viestit tullaan poistamaan Suomi24:n palstakirjoitussääntöjen ja palstaseriffien ohjeistuksen asettamalla tavalla.
Toivon, että jatkossa kirjoituksissa tullaan esittämään hiukan suopeutta ja suvaitsevaisuutta, niin katoava luonteenpiirre kuin se nykymaailmassa tuntuu olevankin. Tämä koskee kaikkia kirjoittajia ikään, näköön, kokoon, uskontokuntaan, sukupuoleen jne. katsomatta.
Toivottavasti tämä selvensi edellistä vastaustani ja sait vastauksen kysymykseesi.
Joulun odotusta,
Elisant
- elisant
Hei!
Luin viestisi ja toivon sinulle sinne jonnekin iloa ja valoa sekä ennen kaikkea jaksamista. Asioilla on tapana selvitä ja kaikella on tarkoituksensa, jopa niillä synkillä ja vaikeilla hetkillä, vaikkei sitä heti huomaisikaan. Useimmiten asioiden tarkoitus paljastuu meille vasta aikojen kuluttua.
Rajatieto alueena on laaja, ja siksi en siirrä viestiäsi toiselle palstalle. Uskon, että palstalaisilta saat neuvoja ja apua. Sen kuitenkin teen, että linkitän sinut muutamalle muulle palstalle, joissa voit vierailla ja jonne voit kirjoittaa, mikäli päätät etsiä apua, neuvoa ja lohdutusta uskonnosta tai/ja uskomuksista. Suomi24 tarjoaa monenlaisia palstoja wiccalaisuudesta luonnonuskontoihin ja kristinuskoon, ateismiin ja kaikkea siltä väliltä.
Kristinusko:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&subcat=2524
Idän uskonnot:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&subcat=894
Uskonnolliset liikkeet ja yhteisöt:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&subcat=2531
Lämpimin ajatuksin,
Elisant - TheOneAndOnly
Elämä täällä maan päällä on rankkaa. Mutta muista että elämä ei koskaan jatku samanlaisena ikuisuuksia. Ylämäen jälkeen tulee kyllä alamäki, kunhan siihen vain jaksaa uskoa.
Sinulla on ehkä erityisen vaikea vaihe nyt. Varsinkin kun kerrot että olet melkein yksin taakkasi alla.
Miehesi pitäisi saada kuntoon jotta hän voisi olla tukenasi, muuten omat voimavarasi käyvät vähiin ennen pitkää. Ja jos miehesi ei tule kuntoon, niin sinun täytyy yrittää saada ulkopuolista apua jostain. Eikö ole ketään tuttua tai perheenjäsentä joka voisi olla vaikka lasten kanssa, jotta sinä ja miehesi saisitte vähän hengähdystaukoa?
Masennus on aika vaikea olotila ja perinteinen lääketiede/psykoteratia kuulema tepsii siihen kovin huonosti. Olen kuullut entiseltä masennuspotilaalta, että energiahoidot ovat erityisen tehokkaita masennuksen hoidossa. Eli suosittelen että ainakin kokeilette vaikka reiki-hoitoa pari kertaa ja katsotte mitä tapahtuu. Epäilen että tulette yllättymään sen vaikutuksista. Myös sinun kannattaisi sitä kokeilla, sillä väsymys ja paha olo paistaa läpi tekstistäsi.
Toivotan sinulle ja miehellesi parempaa huomista.
-Pete- alkuper
Kiitos vinkistä, täytyy kyllä selvittää tämä reikihoito. ei varmasti häviä mitään.
ns. tukiverkostoa ei lähipiirissä ole. kunnan puolelta hiukan joskus apua. siitä kovin kiitollinen olen. päivät myöskin kovasti vaihtelevat tänään vähän voimallisempi olo. en kyllä helpolla luovuta ja yritän ajatella, että tämä on nyt sitä "alttarilla luvattua vastamäessä", mutta lähipiiristäkään ei tukea tule. kovasti ihmiset neuvoo ottamaan eroa. mutta en sitä heti ainakaan tunne haluavani. no päivä kerrallaan...katson miten käy. KIITOS VIELÄ AJATIKSISTASI!!!
... herätti tuo lukemani. Sen verran voin lohduttaa (jos lohdutuksena käy), että et ole ainoa, jolla on välillä paha olo. Paha olo ei kestä ikuisesti ja sekin kuuluu elämään hyvän olon lisäksi. Itsestäni olen huomannut sen, että kun minulla paha olo väistyy, niin sitä ikäänkuin on taas hivenen vahvempi ja iloitsee jälleen elämästä. Pahan olon aikana sitä ei huomaa, vaan sitten vasta, kun tulee hyvä olo. Itselläni on nyt ajatukset hieman jumissa liekö johtuvaa lievästä pahasta olostani tällä hetkellä. Jostain syystä löysin kirjoituksesi, luin sen ja nyt vastailen, niinkuin kykenen. Vaikka vastaukseni ei lohduttaisi pätkän vertaa, niin sen pitäisi ainakin lohduttaa, että minä tai muut kanssaihmiset ovat lukeneet tekstisi ja sympatiat ovat puolellasi.
- jeeeeeees
Nyt joka ukko ja akka lähettämään positiivisia viboja kirjoittajan suuntaan, eräillähän kertomansa mukaan on tällaisia kykyjä.
- rullapää
Miehessäsi on boothi eli energialoinen kait? Enkeliterapialla sen saisi pois, myös meditointi auttaisi. Sellainen missä meditoitaisiin kundaliinilla ja kaikenlaisten vahvojen energiasuojausten tekeminen.
Kädenlämpöiseen veteen tehdyt merisuola jalkakylvytkin tasapainottaisivat energioita. Sitten itse heittäisin kaikki ylimääräiset vanhat vaatteet pois talosta ja varsinkin miehesi sillä niissä on huonoja energioita. Polttaisin salviaa tai suitsukkeita kodissa. - Saag Paneer
Vanhan viisauden mukaan ei ole viisasta tehdä samoja asioita yhä uudelleen ja uudelleen, koska niistä seuraa aina samoja asioita. Mielestäni olet nyt juuttunut kuvioon, jossa yksin pyrit kantamaan kaikkien läheistesi taakat. Se ei yksinkertaisesti ole reilua eikä sinua kohtaan oikein!
Joskus on hyväksi ihan oman mielenterveyden kannalta olla selkeästi "itsekäs": vaikka rakastat miestäsi, sinä ET ole hänen henkilökohtainen terapeuttinsa tai sairaanhoitajansa!
Mieti koko kuvio alusta lähtien uudelleen. Kuvittele tilanne, että heräisit huomenaamulla ja huomaisit, että nyt kaikki olisi hyvin ja niinkuin pitääkin. Kerro minulle, mistä tietäisit, että kaikki on hyvin? Mikä olisi muuttunut? - Boff
Ei kannata odottaa mitään ihmeellistä "halia, syliä, lohdutusta". Senkun elätte elämäänne ja hoidatte arkisia asioita. Hoitakaa lapset ja peskää vessat vaatimatta itsellenne mitään arvostusta. Tehkää enemmän työtä ja paremmin kuin muut yhteensä ilman palkkaa. Hoitakaa vanhuksia, tyhjentäkää puuceet, tehkää vapaaehtostyötä. Lahjoittakaa köyhille liiat tavaranne.
- Päivi__
Toivotan sinulle voimia, iloa ja valoa elämääsi näin joulun alla.
Ei sinun tarvitse jaksaa kaikkea ja koko ajan. Istu alas ja lepuuta mieltäsi ja kehoasi. Kuuntele sisintäsi, sieltä sinulle puhutaan ja sieltä sinua lohdutetaan ja autetaan. Tunne enkelin kosketus hiuksissasi, hento silitys takaraivollasi.
Et ole yksin. Ympärilläsi on tämä maallinen perhe ja joukko toisessa ulottuvuudessa olevia henkiä. Mekin olemme henkiä täällä maan päällä.
Kuka toistansa paremmin ymmärtää kuin se,joka on kokenut saman. Miehesi yrittää selviytyä rakkaudettomasta menneisyydestään ja sinä nykyisyydestä. Ottakaa askel toisianne kohti, pienikin riittää, käsi käteen ja yhdessä toistenne haavoja parantamaan. Rakkaus synnyttää rakkautta.
Kyllä henkimaailma lohduttaa, emme vaan aina ymmärrä tai näe sen toimintatapoja. Ajattelemme liian usein kaiken olevan sattumaa. Tämä viesti ei ollut kirjoitettu sattumalta vaan tarkoituksella ja rakkaudella. - aave nainen
kun ja mitä nytten noita tai kirjallisuutta liittyen aiheeseen olen lukenut. joissain sanotaan että ihminen valitsee jo ennen elämää oman polkunsa ja osa voi liittyä aijempaan elämääm ja siinä tehtyihin virheisiin jne.
esin jos itse olet vaikka entisessä elämässä tappanut jonkun saatat itse kuitata sen kuolemalla syöpään. tai saamalla ikävän elämän. tms. mutta sekin on sellaista kiistelyä ja arvailua ja niin monimutkaista tämäkin olettamus.
että jotkut uskoo toiset ei toisen on niin ja näin mielellä.. mutta jos itse vaikka sitten pikkuisen uskoo niin varmaan jostain löytää henkilön joka (auttaa kaivamaan menneitä).
toivottavasti tästä nyt oli jotain hyötyä:) ps jaksamisia sinulle. - Noita-Nainen
Otan kovasti osaa tilanteeseesi...
Ja SIIS - kylla se henkimaailma ON olemassa, mutta ehka rukoilet sinnepain jotain kaavamaista "Isameita" tms., johon et oikein itsekaan usko kunnolla...
...tulos jaa silloin usein aika laihaksi.
xxxxxxx
MUISTA - vaikka et saisikaan heti "vastausta" aidiltasi, han kylla kuulee ja nakee SINUT!
Voimia sinulle!- Noita-Nainen
Lisaksi lue mita aave nainen kirjoitti...olen itse lukenut samantyyppisia kirjoja, joissa kerrotaan ns. "karman laeista", eli jos teit jotain aika hirveaa itse jossain elamassasi, saatat nyt joutua "maksamaan siita"...
MUTTA ala heittaydy LIIAN KARMAATTISEKSI, koska silloinhan et voi muuttaa tilannetta mitenkaan!!
Eli yrita mieluummin loytaa vaikka viimeisimmat positiivisen enrgian rippeet itsestasi.
- Polestar
että olette jaksaneet huoliaini pohtia. ja erilaisia näkemyksiä/vinkkejä tullut. Hyvää uutta vuotta kaikille!!! Terv. alkuper.
- AVortac
Hei!
Hankalan kuuloinen elämäntilanne .. onpa taakkaa kerrakseen. Varmasti työlästä selvitä arkipäivästä..
Olen ollut vaikeasti masentunut aikoinani monta vuotta, sitten älysin mennä kokeilemaan akupunktiota. Se selvästi auttoi, voimisti ja piristi minua sen verran että pystyin pikkuhiljaa seisomaan omilla jaloillani ja tuntemaan jonkinlaista toivoakin tulevaisuudesta. Lisäksi minulla oli käytössäni paljon enemmän energiaa.
Suosittelen siis täällä jo suositellun reikihoidon lisäksi tai vaihtoehdoksi akupunktiota. Se tasapainottaa epätasapainossa olevat energiat ja saa energian virtaamaan siten paremmin.. Se myös poistaa energiatukoksia kehosta.
Tarkoitan siis etupäässä tätä miehellesi, mutta luulenpa, että itsekin voisit saada tästä jotain irti. Viestisi kuulostaa siltä, kuin olisit itsekin huomaamattasi masennuksen kynsissä, jos kerran iloa ei ole eikä hyvää oloa sitten millään.
Kokeile muuten myöskin pyytää Ikuiselta Isältä apua... Jeesus sanoi, että "Ano, niin sinulle annetaan".
Eli voihan olla, että korkeammat voimat kyllä tietävät ahdistuksestasi ja tuskastasi ja tuntevat sympatiaa - mutta ne/he/se/hän saattavat/saattaa odottaa, että pyydät apua. Sillä ihmisellä on vapaa tahto, ja siihen kuuluu myös vapaus kantaa taakkoja pitkään ilman apuakin. He eivät halua ottaa tätä vapautta ja oikeutta sinulta pois.. ja siksi korkeampi apu voi hyvinkin odottaa, että käännyt sen puoleen.
(En tosin tiedä, oletko kenties jo rukoillut/pyytänyt apua joltain korkeammalta taholta, mutta et nähdäkseni maininnut tehneesi niin viestissäsi)
Toivon tilanteesi paranevan pian ja toivon myös, että raskaudestaan huolimatta kokemus on ollut sielusi kannalta arvokas ja opettavainen.
- Vortac
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706