Kainuun kuntaremontti mennee näin:
Kajaani, Paltamo, Vaala ja Vuolijoki yhdistetään Kajaaniksi
Suomussalmi, Puolanka ja Hyrynsalmi yhdistetään Suomussalmeksi
Sotkamo ja Ristijärvi yhdistetään Sotkamoksi
Kuhmo jää entiselleen.
Täten Kainuun 10:sta kunnasta muodostetaan neljä mutta entistä elinkelpoisempaa kuntaa.
Kainuun kuntaremontti
6
576
Vastaukset
- mutta kun ei
Vaalahan ei liity Kainuun suuntaan. Onhan tuo nähty.
Eikä kenellekkään kyllä tule ikävä moista pitäjää kohtaan.
Sotkamon ja Kuhmon voisi kyllä yhdistää samaksi kunnaksi ja pääpaikaksi tulisi silloin Kuhmo, joka on jo valmiiksi kaupunki.- Kuhmolainen
kannata Kuhmoa riesakseen ottaa. Kuhmo on surkea tuppukylä, olkoon vaan kaupunki, ei sillä ole merkitystä. Ihaillen katson Sotkamon vireän oloista keskustaa Kajaaniin mennessä. Kyllä huomaa Sotkamon elinvoimaisuuden.
- Bam
koko Kainuusta ei liene ole järkevää luoda yhtä kuntaa mutta 3-4 kuntaa Kainuun kokoisessa maakunnassa on järkevä ratkaisu. Kauhea vääntö kuitenkin asiasta on edessä.
- mieltä
mutta vuolijoki saa pysyä jossain ihan muualla MAMUJEN kanssa ja velkojensa
- Kajaanilainen
Kajaani sanalla kun on jo hieman negatiivinen kaiku.
Paltamo, Kainuun emäpitäjä takaisin. - kansda kuihtuu
EU-kolhoosi pakottaa kuntia liittymään, NYt on aika antaa ääni Timo soinille loppuu tämä EU hömppä.Ja kepun valta on kuin verenperintö kirous. Irti haluan jo siitä.
Pahan olon syy on koko kepu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242401Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3442007Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261883Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101683Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121032Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 55870
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808