semmosta asiaa että kun bemarin painonjakautuma on suurinpiirtein tasan akseleiden kesken. Niin se muuttuukin reilusti takapainoiseksi ja samalla hengenvaaralliseksi kun takaluukkuun lastataan tavaraa, ja tulee vielä takapenkillekin kyyditettäviä. Eikö ois parempi jos auton painoa ois enemmän edessä, ellei sitten halua yrittää uutta ennätystä, että kuinka monta kertaa auton saa talvella ympäri ensin tiellä ja sitten jossain pellolla katon kautta ympäri...on noita jo tällekin talvelle ollu.
Ootteko
20
1861
Vastaukset
- 528i
No enpä oo ajatellu, ilmankos mä en pysy tiellä ollenkaan. On menny jo neljä kertaa katonkautta ympäri tänä talvena. Alkaa olee kori jo aika huonossa hapessa.
- puuttuu
Se on yksinomaan kuskin vika jos auto lipee ulos tieltä oli se etu tai taka tai neliveto, oli siinä kuormaa tai ei. Ei auton.
- viimekädessä
onkin mutta se teidän mainostama tasapainoisuus menee lastattaessa ku moppen peehen.
- Erkko
viimekädessä kirjoitti:
onkin mutta se teidän mainostama tasapainoisuus menee lastattaessa ku moppen peehen.
Käyhän katsomassa tuolla kuinka auton saa lastata.
Sallitut akselipainot lastattuna (etu/taka)
318Ci 890 kg/1095 kg
330Ci 950 kg/1110 kg
523i 980 kg/1150 kg
545i 1050 kg/1215 kg
630i 900 kg/1270 kg
650i ei ilmoitettu
730d 1190 kg/1360 kg
760iL 1295 kg/1410 kg
X3 1100 kg/1250 kg
X5 1240 kg/1480 kg
Tässä on siis mallin suuri ja pieni moottorisin.
Laskutoimituksia:
Kaikkien yhteenlaskettu etuakseli paino: 9595kg
Kaikkien yhteenlaskettu taka-akseli paino: 11340kg
Prosentuaalinen etuakseli paino keskimäärin: 45,8%
Prosentuaalinen taka-akseli paino keskimäärin: 54,2%
vastaus: Alle 5% tasapainoero etu- ja taka-aksenlin välillä. - kyllä
Erkko kirjoitti:
Käyhän katsomassa tuolla kuinka auton saa lastata.
Sallitut akselipainot lastattuna (etu/taka)
318Ci 890 kg/1095 kg
330Ci 950 kg/1110 kg
523i 980 kg/1150 kg
545i 1050 kg/1215 kg
630i 900 kg/1270 kg
650i ei ilmoitettu
730d 1190 kg/1360 kg
760iL 1295 kg/1410 kg
X3 1100 kg/1250 kg
X5 1240 kg/1480 kg
Tässä on siis mallin suuri ja pieni moottorisin.
Laskutoimituksia:
Kaikkien yhteenlaskettu etuakseli paino: 9595kg
Kaikkien yhteenlaskettu taka-akseli paino: 11340kg
Prosentuaalinen etuakseli paino keskimäärin: 45,8%
Prosentuaalinen taka-akseli paino keskimäärin: 54,2%
vastaus: Alle 5% tasapainoero etu- ja taka-aksenlin välillä.sinäkin varmaan käsität että kun perään tulee painoa niin keula ja samalla ohjaus kevenee ja se on huono juttu talvella. 5% Suurinpiirtein 200kg eroa akseleiden kesken, vähän alle, ei kokemattomat -nuoret- kuskit malta ajaa talvella rauhallisesti. Ei missään nimessä sais antaa nuorille semmosta autoa, ja vielä otetaan ylikuormaa.
- Erkko
kyllä kirjoitti:
sinäkin varmaan käsität että kun perään tulee painoa niin keula ja samalla ohjaus kevenee ja se on huono juttu talvella. 5% Suurinpiirtein 200kg eroa akseleiden kesken, vähän alle, ei kokemattomat -nuoret- kuskit malta ajaa talvella rauhallisesti. Ei missään nimessä sais antaa nuorille semmosta autoa, ja vielä otetaan ylikuormaa.
Sehän onkin todella vaikea laskea paljonko 5% on painona.. on se joo hieman alle 200kg. Se on 115kg.
Minä itse ajan 18 vuotta vanhalla BMWllä. Siinä olen huomannut, että 50kg takana tekee vain hyvää. En näillä uudemmilla bemareilla olekaan ajellut.
"Ei missään nimessä sais antaa nuorille semmosta autoa, ja vielä otetaan ylikuormaa." Sehän olisikin hyvä, kun valtio päättäisi millä autolla kukakin saa ajaa.
Joitain pelottaa autoillessa takana kuorma, joitain takana oleva kuorma-auto. - siitä
Erkko kirjoitti:
Sehän onkin todella vaikea laskea paljonko 5% on painona.. on se joo hieman alle 200kg. Se on 115kg.
Minä itse ajan 18 vuotta vanhalla BMWllä. Siinä olen huomannut, että 50kg takana tekee vain hyvää. En näillä uudemmilla bemareilla olekaan ajellut.
"Ei missään nimessä sais antaa nuorille semmosta autoa, ja vielä otetaan ylikuormaa." Sehän olisikin hyvä, kun valtio päättäisi millä autolla kukakin saa ajaa.
Joitain pelottaa autoillessa takana kuorma, joitain takana oleva kuorma-auto.mistä se lasketaan, en minä valtiosta oo puhunu, mutta kun jotku ostaa lapsilleen vaarallisia autoja, en minä niistä nyt eroon halua päästä vaikka hankalia osaavat ollakin.
- Ajattele
Niin paljon. Pieni pääsi halkeaa.
- vikana
Olen ajanut iät ja ajat vanhoilla Volvoilla - talvella ja kesällä - pitkiä matkoja. Autossa 5 henkeä, takakontti täynnä - samoin 600 litran suksiboxi.
En vain saanut autoa ojaan...
Tuskin saan nykyistä bemariakaan.- Jussi
ettei oo ollu ongelmia, vielä kun Volvojen kuskit muistais säätää ne ajovalot niin ois vastaantulijoillakin mukavampaa, onhan se tietty urheilullista kun ajetaan keula pystyssä löysän jousituksen takia.
- ---------
Voi pyhä yksinkertaisuus.
- Porsche
911 Porsche se vasta vaarallinen onkin tällä logiikalla.
- tuskin"
lastataan kovin hirveitä, saako sinne taakse moottorin päälle tavaraa?? saatikka ajetaan talvella.
- Haloo
tuskin" kirjoitti:
lastataan kovin hirveitä, saako sinne taakse moottorin päälle tavaraa?? saatikka ajetaan talvella.
Niin, siellä on moottori, vaihteisto ja muu voimansiirto. Kuinka takapainoinen luulet sen olevan? Kyllä, Porcheilla ajetaan erittäin paljon talvella ilman ongelmia. Suomessa niillä tietysti ei paljon ajeta muutenkaan.
- takapainoinen
Haloo kirjoitti:
Niin, siellä on moottori, vaihteisto ja muu voimansiirto. Kuinka takapainoinen luulet sen olevan? Kyllä, Porcheilla ajetaan erittäin paljon talvella ilman ongelmia. Suomessa niillä tietysti ei paljon ajeta muutenkaan.
ite sen luulet olevan, niin ajetaan talvella, mutta tuskin liukkailla. Ja jos ajetaan liukkailla niin menoa voi kuvailla, kuin kusi sukassa.
- kuules
takapainoinen kirjoitti:
ite sen luulet olevan, niin ajetaan talvella, mutta tuskin liukkailla. Ja jos ajetaan liukkailla niin menoa voi kuvailla, kuin kusi sukassa.
Kyllä ajetaan liukkailla ainakin täällä Jenkeissä ja myös Euroopassa. Menoa ei tod. voi noin kuvailla. Ihan normaalia ajoa ja huonommilla kitkoilla kuin Suomessa. Olen itsekin ajellut vähän vuokrapelillä (juuri 911) liukkaalla. Ei mitään ongelmaa. Eikä kyllä ole Bemarillakaan. Ajetaanhan Suomessakin etuvetoisilla mitkä ovat vastaavasti keulapainoisia ja puskevat suoraan. Niitäkin näkee katollaan pelloilla. Hirmu vaarallisia vehkeitä.
- niillä
kuules kirjoitti:
Kyllä ajetaan liukkailla ainakin täällä Jenkeissä ja myös Euroopassa. Menoa ei tod. voi noin kuvailla. Ihan normaalia ajoa ja huonommilla kitkoilla kuin Suomessa. Olen itsekin ajellut vähän vuokrapelillä (juuri 911) liukkaalla. Ei mitään ongelmaa. Eikä kyllä ole Bemarillakaan. Ajetaanhan Suomessakin etuvetoisilla mitkä ovat vastaavasti keulapainoisia ja puskevat suoraan. Niitäkin näkee katollaan pelloilla. Hirmu vaarallisia vehkeitä.
voi ajaa normaalisti tarkotin sillä justiin sitä -kuin kusi sukassa- ite päästelen etuvetosella liukkailla niinkuin kesällä. Kyllä se joskus vähän puskee mutta on helpompi hallittava kuin takavetonen, riittää kun nostaa jalan kaasulta. Just tuon ominaisuuden takia etuvetoset on turvallisempia niille huonoillekin kuskeille jotka ei osaa käsitellä autoa kun perä lähtee luisuun. Kokemattomallakin kuskilla jalka nousee kaasulta automaattisesti kun auto alkaa\rupeaa puskemaan, ja etuvetosen painon jakauma paranee kun on kyyditettäviä ja tulee vaan paremmaksi.
- niinkö?
Ei mulla vaan ole ollut tollasia ongelmia. Olisiko kuskista kiinni?
- BMW Power
Painonjakauma ei ihan noin yksinkertaisesti jakaudu.
Takaluukkuun laitettava kuorma ei 100 prosenttisesti vaikuta taka-akseli painoon.- sitten
vaikuttaa, sanoppa se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603679- 473679
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062841Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv512569Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211609- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261