Hagelstamin arvohuutokaupassa (K107) myytiin kaksi 1700 -luvun suolakkoparia, esineet 415 ja 416. Hinnat olivat 600 ja 700 e. www.hagelstam.fi
Täsmälleen samanlaiset myytiin kolme päivää myöhemmin Apollossa (A43), esineet 310 ja 311. Hinnoiksi saatiin 300 ja 300 e. www.apolloauctions.fi
Mikä selittää noin suuren hintaeron?
Hagelstamilla tuplahinta?
8
2185
Vastaukset
- business
kusetus,kusetus..
- nimim."huutajat"
Oletko koskaan innostunut huutokaupassa?
- seuraajaminä
nimim."huutajat" kirjoitti:
Oletko koskaan innostunut huutokaupassa?
RAHANPESUAKO?
- Posliini pöllö
Huutokaupassa hinnan päättää aina ostaja ei myyjä. Myyjä antaa lähtöhinnan ja siitä sitten mennään ylöspäin. Esinettä ei myydä alle kontrollihinnan. Usein esine siirtyy seuraavaan huutokauppaan halvemmalla hinnalla tai palautuu toimeksiantajalle. Hinnan eron selittää vain ja ainoastaa huutajan into saada esine juuri itselle. Huutokaupassa tuppaa aina vähän innostumaan!!!!Turha sitä on narista jos on kalliimmalla ostanut... OMA MOKA! Täytyy olla seuraavalla kerralla vähän varovaisempi! Näin olen ajatellut jo muutaman kerran... Huutokauppaan kantsii mennä, kun lompsa on tyhjä, ei tilipäivänä. Voisin kyllä kertoa muutamasta ERITTÄIN hyvästä keikastakin, mutta jääköön toiseen kertaan...
- markkuh1a
Eihän tuo ole Hagelstamin syy, että hinnat on noin, sillä kauppiaan tarkoitus, varsinkin tuollaisesta tavarasta kun on kyse, lieneekin saada mahdollisimman hyvä hinta.
Ei se huutokauppa tarkoita mitään halpamyyntiä, vaan sitä, että siellä kilvan nostetaan hintaa ostajien kesken.
Mitä sitten tulee muuten hintoihin "ei se ole hullu, joka pyytää ja myy, vaan se joka siitä maksaa liikaa".
Lisäksi onhan se niin, että tuonkin tyyppisellä tavaralla se hetki määrää sen hinnan. Saattaa olla, että eilen se maksoi paljon enemmän kuin tänään ja huomenna ei senkään vertaa.Olen sitä mieltä että Huutokauppaan ei pidä mennä jos ei tiedä mitä huutaa.Oppirahat on maksettava.Kaikilla tavaroilla on hintansa ne muodostuvat osaksi kysynnästä ja tarjonnasta ja kansainvälisyydestä, iästä,kunnosta , ym.Pitää pitää käsi alhaalla ja suu kiinni jos ei tiedä mitä huutaa. Se että innostuu huutokaupassa kun muutkin huuta on suurin virhe.Onea vaan sille joka osti Apollosta saman tavaran halvemmalla(jos näin oli)Ensi kerralla voi käydä päinvastoin.
- kvak
naninino kirjoitti:
Olen sitä mieltä että Huutokauppaan ei pidä mennä jos ei tiedä mitä huutaa.Oppirahat on maksettava.Kaikilla tavaroilla on hintansa ne muodostuvat osaksi kysynnästä ja tarjonnasta ja kansainvälisyydestä, iästä,kunnosta , ym.Pitää pitää käsi alhaalla ja suu kiinni jos ei tiedä mitä huutaa. Se että innostuu huutokaupassa kun muutkin huuta on suurin virhe.Onea vaan sille joka osti Apollosta saman tavaran halvemmalla(jos näin oli)Ensi kerralla voi käydä päinvastoin.
Oletteko kuulleet uudesta online-huutokaupasta? Homma näyttää toimivan. Jokainen rekisteröitynyt saa kaksi ilmaista huutoa, joten päätin kokeilla (vaikka olen aina vastustanut moista). Ja tiedättekö mitä? Minä voitin!! Wau! (en ikinä voita mitään) Huusin itselleni Mini PC 53 sentillä! Olin koko päivän tosi onnellinen... Voitte varmasti uskoa. Nyt uskoni netti-huutokauppoihin on palannut :)
- myymättä
Yksinkertainen selitys: jäivät Hagelstamilla kuitenkin myymättä ja ne pistettiin sitten Hagelstamin toiseen huutokauppakamariin (Apollo) myyntiin, jossa tarjoukset sitten hyväksyttiin (ylittivät suojahinnan).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042995Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391570Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921422- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119979Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783