Hautajaisiin muistolause/ -runo

Sara

Tämä on nyt tietenkin vähän väärällä osastolla tämä kysymykseni, mutta luotan äiteihin!!!!

Meillä on tulossa nuoren ihmisen hautajaiset ja etsinnässä on kaunis runo / muistolause, joka sopisi tilanteeseen. Hän kuoli tapaturmaisesti. Monet runot / muistolauseet käsittelevät sairautta, vanhuuteen kuolemista eli vaikeaa löytää sopiva juuri nuoren ihmisen muistolle.

Kiitos!

15

127874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Minulla sama juttu...ollaankohan menossa samoihin hautajaisiin...

      • elämä sinusta

        täällä kans samanlainen tapaus, oisko mahdollista että samat hyvästit oltaisiin jättämässä. vaikka kyllä nuoria täältä aivan liikaa lähtee...


      • jep jep

        olen myös menossa nuoren hautajaisiin mikä kuoli Onnettomuudessa.Mutta muisto lause on vielä hakusassa.


    • avulias aatu
    • kokemus...

      kukka kaupasta neuvoa niillä on siellä aina niitä värssy vihkoja ja auttavat kyllä löytämään sen oikean tiedän että oikean löytyminen varsinkin erittäin nuorelle on vaikeaa mutta niitä voi itse keksiä, tai muuttaa jotain valmista...

    • tarja2

      www.positiivarit.fi/värssypankki.
      Myös kirjassa Onnea nyt,Onnea aina on hyviä...
      Itselläni on tuo kirja,mutta se on juuri nyt lainassa,etten voi yhtään esimerkkiä laittaa....

    • Äippä

      Emme katoa taivaisiin, emme maan multiin
      vaan muutamme rakkaittemme sydämiin,
      sieltä maailmaa tervehtien,
      heidän jokaisessa teossaan ihmiseen.


      Kun suru häipyy
      tulevat muistot
      ja jokainen niistä
      koskee yksitellen.


      Murheeseen lohtua tuo
      muistosi kaunis ja valoisa.


      Hyvän ihmisen muisto
      miten se mieltä lämmittää.
      Miten aina sen soinnusta sieluun
      sävel pieni soimaan jää.


      Nuku hyvin, sydämissämme on asuntosi.


      Jokainen lähtö voi olla viimeinen,
      jokainen hyvästijättö ikuinen.


      Koskaan ei tiedä onko aikaa paljon vai vähän.
      Yht’äkkiä huomaa se päättyikin tähän.
      Kun sammui sydän läheisen.
      On aika surun hiljaisen.


      Aurinko laskee, jo pitenee varjot,
      aika on eron ja jäähyväisten.
      Poissa on ystävä kallehin...


      Iltana kauniin syksyisen
      pysähtyi sydän kultainen.
      Lähtösi vaikea kestää on,
      on surumme suuri ja sanaton.


      Niin kaunis on hiljaisuus
      ja kauniimpaa on kaipaus
      sielu on surusta suunniltaan,
      kun ei rakkainta nähdä saa.
      Niin kaunis on hiljaisuus,
      siellä jossain säilyy salaisuus,
      kun muistoissa hetken olla saa
      silmänisku on ikuisuus.


      Jos voisi viimeisen tunnin
      jotenkin saada takaisin
      kiittää vai hyvästellä
      kuinka sen ajan jakaisin.


      Askel pieni arasti arkulle käy,
      missä on *nimi*, ei *nimeä* näy.
      Onko poissa kokonaan, vai käymässä vain?
      Sitä pieni sydän ei ymmärrä lain.


      On tilanteita, joissa kaikki sanat tuntuvat tyhjiltä.

    • lilli

      Itse olen kukkakaupassa töissä ja meiltä ainakin löytyy monenlaisia värssykirjoja, joista löytyy muistovärssyjä nuorille ja vanhoille. Eli varmasti muistakin kukkakaupoista löytyy niinkuin jotkut ovatkin jo tuossa ylempänä ehdottaneet. Usealle asiakkaalle on vain tosi hankala lukea niitä värssykirjoja, koska se itku tulee aina. Ja monesti kyllä itsekin joutuu nieleskelemään kyyneliä, kun näkee toisen surun. Varsinkin silloin, kun nuori ihminen tai lapsi on kuollut. Meillä ainakin aika suosittu muistovärssy nuorelle on ollut se maan korvessa kulkevi lapsosen tie. Sehän on oikeasti se virsi, mutta monet kirjoittavat siitä sen ensimmäisen säkeistön. Itse en sitä nyt kyllä muista ulkoa täysin tarkasti, mutta se on kyllä tosi kaunis. Yksi tosi kaunis värssy on tällainen: Kehtolaulun taivaallinen lintu laskeutui päälle lapsen pään, kantoi kimmeltävään unen maahan lumisulkaisilla siivillään, mutta tuo taitaa olla enemmän pienelle lapselle tai vauvalle kuin nuorelle...

    • Sara

      Paljon kauniita ajatuksia ja mietteitä... Kiitos! Näistä oli suuri apu!

      • enkelin ystävä

        Itse kirjoitin kouluaikoina liikenneonnettomuudesa menehtyneen luokkatoverimme muístovärssyn... se meni näin

        Niin äkkiä sut otettiin luoltamme pois,
        sitä emme oikein ymmärtää vois.
        Sun hyvä olla on siellä, me uskomme niin,
        silti silmämme peittyvät kyyneliin.


    • Minä...

      Sama täällä.

    • Mymmeli35

      Hei!

      "Kun ikuisuuden kutsu soi, ei ihmiskäsi mitään voi"

      "On hiljainen taivaanranta, eikä lintujen laulu soi.Ei kuoleman tarkoitusta aina ymmärtää voi."

      "Älä ajattele, että elämä on lyhyt. Ajattele: - miten erikoinen kokemus. Kun siinä ei ole kysymys pituudesta lainkaan,vaan että ylipäänsä on saanut kokea tämän."

      • Matziheebo

        Moi Mymmeli !!!
        Olemme ollet mökillä tiiviiisti ja koneeni oli kolme kuukautta tauolla eli ei olllut intenet yhteyttä. Sinulla on hienoja ajatuksi ja lainasikin alku kesästä yhtä niistä.
        Kiitos. Hyvää syksynjatkoa taitaa vain tulla taas lämmin syksy ja talvi keväällä, se on nyky aikaa, Toivoo Matziheebo


    • maatami
    • sanna123456789

      oli vaikea hyvästellä ukkin mutta minä silti rohkenin sanoa näin: Sinun hymysi saa minutkin nauramaan,
      sinun silmäsi minut näkemään.
      Sinun laulusi saa minutkin laulamaan,
      sinun kyyneleesi minut itkemään.
      Sydämesi lämpö on tarttuvaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe