baby born nuken vaatekaavat?

Jaana H.

Tervehdys,

Löytyykö mistä baby born nukelle vaatekaavoja? Saako niitä jostain ilmaiseksi?

19

30054

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinä tais olla

tai sitten muistan väärin. Tuossa lehdessä on aika usein ollut sekä kaavoja että neuleohjeita bb-nukelle. Erityisesti vuoden viimeisessä joululahjanumerossa eli 11-12.

• ...................

Tämän vuoden joululehdestä ei löyty yhtään ompelu- eikä neuleohjetta Baby Born -nuken vaatteisiin. Ainakin vuoden 2002 joululehdestä (11-12/2002) löytyy haalarin ja myssyn ompeluohjeet.

Muutama vuosi sitten oli jossakin kesänumerossa kokonainen ommeltava puvusto Baby Born -nukelle, mutten muista missä numerossa eikä ole sitä lehteäkään juuri esillä.

Neuleohjeita on aika usein ollut monessakin numerossa.

• ..........................
        ................... kirjoitti:

Tämän vuoden joululehdestä ei löyty yhtään ompelu- eikä neuleohjetta Baby Born -nuken vaatteisiin. Ainakin vuoden 2002 joululehdestä (11-12/2002) löytyy haalarin ja myssyn ompeluohjeet.

Muutama vuosi sitten oli jossakin kesänumerossa kokonainen ommeltava puvusto Baby Born -nukelle, mutten muista missä numerossa eikä ole sitä lehteäkään juuri esillä.

Neuleohjeita on aika usein ollut monessakin numerossa.

On varmaankin itsestäänselvää, mutta siis noita lehtiä voi lainata kirjastosta. Varsinkin vanhempia lehtiä löytyy ihan hyvin, uudemmat ovat yleensä lainassa, vaikka voihan niitäkin varata. Toisaalta jos on kyse liian vanhoista lehdistä, niitä ei aina enää säilytetä kirjastossa, mutta 2000-luvun lehdet varmasti löytyvät.

• susa
        .......................... kirjoitti:

On varmaankin itsestäänselvää, mutta siis noita lehtiä voi lainata kirjastosta. Varsinkin vanhempia lehtiä löytyy ihan hyvin, uudemmat ovat yleensä lainassa, vaikka voihan niitäkin varata. Toisaalta jos on kyse liian vanhoista lehdistä, niitä ei aina enää säilytetä kirjastossa, mutta 2000-luvun lehdet varmasti löytyvät.

Minua on aina kiinnostanut tuo "löytyy kirjastosta", koska meidän kirjastostamme ei löydy hyllystä kovin vanhoja lehtiä. Olen joskus kysynyt kirjastostamme - miksi? Ja vastaus on ollut, ne menevät niin huonoiksi, joten ne poistetaan.

Kyse on helsinkiläisestä kirjastosta. Helmetin kautta olen joskus saanut vanhojakin lehtiä varattua/lainattua.

Kirsti

• ...................
        susa kirjoitti:

Minua on aina kiinnostanut tuo "löytyy kirjastosta", koska meidän kirjastostamme ei löydy hyllystä kovin vanhoja lehtiä. Olen joskus kysynyt kirjastostamme - miksi? Ja vastaus on ollut, ne menevät niin huonoiksi, joten ne poistetaan.

Kyse on helsinkiläisestä kirjastosta. Helmetin kautta olen joskus saanut vanhojakin lehtiä varattua/lainattua.

Kirsti

"Kirjastosta löytyy" ei välttämättä kyllä tarkoita, että kaikista kirjastoista löytyy. Kaikkiin kirjastoihin ei edes tule käsityölehtiä.

Silloin kun asuin Helsingissä muutama vuosi sitten niin muistan kirjastossa selailleeni muutamia vuosia vanhoja lehtiä eli silloin ainakin Kallion kirjastossa säilytettin vanhempiakin lehtiä.

Tietysti Helsingissä on vaikka kuinka monta kirjastoa ja käytäntö voi vaihdella. Ja voihan olla, että käsityötä harrastavien (ja käsityölehtiä lainaavien) asiakkaiden määrät vaihtelevat suurestikin eri kirjastojen välillä, jolloin lehtien kuluminenkin olisi ihan eri luokkaa eri kirjastoissa.

Jos ei kirjastosta löydy lehtiä tai kirjoja, en tiedä mistä nuken vaatteiden ompelukaavoja saisi ilmaiseksi.

• Muistakaa se!
        susa kirjoitti:

Kirsti

Helsingin seudun kirjastoilla on kieltämättä huono varastointitapa, mutta mm. Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjastosta taitaa löytyä yli 20 vuoden Suuret käsityölehdet :)
        http://www.ouka.fi/kirjasto

Lisäksi on olemassa Varastokirjasto, josta kaukolainaus on "maksutonta", kuten myös maakuntakirjastoista. Siis ainoastaan oma kirjastosi perii ns. kaukolainausmaksun, joka on yleensä 1 euro tai vähemmän.

Helsingin yliopiston kirjasto on yksi vapaakappalekirjastoista, eli sieltä pitäisi löytyä KAIKKI Suomessa julkaistut ja nimenomaan Suomessa painetut lehdet ja kirjat. Siis myös Suuret käsityölehdet :) Kotilainaan niitä ei sieltä saa, mutta lukusalikäyttöön (ja siten myös kopioitavaksi) kyllä.
        https://helka.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?Search_Arg=suuri käsityölehti&SL=None&Search_Code=JALL&PID=3593&SEQ=20051217145648&CNT=50&HIST=1

Ongelma tietenkin on kaukolainauksessa, että tilaajan pitäisi tietää lehtien numerot. Joten kannattaa edelleen huhuilla täälläkin noita kaavoja :)

Suuri käsityölehti 2003, nro 6-7 on "Toivotut BB -vaatteet".

Tässä nettilinkki neulehaalariin:
        http://www.pirkka.fi/vapaa-aika/neuleet/kivaa-kotiin/baby-born-nuken.aspx

• mami

On olemassa kirja jossa on pelkästään noita kaavoja. On paljon vaatetta ja kantokoppaa yms. todella hyvä kirja.

• mama

mikä sen kirjan nimi on?

• Toivotut bb -vaatteet

Siinä yksi lehti, jossa on kaavoja.

• jossa pari viitettä
    • BB fleecehaalari

Kyseisen lehden viimeisessä numerossa on aina koko vuoden sisällysluettelo, eli aloittaisin kaavojen hakemisen selailemalla vuoden viimeisen numeron lehtiä =)

Kyseisessä lehdessä vuonna 2002 on lisäksi:
      BB:lle huppari neulomalla nro 2
      Yleisesti nukenvaatteita neulomalla nro 9

• 11w pikku siskon nukelle

ei niit kyllä mistään löydy!!Häpeällistöä!Haluis kerranki pikku siskolle parasta!!epäreilua

• sömmerska

Itse tilaan niitä semmoisesta osoitteesta kuin wollyonline.com. Maksavat suunnilleen 9-10 € kaava ja siinä kaavassa on paljon eri mallisia nuken vaatteita.

• reijo_tussari

Hyvin varustetuista markettien (esim.Prisma) lehtipisteissä myydään saksankielistä Andrea Kreativ Puppenmode lehteä 5.80 €:lla.
        Sen voi myös tilata Saksasta osoitteesta:
        http://www.andreakreativ.de/shop/catalog/index.php
        Hinta on 3.85 € / lehti postikulut 5 €.
        Myynnissä on kymmeniä numeroita lehdestä.

• AL71

Unelma-kirjakerhon heinäkuun kuukauden kirja oli 'Nuken omat vaatteet'.Kirjoittajan nimi oli Anne Grethe Gaaserud. Kirja on Tammen tämän vuoden tuotantoa. Siinä on kaavat ja ohjeet 39 asukokonaisuuteen, jotka on suunniteltu Baby Born-nukelle. Kesä- ja talvivaatteita, haalareita, mekkoja, uima-asu, juhlamekko, tonttuasu, kantokoppa, vauvakeinu... kaikkea mahdollista löytyy. Kirjan myötä hurahdin nuken vaatteiden ompeluun täysin, vaikka se ei ole aikaisemmin kuulunut harrastuksiini. En tiedä löytyykö kirjaa kirjastoista, mutta kannattaa kysyä. Tai liittyä unelma-kirjakerhoon. Myös Suuri Käsityö 6-7 2003 sisälsi nuken kesäasuja.

• essi**********

oon ettiny joka puolelta nuken vaatteita ja en oo löytäny.no löysinpä ainaki tänki paikan mut ei löytyny kaavoja äidil koska oon lapsi etin kuitenki jos löytäis neuvon jolta kulta.

• Tyttiina

Ko. kaavoista saa hyvin sovellettua monenlaisia vaatekokonaisuuksia.
        Kaava on toki maksullinen, mutta ...
        Olen tässä viikon sisällä tehnyt ko. kaavoilla yli 10 asukokonaisuutta ja olen ollut tyytyväinen aikaansaannoksiini.

• Mummuliini

Tässä hyvä kirja babyborn-nukenvaatteille:
      Gaaserud, Anne Grethe: Nuken omat vaatteet : ohjeet ja kaavat 39 asukokonaisuuteen. Tammi, 2008.

Näillä neuvoilla ompelu lähtee käyntiin. On ymmärrettevät ja selkeät kaavat. Kirjastoistakin löytyy.

• kohta 20vuotta tehny

minulta löytyy, olen niitä tehnyt ties kuinka kauan, ommellut vaatteita ja kutomalla villa vaatteita

Jos löydät perus kaavat voit pikkuhiljaa opetella muuttamaan kaavoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4736
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3135
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2609
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1549
    Aihe