Accord 2.4 koneen virittäminen

hööö

Löytyykö ketään kuka olisi puristanut lisätehoja tuosta Accordin 2.4-koneesta? Vaparia ei paljon tuunata mutta saadaanko putkistoilla, filttereillä ym. lisäpotkua vehkeeseen?

16

13161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee lisää

      nokka akaseli suuttimet pensapaineen nosto kannen fiilaus ne perus jutut vaikuttaa tohon niinkuin kaikkiin muihinkin kait putkisto ja suodin voi 1-2hp lisää tehä testeissä ei vaan oo tehny ihmeitä autoihin joissakin jopa huonontanu tehoja TM lehti tai jossakin muussa lehdessä oli testiä muistaakseni niistä

      • FSRE12

        http://www.sportcompactcarweb.com/tech/0406scc_hybrid/
        tuolla on 2,4l k24 koneeseen vaihdettu k20 sarjan kansi.. joka virtaa paremmin ja siten tehoa lisää.

        k24a1 ja k24a4 moottoreihin pitäis lisäksi käydä k20a3 ecu ja siten myös hondatan k-pro tai flässäyskin vois riittää.. 95% varmuudella.


      • Rane
        FSRE12 kirjoitti:

        http://www.sportcompactcarweb.com/tech/0406scc_hybrid/
        tuolla on 2,4l k24 koneeseen vaihdettu k20 sarjan kansi.. joka virtaa paremmin ja siten tehoa lisää.

        k24a1 ja k24a4 moottoreihin pitäis lisäksi käydä k20a3 ecu ja siten myös hondatan k-pro tai flässäyskin vois riittää.. 95% varmuudella.

        Hondata ei ole vieläkään onnistunut fläshäämään Accordin RBB ecua. K20A sarjan ecut (PRA,PRB,PRC,PRD (K20A ja K20A2) tai PND, PNF (mainitussa K20A3 moottorissa) ei toimi ko. autossa.

        Yllämainitusta syystä myös kannen vaihtaminen ei oo järkevää. Orkkisecuhan ei pysty enää ohjaamaan moottoria jos kansi vaihdetaan. Antamassasi linkissä tehty hybridi ei ole vaihtoehto, ellei Accordiin vaihdeta koko pannua ecuineen ja johtosarjoineen. Sitten ecu ei taas enää osaa ohjata Accordin ajonestoa tai mittaristoa...

        Noi swäpit onnistuu lähinnä jos vaihdetaan K20A koneiseen autoon K24 lohko tai jos asennetaan moottori vanhempaan autoon, jossa ecu voidaan valita vapaasti, eikä sen tarvii kommunikoida väylän kautta.


      • hööö
        Rane kirjoitti:

        Hondata ei ole vieläkään onnistunut fläshäämään Accordin RBB ecua. K20A sarjan ecut (PRA,PRB,PRC,PRD (K20A ja K20A2) tai PND, PNF (mainitussa K20A3 moottorissa) ei toimi ko. autossa.

        Yllämainitusta syystä myös kannen vaihtaminen ei oo järkevää. Orkkisecuhan ei pysty enää ohjaamaan moottoria jos kansi vaihdetaan. Antamassasi linkissä tehty hybridi ei ole vaihtoehto, ellei Accordiin vaihdeta koko pannua ecuineen ja johtosarjoineen. Sitten ecu ei taas enää osaa ohjata Accordin ajonestoa tai mittaristoa...

        Noi swäpit onnistuu lähinnä jos vaihdetaan K20A koneiseen autoon K24 lohko tai jos asennetaan moottori vanhempaan autoon, jossa ecu voidaan valita vapaasti, eikä sen tarvii kommunikoida väylän kautta.

        siis konetta? Onko muuten tietoa minkälaiset teholukemat tuo 2.4 oikeasti tuottaa? Usein japanilaisissa nuo arvot on aika pessimistisiä ja suomalaisella menomehulla heppoja/vääntöä on pikkaisen enemmän.


      • Tsaikka
        hööö kirjoitti:

        siis konetta? Onko muuten tietoa minkälaiset teholukemat tuo 2.4 oikeasti tuottaa? Usein japanilaisissa nuo arvot on aika pessimistisiä ja suomalaisella menomehulla heppoja/vääntöä on pikkaisen enemmän.

        Mutta kyllä se sitten kannattaa, jos zippaa zäpät ecuun, hoonaa refleksit ja avartaa zupparin. Lisää tehoa sain myös sillä, että reflasin RS6:n ja viritin vielä H7:n.

        Nyt toimii hienosti. Tehoa ja vääntöä löytyy rutkasti enemmän. Suosittelen!!


    • Anonyymi

      Ei ymmärrä voiko saada juntille selko Suomella?

      • Anonyymi

        Täytyy olla todella vaikea teksti, jos ei melkein 17 vuoteenkaan ymmärrä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy olla todella vaikea teksti, jos ei melkein 17 vuoteenkaan ymmärrä...

        Tarkoittaa selkokielellä, että unohda koko juttu.


    • Anonyymi

      vapariilmat ,keraaminen putki 15heppaa... jos ei tähtiä kurkottele ..ainakin civic 1.8 mitattu 2012

      • Anonyymi

        Hondan K24 kone on yksi parhaista bensavapareista tehon nostoon. Jo pelkällä ohjelmoinnilla saa moottorin luonteen aivan toisenlaiseksi, kaasuun vastaavuus paranee, VTEC kytkeytymisen saa reilusti alemmalle kierrosluvulle ja tehoa reilut 10 hv lisää. Auton kiihtyvyys paranee merkittävästi jo tällä.

        Lisäksi pelkillä ns. "bolt on" osilla (vieläpä hondan alkuperäisosilla), kuten imusarja, kaasuläppä, VTC pyörä. Ja lisäksi pakosarja ja vapaastivirtaava (koteloon asennettava) ilmansuodatin. Acura TSX ECU ja Hondata moottorinohjaus (nykyään tarjolla muitakin). 230-250hv siis näillä. K24 koneet kovasti kysyttyjä näistä syistä tänäpäivänä ja irto moottorit menevevät kaupaksi heti.


    • Anonyymi

      242hp renkailta on omasta K24A3 otettu, on muuten pikkasen eri peli kuin alkuperäinen pappakone :DD kumi palaa!

      • Anonyymi

        Speksit? Missä näitä saa ohjelmoitua


    • Anonyymi

      igorin softa, vtecci rajaa alemmas eli 6000-> 4000 niin pysyy vtekki päällä vaihdon aikanakin. On kyllä sairasta miten ylhäällä tuo vtec ottaa vakiossa, ei käytännössä toimi ollenkaan. Maksimikierrokset voi nostaa samalla 6800->7600.

    • Anonyymi

      Onko tällähetkellä suomessa kellään tuota johtoa vai onnistuisko esim hondan omalla hds laitteella

      • Anonyymi

        Kysyppä FB Honda crew Finland. Siellä on sen ukrainalaisen Sergeyn piuha kiertänyt pitkin Suomea. Jos vakio ecun softaamista meinaat k24:een. Ei onnistu Suomessa keltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyppä FB Honda crew Finland. Siellä on sen ukrainalaisen Sergeyn piuha kiertänyt pitkin Suomea. Jos vakio ecun softaamista meinaat k24:een. Ei onnistu Suomessa keltään.

        Kylhä toi onnistuu. Omaan Accordiin on vedetty softa sisään Kopio SM2 Pro ohjelmoijalla + PCMflash softalla. Itse ohjelman on siihen muokannut ulkomaalainen kaveri, mut eipä tota itte tarvihe ku tuon itse flasherin ja läppäri, Si oottaa vaa 15 min kun ohjelma menee sisään, ja eiku kovvaa ajoa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

      KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      61
      11635
    2. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

      IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      96
      8841
    3. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

      Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      12
      4417
    4. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

      Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      23
      3984
    5. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

      Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      5
      3861
    6. Tänään torille

      Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      90
      3656
    7. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

      Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      7
      3646
    8. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

      , ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      15
      3451
    9. Perussuomalaisiin minä luotan

      Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      34
      3232
    10. Koulu-uhkaus.

      Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      45
      2435
    Aihe