matematikan lyhyt oppimäärä?

haen itse!

Tuon käytettyjen Jaguaarien Suomeen tuonti taitaa olla edelleen melkoisen hyvä bisnes? On nimittäin ihan pakko ihmetellä tämän Länsi-Suomessa olevan autoliikkeen hommaa. Jos tuolla lailla saa tehtyä rahaa, niin minä jätän nykyiset hommat alan autokauppiaaksi!

Katsokaapa:

Auto mobile.de :ssä:
http://www.mobile.de/SIDt0sTg9KoFUaQI.YWM5rbpg-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1134663404A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C170%81F-t-vCaMkMoSeSmVb_X_Y_x_y~BSRA6D1100E12400Cxk8CPKWCXK8HinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/da.pl?top=7&bereich=pkw&id=11111111189230014&

Ja auto Länsi-Suomalaisessa autoliikkeessä:
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_car_used&id=1057965&searchparams=%26dir%3DDESC%26target%3Dused_cars%26Area3%3DPohjois-Karjala%26MakeModel%3D1000651%26listlength%3D25%26Make%3D145%26orderby%3DDATEOFPUBLICATION%26BodyType%3Dall%26selectedpage%3D1%26cookieValue%3D112651208549008355&fcid=890637886919172410&s_index=1

Tismalleen sama yksilö, mutta Suomessa hinta on noussut 2000€ verot (luonnollisesti). Mutta sitten lisäksi menee vielä kuulemma 5000€ toimituskuluja. Eli summa on yhteensä 44000€.

Entäpä jos tuon saman auton hakee itse? Lasketaanpa!
Autohan on siis XK8.
Lennot Frankfurtiin noin 250€ ja siitä vaikka vuokra-autolla Furthin kaupunkiin, 250€.
Bensat 50€
Auton osto tingittynä 17000€.
Auton rahti Suomeen 1000€
Verot alveineen: 20 000€ (on muuten varmasti yläkanttiin)
Yksi yö hotellissa frankfurtissa ja huor... öö, hauskanpitoa
500€

YHT: 250 250 50 17000 1000 20000 500 = 39050 €
Säästö on siis 5000€, joka noin 30000 mummon markkaa. Mutta tietenkin jos sillä ei ole väliä, niin sitten...

8

2159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaggeman

      Ei tartte ihmetellä, miksi pikkufirmat ja vähän isommatkin raahaa urakalla 3-6v vanhaa V70 Volvoa, pikkumersua ja S-type Jaggea Suomeen. Vaikka näiden hinnat Suomessa on hieman pienemmät mitä toi XK8, niin silti paukkuu 3000-4000e voittoa per auto.

      • kumpikaan selvillä

        ...siitä mikä on liikeyrityksen tehtävä? Oiskohan mahdollisesti tehdä voittoa?


      • haen itse!
        kumpikaan selvillä kirjoitti:

        ...siitä mikä on liikeyrityksen tehtävä? Oiskohan mahdollisesti tehdä voittoa?

        Mistä hemmetistä sä tuon keksit?
        Kauppaoppilaitoksen perusoppikirjastako?

        Kyllä liikeyrityksen tarkoitus on tarjota asiakkaalle jotain lisäarvoa, jota asiakas ei voi saada ilman kyseistä yritystä.
        Nähdäkseni turkulainen liikeyritys myy ilmaa 5000€:lla! Eli se on Aivan Tavallinen Autoliike. piste. Okei - argumenttina voi olla että autoa ei tarvitse vaivautua hakemaan itse. Siinä tapauksessa en ole enää ihan varma mitä erikoista turkulainen ilmankauppaaja voi tarjota enemmän kuin esim. Espoon Jaguar - tai edes saksalainen Jaguar -liike. Veikkaan että tuolla 5000€ turkulainen liike ei anna mitään takuuta, palautusoikeutta, tms.

        Eli kysymys on loppujen lopuksi siitä että miksi turkulaiselle liikkeelle pitäisi maksaa ylimääräistä? Senkö vuoksi että he tekisivät VOITTOA? Ei hemmetissä...

        Sitä paitsi taloudellisesti ajatellen yrityksen ei missään nimessä kannata tehdä voittoa vaan -0 tulosta - eikö niin!


      • Ex-GTI
        haen itse! kirjoitti:

        Mistä hemmetistä sä tuon keksit?
        Kauppaoppilaitoksen perusoppikirjastako?

        Kyllä liikeyrityksen tarkoitus on tarjota asiakkaalle jotain lisäarvoa, jota asiakas ei voi saada ilman kyseistä yritystä.
        Nähdäkseni turkulainen liikeyritys myy ilmaa 5000€:lla! Eli se on Aivan Tavallinen Autoliike. piste. Okei - argumenttina voi olla että autoa ei tarvitse vaivautua hakemaan itse. Siinä tapauksessa en ole enää ihan varma mitä erikoista turkulainen ilmankauppaaja voi tarjota enemmän kuin esim. Espoon Jaguar - tai edes saksalainen Jaguar -liike. Veikkaan että tuolla 5000€ turkulainen liike ei anna mitään takuuta, palautusoikeutta, tms.

        Eli kysymys on loppujen lopuksi siitä että miksi turkulaiselle liikkeelle pitäisi maksaa ylimääräistä? Senkö vuoksi että he tekisivät VOITTOA? Ei hemmetissä...

        Sitä paitsi taloudellisesti ajatellen yrityksen ei missään nimessä kannata tehdä voittoa vaan -0 tulosta - eikö niin!

        on niin puupää, että ei uskalla, osaa tai viitsi hakea autoja rajan ulkopuolelta. Siksi tälläiset puljut on hengissä. Joillekkin auton hakureissu Tukholmaan laivalla on niin järkyttävä kokemus, että siitä säästymiseksi voi maksaa 5000€.


    • hättäile

      Katsopas tätä:
      http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=483616&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?id_vehicle_type=@id_make=32@id_model=@id_car_type=@id_fuel_type=@pfrom=@pto=@yfrom=1989@yto=1991@search=Hae

      Eli tuo Mällilän auto ottaa noin 17 tonttua voittoa 15- vuotiaasta jaggesta, eikä edes tuo sitä saksasta.

      • haen itse!

        No onhan tuolla jäänyt vielä hintaa :D

        Olen kyllä samaa mieltä että tuo on kova hintapyynti. OIkeasti auto on max 15k€ arvoinen Suomessa, mutta siitähän tässä ei ollut kyse vaan siitä että mistä sitä oikein maksaa.

        Harmittaa vaan tollaset kökköfirmat kun niiden urpo-juntti-ääliö -hintataso pitää autoverotuksenkin korkealla. Nuo tullin ihmiset ei nimittäin tunne kauhean hyvin Jagen rahallistaarvoa. Statusarvon hekin näyttävät kyllä tietävän ;)


    • 32+v 40+ vjpfj4 vpokf

      Niin, se hinta saksassa on 17999E ja suomessa ilmoitetaan hinnaksi 19000E, eli kyllä se hinta on noussut vain tuhat euroa, ei kahtatuhatta.
      Tietenkin tosiostaja tinkii hinnasta autoliikkeessä, ja uskoisin ajavani auton sieltä pois 16500 Euroa keveämpänä, jos kerran hintapyyntö on tuota luokkaa. Silti autoverot ovat suomessa olemassa, ja kokonaiskustannuksiksi arvioisin itse haettuna aika lähelle 40000 euroa. Siis siihen, että auto on suomessa kilvissä. Ja täytyyhän bisneksenpyörittäjän saada vähän tuottoa toiminnallaan aikaiseksi, auto olisi saatava tänne, kaikki maksaa, niinkuin tiedetään.

      • Juuso

        No itse ajattelin tinkiä Suomen hintaa ainakin 15%. Viisihän % saa jo pyytämättä ja näistä käytetyistä saa enemmänkin hyvin helposti. Kyllä se autokauppa myy sen "tappiolla" ihan varmasti. 6000 7000 tonnia irtoaa alennusta. Käykääpä kokeilemassa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe