Heips! Jos jollain olis hyviä neuvoja miten saa koiran pysymään pois sohvalta niin laitatteko ystävällisesti tänne tai mun sähköpostiin!! Meillä on kultainennoutaja ja makoilee sohvalla aina kun me ei olla kotona...sillon kun itse ollaan niin kielletään sohvalle tuleminen. On vähän inhottavaa kun koira nukkuu sohvalla ja sohva menee ihan pilalle. Vaikka omistankin ison koiran, yritän silti pitää kotini siistinä. Mukavaa joulun aikaa kaikille ja kiitos :)
Koira pois sohvalta
17
10305
Vastaukset
- joku vaa
uskon et se karseeta.kyllä meilläkin on koira joka haluais olla sohvalla mutta me ei päästetä sitä.jos me mennään johonkin me pistetään sen huoneen ovi kii!en tiä onko se hyvä mutta se ei ainakaa mee!!!!!!!!:)hyvää joulua.
- juddha
no joku joskun minulle sanoi että kannattaa laittaa sanoma lehtiä kun heidän koira ei pitänut siitä äänestä ja tunnusta kun hyppäsi siihen, mutta itse en kyllä ole kokeillut kun meidän hauvveli on vähän ihmeellinen eikä tykkää olla sohvilla :) ainoastaan pakottamalla tulee...
- ....
Mä en ainakaa vois keskittyy telkkarin kattomiseen jos meidän molemmat koirat eioo sohvalla..ne on meidän vauvoja ja perheenjäseniä..ei niiden kuulu olla kovalla lattialla..en ymmärrä miks jotkut ei tykkää..ei meidän sohva ainakaan oo mennyt miksikään kun koirat siinä on!
- anni
.... kirjoitti:
Mä en ainakaa vois keskittyy telkkarin kattomiseen jos meidän molemmat koirat eioo sohvalla..ne on meidän vauvoja ja perheenjäseniä..ei niiden kuulu olla kovalla lattialla..en ymmärrä miks jotkut ei tykkää..ei meidän sohva ainakaan oo mennyt miksikään kun koirat siinä on!
Voithan sä laittaa sohvalle jonku suojuksen, ettei se menis pilalle vaikka koira siinä olisikin..
Koiran pääsyn sohvalle vois estää laittamalla tuoleja sohvalle silloin kun ei ole sitä sinne menemisestä kieltänyt:)...ei katsos mahdu tuolien sekaan hyppäämään:) - jipii...
anni kirjoitti:
Voithan sä laittaa sohvalle jonku suojuksen, ettei se menis pilalle vaikka koira siinä olisikin..
Koiran pääsyn sohvalle vois estää laittamalla tuoleja sohvalle silloin kun ei ole sitä sinne menemisestä kieltänyt:)...ei katsos mahdu tuolien sekaan hyppäämään:)joo,oon samaa mieltä sen suojuksen kanssa!siihenhän saisi jonkun suojan:)
- aika vaikeaa
jipii... kirjoitti:
joo,oon samaa mieltä sen suojuksen kanssa!siihenhän saisi jonkun suojan:)
Jos olet opettanut koiran sohvalle niin se menee sinne joka käänteessä silloin kun et ole kotona. Ainoa keino minusta on pistää ovi kiinni ettei pääse sinne silloin kun olet pois. Se on helpoimmin opetettava asia ja onnistuu kyllä. Itse uusin sohvakaluston ja nyt ei koirat enää nuku sohvilla. Tapoja saa muuttaa mutta koira kyllä kokeilee heti kun on yksin jos entiseen olisi paluuta. Ja eivät kärsi tapojen muuttumisesta sen enempää kuin ihminenkään muutosta toiseen huoneistoon. Eihän kukaan voi taata koiraa ottaessaan että seuraavat 15 vuotta eletään just tasan samalla tavalla.
- jipii
aika vaikeaa kirjoitti:
Jos olet opettanut koiran sohvalle niin se menee sinne joka käänteessä silloin kun et ole kotona. Ainoa keino minusta on pistää ovi kiinni ettei pääse sinne silloin kun olet pois. Se on helpoimmin opetettava asia ja onnistuu kyllä. Itse uusin sohvakaluston ja nyt ei koirat enää nuku sohvilla. Tapoja saa muuttaa mutta koira kyllä kokeilee heti kun on yksin jos entiseen olisi paluuta. Ja eivät kärsi tapojen muuttumisesta sen enempää kuin ihminenkään muutosta toiseen huoneistoon. Eihän kukaan voi taata koiraa ottaessaan että seuraavat 15 vuotta eletään just tasan samalla tavalla.
nii in
- Oletko tyhmä?
.... kirjoitti:
Jos joku kysyy ongelmaan ratkaisua, niin sinä kerrot kuinka teillä toimitaan. Meillä koira hinkkaa anaalirauhasensa sohvaan ja jättää sen perseen hajuiseksi plus ynnämuut luun palaset..yh!
- ymmärrä
mikä pulmasi siinä on.Meillä on kaksi isokokoista koiraa.Molemmat saa mennä sohvalle ja sänkyyn silloin kun huvittaa.Nykyään saa ostaa kauniin värisiä retkipeittoja joiden alapuoli on muovia.Itse olen suojannut sohvan sellaisella.Ei kulu sohva , koirat on tyytyväisiä ja mikä parasta minä en tressaannu.Kokeile sinäkin!!!!
- mimmu
Minä olen sellainen tietynlaisen siisteyden ja järjestyksen ihminen. En tykkää itse mennä sohvalle joka on koiran karvassa ja hiekassa ja meidän koiralla kun on paha tapa syödä luita joka paikassa niin kuolasta jää melko inhottavat jäljet sohvaan. Suojaa olen pitänyt kun ei olla kotona, mutta ei sekään ole kivan näköinen. En voi oikeen laittaa koiraa pois olohuoneesta päivän ajaksi, koska joutuisin telkeämään sen päiväksi makuuhuoneeseen tai saunaan ja sitä en todellakaan aio tehdä. Kyllähän koiralla pitää olla tilaa liikkua jos on yksin kotona monta tuntia. Kiitos kuitenkin kaikista vinekistä mitä tähän mennessä on tullut!! Eiköhän me vielä jotain sen hauvan kanssa keksitä :)
- Minäkin vähän samalla linjalla
mimmu kirjoitti:
Minä olen sellainen tietynlaisen siisteyden ja järjestyksen ihminen. En tykkää itse mennä sohvalle joka on koiran karvassa ja hiekassa ja meidän koiralla kun on paha tapa syödä luita joka paikassa niin kuolasta jää melko inhottavat jäljet sohvaan. Suojaa olen pitänyt kun ei olla kotona, mutta ei sekään ole kivan näköinen. En voi oikeen laittaa koiraa pois olohuoneesta päivän ajaksi, koska joutuisin telkeämään sen päiväksi makuuhuoneeseen tai saunaan ja sitä en todellakaan aio tehdä. Kyllähän koiralla pitää olla tilaa liikkua jos on yksin kotona monta tuntia. Kiitos kuitenkin kaikista vinekistä mitä tähän mennessä on tullut!! Eiköhän me vielä jotain sen hauvan kanssa keksitä :)
Vaikka koiran ottaakin taloon, ei kaikesta tarvitse luopua. Ei talon ole pakko olla kuolan ja lelujen ja hiekan tai muun roskan ympäröimää oitis. Minuakin harmittaisi todella mennä sohvalleni jos se olisi koirankarvoissa tai kuolassa..
Koiralle voi opettaa asioita, ja itse olen ratkaissut niin että koiralla on oma nojatuoli mihin se saa mennä, muualle sohville tai sängylle se ei tule. - ymmärrän
mimmu kirjoitti:
Mimmua, sillä meidän edesmennyt irlanninsetteri sai tuhoja aikaan kynsillään sohvassa, vaikkei raapinut vaan hyppäsi vaan siihen. Meidän kolme kääpiömäykkyä saa olla sohvalla; ne kun eivät karvaa nahkasohvaa ja ovat kevyitä.
En mäkään halua mitään peittoja sohville; siistiä pitää olla. Kun meille tulee sisareni labbis kylään, laitan nojatuolit vastakkain ja nostan rahit (yhtä hyvin voi laitaa vaikka keittiön tuolit) sohvalle, niin ei yöllä ja yksin ollessaan sinne pääse. Ihmisten läsnäollessa ei niille yritäkään. tarvitse laskea sohvalle! Se, että joku haluaa näin tehdä, ei suinkaan tarkoita sitä, että kaikkien pitäisi niin menetellä! Meillä ei ole koirat tulleet koskaan sohvalle tai sänkyyn, eikä tule jatkossakaan.
- hurtta-83
Mulla ittelläni ei koiralla ole asiaa sohvalle(valkoinen sohva&saksanpaimenkoira, ei hyvä)
Ja sängyllekkin saa nousta vain jos luvan saa.
Koiralla on meillä oma paikka missä nukkua ja olla jos ei lattia kelpaa.
Vanhempi narttu taas nousee sohvalle ja sänkyyn kun vanhoja luita jo kolottaa ja pehmosessa olisi kiva rellotella.
Meillä kun on niin ei nouse sängylle tai sohvalle, vaan nukkuu omalla paikallaan.
Mutta vanhempieni luona ei koiralle ole omaa patjaa järjestetty ja yrittää aina sohvalle kun vanhempani ovat poissa ja he ovatkin ruvenneet kääntämään sohvatyynyt niin ettei koira pääse sohvalle. Makuuhuoneen oven pitävät kiinni.
Koiralla on olkkarin lattialla oma yhnytys tyyny ja siihen mamma aina yrittää käpertyä nukkumaan ;)
Sittenhän on näitä karkote hajuja ja jotkut laittaa rämiseviä tölkkejä tai kahisevaa paperia tai muovipusseja. Toiset koirat oppivat nopeasti kieltämällä AINA sohvalle/sängylle nousu yritykset. - Tevoni
Mitä pienempi tila koiralla on kun se on yksin kotona sitä rauhallisempi kun ei tarvitse koko "taloa" vahtia, eli voit kyllä jättää se vain yhteen huoneeseen. Mitäs sen pitäis sen tilan kanssa tehdä kun se on yksin, senhän kuulluu nukkua kun olette poissa. Koiralla kuuluu olla tylsää kun se on yksin ja hauskuus alkaa sitten vasta kun omistaja/omistajat tulee kotiin.
- tututtuttut
kokeile niitä tuoleja ja sitten jonkun ajan kuluttua laitat jonkun merkin sohvalle josta näet onko siellä käyty itse kokeilisin myös jotain rumasti älähtävää lelua, jota koira ei ole leuluna käyttänyt,
Itse tehtiin kerran niin, että joku jäikin kotiin toiseen huoneen, kiinniolevan oven taakse, kun kuuli koiran nousevan sohvalle, kippasi sohvan ja piti melkoisen puhuttelun. Lopetti sohvaelämän siihen - Sähkötys
Ajattelin jonku teaser tyylisen ratkaisun, jolla koira saisi mätkyn mennessä sohvalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243