Sisätilan lämmittimen tai paremminkin sisäpistokkeen asennus ei äkkiseltään vaikuta kummoiselta hommalta.
Voiko asennuksen huoletta tehdä itse?
Vai velvoittaako esim. vakuutusyhtiöt teettämään asennuket alan liikkeessä?
Ilmeisesti defalla ainakaan ei itse tarvitse mitään piuhoja kytkeä vaan kaikki on valmiina liitoksina...
Sisätilan lämmittimen asennus
4
5901
Vastaukset
- P12 eli Datsun
Läpivienti moottoritilasta "hytin" puolelle siinä on hankalinta. Läpivienti reiän kumitulppa täytyy puukottaa (on jäykkää kumia) ja samalla varoa ettei riko johtosarjoja. Muuten helppohomma.
- rimeristi
Se mitä johtosarjaa joudut käyttämään määräytyy ihan siitä kumpi lohkolämmitin sulla autossa on. Ainakin Defalla piuhat on tehty siten että ne menee "naps" toisiinsa kiinni. Näin varmaakin on myös Calixilla. Minun ymmärtääkseni sillä, asennatko pikaliitosjohdot itse vai laitatatko liikkeessä ei ole vaikutusta vakuutukseen kun niitä ei voi asentaa väärin (ainakaan defaa). En tunne autosi koria, mutta todennäköisesti läpivienti löytyy tulipellistä pelkääjän puolelta, voi olla jopa useampia. Kumitulppa pois ja kokeile sormella mitä siellä on vastassa, itsellä oli jotakin bitumi levyä (hiukan joustavaa) jonka arvelin olevan äänieristeenä. Puukolla siihen reikä, josta letkua sisään.. mulla laskeutui repsikan jalkotilaan ilman mitään ongelmia.
Suositeltavaa on ottaa repsikan jalkotilasta suojamuovi pois, jotta näkee letkun tulevan hyvin alas eikä jumiudu mihinkään.
Ja siis jos alat itse asentamaan niin ei kannata sitä kumitulppaa ottaa pois, vaan paina siihenkin puukolla sopiva reikä jolloin tulppa tiiivistää siitä läpitulevan letkun. - jo kolme kertaa yrittänyt
Sisäpistokeen asennus Primeraan on teoriassa hyvinkin helppoa, mutta käytännössä melko hankalaa, koska tila on käytetty niin tarkkaan hyödyksi, ettei rintapellin läpivientikumiin pääse käsiksi kummaltakaan puolelta. Sisäpuolella on lämmityslaite edessä ja moottoritilan puolella on muuta tavaraa niin paljon, että kumi kyllä näkyy, mutta sormet ei sinne asti ulotu.
- nissanprimeeraaa
Vaikka on vanha viestiketju niin silti...tunnin homma oli. Pienen viillon tekee suojakumiin mikä löytyy oikean iskarin kotelon takaa..kannatta varoa jo siinä olevaa piuhapakkausta. Koittaa sormella onko mitään edessä ja ei siinä ole muuta kuin ohut massalevy...siihen reikä pitkällä ruuvarilla ja varoo ettei tunge liian pitkälle koska siinä kohtaan noin4 cm rako elektroniikka osiin. Työntää johdon sisään ja irroittaa hansikaslokeron luukkusysteemin, Piuhan pää löytyy lämppäriyksiön takaa käsin etsimällä jos ei saa kädellä vedettyä sitä niin esim papukaijapihdeillä pääsee siihen käsiksi ja vetää piuhan suoja osasta ei liitin päästä ettei hajoa!! ihan hyvin saa vedettyä ja homma kiinnitystä vaille valmis!! ja säästyy 120 euron asennustyö korjaamolla. Tunnin homma oli ja olisi nopeampikin kun olisi sen tehnyt aikaisemmin!! onneksi itsellä pitkät sormet että se tuli ihan sormilla vetämällä alas!! auto oli vuosimallia 2006 1.6
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733