Sisätilan lämmittimen asennus

Primera

Sisätilan lämmittimen tai paremminkin sisäpistokkeen asennus ei äkkiseltään vaikuta kummoiselta hommalta.

Voiko asennuksen huoletta tehdä itse?
Vai velvoittaako esim. vakuutusyhtiöt teettämään asennuket alan liikkeessä?

Ilmeisesti defalla ainakaan ei itse tarvitse mitään piuhoja kytkeä vaan kaikki on valmiina liitoksina...

4

5923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P12 eli Datsun

Läpivienti moottoritilasta "hytin" puolelle siinä on hankalinta. Läpivienti reiän kumitulppa täytyy puukottaa (on jäykkää kumia) ja samalla varoa ettei riko johtosarjoja. Muuten helppohomma.

• rimeristi

Se mitä johtosarjaa joudut käyttämään määräytyy ihan siitä kumpi lohkolämmitin sulla autossa on. Ainakin Defalla piuhat on tehty siten että ne menee "naps" toisiinsa kiinni. Näin varmaakin on myös Calixilla. Minun ymmärtääkseni sillä, asennatko pikaliitosjohdot itse vai laitatatko liikkeessä ei ole vaikutusta vakuutukseen kun niitä ei voi asentaa väärin (ainakaan defaa). En tunne autosi koria, mutta todennäköisesti läpivienti löytyy tulipellistä pelkääjän puolelta, voi olla jopa useampia. Kumitulppa pois ja kokeile sormella mitä siellä on vastassa, itsellä oli jotakin bitumi levyä (hiukan joustavaa) jonka arvelin olevan äänieristeenä. Puukolla siihen reikä, josta letkua sisään.. mulla laskeutui repsikan jalkotilaan ilman mitään ongelmia.

Suositeltavaa on ottaa repsikan jalkotilasta suojamuovi pois, jotta näkee letkun tulevan hyvin alas eikä jumiudu mihinkään.

Ja siis jos alat itse asentamaan niin ei kannata sitä kumitulppaa ottaa pois, vaan paina siihenkin puukolla sopiva reikä jolloin tulppa tiiivistää siitä läpitulevan letkun.

• jo kolme kertaa yrittänyt

Sisäpistokeen asennus Primeraan on teoriassa hyvinkin helppoa, mutta käytännössä melko hankalaa, koska tila on käytetty niin tarkkaan hyödyksi, ettei rintapellin läpivientikumiin pääse käsiksi kummaltakaan puolelta. Sisäpuolella on lämmityslaite edessä ja moottoritilan puolella on muuta tavaraa niin paljon, että kumi kyllä näkyy, mutta sormet ei sinne asti ulotu.

• nissanprimeeraaa

Vaikka on vanha viestiketju niin silti...tunnin homma oli. Pienen viillon tekee suojakumiin mikä löytyy oikean iskarin kotelon takaa..kannatta varoa jo siinä olevaa piuhapakkausta. Koittaa sormella onko mitään edessä ja ei siinä ole muuta kuin ohut massalevy...siihen reikä pitkällä ruuvarilla ja varoo ettei tunge liian pitkälle koska siinä kohtaan noin4 cm rako elektroniikka osiin. Työntää johdon sisään ja irroittaa hansikaslokeron luukkusysteemin, Piuhan pää löytyy lämppäriyksiön takaa käsin etsimällä jos ei saa kädellä vedettyä sitä niin esim papukaijapihdeillä pääsee siihen käsiksi ja vetää piuhan suoja osasta ei liitin päästä ettei hajoa!! ihan hyvin saa vedettyä ja homma kiinnitystä vaille valmis!! ja säästyy 120 euron asennustyö korjaamolla. Tunnin homma oli ja olisi nopeampikin kun olisi sen tehnyt aikaisemmin!! onneksi itsellä pitkät sormet että se tuli ihan sormilla vetämällä alas!! auto oli vuosimallia 2006 1.6

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6927
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3846
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3518
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      189
      3465
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2969
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2674
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      47
      2507
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13