Matti Vanhanen on parhaillaan tekemässä yhtä pahimmista emämunauksistaan. Vanhasen ansiosta Suomen maksuosuus EU:ssa on kasvamassa nelinkertaiseksi. Nyt käsittelyssä oleva budjettiehdotus on merkittävästi heikompi Suomen kannalta kuin kesällä Luxembourgin tekemä. Silloin kokematon ja osaamaton Vanhanen posket innosta punoittaen meni Britannian kelkkaan ja äänesti ehdotusta vastaan.
Nyt suomalainen veronmaksaja joutuu maksajaksi Vanhasen hölmöilyistä.
Vanhanen käy kalliiksi suomalaisille
6
232
Vastaukset
- puhut paskaa!
Taidat elää harhoissa!
- Ökyisäntä
Kokoomuksen nuorten ja opiskelijoiden nimimerkki "känä" on taas herännyt glögihuuruistaan. Todettakoon, että EU-jäsenmaksujen nousu johtuu EU:n laajentumisesta, josta päätettiin loppuvuodesta 1999, Lipposen ollessa pääministerinä ja Tarja Halosen ulkoministerinä! Niinustokin oli jo mukana. Heille kuuluu vastuu jäsenmaksujen noususta. Luxemburgin esitys oli päinvastoin huonompi.
Ottakaapa nyt seillä Penin tallissa (hau hau!) rauhallisesti ja pitäkää tytöille ja pojille Eurooppa-politiikan oppitunti!- kyllä se siitä
Näköjään Kepun likaisten temppujen osastossa on huomattu, kuinka ehdokas Vanhasen tempoilu tässä budjettiasiassa voipi käydä kannatuksen päälle. Niinpä on perinteiseen keputapaan lähdetty pesemään mustaa valkoiseksi.
On muuten aika hauska jo ajatuksena, että agraaripuolue Kepu on se, joka lopettaa maatalouden Suomesta. Siinä on jotain ihanaa historian komiikkaa.
Jo kesällä ihmeteltiin Vanhasen intoa torpata Luxembourgin tekemä budjettiesitys, joka sentään oli Suomelle erittäin kohtuullinen verrattuna Britannian nyt tekemään.
No virheitä pitää tehdä, sillä virheistä oppii. Paha vain, että Matti Vanhasen virheistä kärsivät kaikki suomalaiset veronmaksajat. - Ökyisäntä
kyllä se siitä kirjoitti:
Näköjään Kepun likaisten temppujen osastossa on huomattu, kuinka ehdokas Vanhasen tempoilu tässä budjettiasiassa voipi käydä kannatuksen päälle. Niinpä on perinteiseen keputapaan lähdetty pesemään mustaa valkoiseksi.
On muuten aika hauska jo ajatuksena, että agraaripuolue Kepu on se, joka lopettaa maatalouden Suomesta. Siinä on jotain ihanaa historian komiikkaa.
Jo kesällä ihmeteltiin Vanhasen intoa torpata Luxembourgin tekemä budjettiesitys, joka sentään oli Suomelle erittäin kohtuullinen verrattuna Britannian nyt tekemään.
No virheitä pitää tehdä, sillä virheistä oppii. Paha vain, että Matti Vanhasen virheistä kärsivät kaikki suomalaiset veronmaksajat.Tuotahan opetetaan Sirola-opistossa marxilaisuuden perusteissa: kun jäät tappiolle, älä yritä vastata vaan sekoita asiaa ja sotke keskustelu.
EU-jäsenmaksujen nousu Suomen osaltakin johtuu uusien jäsenmaiden tulosta unioniin. Laajentumisesta päätti Lipposen II hallitus loppusyksyllä 1999. Sen ulkoministerinä oli Tarja Halonen ja "taitavina" talousministereinä Siimes Niinusto. He kantavat vastuun näköjään kiemurtelemalla. Ökyisäntä kirjoitti:
Tuotahan opetetaan Sirola-opistossa marxilaisuuden perusteissa: kun jäät tappiolle, älä yritä vastata vaan sekoita asiaa ja sotke keskustelu.
EU-jäsenmaksujen nousu Suomen osaltakin johtuu uusien jäsenmaiden tulosta unioniin. Laajentumisesta päätti Lipposen II hallitus loppusyksyllä 1999. Sen ulkoministerinä oli Tarja Halonen ja "taitavina" talousministereinä Siimes Niinusto. He kantavat vastuun näköjään kiemurtelemalla.Sorry nyt vain Alkio-opiston kasvatti. Vaikka sinua on jo äidinmaidossa varmaan opetettu puhumaan ja kirjoittamaan palturia. Kaikki ei sentään mene läpi.
EU toki laajenee ja se on hyvä juttu. Kustannuksiakin tulee totta kai.
Kiistaton tosiasia kuitenkin on, että kustannuksien jakamisesta eri EU-maiden kesken päätetään nyt tämän viikonlopun huippukokouksessa. Meillä suomalaisilla on valitettavasti erittäin heikko neuvottelija. Matti Vanhasta EU-johtajat vievät kuin litran mittaa. Onneksi sentään Halonen ja Tuomioja ovat auttamassa, mutta vastuu on vain ja ainoastaan pääministerillä.
Suomen maksuosuus on Matti Vanhasen ansiosta kasvamassa nelinkertaiseksi. Viime kesän budjettiehdotus olisi Suomelle ollut huomattavasti parempi, mutta Vanhanen ei sitä tajunnut. Hän ilmeisesti jo silloin katsoi oman imagonrakennuksensa Suomen etua tärkeämmäksi.
Tätä Vanhasen töppäystä saavat suomalaiset veronmaksajat maksella pitkään aivan samoin kuin Esko Ahon töppäyksien kanssa kävi.- Ökyisäntä
Känä kirjoitti:
Sorry nyt vain Alkio-opiston kasvatti. Vaikka sinua on jo äidinmaidossa varmaan opetettu puhumaan ja kirjoittamaan palturia. Kaikki ei sentään mene läpi.
EU toki laajenee ja se on hyvä juttu. Kustannuksiakin tulee totta kai.
Kiistaton tosiasia kuitenkin on, että kustannuksien jakamisesta eri EU-maiden kesken päätetään nyt tämän viikonlopun huippukokouksessa. Meillä suomalaisilla on valitettavasti erittäin heikko neuvottelija. Matti Vanhasta EU-johtajat vievät kuin litran mittaa. Onneksi sentään Halonen ja Tuomioja ovat auttamassa, mutta vastuu on vain ja ainoastaan pääministerillä.
Suomen maksuosuus on Matti Vanhasen ansiosta kasvamassa nelinkertaiseksi. Viime kesän budjettiehdotus olisi Suomelle ollut huomattavasti parempi, mutta Vanhanen ei sitä tajunnut. Hän ilmeisesti jo silloin katsoi oman imagonrakennuksensa Suomen etua tärkeämmäksi.
Tätä Vanhasen töppäystä saavat suomalaiset veronmaksajat maksella pitkään aivan samoin kuin Esko Ahon töppäyksien kanssa kävi.Laajentumisen vuoksi mm. Suomen asema BKT-vertailussa nousee niin paljon vanhaan EU:hun verrattuna, että sekä aluetukialueet että tukitasot supistuvat.
Siitä johtuu tämä maksujen nousu. Menkää nyt jo ihmeessa tutustumaan oman puolueenne eurooppa-asiantuntijan - jos teillä tolloilla semmoinen on - avulla siihen, miten EU:n rahoitus kerätään jäsenmailta, ja millä kriteereillä on mahdollista päästä korkeimpien rakennerahastotukien piiriin. Siitä ette näköjään ymmärrä höykäsen pöläystä.
Alkio-opistossa en ole valitettavasti opiskellut päivääkään, mutta yliopistossa on tullut aika laajat EU-aiheiset opinnot tehdyksi ja olenpas ollut töissäkin EU:n palveluksessa. Kyllä te nyt tyhjää jyystätte tässä asiassa.
Suomen ja useamman muun vanhan jäsenmaan jäsenmaksut kohoavat laajentumisen johdosta. Laajentumisen hyväksyi Lipposen II hallitus, jonka ulkoministeri oli Tarja Halonen, valtiovarainministerit Niinusto ja Siimes. Heit´on teidän kiittäminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683