Kumiveneet

Vmax

Hei! Harkitsen kumiveneen hankintaa kesäksi mökkiveneeksi. Kävin jo katsomassa yhtä mallia-Quicksilverin 340-mallia. Onko kellään kokemusta? Ko.malli oli levypohjainen, matalalla ilmatäytteisellä kölillä varustettuna..
Kertokaa kokemuksia!

15

9197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veneeksi

      Mitä haluat kumiveneeltä? Jos pidät venettä mokillä koko ajan, niin parempi olisi hankkia tavallinen vene. Jos taas haluat kuljettaa venettä paikasta toiseen esim. auton takakontissa tai jos kokonaisen veneen säilyttäminen on hankalaa, niin silloin kumivene on hyvä vaihtoehto.
      Jos haluat ajomukavuutta, osta kova lasikuitupohjainen kumppari.
      Jos haluat kuljetettavuutta, hankin ilmajäykisteisellä pohjalla oleva.
      Jos haluat kummankin huonot puolet, hanki levypohjainen.
      Itselläni on ilmajäykistepohjainen 340 zodiak ja se on aika käyttökelpoinen, sillä kuljetan venettä auton takakontissa.
      Kumivenettä soutaminen ei ole mukavaa puuhaa, joten siinä on oltava moottori. Itselläni on nelitahtikone, mutta voisi olla järkevämpää ostaa vähän kevyempi kaksitahtinen. Koneen nostaminen edes takaisin vaatii voimaa. Nelarissa on lisäksi öljyt sisällä, joten sen kuljettaminen valuttamatta öljyä on hankalampaa.

      • keijo

        Ittellä samoja suunnitelmia eli pieni vene pitäs saada(kone on jo 9.9hv 2t). kumipaaatti houkuttelis mutta vielä arveluuttaa hiukan. Kysymyksiä: kuinka pieneen pakettiin menee n 3metrinen kumivene? Onko helppo kasata/pakata? Ja sitten kiinnostaa nopeus eli kuinka kulkee verrattuna esim pikku busteriin? entä onko niissä mitään penkkejä? en ainakaan ole nähnyt koskaan muutakuin isommissa...


      • kapu
        keijo kirjoitti:

        Ittellä samoja suunnitelmia eli pieni vene pitäs saada(kone on jo 9.9hv 2t). kumipaaatti houkuttelis mutta vielä arveluuttaa hiukan. Kysymyksiä: kuinka pieneen pakettiin menee n 3metrinen kumivene? Onko helppo kasata/pakata? Ja sitten kiinnostaa nopeus eli kuinka kulkee verrattuna esim pikku busteriin? entä onko niissä mitään penkkejä? en ainakaan ole nähnyt koskaan muutakuin isommissa...

        Paketin leveyden määrää perälauta eli metrin luokkaa pituu leveys ja paksuus alle puolimetriä.
        Kasaus vie kunnon jalkapumpulla noin 15min ja purkaminen 10min. Helppo homma.
        Itselläni on 340zodiak ja 8hv nelari. Huippuja kaksi päällä yli yli 15 solmua. Tosin kovaa ei aallokossa oikein pääse ajamaan sillä homma on aika pompottelua veneen lyhyyden ja lättypohjan takia.
        Yleensä kumpparissa on keskipenkki ponttooneitten välissä, mutta paras istumapaikka on itse ponttoonilla.
        Voisit miettiä myös kovapohjaista prätkäpenkillistä kumpparia 15-20hv koneella.
        Ovat kehuneet Brig veneitä hyvänä hinta-laatusuhteeltaan.


      • nopeus ja kulutus
        kapu kirjoitti:

        Paketin leveyden määrää perälauta eli metrin luokkaa pituu leveys ja paksuus alle puolimetriä.
        Kasaus vie kunnon jalkapumpulla noin 15min ja purkaminen 10min. Helppo homma.
        Itselläni on 340zodiak ja 8hv nelari. Huippuja kaksi päällä yli yli 15 solmua. Tosin kovaa ei aallokossa oikein pääse ajamaan sillä homma on aika pompottelua veneen lyhyyden ja lättypohjan takia.
        Yleensä kumpparissa on keskipenkki ponttooneitten välissä, mutta paras istumapaikka on itse ponttoonilla.
        Voisit miettiä myös kovapohjaista prätkäpenkillistä kumpparia 15-20hv koneella.
        Ovat kehuneet Brig veneitä hyvänä hinta-laatusuhteeltaan.

        http://www.yamaha-motor.se/Images/Korfakta_2003_tcm36-34325.pdf

        Oheisessa linkissä jammun konella mitattuja kulutuksia ja nopeuksia kaiken maailman kikottimilla.

        Siitä saa osviittaa missä mennään.


      • Kumiveneilijä
        kapu kirjoitti:

        Paketin leveyden määrää perälauta eli metrin luokkaa pituu leveys ja paksuus alle puolimetriä.
        Kasaus vie kunnon jalkapumpulla noin 15min ja purkaminen 10min. Helppo homma.
        Itselläni on 340zodiak ja 8hv nelari. Huippuja kaksi päällä yli yli 15 solmua. Tosin kovaa ei aallokossa oikein pääse ajamaan sillä homma on aika pompottelua veneen lyhyyden ja lättypohjan takia.
        Yleensä kumpparissa on keskipenkki ponttooneitten välissä, mutta paras istumapaikka on itse ponttoonilla.
        Voisit miettiä myös kovapohjaista prätkäpenkillistä kumpparia 15-20hv koneella.
        Ovat kehuneet Brig veneitä hyvänä hinta-laatusuhteeltaan.

        Suosittelen tutustumaan myös Grandin mallistoon. Mielestäni se on laadukkaampi kuin Brig ja siten parempi hinta-laatusuhteeltaan.


      • Mäki oon harkinnu kumivenettä mutta en oo varma et ostanko sittenkin vaan jonkun pienen busterin tiädätkö että puhkeeko ne kunnolliset kumiveneet helposti ja mistä ne puhkeavat


      • Anonyymi
        Vilhelmveneilee kirjoitti:

        Mäki oon harkinnu kumivenettä mutta en oo varma et ostanko sittenkin vaan jonkun pienen busterin tiädätkö että puhkeeko ne kunnolliset kumiveneet helposti ja mistä ne puhkeavat

        En tiedä puhkeamisista mitään, nyt 12vuotta vanha lodestar ja hyvin pelittää, ei se kyllä mitään kumia ole.

        Jos haluat parempaa merikelpoisuutta ja nopeutta, hanki sellainen missä lasikuitu/alumiini pohja ja ilmatäytteiset reunat.


      • Anonyymi

        Ostaa sellaisen prutkun jotka voi kuljettaa huoletta kyljellään, mulla Tohatsu , ei valu öljyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä puhkeamisista mitään, nyt 12vuotta vanha lodestar ja hyvin pelittää, ei se kyllä mitään kumia ole.

        Jos haluat parempaa merikelpoisuutta ja nopeutta, hanki sellainen missä lasikuitu/alumiini pohja ja ilmatäytteiset reunat.

        Eli RIB-vene


    • ervi

      kuules poiijaan kloppi, sinulla on kumivenho housussas.ervillä pieni pusteri ja siihen on hakusessa uusi kone ja vielä nelitahtinen sellainen.

      • vmax

        tti!


      • ervi
        vmax kirjoitti:

        tti!

        idiootti olet.ervillä pieni pusteri, josta taidat olla kade.ei kannata, idiootti.


      • olet
        ervi kirjoitti:

        idiootti olet.ervillä pieni pusteri, josta taidat olla kade.ei kannata, idiootti.

        mitätön p...ahousu


    • eihän

      se ole nopea!! aina luullu kumipaattia nopeeks mut ei taida olla?

    • kumiset sellaset

      onko foorumia moisilla mieluusti suomeks??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe