kahdella kissallani on korvapunkkeja 2v kolli ja 6kk kolli..sellasta mustaa mössöä korva täys..ja raapii kokoajan..ostettii otita para vettiä ja nyt tokaa päivää laitettu..pentu ravisteli laiton jälkee päätä ja vähän ajan päästä huomasin että kädelläni liikkuu joku..ihan minimini pilkku..:D tarttuuko ne siis ihmiseen??kiva kuvitella että niitä olisi mun hiuksissa..:I
kissan korvapunkit!!
15
5144
Vastaukset
- emppu
mulla on kans kaksi kissaa ja niillä on ollut korvapunkkeja. en kyllä tiedä tarttuuko ne ihmisiin, en usko, koska mullakaan ei niitä ole :)
mutta tuosta lääkityksestä sen verran, kun olen myös sanan mukaisesti taistellut kissojen ja korvatippojen kanssa. kuulin jokin aika sitten eläinlääkäriltä saatavista tököteistä, jotka poistaa miltei kaikki mahdolliset loiset, siis myös korvapunkit. en muista aineen nimeä, mutta sitä laitettiin kissan niskakarvoihin vain yhdesti 3 viikon välein. kaikki loiset hoitu kerta hoidolla. suosittelen.- Miau
Kiitos..kiva tietää..:) mutta voi niitä silti olla mun hiuksiin lentänyt ku se on ravistellut korviaan..ku löyty sellanen kädestäkin..:D yöh...:D kammottavaa..
- dolby
Miau kirjoitti:
Kiitos..kiva tietää..:) mutta voi niitä silti olla mun hiuksiin lentänyt ku se on ravistellut korviaan..ku löyty sellanen kädestäkin..:D yöh...:D kammottavaa..
että sä et välitä KISSASTASI vaan vain ITSESTÄSI!
Hoida ne punkit pois kisun korvista,keskity sitten vasta:yöh:kauheaa:> itseesi!!
kammottavaa ;) - Miau
dolby kirjoitti:
että sä et välitä KISSASTASI vaan vain ITSESTÄSI!
Hoida ne punkit pois kisun korvista,keskity sitten vasta:yöh:kauheaa:> itseesi!!
kammottavaa ;)Anteeksi nyt vaan mutta mulla kyllä menee edelle ennemmin eläimet ku mie itse!!olen sen verran eläinrakas ihminen..ajan ite mielummin vaikka ojaan ku jäniksen yli!siitä voit päätellä mitä mie ajattelen! tarvii tulla tollasta syyttelemään että en välittäisi mun kissoista..
- antee
Miau kirjoitti:
Haluaisin tietää mitähän mahtaa kissankorvapunkkien lääkitys maksaa.
- Korvapunkki-kisu
antee kirjoitti:
Haluaisin tietää mitähän mahtaa kissankorvapunkkien lääkitys maksaa.
Lääkärinkäynti ja lääkkeet kahdelle kissalle maksoivat yhteensä n. 240 €. Lääkkeiden osuus noin 60 €.
- on lääkkeen nimi
Kisullani oli viime kesänä korvapunkkeja ja Stronghold on sen lääkkeen nimi mitä pistetään niskaan ja se tappaa punkit. Lääke toimi erittäin hyvin. Korvapunkeista ei ole haittaa ihmiselle. Sinun välitykselläsi punkit voivat kyllä levitä muihin eläimiin.
Mössöhän on punkin ulostetta kun punkit kuolee niin "mössöäkään" ei enään tule lisää. Tuo "musta mössö" sinun täytyy puhdistaa itse kissan korvasta pois. Aika monta puhdistus kertaa tarvitaan, ennenkuin kaikki "mössö" on korvasta saatu pois.- KISSAN KORVAT
Millä Sinä puhdistit kisusi korvat lääkkeen jälkeen. Morris raukan korvista putoilee mahdoton määrä mustaa mömmöä.Tänään laitoin sen lääkkeen nikaan sain sen puh.soitolla eläinlääk.perjantaina soitan lääkärille uudelleen ja kerron mitä Morrikselle kuuluu.Näin sovimme lääkärin kanssa.
- popinnyt
KISSAN KORVAT kirjoitti:
Millä Sinä puhdistit kisusi korvat lääkkeen jälkeen. Morris raukan korvista putoilee mahdoton määrä mustaa mömmöä.Tänään laitoin sen lääkkeen nikaan sain sen puh.soitolla eläinlääk.perjantaina soitan lääkärille uudelleen ja kerron mitä Morrikselle kuuluu.Näin sovimme lääkärin kanssa.
neuvoi mua, että kastaa pumpulipuikon pään vedellä ja sit sillä saa korvat puhtaaksi. ja niin saikin. pitää vaan muistaa, että puikkoa ei saa työntää korvakäytävään vaan sillä voi puhdistaa vain näkyvän osan korvasta
- mmlllll
Meijän pojilla oli kanssa tos joku aika sit..otita para vet kuuri hoiti homman eikä niille mitään kammoa siitä jääny.. ravisteli kans aina tippojen laiton jälkeen ja roisku joka paikkaan sitä töhnää. Pidin vielä aina hetken aikaa kissaa paikoillaan ja hieroin kevyesti korvien takaa jottei se heti saa ravistettua sitä ainetta pois.
Kannattaa myös siivota asunto kunnolla ettei tartu sitten uudestaan ne punkit. Niin ja vastaus kysymykseen: KYLLÄ. korvapunkit voivat tarttua ihmiseen. Ihmiselle punkki saattaa aiheuttaa korvakäytävän tulehduksen tai paikallisen ihotulehduksen.- mummu2
Meidän kissoille ihan kunnan eläinlääkäri pistänyt loispiikin ja punkit katos sen siliän tien.
- fdashstyjndyjn
Mun kissanpennulla oli juuri kanssa korvapunkkeja. Ne ei tartu ihmiseen.
- M&M emäntä
Jouduin kans käymään lääkärissä pennun kanssa korvapunkkien takia ja sekä se että vanhempi kissa saivat niskaan levitettävän lääkkeen. Tuntuis toimivan, ja lääkäri sano, ettei tartte siivota koko huushollia punkkien takia kun asiaa ihan kysyin erikseen!;)
- Eläin ystävä
apteekista on saatavana 3 aineen pakkasus joka on tarkoitettu korva punkille karvan lähtöön 3 kuukauden välein yksi tipetillinen niskaan maksoi vain 26€ suosittelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876