Miten kätevimmin pääsee Suomesta pistäytymään Kiovassa?
Miten kätevimmin Kiovaan?
11
5216
Vastaukset
Heippa Kultaportti,
Juuri moitin tätä Ukrainan puolta hiljaiseksi tuolla Venäjän sektorilla ja niinpä olitkin laittanut tänne kysymyksen.
Siis sama vastaus kuin Venäjän puolelle annoin.
Vilkaise kätevä lentopaketti tuosta: http://www.futurist.fi/fin/ukrkehys.htm
Kävin itse kesällä testaamassa tuon mukana kaupungin ja menen vielä uudestaankin.Kiovaan pääsee lentämällä. Estonian Air vie Tallinnasta parhaillaan 1000 EEK/suunta sisältäen verot ja maksut http://www.estonian-air.ee/? . Ukrainasta päin on Finskillä edullisia tarjouksia Helsinkiin sekä meno että meno-paluu, mutta Finnair ei ole tuntunut Suomesta myyvän edullisia lentoja.
Maitse sitten kahdella junalla pääsee Moskovan kautta, joka Venäjän viisumin omistajille ihan OK, varsinkin jos Mosseen muutakin asiaa. Pietarista juna menee Valko-Venäjän kautta eli ei kannata ylimääräisten viisumisähläysten takia. Autolla Baltian ja Puolan kautta on helppo ja viisumivapaa, mutta kilsoja kertyy reilusti yli 1500 per suunta ja Dorohusk/Jahodynin aseman Puolan puolen eurolinjaa pitää osata hyödyntää, se voi säästää monta tuntia.- jarix55
Olen lentänyt pari kertaa Ukraine Intl Air'in koneilla Hel-Kbp -välin. Koneissa on yleensä tilaa reilusti, hinta oli siinä 300 e edestakaisin. www.flyuia.com
- EXO
jarix55 kirjoitti:
Olen lentänyt pari kertaa Ukraine Intl Air'in koneilla Hel-Kbp -välin. Koneissa on yleensä tilaa reilusti, hinta oli siinä 300 e edestakaisin. www.flyuia.com
Kiovasta pääsee lentämään halvalla Krimin pääkaupunkiin Simferopoliin. Sieltä on n. 90 km vuorten yli rannikolle Jaltan kaupunkiin. Matkaa taittuu edullisesti johdinautolla tai tavallisella bussilla.
Tässä pari rantahotellia läheltä kaupungin keskustaa:
http://www.jalta.cz/
http://www.hotel-oreanda.com
Paikallinen matkatoimisto:
Igor Strembitsky
[email protected]
- Käpy
Kertokaa,mistä saan nopeimmin viisumin Ukrainaan.
Riikasta,Vilnasta vaiko Varsovasta?
Entä miten hankala tuo Valko-Venäjän viisumin saanti on?Heillehän on lähetystö Riikassa.
Tarkoitus olisi mennä keväällä käymään Ukrainassa maitse.1. Ukrainaan et tarvitse viisumia jos olet EU- tahi IVY-kansalainen. Sitä paitsi Suomessakin Ukrainan lähetystö, Vähäniityntiellä Kulosaaressa.
2. Suomea lähin Valko-Venäjän konsulaatti on Tallinnassa Magdaleena-kadulla heti Pärnu maanteen viaduktin jälkeen oikealle. Viisumi tosin kallis jos haluat nopeasti. Maneezhi-kadulla kaksi matkatoimistoa vierekkäin (toinen Neiris, toisen nimeä en muista), jotka hoitavat sinulle Valko-Venäjän viisumin edullisesti ilman konsulaatin armoilla oloa, mutta lisämaksuton toimitusaika on noin viikko eli pitäisi a) lähettää passi Tallinnaan etukäteen tahi b) käydä viikkoa aikaisemmin muuten ja tilata viisumi, hakien sen sitten reissulle lähtiessä. Vilnastakin viisumin saa suhteellisen kätevästi. Jos autolla menet, suosittelen Valko-Venäjän kiertoa ellet ole kokenut Venäjän-matkaaja. Bussilla ja junilla voi kyllä mennä jos ei siellä vaalien jälkeen isoja levottomuuksia tule.
- tamperellta
Jos asut Helsingissä päin, Air Balticilta saa menopaluun esim. maaliskuun alkupuolella 200 eurolla. Jos Tampere on lähempänä, mene Ryanairilla Riigaan, sieltä Air-Balticcilla Kiovaan(86 euroa menopaluu.
- 345t
Tallinnasta Bussilla. Kiovaan suoraan menevat dosat tosin ajavat Belarussian kautta joten viisumitta matkustavalle on parempi menna ekaks Lvoviin. Lvovin bussit ajavat Puolan kautta joten viivumia ei tarvita. Eurolines ja Ecolines molemmat ajavat Tallinnasta Riikan kautta Lvoviin. Lvovista sitten junal Kiovaan. Toki monia reitteja mut toi easyin jos ei haluu viisumia hankkia eika lentaa.
Jos joku aikoo tulla Kiovaan, voin olla oppaana ja tulkkina. Kiova on kaunis kaupunki. Tervetuloa!
Strastvuit
Kto tam mielikki??
Oon aatellut, että lähden ex-tempore??? kiovaan lähiaikoina. Osaan VÄHÄN venäjänkieltä - eikö ukrainankieli oo sukua sille? - ja haluaisin tutustua Ukrainaan. Aluksi riittäis muutama päivä Kiovassa oleskelua.
Kovasti siellä olisi kauniita naisia. Kohtuuhintainen hotelli pitäisi olla ymx.
Da svidanija
- Harasoo
Älä nyt minnekkään hotelliin mene.Lyhytaikaisia (alk.3pv) vuokrakämppiä on pilvin pimein tarjolla ihan huippusijainnilla.Alkaen 30 e/yö.
Naiset ovat ylivoimaisesti Euroopan kauneimpia, ehkä koko maailman.
Ja kaiken lisäksi mukavia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882