kertokaas te viisaammat että miksi pitäis keittää perunat kuorineen kun tekee imellettyä perunalaatikkoa. näin anoppi on mulle opettanut. itse olen tehnyt sekä että ja molemmat on ollut ihan yhtä hyviä.
perunalaatikko
5
904
Vastaukset
- minna
Minä kuorin aina ennen keittämistä,on paljon helpompi muussata ne eikä tarvi sormia polttaa.Olenkin ihmetellyt miksi ohjeissakin käsketään keittämääm kuorineen.Ehkä se tärkkelys ei pääse liukenemaan veteen....
- Soseveteen
Tärkkelys liukenee. Jos perunat keitetään vähässä vedessä, niin silloin peruna voidaan soseuttaa suoraan keitinveteen. Näin saadaan veteen liuennut tärkkelys hyödyksi.
- keitsi
Just eilen kävin torilla looraa varten ostamassa pottuja ja pohdittiin kauppiaan kanssa aivan samaa. Hän sanoi, ettei näe järkeä keittää pottuja kuorineen ja sillä ei olisi mitään merkitystä maun antajana. Mutta heti seuraava jonossa vannoi, että tottakai keitetään kuorineen, koska maku ei pääse vettymään.
Loppujen lopuksi selvisi, että teen eri tavoin looran kuin seuraava jonottaja samoin kuin torikauppias. Yksi vaikutin on sekin, mistä kukin on kotoisin.
Hämäläisessä loorassa keitetään kuorineen, keskisuomalaisessa ilman kuoria jne.Joten oisko perunalajikkeet maakunnittain aikoinaan vaikuttaneet kuorimiseen?- pakko
imellyttää vehnäjauhoilla? Voisko sen tehdä vaikka siirapin avulla? Mulla kun on keliakia enkä siedä vehnää. Tosin, Saarioisten perunalaatikko on ihan hyvää ja siinä ei ole vehnää. SItä olen ostanut monena vuonna, mutta itse tehty olis mukava.
- nella
pakko kirjoitti:
imellyttää vehnäjauhoilla? Voisko sen tehdä vaikka siirapin avulla? Mulla kun on keliakia enkä siedä vehnää. Tosin, Saarioisten perunalaatikko on ihan hyvää ja siinä ei ole vehnää. SItä olen ostanut monena vuonna, mutta itse tehty olis mukava.
ei ole pakko. kyllä se makeuden saa tehtyä myös siirapilla ja hyvää tulee. oon kokeillut myös sitä. muuten... maukasta joulua kaikille!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3673160Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3101508En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991295Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33847