kertokaas te viisaammat että miksi pitäis keittää perunat kuorineen kun tekee imellettyä perunalaatikkoa. näin anoppi on mulle opettanut. itse olen tehnyt sekä että ja molemmat on ollut ihan yhtä hyviä.
perunalaatikko
5
926
Vastaukset
- minna
Minä kuorin aina ennen keittämistä,on paljon helpompi muussata ne eikä tarvi sormia polttaa.Olenkin ihmetellyt miksi ohjeissakin käsketään keittämääm kuorineen.Ehkä se tärkkelys ei pääse liukenemaan veteen....
- Soseveteen
Tärkkelys liukenee. Jos perunat keitetään vähässä vedessä, niin silloin peruna voidaan soseuttaa suoraan keitinveteen. Näin saadaan veteen liuennut tärkkelys hyödyksi.
- keitsi
Just eilen kävin torilla looraa varten ostamassa pottuja ja pohdittiin kauppiaan kanssa aivan samaa. Hän sanoi, ettei näe järkeä keittää pottuja kuorineen ja sillä ei olisi mitään merkitystä maun antajana. Mutta heti seuraava jonossa vannoi, että tottakai keitetään kuorineen, koska maku ei pääse vettymään.
Loppujen lopuksi selvisi, että teen eri tavoin looran kuin seuraava jonottaja samoin kuin torikauppias. Yksi vaikutin on sekin, mistä kukin on kotoisin.
Hämäläisessä loorassa keitetään kuorineen, keskisuomalaisessa ilman kuoria jne.Joten oisko perunalajikkeet maakunnittain aikoinaan vaikuttaneet kuorimiseen?- pakko
imellyttää vehnäjauhoilla? Voisko sen tehdä vaikka siirapin avulla? Mulla kun on keliakia enkä siedä vehnää. Tosin, Saarioisten perunalaatikko on ihan hyvää ja siinä ei ole vehnää. SItä olen ostanut monena vuonna, mutta itse tehty olis mukava.
- nella
pakko kirjoitti:
imellyttää vehnäjauhoilla? Voisko sen tehdä vaikka siirapin avulla? Mulla kun on keliakia enkä siedä vehnää. Tosin, Saarioisten perunalaatikko on ihan hyvää ja siinä ei ole vehnää. SItä olen ostanut monena vuonna, mutta itse tehty olis mukava.
ei ole pakko. kyllä se makeuden saa tehtyä myös siirapilla ja hyvää tulee. oon kokeillut myös sitä. muuten... maukasta joulua kaikille!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1334640BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2033888- 2103132
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1092999Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main662797- 1181615
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok61574- 601306
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2461143MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1381079