Amenorrea (kuukautisten väliin jäänti)

Mietityttää

Minulla on jäänyt ensimmäistä kertaa elämäni aikana kuukautiset väliin. Kuukautiseni eivät ikinä ole olleet säännöllisesti, mutta ei ikinä ole jääneet väliin.
Olen tehnyt kaksi raskaustestiä joista kummastakin negatiivinen tulos, joten kuukautisten pois jäänti ei luultavasti johdu raskaudesta.
Onko muilla samoja kokemusia ja tietoa siitä mistä tämä johtuu? Miten olette asian tullessa toiminut jne?
Kiitos jo etukäteen.

8

14265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sweet-female-attitude

Itselläni on käynyt juuri tuollain, että ilman mitään "näkyvää" syytä kuukautiset ovat jääneet pois. Mutta niin ne vaan joskus tekevät. Jos kerran jää niin ei ole syytä huoleen. Voivathan ne jäädä pois mm. stressin tai jännittämisen seurauksena.

• Sipi

On käynyt näin ihan ilman mitään syytä. Voi johtua stressistä, laihduttamisesta, murheista...
        Odottelehan rauhassa. Jos ei rupea kuulumaan, niin käväise gynellä.

• täällä oli
        Sipi kirjoitti:

On käynyt näin ihan ilman mitään syytä. Voi johtua stressistä, laihduttamisesta, murheista...
        Odottelehan rauhassa. Jos ei rupea kuulumaan, niin käväise gynellä.

kuukautiset katosi. Rohkenin vasta 2 1/2 kk päästä lekuriin. Sain terolut nimisen lääkekuurin. ja verikokeitten tuloksia vielä odotan. kaikki kyl näytti hyvältä muuten. ja kappas lääkkeet tehosi,menkat alkoi...

• Päivimaaritk
        täällä oli kirjoitti:

kuukautiset katosi. Rohkenin vasta 2 1/2 kk päästä lekuriin. Sain terolut nimisen lääkekuurin. ja verikokeitten tuloksia vielä odotan. kaikki kyl näytti hyvältä muuten. ja kappas lääkkeet tehosi,menkat alkoi...

Löysin tällaisen "vanhan" keskustelunpätkän nyt, kun yritin etsiä netistä aiheesta "kuukautisten pois jäänti". Mulla on menkat ollu pois puoli vuotta. Lokakuussa tehtiin ultra, otettiin verikokeita, kaikki oli ihan normaalisti ja käskettiin vain odotella, että kuukautiset alkaisi. Eivät kuitenkaan ole vielä alkaneet ja kävin 2 vkoa sitten uudestaan kokeissa. Lääkäri sanoi laittavansa lähetteen naistentautien polille jatkotutkimuksiin ja puhui, että kuukautiset käynnistettäisiin keltarauhashormoneilla. Mikä toi sun käyttämä lääke oli ja miten se vaikutti ja kauan niitä piti syödä jne?

• en attendant
        Päivimaaritk kirjoitti:

Löysin tällaisen "vanhan" keskustelunpätkän nyt, kun yritin etsiä netistä aiheesta "kuukautisten pois jäänti". Mulla on menkat ollu pois puoli vuotta. Lokakuussa tehtiin ultra, otettiin verikokeita, kaikki oli ihan normaalisti ja käskettiin vain odotella, että kuukautiset alkaisi. Eivät kuitenkaan ole vielä alkaneet ja kävin 2 vkoa sitten uudestaan kokeissa. Lääkäri sanoi laittavansa lähetteen naistentautien polille jatkotutkimuksiin ja puhui, että kuukautiset käynnistettäisiin keltarauhashormoneilla. Mikä toi sun käyttämä lääke oli ja miten se vaikutti ja kauan niitä piti syödä jne?

mulla on ihan sama ongelma mut se on kestänyt jo puolitoista vuotta, yhden 3kk:n kuurin samaa lääkettä söin eikä edelleenkään kuulu. syynä on aluksi ollut varmasti tosin muutto ulkomaille, sieltä kotiin, sitten kova urheilu viimeisten puolentoista vuoden ajan jonka seurauksena tuli taas raju painonlasku jonka seurauksena (?) taas lievä syömisäiriö (painoin pahimmillaan 45,5 kg /163 cm tuossa muutama kk sitten..).

painoa olen saanut takasin, nyt painan 50kg eli BMI on 18,8 mutta gyne määräsi tällä kertaa e-pillereitä estrogeenin tarpeeseen.

tuntuu tosi pahalta kun en vaan saa painoa nousemaan ja toisaalta liikuntaa en suostu vähentämään..

että tällaisia kokemuksia täällä.

• Hysteerinen

Minullakin on jäänyt väliin kuukautiset, eikä niitä näy tulevan. Raskaus ei voi olla syynä, koska en ole koskaan olut yhdynnässä toiseen sukupuoleen... Valkovuotoa tulee aika lailla, mutta menkkoja ei näy!!! Auttakaa, pelkään olevani jotenkin sairas...

• lauraa338

mun menkat jäi välistä, ja muakin pelotti että olisin sairas tms. valkovuotoa tuli aika runsaasti yhessä vaiheessa mut luin näitä nii ei varmaa syytä huoleen. en oo ollu yhdynnässä toiseen sukupuoleen nii se ei voi johtuu siitä. ne kai vaan joskus tekee tollee ku nyt yhen kerran vaa jäi pois.........

• hensuu95

mullakin nyt jäänyt menkat välistä ja valkovuotoo tulee iha runsaasti välillä mut sit menkkoja ei. oon ollut nyt ihan paniikis että oonko raskaana vaikka se on mahdotonta sillä oon neitsyt enkä oo ollut jätkän kanssa sillä tavalla. silti oon ihan stressis, pelkään olevani raskaana ja tuntuu että mahakin on kasvanu :D mutta taidan vaan kuvitella ja kai ne menkat välil jää pois ? kyl silti säikäyttää..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6464
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3873
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3250
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      376
      1764
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1013
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe