kuinka suureksi

mörri

kultakala kasvaa?oon kuullu kyllä että ainakin 15cm mutta voivatko ne kasvaa tämän ylikin?ostin äskettäin 2 kultakalaa 250litran akvaarioon monnien lisäksi..mitä kaikkea te syötätte kultakaloillenne?

2

652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvaa

jopa 30cm mittaiseksi jos se saa elää tarpeeksi suuressa akvassa. kultsi on parvikala ja niille kannattaisi olla vähintään 500 litran akvaario. ne ovat myös melkoisia sottapyttyjä joten suodattimen on oltava tehokas. olen kuullut jossain puhuttavan puolimetrisestä kultakalasta...

• patu

Melkoinen vonkale tarjolla.

Niinhän se menee että Kultakala on parvikala ja kuusi on minimi parvi mitä on suositeltu parvikaloille pidettävän mutta luonnossakin kalt elävät sata jopa tuhat päisinä parvina joten siitä voi laskeskella parven sopivaa kokoa vankeudessakin.
        150l/ kultakala joten 10 kalan parvi kultakaloja vaatisi sellaisen 1500 litraisen akvaarion.
        Tuo minimi on siis kahdelle Kultakalalle tarkoitettu akvaarion koko mutta jos niitä halajaa minimi parveen on tuo akvaarion minimi se 1000 litran paikkeilla ja suodatus tehon tulee olla tavalliseen seura akvaarion suodatus järjestelmään melkein kolmin kertainen.
        Jos tavoitteena on että suodatin teho lasketaan kolmin kertaiseksi akvaarion tilavuuteen nähden niin Kultakala akvaarioon tuo suodatus teho pitää vielä liki kolmin kertaistaa.

ESIM.
        300 litran seura akvaarion suodattimen läpivirtaus teho tunnissa pitää yltää 900 litra/tunti tasolle.
        Tuhat litraisessa akvaariossa se on 3000l/h.
        Tuhat litraisessa Kultakala akvaariossa sen pitäisi silloin olla 6000-9000l/h. Siihen saajo laittaa rinnalle monen monta PRO II tehosuodatinta eikä ne riitäkkään vaan silloin suodattimiltakin vaaditaan jo megaluokan tehoja.

Kuulostaa tolkuttomalta mutta näkisittepä sen saastan joka Kultakalan perä aukosta tulee solkenaan 24-7.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2687
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      200
      1968
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1716
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1441
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      32
      1176
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1111
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe