kuinka suureksi

mörri

kultakala kasvaa?oon kuullu kyllä että ainakin 15cm mutta voivatko ne kasvaa tämän ylikin?ostin äskettäin 2 kultakalaa 250litran akvaarioon monnien lisäksi..mitä kaikkea te syötätte kultakaloillenne?

2

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvaa

      jopa 30cm mittaiseksi jos se saa elää tarpeeksi suuressa akvassa. kultsi on parvikala ja niille kannattaisi olla vähintään 500 litran akvaario. ne ovat myös melkoisia sottapyttyjä joten suodattimen on oltava tehokas. olen kuullut jossain puhuttavan puolimetrisestä kultakalasta...

      • patu

        Melkoinen vonkale tarjolla.

        Niinhän se menee että Kultakala on parvikala ja kuusi on minimi parvi mitä on suositeltu parvikaloille pidettävän mutta luonnossakin kalt elävät sata jopa tuhat päisinä parvina joten siitä voi laskeskella parven sopivaa kokoa vankeudessakin.
        150l/ kultakala joten 10 kalan parvi kultakaloja vaatisi sellaisen 1500 litraisen akvaarion.
        Tuo minimi on siis kahdelle Kultakalalle tarkoitettu akvaarion koko mutta jos niitä halajaa minimi parveen on tuo akvaarion minimi se 1000 litran paikkeilla ja suodatus tehon tulee olla tavalliseen seura akvaarion suodatus järjestelmään melkein kolmin kertainen.
        Jos tavoitteena on että suodatin teho lasketaan kolmin kertaiseksi akvaarion tilavuuteen nähden niin Kultakala akvaarioon tuo suodatus teho pitää vielä liki kolmin kertaistaa.

        ESIM.
        300 litran seura akvaarion suodattimen läpivirtaus teho tunnissa pitää yltää 900 litra/tunti tasolle.
        Tuhat litraisessa akvaariossa se on 3000l/h.
        Tuhat litraisessa Kultakala akvaariossa sen pitäisi silloin olla 6000-9000l/h. Siihen saajo laittaa rinnalle monen monta PRO II tehosuodatinta eikä ne riitäkkään vaan silloin suodattimiltakin vaaditaan jo megaluokan tehoja.

        Kuulostaa tolkuttomalta mutta näkisittepä sen saastan joka Kultakalan perä aukosta tulee solkenaan 24-7.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe