Tämä muutto se käy aina vain nopsenpaan.
En ehdi juuri kahvia hörppäämään ja taas olemme uuteen pirttiin saapuneet.
Täällä on siistiä ja kotoisen oloista.
Laitan kyntteliköt ikkunoihin,ne loisteellaaan kutsuvat joulunkiireiset ihmiset rauhoittumaan ja nauttimaan pirtin anneista,tutuista,ystävällisistä sanoista,lämmittävistä ajatuksista,sopuisasta imapiiristä.
Täytekakku lakkahilloineen on pöydällä, glökiä termarissa,piparit vadissa, ja kaunis joulutähti,valkoisen tulilatvan kera, komistamassa pöytäämme.
Sytytän vielä ison punaisen kynttilän pöydälle ,se palaa kauan ja on turvallisesti alustalle laitettuna,piste iin päälle.
Joululaulujen soidessa,toivotan taas kaikki ystävät,tutut,jouluiseen pirttiin astumaan ja viihtykää,,,,
Kahvipirtti jouluna 2005
137
7974
Vastaukset
Tervehdys pirttiin
ruvettaiskos flirttiin
Ehtoisa emäntä
kuunteles tätä.
Pessana jos vapaa mies ois,
se meille mahikset tois.
linnaan edustamaan päästäis
emme kyvyistämme mitään säästäis.
Yleissivistys niin suuri,
jota siellä tarvis juuriErin omainen oivallus DDDD.
Tervehdys vain jouluiseen pirttiin.
Älkää vian hyvät ihmiset tehkö,sitä virhettä minkä mnä tein.
Kävin lukemassa tuolla jollakin palstalla jouluruoka juttuja.
Nälkähän siinä tuli,hyvä ettei kastunut näppäimistö,kun kuola tippui)))))
- pullaulla
on ensiviikko ,ja sitten on taas koko touhu ohi!
JOULULAULU (joka on minun mieleeni)
En etsi valtaa loistoa,en kaipaa kultaakaan,
ma pyydän taivaan valoa ja rauhaa päälle maan.Se joulu suo, mi onnen tuo,ja mielet nostaa
Luojan luo,ei valtaa eikä kultaakaan,vaan
rauhaa päälle maan .
Sanat: Z.Topelius. säveltänyt: Jean Sibelius.hiljaa on ympärilläin,,,,
Nyt on joulun tulo nielaissut kaikki ihmiset,vai onko ongelmia koneen kanssa.
Minulla on, en pääse lukemaan korttejani,linkit ei aukea.
Onko samoja ongelmia toisilla,minäkin postia laittanut,liekö mennyt perille???
Tuhmat tontut taitavat nyt olla "töllön" töissä.
Kaunis on tuo laulu mistä kerroit,ja tuttu,paljon jo koukuaikoina laulettu
Sanat sopivat tähänkin maailman aikaan.
Lempilaulua on niin vaikea sanoa,niitä on niin monta.
Yksi on,,Oi juoluyö , ja monien rakastama,, Sydämeeni joulun teet,,,Lumi on jo peittänyt,,,
Kaikki vähän surumielisiä,vaikka joulu on ilon juhla, mutta kai myös ajatuksia herättävä.
Nyt sitten nekin,jotka sanovat,että ei ole joulun "hössötystä" alkavat hössöttää.
Minulla on nyt pikkuriikkisen sellainen tilanne, että alkaa olla touhun päiviä, nämä viimeiset päivät ennen joulua.
En ole tehnyt mitään oman jouluni eteen,lohi vain pakkasessa,kaikki mitä olen tehnyt,on mennyt muihin suihin.
Lahjat on kyllä paketissa,joka perheen kassit odottavat makuuhuoneen nurkassa.
Tänään viimeinen pikku-joulu,sitten istun ja teen suunnitelman,miten hommat hoituu ja hoituuhan ne.
Hyvin suunnitellen,on jo puoleksi tehty,eikös se niin ole,,,
Käykäähän nyt kahvilla täytekakku ei ole juurikaan kulunut,onneksi on tytöt laittaneet jääkaappiin.
Bb ;lle taitaa olla mahikset vähissä, meikä tytöllä "linnaan" en kyllä kaipaakkaan.
Tuo yleissivistys, no niiin,,,,
Taistelkaahan koneet kuntoon ja pitäkää taukoja töiden lomasssa.
(Suvi on tainnut mennä maapallon toiselle puolen)- Lokari1
SkillaN kirjoitti:
hiljaa on ympärilläin,,,,
Yksi on,,Oi juoluyö , ja monien rakastama,, Sydämeeni joulun teet,,,Lumi on jo peittänyt,,,
Kaikki vähän surumielisiä,vaikka joulu on ilon juhla, mutta kai myös ajatuksia herättävä.
Nyt sitten nekin,jotka sanovat,että ei ole joulun "hössötystä" alkavat hössöttää.
Minulla on nyt pikkuriikkisen sellainen tilanne, että alkaa olla touhun päiviä, nämä viimeiset päivät ennen joulua.
En ole tehnyt mitään oman jouluni eteen,lohi vain pakkasessa,kaikki mitä olen tehnyt,on mennyt muihin suihin.
Tänään viimeinen pikku-joulu,sitten istun ja teen suunnitelman,miten hommat hoituu ja hoituuhan ne.
Käykäähän nyt kahvilla täytekakku ei ole juurikaan kulunut,onneksi on tytöt laittaneet jääkaappiin.
Bb ;lle taitaa olla mahikset vähissä, meikä tytöllä "linnaan" en kyllä kaipaakkaan.
(Suvi on tainnut mennä maapallon toiselle puolen)Ennen tunnin tuuma kun tekee kokopäivän tyhjää työtä.
Terv: Lokari1. Lokari1 kirjoitti:
Ennen tunnin tuuma kun tekee kokopäivän tyhjää työtä.
Terv: Lokari1.Meille aikoinaan ammattikoulun ope neuvoi;hyvin laastu on puoliksi siivottu.
Taitaa porukat olla uupuneita pikkujoulu hulinoista )))
Minä lähden viemään tätä "värkkiä"korjaamoon
rupesi ryppyilemään taas kerran.- MUMMELI1
muori67 kirjoitti:
Meille aikoinaan ammattikoulun ope neuvoi;hyvin laastu on puoliksi siivottu.
Taitaa porukat olla uupuneita pikkujoulu hulinoista )))
Minä lähden viemään tätä "värkkiä"korjaamoon
rupesi ryppyilemään taas kerran.Eipä näy pirtissä ketään.Oman joululaittamiseen minäkin tässä lähden. Eilen olin oman jumppaporukan kanssa voimistelijoiden yhteisessä joulunäytöksessä ja illalla kauneimpia joululauluja laulamassa. Ei tullut lauluista niin harras olo kuten tavallisesti .Oli modernoitu sitäkin tilaisuutta siten että kaikkia lauluja ei säestettykään uruilla vaan ,kelloilla.
Sepä ei kuulostanut miltään ,eikä ihmisetkään oikein uskaltaneet laulaa sillä säestyksellä.
Oli kuulemma uuden kanttorin tuoma idea.
Jo kirkon portailla pois lähtiessä kuului mielipiteissä samaa kuin minäkin ...ei ollut hyvä.
No lähdenkin tästä tekemään lanttulaatikkoa ,kun en oikein tavoita ketään täältä. - uzma-m
SkillaN kirjoitti:
(Suvi on tainnut mennä maapallon toiselle puolen)taalta tultiin lysahdin pirtin tuolille,olipas kiiretta tanaan,huomenna on slummialueen esikouluni joulujuhla 40, 4-5 vuotiasta lasta,ruuat piti tilata,pienet paketit valmistaa,heidan ohjelmansa chekata,kunnia vieraaksi tulee pari suomalaista ja saksalainen ystavani,oh olipas hyvaa teeta.
uzma-m kirjoitti:
taalta tultiin lysahdin pirtin tuolille,olipas kiiretta tanaan,huomenna on slummialueen esikouluni joulujuhla 40, 4-5 vuotiasta lasta,ruuat piti tilata,pienet paketit valmistaa,heidan ohjelmansa chekata,kunnia vieraaksi tulee pari suomalaista ja saksalainen ystavani,oh olipas hyvaa teeta.
Hei Uzma !!!
"tohtori"setä katsasti koneen ja kyllä tällä taas
ainakin vähän aikaa räpeltää.
Välillä tuntuu jospa luopuis koko vehkeestä,
mutta olen tainnut jäädä koukkuun )))
Kahvi kupponen oli nyt paikallaan ja tietysti hyvä pulla DDDTänään olimme harjoituksissa ja lauloimme tuota laulua, menemme perjantaina edittämään sitä ym.
Kiitos AITOULLAPULLA Joulukalenterista ja hyvät joulut. Nyt en jostain syystä pääse suomi24 sähköpostille.
Hyvää Joulua kaikilleSkillaN kirjoitti:
(Suvi on tainnut mennä maapallon toiselle puolen)Minulla on myös ongelmia suomi24 sähköpostin kanssa.
Kauniita on "sydämeeni Joulun teen ja mieleen hiljaiseen...."
Sekä tuttu Sylvisn Joululaulu.
Hyvää Joulua ja muista olla kiltti, että pukki tulee.- Iili
uzma-m kirjoitti:
taalta tultiin lysahdin pirtin tuolille,olipas kiiretta tanaan,huomenna on slummialueen esikouluni joulujuhla 40, 4-5 vuotiasta lasta,ruuat piti tilata,pienet paketit valmistaa,heidan ohjelmansa chekata,kunnia vieraaksi tulee pari suomalaista ja saksalainen ystavani,oh olipas hyvaa teeta.
Millainen lasten ohjema on? Kun on kerran joulu, niin onko ohjelma sellainen, että siinä tulee joulun sanoma mukaan? Jos tulee, niin eikö se ole hankala asia käsitellä islamilaisessa maassa?
Muistan omasta lapsuudestani, miten vahat mummot suorastaan kyynelehtivät kuullessan koulun joulujuhlassa lasten laulua. Minä lauloin kerran kansaloulun joulujuhlassa "En etsi valtaa, loistoa". Äitini oli paikalla. Hän kuunteli laulun loppuun, ja sanoi vasta sitten vierustoverilleen: "Tuo oli minun poikani". Ilmeiseti se sitten meni hyvin. Hän kehtasi sanoa minulle, että ei olisi kertonut, kuka olen, jos olisin laulanut huonosti. - uzma-m
Iili kirjoitti:
Millainen lasten ohjema on? Kun on kerran joulu, niin onko ohjelma sellainen, että siinä tulee joulun sanoma mukaan? Jos tulee, niin eikö se ole hankala asia käsitellä islamilaisessa maassa?
Muistan omasta lapsuudestani, miten vahat mummot suorastaan kyynelehtivät kuullessan koulun joulujuhlassa lasten laulua. Minä lauloin kerran kansaloulun joulujuhlassa "En etsi valtaa, loistoa". Äitini oli paikalla. Hän kuunteli laulun loppuun, ja sanoi vasta sitten vierustoverilleen: "Tuo oli minun poikani". Ilmeiseti se sitten meni hyvin. Hän kehtasi sanoa minulle, että ei olisi kertonut, kuka olen, jos olisin laulanut huonosti.oli ihan tavallinen juhla jossa lapset esittivat jouluaiheista ohjelmaa,tuli joulupukkikin ym.
Pakistanissa on virallisesti uskonnon vapaus,suopeasti ei kuitenkaan katsota kaannyttamista.
Kaikki parhaat koulut olivat katolisten nunnien ja pappien aloittamia ja englannin kielisia,uskonto tunnilla lapset menivat joko islamin tai raamatun tunneille.
Nykyaan parhaat koulut ovat paikallisten pitamia.
Aari fanatikot ovat joko shia tai sunni muslimeja ja tapplevat keskenaan,nyt on rauhallisempaa,ja ovat hyokanneet kirkkoihinkin.
Jos menen esim.luterilaisen kirkon joulu vesperiin,niin turvallisuus tarkastuksessa taytyy nayttaa henkilotodistus,valokuvataan,autokin registroidaan.
Kirkon ovella pitaa antaa nimikirjoitus,osoitteet ym,sitten saat lapun rintaasi merkiksi etta on lapaissyt turvatarkastuksen.
Sisalla ovat kamerat katon rajassa jotka sitten kuvaat mita on menossa,joten on helpompi paasta taivasten valtakuntaan kuin kirkkoon.
PS.Ennekuin paaset kirkon eteen,auto on pyaytetty ainakin kolmesti tiella ja aseellinen polisii tiukkaa minne olet menossa ja miksi.
Asun katolista kirkkoa vastapaata, eivat ole noin tarkkoja mutta aseelliset poliisit ovat prtailla siellakin. - Iili
uzma-m kirjoitti:
oli ihan tavallinen juhla jossa lapset esittivat jouluaiheista ohjelmaa,tuli joulupukkikin ym.
Pakistanissa on virallisesti uskonnon vapaus,suopeasti ei kuitenkaan katsota kaannyttamista.
Kaikki parhaat koulut olivat katolisten nunnien ja pappien aloittamia ja englannin kielisia,uskonto tunnilla lapset menivat joko islamin tai raamatun tunneille.
Nykyaan parhaat koulut ovat paikallisten pitamia.
Aari fanatikot ovat joko shia tai sunni muslimeja ja tapplevat keskenaan,nyt on rauhallisempaa,ja ovat hyokanneet kirkkoihinkin.
Jos menen esim.luterilaisen kirkon joulu vesperiin,niin turvallisuus tarkastuksessa taytyy nayttaa henkilotodistus,valokuvataan,autokin registroidaan.
Kirkon ovella pitaa antaa nimikirjoitus,osoitteet ym,sitten saat lapun rintaasi merkiksi etta on lapaissyt turvatarkastuksen.
Sisalla ovat kamerat katon rajassa jotka sitten kuvaat mita on menossa,joten on helpompi paasta taivasten valtakuntaan kuin kirkkoon.
PS.Ennekuin paaset kirkon eteen,auto on pyaytetty ainakin kolmesti tiella ja aseellinen polisii tiukkaa minne olet menossa ja miksi.
Asun katolista kirkkoa vastapaata, eivat ole noin tarkkoja mutta aseelliset poliisit ovat prtailla siellakin.Ei liene helppoa. Pakistanilla on se brittiläinen menneisyys. Yhdistetäänkö kristinusko jotenkin siirtomaavaltaan? Entä sitten, jos joku tosiaan kääntyy kristinuskoon. Karkotetaanko hänet perheestä? Torjutaanko hänet yhteisössä?
Joissakin islamilaisissa maissa on kaikkein pahin asia, että joku kääntyy kristityksi, kukaan sukulainen voi hyväksyä niin kauheaa tekoa.
Lapsena luin usein "aikuisten painosta" Tuhannen ja yhden yön saduista. Niissä kristityt aina kuvattiin negatiivisella tavalla, jotenkin paarialuokkaan kuuluvina. Itse asiassa siinä "aikuisten painoksessa" sadut olivat täynnä seksiä ja väkivaltaa. Sen takia kai minä niistä niin pidinkin.
- my.mm.eli
valtaa, loistoa Sulo Saaritsin laulamana on eräs lempijoululauluistani.
...."En kaipaa kultaakaan".... mutta nyt kaipaan ja etsin pientä palaa lakkatäytekakkua (sekin yksi suosikkini makujan maailmassa), vieläköhän jääkaapista löytyisi, edes rippeet ;)
Lakkatäytekakun kiusausta en voi millään vastustaa, on se vaan niiiin hyvää!
Uuden pirtinpöydän kattaukset kävin kyllä eilen jo "vakoilemassa", mutta kun ei ollut kurjuutta kummempaa kerrottavana, niin en tullut teitä valituksillani rasittamaan.
Tänään olen saanut tehohoitoa ranteeseeni ja kipu on melkein poissa, kunhan en vain tee kädellä yhtään mitään. Mutta jos kipu palaa, kortisoonipistos on sitten se vihoviimeinen keino.
No, ehkäpä kaiken muun saan, ajan kanssa, tehdyksi yhdellä, vasemmalla kädellä, mutta miten onnistuu tähtitorttujen teko? Jää nähtäväksi ;)) Stressiä Joulusta en suostu ottamaan, se mitä en saa tehtyä - olkoon tekemättä!
Toin tullessani "Muistojen joululaulut", neljä cd:tä niitä lapsuusajan aikaisia ihanimpia, ja vähän uudempia, 60-70 luvulta. Laitan tuohon soittimen viereen, hyllylle päällimmäiseksi. Näitä kuulee radiosta niin vähän nykyisin, ajattelin josko tykkäisitte kuunnella täällä pirtissä kahvitellessanne. Jätän tähän soimaan vaikkapa tuon "Me käymme Joulun viettohon..."
Kiitos kahvista ja "ei oo lakkakakun voittanutta" Mmmm:DDähky olo ,tuli tietysti syötyä liikaa,oli niin ihanat tarjoukset.
Silliäkin söin niin paljon, nyt taitaa vesi loppua,kun saa aina lasi kädessä olla.
Tämä ilta menee nyt harmitellessa,miten ihminen voi olla hölmö.
My.mm.eli en tiedä vammaasi ranteessa,mutta minulla ranteet kipeni kesällä, sain hyvän neuvon,ostin rannepainon ja pidin sitä,silloin tällöin ja aina kun tein jotakin erittäin kovin rannetta rasittaavaa hommaa.Se auttoi.
Urheiluliikkeistä niitä saa,on kai hiekkapussi.
Lauloimme oikein sydämmen pohjasta siellä pikku-joulussa, jäi soimaan "Minun jouluni" sanat ja sävel T.Roos ja toinen,,, uinuu hiljainen maa,järvet jäävaipassaan,,,,kappaleen nimi "On jouluyö ,suomentanut U.Jokinen.Laulomme myös Sydämmeeni joulun teen ,yleisö oli hiiren hiljaa,tunnelma oli hieno.
Nyt keskityn näihin omiin joulun valmisteluihin,vielähän tässä aikaa riittää.
En meinannut laittaa mitään joulukoristeita,mutta kai se vintille könyttävä ja jotakin alas tuotava.
Onhan joulu vain kerran vuodessa ja on sen poikettava muusta arkisesta elämästä.
Tätäkin asiaa pitää vuovata moneen kertaan ,todistella että ei tarvitse mitään ja sitten viime tingassa, höyrähtää.
Elikä se lapsenmieli ei olekkaan kadonnut,vaikka niin epäilin.
Nyt taidan kallistua tuonne makuuhuoneen puolelle, jos ottaisi jonkun lehden ja täyttäisi ristikkoa ,keräisi voimia seuraavia päiviä varten
Hyv yötä jää nyt rakkaani,eron hetki tullut on,,,
herätystä,olemme jouluaatossa.
Uskon,että monessa perheessä jännitetään koululaisten todistusten numero rivistöä,tiedot taas punnittu.
Myös kiireisiä saattaa viimeiset päivät olla,hermot tiukilla.
No emme hössötä, mutta kyllä puuhaa vaan jäi näille viimeisille päiville.
Miten työpöydän alla olevat laatikot voivatkin olla aina muruja täynnä, vaikka kiinnihän ne ovat,,vastahan ne siivosin,,,,eikun alapas siistimään ja tätä rataa sitten huomaa joka paikassa"murusia".
Ystävättäreni pistäytyi illalla ja totesin, että siivoukset ovat vielä tekemättä,hän siihen,siistiähän sinulla on,,,onko niin,että kun päivät pitkät asunnossa käyskentelee,se vain "näyttää" siivoamattomalta.
Kyllähän tätä selittelyä puolesta ja vastaan on käyty,totuus on, silloin kun tuntuu nuhruiselta, rätti käteen ja putsaamaan, ennen ei hyvä olo toteudu.
Nytpä ei tarvitse miettiä miten aika kuluu,nämä neljä päivää ovat työntäyteisiä, mutta se palkitaan.
Joulun ajan sitten vain nautimme,luemme lahjaksi tulleita kirjoja,tyhjennämme suklaarasian toisensa perään,,unohdamme vaa´an,mieli hyvä,lämmin, hellä,,,,,
Joululauluja kuunnellen,rattoisasti mennään,,,
sallikaa pirtissä käyden ,kahvitauot;))DDPiipahdin pihalla ja HUI siellähän tuntui kylmältä
Ei siellä ole kuin -6 astetta,mutta siellä käy sellainen viima.
Pakko lähteä käymään kaupungilla.
En varmaan ole ikuna ottanut näin rennosti joulun tuloa kuin nyt.
Yhtään en ole "hössöttänyt"
Aattona talo-yhtiö tarjoaa joulusaunan.
Sen jälkeen on hyvä vain LÖHÖILLÄ DDDDD- merimona1
muori67 kirjoitti:
Piipahdin pihalla ja HUI siellähän tuntui kylmältä
Ei siellä ole kuin -6 astetta,mutta siellä käy sellainen viima.
Pakko lähteä käymään kaupungilla.
En varmaan ole ikuna ottanut näin rennosti joulun tuloa kuin nyt.
Yhtään en ole "hössöttänyt"
Aattona talo-yhtiö tarjoaa joulusaunan.
Sen jälkeen on hyvä vain LÖHÖILLÄ DDDDDTäällä Pirtissä on kylläkin niin leppoisaa ja rauhallista,sekä jo joulun tuntua. Hyasintti tuoksuu ja pöydillä joululiinat. Tässä on hyvä levähtää ja pohtia mistähän minun kohonnut verenpaineeni mahtaa johtua.
Olen aina mitannut paineet itse. Minulla on kotona oma veenpainemittari ja olen pitänyt tapanani joka viikko samaan aikaan päivästä tarkistaa, että kaikki on kunnossa.
Arvelen jouluvalmisteluilla ja sen pohtimisella, mitä kenellekin lahjaksi, olevan osuutta kohoneeseen verenpaineeseeni.
Sitten meidän yksi hevonen on sairastunut ja eilen kutsuimme eläinlääkärin, joka määräsi tamman antibioottikuurille. Tälläiset asiat yhdessä vaikuttavat noihin verenpainearvoihinkin, koska ihminenhän on psyykkis/fyysinen olento.
Tiedänhän minä, että vasta pitkäaikaisempi seuranta antaa aihetta toimenpiteisiin, jos paineet eivät normalisoidu.
Nyt joku saattaa ajatella, että "minä, minä", eli aina omiaan puhuu, mutta siitä tämä Kahvipirtti onkin niin mukava paikka, että voi välillä vaikka vähän valittaakin, jos on huolia, tai jotain krempaa ynm.
Kiitos kun sain käydä kertomassa, että verenpainelukemat olivat 97/162, Iiiik!
Nyt lähden laittamaan kaikki mahdolliset valot ja tuikut pihalle - alkaa nimittäin jo hämärtää.
Touhukasta päivän jatkoa kaikille! - uzma=m
merimona1 kirjoitti:
Täällä Pirtissä on kylläkin niin leppoisaa ja rauhallista,sekä jo joulun tuntua. Hyasintti tuoksuu ja pöydillä joululiinat. Tässä on hyvä levähtää ja pohtia mistähän minun kohonnut verenpaineeni mahtaa johtua.
Olen aina mitannut paineet itse. Minulla on kotona oma veenpainemittari ja olen pitänyt tapanani joka viikko samaan aikaan päivästä tarkistaa, että kaikki on kunnossa.
Arvelen jouluvalmisteluilla ja sen pohtimisella, mitä kenellekin lahjaksi, olevan osuutta kohoneeseen verenpaineeseeni.
Sitten meidän yksi hevonen on sairastunut ja eilen kutsuimme eläinlääkärin, joka määräsi tamman antibioottikuurille. Tälläiset asiat yhdessä vaikuttavat noihin verenpainearvoihinkin, koska ihminenhän on psyykkis/fyysinen olento.
Tiedänhän minä, että vasta pitkäaikaisempi seuranta antaa aihetta toimenpiteisiin, jos paineet eivät normalisoidu.
Nyt joku saattaa ajatella, että "minä, minä", eli aina omiaan puhuu, mutta siitä tämä Kahvipirtti onkin niin mukava paikka, että voi välillä vaikka vähän valittaakin, jos on huolia, tai jotain krempaa ynm.
Kiitos kun sain käydä kertomassa, että verenpainelukemat olivat 97/162, Iiiik!
Nyt lähden laittamaan kaikki mahdolliset valot ja tuikut pihalle - alkaa nimittäin jo hämärtää.
Touhukasta päivän jatkoa kaikille!Verenpaineesi on aika korkea {nainpain kai tarkoitit 162/97},nyt sinun kannattaisi tarkistaa ainakin kahdesti paivassa ja sitten ottaa yhteys laakariisi.
uzma=m kirjoitti:
Verenpaineesi on aika korkea {nainpain kai tarkoitit 162/97},nyt sinun kannattaisi tarkistaa ainakin kahdesti paivassa ja sitten ottaa yhteys laakariisi.
Minä onneton tumpelo olen ladannut jonkin Mahjong-jutun tähän koneelleni ja nyt en osaa poitaa sitä §xz§§ärrrrr
- merimona1
uzma=m kirjoitti:
Verenpaineesi on aika korkea {nainpain kai tarkoitit 162/97},nyt sinun kannattaisi tarkistaa ainakin kahdesti paivassa ja sitten ottaa yhteys laakariisi.
niinpäin, että systolinen, eli yläpaine on 162, mutta "kotilääkärini" sanoi, että ei syytä huoleen enenkuin noin 1,5 kuukauden jälkeen, jos paineet eivät laske, eikä senkään jälkeen lääkitystä, jos yleistilanne näyttää hyvältä, tai edes tyydyttävältä. Tarkoittaa sokeri, maksa, munuais, rasva, eli kolesteroli - ldl, sekä triglyserldl ynm arvoja.
Tiedän itsekin näistä aika paljon. Tuli vain kirjoittaessa virje, samoin kuin tuolla yllä olin kirjoittanut verenpaine - sanan "veepaine".
Sorry!
Hyvää joulua sinulle siellä missä olet! - merimona1
muori67 kirjoitti:
Minä onneton tumpelo olen ladannut jonkin Mahjong-jutun tähän koneelleni ja nyt en osaa poitaa sitä §xz§§ärrrrr
mutta näitä tietsikka - juttuja ei asioihin vihkiytymätön ymmärrä.
Minulla ei riitä kiinnostusta perhtyä kaikkiin tietokoneen käytön mahdollistamiin hienouksiin ja erikoisuuksiin.
S-posti, pankkiasiat ja jotkut älypelit ovat minun lajini tämän keskustelupalstan lisäksi. Eräänä päivänä hain hedelmäkakkureseptin googlen kautta.Entisen olin hukannut, niinkuin minulle usein käy, kadotan tavaroita ja löydän ne sitten kuitenkin aivan johdonmukaisesta paikasta.
Äsken kävimme hakemassa tuosta lähimetsiköstä kolme joulukuusta, joista kahta lähdemme nyt viemään sukulaisille.
Hyvää joulua sinulle muori sinne Lahteen! merimona1 kirjoitti:
mutta näitä tietsikka - juttuja ei asioihin vihkiytymätön ymmärrä.
Minulla ei riitä kiinnostusta perhtyä kaikkiin tietokoneen käytön mahdollistamiin hienouksiin ja erikoisuuksiin.
S-posti, pankkiasiat ja jotkut älypelit ovat minun lajini tämän keskustelupalstan lisäksi. Eräänä päivänä hain hedelmäkakkureseptin googlen kautta.Entisen olin hukannut, niinkuin minulle usein käy, kadotan tavaroita ja löydän ne sitten kuitenkin aivan johdonmukaisesta paikasta.
Äsken kävimme hakemassa tuosta lähimetsiköstä kolme joulukuusta, joista kahta lähdemme nyt viemään sukulaisille.
Hyvää joulua sinulle muori sinne Lahteen!Samoin minä osaan hoitaa pnkkiasiatja s-postit,kuten myös höpistä täällä palstalla,sekä pelata jotain pelejä.Nii ja osaan myös tulostaa.DDDD
Hyvää joulua myös sinulle ja "siipallesi" hihi )))merimona1 kirjoitti:
niinpäin, että systolinen, eli yläpaine on 162, mutta "kotilääkärini" sanoi, että ei syytä huoleen enenkuin noin 1,5 kuukauden jälkeen, jos paineet eivät laske, eikä senkään jälkeen lääkitystä, jos yleistilanne näyttää hyvältä, tai edes tyydyttävältä. Tarkoittaa sokeri, maksa, munuais, rasva, eli kolesteroli - ldl, sekä triglyserldl ynm arvoja.
Tiedän itsekin näistä aika paljon. Tuli vain kirjoittaessa virje, samoin kuin tuolla yllä olin kirjoittanut verenpaine - sanan "veepaine".
Sorry!
Hyvää joulua sinulle siellä missä olet!kamala tuo "näppihäiriö"HIRVIÖ.
Se halavattu käy yhden sun toisen koneella,sillä
eihän meissä ole vika,vikaa vikaa DDDDD- Iili
muori67 kirjoitti:
1) Avaa ensin "kaikki ohjelmat" ja katso, onko lataamasi ohjelman kohdalla "uninstall". Jos on, niin klikkaa siihen, ja ohjelma poistuu.
2) Jos ohjelmassa ei ole "uninstall"-mahdollisuutta niin tee seuraavasti:
-avaa "oma tietokone"
-valitse "lisää tai poista sovellus"
-saat näkyviin listan kaikista koneesi ohjelmista, ja sitten vain klikkaat siihen ohjelmaan, jonka haluat poistaa ja seuraa ohjeita.
Internetistä löytyy myös sellaisia ohjelmia, joilla voi poistaa muita. En vain nyt muista niiden nimiä.
ÄLÄ tee niin, että poistaisit ohjelman työpöydältä Del-näppäimellä. Se ei koskaan poista koko ohjelmaa, vaan ohjelmasta jää jälkiä ikuiseksi riesaksi. Iili kirjoitti:
1) Avaa ensin "kaikki ohjelmat" ja katso, onko lataamasi ohjelman kohdalla "uninstall". Jos on, niin klikkaa siihen, ja ohjelma poistuu.
2) Jos ohjelmassa ei ole "uninstall"-mahdollisuutta niin tee seuraavasti:
-avaa "oma tietokone"
-valitse "lisää tai poista sovellus"
-saat näkyviin listan kaikista koneesi ohjelmista, ja sitten vain klikkaat siihen ohjelmaan, jonka haluat poistaa ja seuraa ohjeita.
Internetistä löytyy myös sellaisia ohjelmia, joilla voi poistaa muita. En vain nyt muista niiden nimiä.
ÄLÄ tee niin, että poistaisit ohjelman työpöydältä Del-näppäimellä. Se ei koskaan poista koko ohjelmaa, vaan ohjelmasta jää jälkiä ikuiseksi riesaksi.Huoh... KIITOS Iili.
Se onnistui.Kyllä helpotti.
Nyt voi jo vaikka rallatella DDDDDDD- Iili
muori67 kirjoitti:
Huoh... KIITOS Iili.
Se onnistui.Kyllä helpotti.
Nyt voi jo vaikka rallatella DDDDDDDAina joskus sellaiset ohjelmat, joihin odotetaan tilausta maksulliseen laajennukseen eivät anna mahdollisuutta poistaa itseään. Oliko tässä "uninstall"?
Iili kirjoitti:
Aina joskus sellaiset ohjelmat, joihin odotetaan tilausta maksulliseen laajennukseen eivät anna mahdollisuutta poistaa itseään. Oliko tässä "uninstall"?
ensimmäinen minkä neuvoit.
uninstall
se hävisi kuin tina tuhkaan.
Tämän minä osasin arvata. Siis että lumitöitten jälkeen olen melkein invalidi :)
Ei auttanut sauna. Tervaa ja viinaa ei ollut kotona. Siispä nousin ylös ja vetäisin pari siivua ihanasta mallaslimpusta, lihasiivut päälle ja kylmä maitolasi kännyyn ja hiippailin katsomaan, mitä täällä kahvipirtissä touhutaan tähän aikaan aamusta.
Ei näy ristin sielua. Muori67 on viimeksi käynyt sanomassa Iilille että jotakin hävis kuin tina tuhkaan :D
Hups! Leivänmurenia on tippunut näppäimistölle.
Ei hyvä, jos kirjaimet juuttuu ruokaan!
No, hyvää keskiviikkoa vaan, kunhan nyt joskus heräilette!- Lokari1
Sinulla on jo aamu ja minulla on ilta , ja pian saunakin kuumana ja sinne menen ihan kohta.
Melkeen tuli nälkä kun kuulin miten hyvää voikkolaipää syöt.
Minä sain täkäläiseltä suomikerhonm myyjäisistä
otettua mauste lippuja jotka on hyviä maku kun joskus suomessa saatua.
No suomalaist niitä on sinne tehneetkin joten hyviä ovat.
Terv. Lokari1. Lokari1 kirjoitti:
Sinulla on jo aamu ja minulla on ilta , ja pian saunakin kuumana ja sinne menen ihan kohta.
Melkeen tuli nälkä kun kuulin miten hyvää voikkolaipää syöt.
Minä sain täkäläiseltä suomikerhonm myyjäisistä
otettua mauste lippuja jotka on hyviä maku kun joskus suomessa saatua.
No suomalaist niitä on sinne tehneetkin joten hyviä ovat.
Terv. Lokari1.vähän aikaa ja yritän sitten uudestaan mennä kokeilemaan jos uni tulisi.
On se vaan suomalaiselle ihme juttu tuo sauna, missä päin maailmaa sitten asustaakin! Sauna se olla pitää! Talon paras paikka. Kuuma kuin krematorio!
Minulla on muutama koivuvasta pakasteessa, että saa jouluaattona kesäiset tuoksut saunaan.
Toivotan hyviä löylyjä ja sitten hyvää yötä, Lokari1!- uzma-m
MdK-MdK kirjoitti:
vähän aikaa ja yritän sitten uudestaan mennä kokeilemaan jos uni tulisi.
On se vaan suomalaiselle ihme juttu tuo sauna, missä päin maailmaa sitten asustaakin! Sauna se olla pitää! Talon paras paikka. Kuuma kuin krematorio!
Minulla on muutama koivuvasta pakasteessa, että saa jouluaattona kesäiset tuoksut saunaan.
Toivotan hyviä löylyjä ja sitten hyvää yötä, Lokari1!suomalaiset taallakin viettavat saunailtoja,minua ei saa saunaan kirveellakaan,olen niin tympaantynyt kuumuuteen,sita en kaipaa,toukokuusta syyskuun lpoouun 0a kuin huonosti lammitetyssa saunassa elika 40-50 asteen valilla.
niita voileipia olisit voinut jattaa mullekin kun tuo lokari mokoma soi kaikki. - Lokari1
uzma-m kirjoitti:
suomalaiset taallakin viettavat saunailtoja,minua ei saa saunaan kirveellakaan,olen niin tympaantynyt kuumuuteen,sita en kaipaa,toukokuusta syyskuun lpoouun 0a kuin huonosti lammitetyssa saunassa elika 40-50 asteen valilla.
niita voileipia olisit voinut jattaa mullekin kun tuo lokari mokoma soi kaikki.En minä syönyt niitä voileipiä kaikkia ainakaan.
Piti niitä sinullekin vielä olla, iso vinopino niitä jäi kun saunaan menin .
Kukas ne nyt sillä aikaa pisti tuulen suojaan?
Minä en ota syytä päälleni .HAHA
Terv: Lokari1. - Supertonttuli
Jokos olisi aika huokaista kaiken touhuamisen keskellä?
Tänne pirttiin on tullut kurkisteltua, onhan meillä Sinivuorten joukolla supernäkö ja -kuulo.
Kiltisti ja kauniisti täällä ollaan oltu. Mukava nyt odotella Pukin vierailua, jos tämä vain mahtuu tavanomaisista kulkureiteistään, ego hänellä on paisunut uskomattomiin mittoihin ajatusmaistiaisilla.
Kerronpa tässä vielä pienen salaisuuteni, erityisen hymyn saa aikaan tuo Lokari-pojan hyväntuulinen HAHA, sopii meikäläisten mentaliteettiin.
Rauhallisen Iloista Joulua Pirtin Väelle! - vaari
Jos vielä Mdk katselet - vanha sairaanhoito-ohje oli "jollei tervasauna ja viina auta, tauti on kuolemaksi", siis löylyveteen tervaa ;-)
Mutta jollei ole tervaa eikä viinaa . ei saunakaan auta...
- Katleija
Täällä herkutellaan vai? Ja MDKx2 on itsensä kipeäksi hössöttänyt. Kyllä se siitä. Ei kun mies hieromaan kipeät paikat pehmeiksi.
Minulla muut "murheet". Muovikuusi haisee. Tuuletin 4 päivää tuota muovikuusta parvekkeella ja aina on vintin hajuinen. Aggrrrr..
Nyt tuoksukynnttilöitä polttelen. Pikkukaveri tulee koristelemaan sen tänään. Taitaa olla viimeinen joulu, kun tuon laitoksen olohuoneeseeni laitan. Auttaisikohan, jos hakisin muutaman kuusenoksan ja kastelisin ne kuumaan veteen ja sitten sinne väleihin ne ujuttelisin.Tänään on hössötyksen Grand Finale: kinkun paisto :D
Sitten alkaakin olla valmista. Odottelen vaan että "sairasvoimistelija" tulee hieromaan paikat kuntoon.
Kuule Katleja, onko sinulla koiraa? Ajattelin että jos koira on viime jouluna nostanut jalkaa ja kastellut kuusen :DDD- Katleija
MdK-MdK kirjoitti:
Tänään on hössötyksen Grand Finale: kinkun paisto :D
Sitten alkaakin olla valmista. Odottelen vaan että "sairasvoimistelija" tulee hieromaan paikat kuntoon.
Kuule Katleja, onko sinulla koiraa? Ajattelin että jos koira on viime jouluna nostanut jalkaa ja kastellut kuusen :DDDMiltä se koiran k...i haisee. Tiedän vain kissan pi...n hajun, joka haisee samalta kun puliukko.
On se nyt mukiin menevä, kun tuossa muutaman tunnin on ollut. Ei paha.
No nyt se on ainakin koristeltu. On kuin amerikkalainen kuusi. Pikkupoika laittoi sinne kaikki, mitä laatikoista löysi.
Kohtahan tässä tulee nämä askareet tehdyksi hissun kissun.
tapojeni vastainen,no en kyllä nukkunut ole,aloitin siivouksen.
Ajattelin tehdä rauhassa,kaksi huonetta tänään, kaksi huomenna,ilma on ihan otollinen tuuletuksele.
Mieliala vain ei oikein rupea kohentumaan ja ei auta yhtään, kun vielä kynttelikkö putosi ja sammui.
Sain sen pelaamaan, kun vaihdoin toisesta lamput,ei siis rikki, mutta lamppuja ostamaan on lähdettävä.
Harmittelin jo,kun olisin kaksi joutunut ostamaan, kun ovat vierekkäiset ikkunat,kivemmalta näyttää samanlaiset kyntteliköt ikkunalla.
Ei pitäisi olla niin perusteellinen,otin ison saniaisen suihkutukseen ja silloin vahinko sattui.
Näinkin pienet murheet harmittaa, vaikka tiedän tekevälle sattuu.
Pirtissä on jo saunajuttuja kerrottu,kyllä se asia onkin meille suomalaisille juhlan arvoinen juttu.
Perjantai-iltana on minun joulusaunani,ehkä se sitten mielialan nostaa jouluiseksi,poikkeavasta tilanteesta tämä kai johtuu.
Hiljainen joulu,ensimäinen elämässäni.
Tiedä miten hyvältä tuntuu, mutta olen sellainen etukäteen murehtija,,,,,
Leivoin illalla tortut,kaksi kuivakakkua, täytekakun pohjan ja laatikot,kyllä sitä kun pistää tuulemaan asiat hoituu, kaikki vielä onnistui.
Laitan tuon taatelikakun pöydälle,jospa joku kahvilla pistäytyisi, kaikkien kiireiden keskellä.
Jatkampa tätä siivoilua ja kuuntelen samalla radiota,sieltä tulee useinkin aika kivaa kuunneltavaa ja niitä joululauluja väliin,tunnelman kohotteeksi.
Touhukasta päivää kaikille.Pyykit on pesty ja kuivumassa.
Piipahdin tänne ennenkun lähden kauppaan.
No nyt ne on saaneet tuon meidän asematunnelin
valmiiksi tänään avataan kuulema .(radiosta)
Onkin se ollut kamala sumppu.
Nyt kauppaan MOII- Hintriika
Se on sillälailla, että jos Jouluhössön päästä ovesta sisälle, niin se tuo mukanaan pikkuisen ukkelin, jonka nimi on Joulustressi! Pidäpä, SkillaN, vähän aikaa niissä huoneissa kunnon läpivetoa, niin ehkä se Hössö kavereineen tuulettuu ikkunasta ulos!
Minulla tämä sattui mukavasti, kun tuli yhteen syssyyn tehdyksi joulusiivouskin (muuttosiivouksen kanssa). Vaikka en minä ole koskaan ollut mikään siivoushullu. Jouluksi olen siivonnut aina ihan normaalisti, ei mitään ylimääräisiä hössötyksiä.
Minua helpotti, kun sain viime yönä kotisivujen viimeisetkin aineistot avaruuden aalloille keikkumaan. Ainoa asia, mikä koko muutossa harmitti, olikin tämä tietokonejuttu. Kun kaikki meni uusiksi! Nyt on sekin murhe takanapäin ja voi autuaasti ryhtyä vain nauttimaan tästä uudesta elämästä. Ulkona on mukavat 12 astetta pakkasta. Älkää hössöttäkö! Joulu tulla jollottaa muutenkin! - Anu.1
Tänne minäkin nyt tulla tupsahdin, kun olen nyt myös kaiken laittanut joulukuntoon, en kyllä tressaa joulusta enää yhtään, jos ei kelpaa katsella niin ei sitten.
Älä sinäkään nyt masennu, kyllä tästä päivät valkenevat, eihän tämä joulu ole nyt kuin yksi viikonloppu, samallainen on uusivuosi.
En tiedä millä sanoilla sinua piristäisi, mutta älä ota tressiä kuitenkaan, ei se kannata minä olen aina toivonut että saisin olla yhden joulun yksin elämäni aikana, mutta ei; nyt oli puhetta että erään ystävättäreni kanssa viettäisimme yhteisen joulun ilman omia perheitä, mutta sekään ei onnistunut ´, kummankin perheitten jälkikasvu toitottaa, että mummien on oltava kotona.
Ei ruuat, lahjat, namuset ole joulun tarkoitus, tärkeämpää ihmiselle, on lähimmäisen rakkaus.
Jeesuslapsen syntymä on lahja meille parhain, kumpa tämän ymmärtää, saisimme jo varhain. Vapahtaja rinnallasi, haluais tänään kulkea, ja iloinesi, suruinesi,sinut syliin sulkea. - uzma-m
Anu.1 kirjoitti:
Tänne minäkin nyt tulla tupsahdin, kun olen nyt myös kaiken laittanut joulukuntoon, en kyllä tressaa joulusta enää yhtään, jos ei kelpaa katsella niin ei sitten.
Älä sinäkään nyt masennu, kyllä tästä päivät valkenevat, eihän tämä joulu ole nyt kuin yksi viikonloppu, samallainen on uusivuosi.
En tiedä millä sanoilla sinua piristäisi, mutta älä ota tressiä kuitenkaan, ei se kannata minä olen aina toivonut että saisin olla yhden joulun yksin elämäni aikana, mutta ei; nyt oli puhetta että erään ystävättäreni kanssa viettäisimme yhteisen joulun ilman omia perheitä, mutta sekään ei onnistunut ´, kummankin perheitten jälkikasvu toitottaa, että mummien on oltava kotona.
Ei ruuat, lahjat, namuset ole joulun tarkoitus, tärkeämpää ihmiselle, on lähimmäisen rakkaus.
Jeesuslapsen syntymä on lahja meille parhain, kumpa tämän ymmärtää, saisimme jo varhain. Vapahtaja rinnallasi, haluais tänään kulkea, ja iloinesi, suruinesi,sinut syliin sulkea.tahtoo unohtua,sitahan pitaisi vietettaman Jeesus lapsen syntyman muistoksi,ja han oli vaatimaton,oli koyhien,lasten ystava.
Aamulla minakin hlpotuksesta huokaisin,juolujuhat ovat kunnialla ohi ja sitten soi puhelin,slummialueelle rakennettavasta kirkkorakennuksesta puuttui katto ja pastorilta rahat loppu,no ei auttanut muukuin lahtea liikkeellle,oli taas meidan naisten kahvi aamu ja kerroin heille,kas vain koleheti tuotti just tarvittavan raha maaran ja oitis alkoi katon teko,tarkoitus saada katto valmiiksi jouluksi,saavat menna omaan kirkkoonsa joulun sanomaa kuuntelemaan.
Illalla aijon vihdoinkin miettia mitas me teemme jouluksi. - Iili
uzma-m kirjoitti:
tahtoo unohtua,sitahan pitaisi vietettaman Jeesus lapsen syntyman muistoksi,ja han oli vaatimaton,oli koyhien,lasten ystava.
Aamulla minakin hlpotuksesta huokaisin,juolujuhat ovat kunnialla ohi ja sitten soi puhelin,slummialueelle rakennettavasta kirkkorakennuksesta puuttui katto ja pastorilta rahat loppu,no ei auttanut muukuin lahtea liikkeellle,oli taas meidan naisten kahvi aamu ja kerroin heille,kas vain koleheti tuotti just tarvittavan raha maaran ja oitis alkoi katon teko,tarkoitus saada katto valmiiksi jouluksi,saavat menna omaan kirkkoonsa joulun sanomaa kuuntelemaan.
Illalla aijon vihdoinkin miettia mitas me teemme jouluksi.Äiti kysyi 6-vuotiaalta, mikä joulussa on parasta. Hän oli vuorenvarma siitä, että poika vastaisi: "Lahjat".
Poika vastasi, ettei hän oikein osaa sanoa. Äiti jatkoi kyselyään: Onko se kuusi, joulukoristeet, hyvä ruoka, tontut jne. välttäen sanomasta sanaa "lahjat".
Lopulta poika vastasi: "Äiti, etkö sinä muista, että se on Jeesuksen syntymäpäivä". Äiti myönsi saaneensa opetuksen. - merimona1
Iili kirjoitti:
Äiti kysyi 6-vuotiaalta, mikä joulussa on parasta. Hän oli vuorenvarma siitä, että poika vastaisi: "Lahjat".
Poika vastasi, ettei hän oikein osaa sanoa. Äiti jatkoi kyselyään: Onko se kuusi, joulukoristeet, hyvä ruoka, tontut jne. välttäen sanomasta sanaa "lahjat".
Lopulta poika vastasi: "Äiti, etkö sinä muista, että se on Jeesuksen syntymäpäivä". Äiti myönsi saaneensa opetuksen.Minulle joulu on hämärtyvää talvi-iltaa, kynttilöitä, tunnelmaa ja perheen ja suvun kanssa yhdessä oloa.
Aikoinani kun vietin joulun Espanjassa, en saanut millään joulutunnelmaa syntymään.Eihän välkehtivä meri, huojuvat palmut(istutetut Espanjassa)saaneet millään aikaan sitä meidän suomalaisten perinteistä joulufiilistä.
Kun valitin espanjalaiselle "perheelleni", sanoi iäkääs abuela, että etkö muista mitä Jeesuksen syntymästä kerrotaan?
Niinpä, eihän Vapahtajamme syntynyt jään ja hangen keskelle, vaan :"Paimenia oli yöllä kedolla vartioimassa laumaansa."
Kuitenkaan en löytänyt sitä joulutunnelmaa minkä koin ja koen täällä koti Suomessa, missä meillä on "hanget ja jäät ja talvi ja yö...", vai miten se laulu menikään. http://cards.123christmas-greetings.com/cgi-bin/newcards/showimage.pl?no=30551&q1=edec_c_foods&cat=Events&image=/thumbs/edec_c_foods/1054-030-10-1027.gif&title=A Dieting Santa !&backgr=foods10.gif&tcolor=FFFFFF&tsize=5&tface=comic sans ms&type=html&subcat=Feasts&log=christ123&newbgpath=new&newmuspath=eventsnew&src=&bigimagetype=new&DATE=[ Dec 25 ]&tempval=Christmas!!christmas.pl
Pitkä on tuo linkki, mutta avautuu kun kerran klikkaat.
Täällä kun tuota makeaa melkein mahan täydeltä...
Joulun herkkuja kaikille, on turha miettiä mitä syö, kun Joulu on vain kerran vuodessa.
Joulua kaikille.- my.mm.eli
uzma-m kirjoitti:
tahtoo unohtua,sitahan pitaisi vietettaman Jeesus lapsen syntyman muistoksi,ja han oli vaatimaton,oli koyhien,lasten ystava.
Illalla aijon vihdoinkin miettia mitas me teemme jouluksi.taas kuusin, kynttilöin.
Puun vihreen oksat kiedomme
me hopein, kultavöin.
Vaan muistammeko lapsen sen
mi taivaisen toi kirkkauden"
Näin muistaakseni menee yksi kauneimmista joululauluistamme! Voi, niin kovin, kovin laajasti unohtunut on, markkinahumun alle jäänyt!
Vuosia olen surrut tätä kaupallista menoa. Meillä ei ole ollut tapana antaa aikuisille lapsille joululahjoja, lukuunottamatta jotain hyvin pientä, itsetehtyä. Jota tehdessä on ollut lämpimät ajatukset mukana lahjan saajaa kohtaan.
Pienille lastenilapsille olen ostanut yhden lelun tai pelin, yhden kirjan ja kyniä piirustusvihon tms. askartelujutun per lapsi. Ei siis mitään ylenpalttista tai kallista.
Minun Jouluni alkaa aina klo 12 aattona, kun seuraan TV:stä tai radiosta Joulurauhan julistusta Suomen Turusta.
Luin tuolla aikaisemmin kirjoittamaasi, miten vaikeissa olosuhteissa kristittyjen kirkkomatkatkin siellä. Suurella kunnioituksella olen ihmetellyt jaksamistasi hyväntekeväisyydessä niin monelle sektorilla. Mutta, ajattelen sen antavan Sinulle hyvän joulumielen, nyt kun pääset viettämään Joulua oman perheesi kanssa. Lepää nyt kaiken touhun jälkeen, sen totisesti olet ansainnut!
Toivotan Jouluiloa Sinullekin uzma-kulta, täältä lumen ja pakkasen keskeltä!
- my.mm.eli
poikkean tänne, hieman lämmittelemään kahdeksan asteen pakkasesta! Sen verran olemme saaneet tänne etelärannikollekin lunta, että pihanurmikko saanut valkoisen värin ylleen. Joululta alkaa näyttää ;)
Itseasiassa tulin kiittämään teitä hyvät ystävät. Uskon vahvasti, että osa paranemisprosessia olivat myötätuntoiset viestinne kun käsikipujani täällä valittelin. Nyt tilanne on jo ihan hyvällä mallilla, turvotus laskenut ja jatkuva särky pois. Paljoa ei voi vielä rannetta käännellä kun jo tekee kipeää, mutta pientä liikettä täytyy ajoittain tehdä, edistää paranemista sekin. Tämä kirjoituskin sujuu paremmin, kun jo voi näppäillä oikellakin kädellä.
Lasten joululahjat on paketoitu, ja kaikki tarpeelliset ruoat valmiina jääkaapissa. Huomiseksi pientä siivousta ja torttujen paisto. Sen jätin aivan viimeiseksi työksi, helpompaa kun voi molempia käsiään käyttää tähtitorttujen muotoilussa! Niinpä vain tulee Joulu minullekin, vaikka viikko sitten näytti ajavan ohi;))
Kiitos kaikille jo Joulutervehdyksensä lähettäneille. Seuraavalla linkillä toivotan kaikille: Hyvää Joulumieltä ja Rauhallista Joulua!
http://www.jacquielawson.com/viewcard.asp?code=0212320003
(En tiedä josko tuo linkki toimii, olen tässä linkityshommassa tosi aloittelija ;))minäkin piipahdan.
Tulin juuri koirulin kanssa ilta lenkiltä.
Se on hyvän näköinen kun mennä hynttyää kolmella jalalla kun mukamas tippuu niin paljon.Mitään ei tule,mutta "kuitata"täytyy kaikki viestit.DDDDD
Täällä Lahdessa on myös oikein kaunista.
Puut paksussa kuurassa ja maa valkeana.
Pysyis vaan.
Hyvä että kätesi kuntoutuu jo.
Kyllä minunkin on aika hyvä.
No niin kuuma juoma teki hyvää,jatketaan puuhastelua.muori67 kirjoitti:
minäkin piipahdan.
Tulin juuri koirulin kanssa ilta lenkiltä.
Se on hyvän näköinen kun mennä hynttyää kolmella jalalla kun mukamas tippuu niin paljon.Mitään ei tule,mutta "kuitata"täytyy kaikki viestit.DDDDD
Täällä Lahdessa on myös oikein kaunista.
Puut paksussa kuurassa ja maa valkeana.
Pysyis vaan.
Hyvä että kätesi kuntoutuu jo.
Kyllä minunkin on aika hyvä.
No niin kuuma juoma teki hyvää,jatketaan puuhastelua.tulin sanomaan, työt tehty,nyt vain "vietän"aikaa.
Huomenna ei ole mitään tekemistä,jos en vielä mene kaupoissa käymään.
Hyvin siis kaikki tuli tehtyä,ei edes kiirettä ollut.(toista tuntia puhuin puhelimessakin)
Olette kaikki laitelleet ihania toivotuksia, minä en osaa mitään laittaa,,,vielä minä joskus opin,kun salaa noita ohjeita yrittelen.
Lämmin kiitos postiini tulleista viesteista ja korteista,niin kauniita,,,
Nyt istahdan katsomaan Leikin varjolla, juontaja ei suosikkini ole,mutta kiva kilpailu.
Vielä yksi aamu ja sitten aatto,rupeaakohan jännittämäänn,,,,,- my.mm.eli
Piti käydä oikein itse kokeilemassa, näyttää toimivan tuo antamani linkki :D
On tosin "lontoota" tuo kieli, anteeksi, mutta kun en ole ehtinyt etsiä mitään kivaa suomenkielistä "juttua". Tuon katselu kyllä onnistuu ja etenee sitenkin, että siirtelee kohdistinta aina kunkin kuvan päällä ja aina kun nuoli muuttuu kädenkuvaksi - klikkaa. Lopuksi, lumisateen jälkeen (viimeinen kuva) klikkaa Exit (siis se punainen teksti kuvan alla, keskellä.)
Hyvää yötä! joulukortti! Tulen katsomaan tätä linkkiä useamman kerran joulun aikana. Hyvin olet oppinut linkkien lähettämisen. Onnitteluni syvän niiauksen kera!
Olen nyt aika poikki. Tänään on tullut pari pitkään kestävää puhelua, joulutervehdyksiä. Omat suunnitelmat sotkeutuivat. Mutta onko tuolla niin väliä. ( Katsoo kelloa ... hmm... laatikot ovatkin jo OK ).
Hyvää Yötä ja Kauniita Unia!- Hintriika
Rupesin miettimään, että jospa ihminenkin saisi yksinäisyyteensä seuralaisen kuten virtuaalimaailman koira tuossa linkissä! Klik! - Ei vain ilmesty kaveria tähän kämppään, vaikka kuinka klikkailisi... Ja vielä väitetään, että totuus on tarua ihmeellisempää!
Onneksi minulla täällä on kuitenkin vanhoja ystäviä ympärillä. Yksinäisyys ei vaivaa edes jouluna niin kuin ennen. Sitä tiettyä ystävää tietenkin yhä puuttuu, mutta ei minulla ole syytä valittaa mistään. Kukapa tietää, mitä uusi vuosi mukanaan tuo... - Anu.1
Hintriika kirjoitti:
Rupesin miettimään, että jospa ihminenkin saisi yksinäisyyteensä seuralaisen kuten virtuaalimaailman koira tuossa linkissä! Klik! - Ei vain ilmesty kaveria tähän kämppään, vaikka kuinka klikkailisi... Ja vielä väitetään, että totuus on tarua ihmeellisempää!
Onneksi minulla täällä on kuitenkin vanhoja ystäviä ympärillä. Yksinäisyys ei vaivaa edes jouluna niin kuin ennen. Sitä tiettyä ystävää tietenkin yhä puuttuu, mutta ei minulla ole syytä valittaa mistään. Kukapa tietää, mitä uusi vuosi mukanaan tuo...Oikein Hyvää Joulua pirttiläisille,
ja pirtin emännälle Skillanille jaksamista.
Kiitos kun olette olemassa. Anu.1 kirjoitti:
Oikein Hyvää Joulua pirttiläisille,
Kiitos kun olette olemassa.Avasin äsken koneen ja ihmettelin kun väitti ettei
isäntää löydy.
Eihän täällä mitään isäntää ole ollutkaan )))
Sitten tajusin modeemi oli aukaisematta.
Mutta ei sieltä silti mitään isäntää tullu,vaikka kuinka klikkasinDDDDD.
hyvä Hintriika )))
Myös minulta niin Pirttiläisille kuin vierilijoillekin
OIKEIN HYVÄÄ JOULUA JA ONNEA UUDELLE VUODELLE.Anu.1 kirjoitti:
Oikein Hyvää Joulua pirttiläisille,
Kiitos kun olette olemassa.pimeää,mutta joulun tuntuista.
Minulle,joulunlapselle, joulu alkaa tästä päivästä,kaikki valmiina,vieraita luvassa,mieli herkistyneenä joulua odotan.
Joulua olen valmistellut,eihän sitä voi olla touhuamatta, vaikka pienemmin nyt tarvitsen.
Huomenna aloitamme haudalla käynnillä ja jouluaterialle istumme joulurauhan julistuksen jälkeen, sitten sulattelemme masuja ,juomme kahvit,lahjat jaamme.
Joulusauna sekin tuntuu olevan erilaisen tuntuinen,juhlava, miten on mahdollista,että ikäihminenkin sulautuu tähän jouluntaikaan.
Vielä illanmittaan joulupuuron syömme,lämminhenkistä seurustelua ja ähkymistä, kun kaikki joulun herkut nautittu.
Hintriikka tuolla sanoi,kun voisi klikata toiveensa esiin,se olisikin jo aikamoinen joulunihme, aika moni sen kumppanin vierelleen taikoisi;))DD
No onhan toiveillakin oltava rajat, tyydytään siihen mitä on ja eletään toivorikkaana vielä joulunkin jälkeen.
Ystävät kaikki, joiden kanssa olen viestejä lähettänyt,lukijat joita on ollut paljon, toivotan lämminhenkistä joulua teille kaikille.
Kirjoitellaan joulunakin,kelle vaan aikaa riittää,ollaan joulu yhdessä,täällä virtuaalipirtissä, suokoon pirttimme tunnelma mahdollisimman jouluisen olon jokaiselle,sitä kaipaavalle.
Hyvää päivää kaikille, kiireisille ja meille,jouluun jo valmiina oleville.- Perttu20
SkillaN kirjoitti:
pimeää,mutta joulun tuntuista.
Minulle,joulunlapselle, joulu alkaa tästä päivästä,kaikki valmiina,vieraita luvassa,mieli herkistyneenä joulua odotan.
Joulua olen valmistellut,eihän sitä voi olla touhuamatta, vaikka pienemmin nyt tarvitsen.
Huomenna aloitamme haudalla käynnillä ja jouluaterialle istumme joulurauhan julistuksen jälkeen, sitten sulattelemme masuja ,juomme kahvit,lahjat jaamme.
Joulusauna sekin tuntuu olevan erilaisen tuntuinen,juhlava, miten on mahdollista,että ikäihminenkin sulautuu tähän jouluntaikaan.
Vielä illanmittaan joulupuuron syömme,lämminhenkistä seurustelua ja ähkymistä, kun kaikki joulun herkut nautittu.
Hintriikka tuolla sanoi,kun voisi klikata toiveensa esiin,se olisikin jo aikamoinen joulunihme, aika moni sen kumppanin vierelleen taikoisi;))DD
No onhan toiveillakin oltava rajat, tyydytään siihen mitä on ja eletään toivorikkaana vielä joulunkin jälkeen.
Ystävät kaikki, joiden kanssa olen viestejä lähettänyt,lukijat joita on ollut paljon, toivotan lämminhenkistä joulua teille kaikille.
Kirjoitellaan joulunakin,kelle vaan aikaa riittää,ollaan joulu yhdessä,täällä virtuaalipirtissä, suokoon pirttimme tunnelma mahdollisimman jouluisen olon jokaiselle,sitä kaipaavalle.
Hyvää päivää kaikille, kiireisille ja meille,jouluun jo valmiina oleville.PALJON ONNEA!
Menemme kakkukahville kapun luokse!
T.Meripojat Perttu20 kirjoitti:
PALJON ONNEA!
Menemme kakkukahville kapun luokse!
T.Meripojatmeripojat,olen hengessä mukana kakkukahveilla, kiitokset onniteluista,niitä aina tarvitaan ja terkut kaikille sinne.
SkillaN kirjoitti:
meripojat,olen hengessä mukana kakkukahveilla, kiitokset onniteluista,niitä aina tarvitaan ja terkut kaikille sinne.
Kävi tänä aamuna "kivasti",hajosi silmälasin sanka.
Tuli 150€lasku.
mukava joululahja.äääärrrr- Katleija
muori67 kirjoitti:
Avasin äsken koneen ja ihmettelin kun väitti ettei
isäntää löydy.
Eihän täällä mitään isäntää ole ollutkaan )))
Sitten tajusin modeemi oli aukaisematta.
Mutta ei sieltä silti mitään isäntää tullu,vaikka kuinka klikkasinDDDDD.
hyvä Hintriika )))
Myös minulta niin Pirttiläisille kuin vierilijoillekin
OIKEIN HYVÄÄ JOULUA JA ONNEA UUDELLE VUODELLE.Pojan pojan mielestä aika kuluu liian hitaasti."Mamma, vielä yksi yö sitten on joulu." Niin on, tänään on jo aaton aatto. Me vanhempi väki osaamme jo ottaa rauhallisemmin. Meillähän on enemmän aikaa käytettävissämme. Olemme toki karsineet monia ennen tärkeinä pitämiämme rituaaleja. Se tunnelma, minkä joulu tuo meille kullekin, on aivan oma ja yksityinen ja pohjautuu lapsuuden jouluihin.
Nyt oli jo aika tulla kurkistamaan Pirttiin. Skillan on pitänyt tämän paikan kodikkaana. Saammehan tänne joulunakin piipahtaa, jos siltä tuntuu. Mutta älä tänne kovin paljon herkkuja varastoi. Luulen että olemme aika kylläisiä huomisesta lähtien.
Olkaamme kiitollisella mielellä, jos voimme joulumme viettää hyvällä mielellä. Se ai ole aina itsestään selviö.Tiedän että joulu voi olla myös surun ja tuskan aikaa joillekin. Muistakaamme heitä.
- señora lyyli
täällähän tapaa kaikki tutut, ja tahdon toivottaa koko porukalle
oikee hyvvää joulua ja kiitoksii ihanasta kuluneesta vuuesta kansanne.
terveisin lyyliminäkin pirttiläisille leppoisia joulunpyhiä!
Meiltä häviää viimeisetkin lumet huomispäivän aikana :/ ja on luvattu 5 astetta joulunpyhiksi.
Hyvä puoli siinä on ettei tarvitse tehdä lumitöitä :)- uzma-m
MdK-MdK kirjoitti:
minäkin pirttiläisille leppoisia joulunpyhiä!
Meiltä häviää viimeisetkin lumet huomispäivän aikana :/ ja on luvattu 5 astetta joulunpyhiksi.
Hyvä puoli siinä on ettei tarvitse tehdä lumitöitä :)pirttilaisille,tuleeko sinne valkoinen joulu,no meille ai ainakaan mutta yolla on -2,naapurikaupungissa on ollut niin sumuista etta lennot ja rautatieliikennekin jouduttiin keskeyttamaan.
TV-kaapeli yhtio meni lakkoon joten eipa tiedeta milloin tollotetaan tollotinta.
Parhaillaan vietamme romanttista iltaa kuuntelemme Georg Oitsia,hopeahapset,rakas olet sina mulle,rakkaampi kuin milloinkaan,onko tuttu? uzma-m kirjoitti:
pirttilaisille,tuleeko sinne valkoinen joulu,no meille ai ainakaan mutta yolla on -2,naapurikaupungissa on ollut niin sumuista etta lennot ja rautatieliikennekin jouduttiin keskeyttamaan.
TV-kaapeli yhtio meni lakkoon joten eipa tiedeta milloin tollotetaan tollotinta.
Parhaillaan vietamme romanttista iltaa kuuntelemme Georg Oitsia,hopeahapset,rakas olet sina mulle,rakkaampi kuin milloinkaan,onko tuttu?Kyllä nuo Otsin laulut on tuttuja aijai Moskovan valot ym.
Hyvää ja lämmintä Joulua Sinulle.
Täällä on vielä valkea joulu luultavasti.
Aika märkää oli äsken kun olin koirulin kanssa ulkona.
Sää teidotus lupaa lunta.- Mummi
uzma-m kirjoitti:
pirttilaisille,tuleeko sinne valkoinen joulu,no meille ai ainakaan mutta yolla on -2,naapurikaupungissa on ollut niin sumuista etta lennot ja rautatieliikennekin jouduttiin keskeyttamaan.
Parhaillaan vietamme romanttista iltaa kuuntelemme Georg Oitsia,hopeahapset,rakas olet sina mulle,rakkaampi kuin milloinkaan,onko tuttu?...among the gold...* -Kukaan ei laula sitä niin kuin Paul Robson. {Äänite ikivanha kylläkin.} Sanoin miehelleni, että sinä laulat vielä upeammin kuin Paul Robson. {Nyyh}
- Hintriika
Mummi kirjoitti:
...among the gold...* -Kukaan ei laula sitä niin kuin Paul Robson. {Äänite ikivanha kylläkin.} Sanoin miehelleni, että sinä laulat vielä upeammin kuin Paul Robson. {Nyyh}
Vähäisiä ovat nämä minun joulukiireeni olleet. Tänä iltana tein rosollin, kun lupasin joulukylään viedä sellaisen. Edellisenä iltana jo keittelin kaikki juurekset valmiiksi.
Muuta tässä ei tarvitsekaan hosua. Joulusaunassa kävin äsken. Mielenkin pesin puhtaaksi, joten ihan auvoisna huomista odottelen.
Minäkin puolestani toivottelen Sydämellistä Joulua kaikille Pirtin mukaville ihmisille! Ottakaa rennosti ja viettäkää lomaa arjesta!!! - Lokari1
Hintriika kirjoitti:
Vähäisiä ovat nämä minun joulukiireeni olleet. Tänä iltana tein rosollin, kun lupasin joulukylään viedä sellaisen. Edellisenä iltana jo keittelin kaikki juurekset valmiiksi.
Muuta tässä ei tarvitsekaan hosua. Joulusaunassa kävin äsken. Mielenkin pesin puhtaaksi, joten ihan auvoisna huomista odottelen.
Minäkin puolestani toivottelen Sydämellistä Joulua kaikille Pirtin mukaville ihmisille! Ottakaa rennosti ja viettäkää lomaa arjesta!!!mukavaa joulua ja onnelisempaa uutta vuotta!
Älkää syökö iteenne työkyvyttömäksi. HAHA
Terv: Lokari1. Lokari1 kirjoitti:
mukavaa joulua ja onnelisempaa uutta vuotta!
Älkää syökö iteenne työkyvyttömäksi. HAHA
Terv: Lokari1.Jeesuslapsen syntymänjuhla,ilonjuhla on koittanut.
Päivä on pitkä monelle lapselle,kun sitä pukin tuloa odotellaan.
Valkea on Savon joulu,tuulee ja jotakin taivaalta sataa,lumeksi sitä sanoisin,muutama aste pakkasta.
Hyviä jouluja on toivoteltu,minäkin yhdyn ja toivotan "Rauhaisaa ja Iloa tuottavaa Joulua" joka ikisille.
Nimiä en rupea luettelemaan,unohdan jonkun ja sitten olen harmissani.
Anun ja Senoran kumminkin mainitsen, harvemmin käytte pirtissä,molemmat olette pitkäaikaisia kirjoittajia.
Oma jouluni alkoi jo eilen ja nyt rauhaisasti jatkuu,kuuntelen radiosta niin kovin kauniita,vanhoja joululauluja.
Päivällä käymme haudalla,sitten jouluaterialle ja rantasaunaan pääsen.
Illalla kylvin täällä kerrostalon saunassa,mutta aivan erilainen löyly on erillään,puulla lämmitettävässä.
Monennekohan kerran sanon,mutta vielä kerran,
Hyvää Joulua ,kirjoittajille ja lukijoille.- Silti tuo
Mummi kirjoitti:
...among the gold...* -Kukaan ei laula sitä niin kuin Paul Robson. {Äänite ikivanha kylläkin.} Sanoin miehelleni, että sinä laulat vielä upeammin kuin Paul Robson. {Nyyh}
mainitsemani mieluisin versio.
Siis Uzmalle nämä vastaukset kysymykseen, pidättekö siitä kappaleesta.*Kyllä pidetään!* :) - joku...
Mummi kirjoitti:
mummi pienellä ämmällä, joten hän pitäköön hyvänään nikin, tyhmä varas kun on.
- Katleija
Jouluaatto on nyt herttainen. Ilma vesisateinen. Mutta luvassa on kylmenevää ja lunta.
Mutta ei ole vanhaksi tulemista. Klo neljä heräsin virkeänä. Olenko minäkin joulusta tohkeissani. Ilmeisesti.
No, teenpä nyt nuo viimeiset hommat. Imellytetty perunasose laatikoiksi ja kolmeksi tunniksi uuniin. Punajuuret keitin illalla, nyt vielä perunat ja porkkanat. Näin tulee rosollikin tehdyksi.
Nyt kaikki tehty, kaikki. Klo 9 velipoika vaimoineen tulee hakemaan minut, niin ajamme Naantaliin viemään kynttilät haudoille.
Kaunis joulumusiikki kaikuu radiosta. Joulukukat tuoksuu ja kynttilät palaa. Illan suussa lapset tulevat aattoiltaa viettämään. Tytär jää huomiseksikin luokseni. Muovikuusen alla on paljon lahjapaketteja. Aivan turhaan, mutta vanha tapa jatkuu vaan.
Lämmintä joulumieltä ja sydämen täyttämää joulurauhaa kaikille Kahvipirttiläisille.
ps. mahtuihan vielä tämä toivotus toivotuksien runsaaseen joukkoon.- Juupas1
pukin matkaan eilen, kiirettä on tunturissa ollut!
Toivotan kahvipirtin ystäville oikein,
HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA! Hyvää ja rauhaisaa Joulua Kaikille.
Olen vienyt kynttilä rakkaitteni haudoille.
Koira on ulkoileteeu,nyt hiljenen
Muori67- Heikki
muori67 kirjoitti:
Hyvää ja rauhaisaa Joulua Kaikille.
Olen vienyt kynttilä rakkaitteni haudoille.
Koira on ulkoileteeu,nyt hiljenen
Muori67ovi on auki kulkijalle joulunakin, riisun saappat ja laitan kuivumaan pankolle, tarjoilu on runsasta ja joulurauha käsin kosketeltavaa...
taidan nyt nukahtaa ja jatkan matkaa aamulla...
Kiitos emänälle tästä vuodesta ja huolenpidosta!
aamuun on herätty.
Heikki on matkoiltaan pistäytynyt,eiköhän kulkurinkin pitäisi retkensä jättää ja kodin lämpöön pysähtyä;))
Hiljaiselta näyttä tienoo,vasta aamutunneilla on syömiset lopeteltu ja nyt jokainen on masu pullolaan nukkumassa.
Niinhänon sanottu,"olis aina joulu,sais yölläkin syödä".
Tuli tunne, runo pitäisi syntyä,tässä yritän,,,
Sininen hämärä vielä viipyy,
siitä päiväksi kohta siirtyy.
Hiljainen ja kaunis,
luonto vailla vertaa.
Huurteinen puu,
pukeutunut valkohuntuun.
Tähdet taivahan meidät johti,
joulusanomaa kohti.
Joulumieli meillä hellä,
ilo lapsilla, aikuisilla.
Juhla rakkauden on tää,
siitä mieleen rauha jää.
Kynttilät meidät johtaa,
kodin lämmön siellä kohtaan.
Äidin,isän suvun muun,
mieli taipuu muisteluun.
Harras tunne mieliin siirtyy,
muistot kauniina ne piirtyy.
Oispa joulun mieli aina meille,
ihmisillä elon teillä.
Suruissaan ei kukaan kulkis,
ystävä kun syliin sulkis.
Auttaen ja lohduttaen,
käsi käteen, taluttaen.
Rakkautta kaikki antais ,
taakat yhteisesti kantais.
Suokoon taivahinen meille siis,
ymmärtävän mielen niin.
Hyvä tahto,rauha maas,
olis silloin kaikkialla taas.
Uniikki tuotos,runoniekan tuskalla puristettu;))DD
Joulupävä valkeamassa ,lumiaurat työn touhussa,pakastuvaa lupailee.
Haudalla käynti meni vähän pieleen,lunta satoi,ettei meinannut sekaan sopia ja kynttilät lumen alle piiloittuivat.
Joulunvieton jatkoja vain kaikille,nyt on aika levätä ja viettää aikaa perheen kanssa,tai sitten hyvän kirjan ja musiikin seurassa.Täällä kävi päinvastoin, lumet ovat melkein häipyneet ja on plussa-asteita.
Miesväki vielä nukkuu ja heidän heräämistään odotellessa istahdin tähän uuden tietsikan ääreen (olin ollut kiltti tyttö ;)) ja se on kuulemma 10 kertaa nopeampi kuin entinen koneeni.
Sivut tosiaan vilahtelevat niin nopeasti auki että aivan pelästyin!
Hyvää pyhien jatkoa kaikille!- Katleija
Se tuli sittenkin - valkoinen joulu. Eilen aamupäivällä haudalla käydessä satoi vettä, lämpöasteet olivat sulattaneet sen ohuen valkopeitteen pois. Illalla kylmeni ja aamulla herätessä maisemat puhtaan valkoisen lumen peittämiä. On tyyntä ja luontokin on rauhoittunut joulua juhlistamaan.
- tepsuttaja
MdK-MdK kirjoitti:
Täällä kävi päinvastoin, lumet ovat melkein häipyneet ja on plussa-asteita.
Miesväki vielä nukkuu ja heidän heräämistään odotellessa istahdin tähän uuden tietsikan ääreen (olin ollut kiltti tyttö ;)) ja se on kuulemma 10 kertaa nopeampi kuin entinen koneeni.
Sivut tosiaan vilahtelevat niin nopeasti auki että aivan pelästyin!
Hyvää pyhien jatkoa kaikille!Täällä on lunta heti ikkunaruutua vasten 40 cm korkealti. Puijon torni näkyy juhlavaloissaan.
Pakkasta on -9 C.
Onnittelen uuden koneesi johdosta. Koin saman hurmoksen noin kuukausi sitten ja yhä vielä eteenpäin. Digikameralla otimme joulukuvia ja panin "kasapäin" menemään jo sisaruksilleni. Kyllä elämä tällaisen uuden koneen kanssa on kuin silkkiä vaan...yksinkertaista, jos osaa nappia näpätä. Hyvää jatkoa. - Hintriika
Katleija kirjoitti:
Se tuli sittenkin - valkoinen joulu. Eilen aamupäivällä haudalla käydessä satoi vettä, lämpöasteet olivat sulattaneet sen ohuen valkopeitteen pois. Illalla kylmeni ja aamulla herätessä maisemat puhtaan valkoisen lumen peittämiä. On tyyntä ja luontokin on rauhoittunut joulua juhlistamaan.
Jouluaattona tulla tuprutti lunta niin, että sitä olisi nyt vaikka sinne etelään jakaa. Liikenteen kannalta ei tietenkään kovin kiva moinen tuisku ollut, mutta joulutunnelmaa se loi ihan ylenpalttisesti!
Tulin joulukylästä kotiin vasta joulupäivän illalla ja hurahdin tuossa suunnittelemaan tupaantuliaisia. Siinäpä aikakin hurahti ja kello näyttää, että ollaan reippaasti tapaninpäivän puolella. Se on sitten alkanut päivä jo tammanlaukkaa pitempi! Kohti kevättä ollaan menossa. Pienet unoset täytyy kuitenkin ennen kevättä ottaa... Hintriika kirjoitti:
Jouluaattona tulla tuprutti lunta niin, että sitä olisi nyt vaikka sinne etelään jakaa. Liikenteen kannalta ei tietenkään kovin kiva moinen tuisku ollut, mutta joulutunnelmaa se loi ihan ylenpalttisesti!
Tulin joulukylästä kotiin vasta joulupäivän illalla ja hurahdin tuossa suunnittelemaan tupaantuliaisia. Siinäpä aikakin hurahti ja kello näyttää, että ollaan reippaasti tapaninpäivän puolella. Se on sitten alkanut päivä jo tammanlaukkaa pitempi! Kohti kevättä ollaan menossa. Pienet unoset täytyy kuitenkin ennen kevättä ottaa...onkos saunassa käyty.
Täällä Savossa on sellainen perinne, että tapaninaamuna saunaan mennään, sitten päivemmällä ajelulle.
Hiljaista on palstoilla, kyllä kaikilla taitaa olla joululoma.
Minä sain asennettua tuon POKS-pelin ja hitsiläinen, kun en muuta meinaa ehtiäkkään.
Tulokset ei kehuttavia,mutta aina yritän parantaa,siis uusintaa,taas uusintaa.Taidan olla koukussa.
Täällä Savonpuolessa on kaunis pakkaspäivä, viimeistään nyt on lähdettävä ulos,ilmakaan ei ole esteenä.
No minä lähden tallustelemaan, kun ei kukaan isäntämies reellä tullut hakemaan:))DD
Kinkun sulattelua ystävät, käykäähän kahvilla,sekin sulattelee;))SkillaN kirjoitti:
onkos saunassa käyty.
Täällä Savossa on sellainen perinne, että tapaninaamuna saunaan mennään, sitten päivemmällä ajelulle.
Hiljaista on palstoilla, kyllä kaikilla taitaa olla joululoma.
Minä sain asennettua tuon POKS-pelin ja hitsiläinen, kun en muuta meinaa ehtiäkkään.
Tulokset ei kehuttavia,mutta aina yritän parantaa,siis uusintaa,taas uusintaa.Taidan olla koukussa.
Täällä Savonpuolessa on kaunis pakkaspäivä, viimeistään nyt on lähdettävä ulos,ilmakaan ei ole esteenä.
No minä lähden tallustelemaan, kun ei kukaan isäntämies reellä tullut hakemaan:))DD
Kinkun sulattelua ystävät, käykäähän kahvilla,sekin sulattelee;))Myös täältä lumisesta Lahlesta)))
On kiva ollut koirulin kansa mennä tarpoa tuolla hangessa.
Tänään tulee vieraita,joten hauskaa päivää kaikille.! ! !- terveiset
muori67 kirjoitti:
Myös täältä lumisesta Lahlesta)))
On kiva ollut koirulin kansa mennä tarpoa tuolla hangessa.
Tänään tulee vieraita,joten hauskaa päivää kaikille.! ! !napapapiirin pohjoispuolelta.Hyvää Tapania kaikille.Ilma on kuin postikortista.Taivas selkeä pakkasta 15 ja puut aivan erikoisen lumiset möykyt.Minkhäänlainen marjavuosi tullee ko näin on paljon lunta jo Jouluna.Tähtiä oli yölä paljon niistä näytti,että hilloja ainaski on ens kesänä kaikki mäthäät täynä.
terveiset kirjoitti:
napapapiirin pohjoispuolelta.Hyvää Tapania kaikille.Ilma on kuin postikortista.Taivas selkeä pakkasta 15 ja puut aivan erikoisen lumiset möykyt.Minkhäänlainen marjavuosi tullee ko näin on paljon lunta jo Jouluna.Tähtiä oli yölä paljon niistä näytti,että hilloja ainaski on ens kesänä kaikki mäthäät täynä.
suuresti odotettu ja valmisteltu joulu on ohi.
Kaikki olemme kaiketi selvinneet kohtuullisn hyvin, ehkä vähän ähkyen,ylensyönnistä,mutta muistoihin liitämme tämänkin joulun.
Lueskelin noita viestejä,näin jälkikäteen ja totesin kuinka Juupas kertoi pukin kiireistä siellä Korvatunturilla.
Helppo on uskoa,kun katseli lahjakasoja minunkin perheeni ympärillä, että kiirettä on pitänyt.
Tuli puhelinta,televisiota, näyttöpäätettä,lahjakortteja,minäkin dikiboxsin sain ja paljon muuta.
Ylenpalttista on pukin anti näinä päivinä.
Hyvin menee Suomessa,kaikilla ei ole yhtä hyvin,,,
Lapin terveisinä huomasin marjasatoja ennustettavan, hyviä oli povailut.
Lapin taivaalla on tähtien välkyntä hyvin nähtävissä,kaamosajan pimeydessä taivas tuikkii.
Pakkasta on nyt meilläkin,hyvältä tuntuu,kunhan vähän totutellaan.
Leudon syksyn(pitkän) jälkeen pakkanen tottumatonta nenää vähän nipistelee.
Vietetäänpä nyt muutama arkinen päivä,seuraavaa juhla jo nurkan takana.
Hyvää päivää ja alennusmyynnit kutsuvat.- merimona1
SkillaN kirjoitti:
Kaikki olemme kaiketi selvinneet kohtuullisn hyvin, ehkä vähän ähkyen,ylensyönnistä,mutta muistoihin liitämme tämänkin joulun.
Lueskelin noita viestejä,näin jälkikäteen ja totesin kuinka Juupas kertoi pukin kiireistä siellä Korvatunturilla.
Helppo on uskoa,kun katseli lahjakasoja minunkin perheeni ympärillä, että kiirettä on pitänyt.
Tuli puhelinta,televisiota, näyttöpäätettä,lahjakortteja,minäkin dikiboxsin sain ja paljon muuta.
Lapin taivaalla on tähtien välkyntä hyvin nähtävissä,kaamosajan pimeydessä taivas tuikkii.
Hyvää päivää ja alennusmyynnit kutsuvat.Pian se joulu meni ja kaikin puolin mukavasti meni meilläkin.Kyläiltiin ja saatiin pitää vieraita kodissamme.
Paras lahjamme oli kun uusin hevosemme sai aaton aattona terven paperit ja tänä aamuna olimme hänen kanssaan jo pitkällä "lenkillä".
Kodissamme on vieläkin pari jouluvierasta kissansa kanssa - lähtevät iltapäivällä.
Saimme siis valkean joulun. Näen kauniin lumisen maiseman kun katson tässä kirjoittamiseni välillä ikkunasta ulos.
Nyt lähden kokoamaan vierailleni lounasta laatikoista ja paisteista mitä on jäänyt.
Mukavaa päivän jatkoa kaikille! - my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
Hyvää päivää ja alennusmyynnit kutsuvat.Joulusta pääkaupunkiinkin, kymmenisen senttiä on nyt jo lumipeitteen paksutta kertynyt. Aattona alkoi sadella aamupäivällä ja uutta hiutaletta leijailee alas edelleenkin!
Niin, tulihan se Joulu, suuremmin höösäilemättäkin. Ja tuli - Joulupukki!
Ja kävi taloksi!
Mitähän Hänelle nyt tekisi? Pitäisikö mennä alennusmyynnistä ostamaan sininen haalari? Ei kai sitä näin Joulun jälkeen voi punaisessa nutussa liikenteeseen lähteä! Ainakaan huomiota herättämättä :D
Vai veisinkö Tolstoi-junaan, jos vaikka lähtisi Pakkasukoksi Venäjälle?
- Ei taida lähteä;))
Näinköhän joudun Hänet ilmoittamaan talonkirjoihin?
Hiljaista on pirtissäkin, ei taida apua täältä löytyä. Kahvikupillisen join, yhtä torttuakaan ei enää jaksa syödä ;))
Oikein arvasit SkillaN, ylensyöntiä on harrastettu! - saara.dma
Katleija kirjoitti:
Iltaa pirttiin pitkästä aikaa. Joulu on mennyt vähän erilaisissa tunnelmissa kuin ennen. Vanha joululaulu Maa on niin kaunis on saanut uuden ulottuvuuden, varsinkin sen toinen säkeistö:
"Kiitävi aika, vierähtävät vuodet
miespolvet vaipuvat unholaan"
Eräs minulle läheinen henkilö menehtyi juuri ennen joulua. Täytyisi vain osata ajatella, että kaikella on tarkoituksensa.
"Kirkasna aina sielujen laulun
taivainen sointu säilyy vaan."
Maa on nyt todella kaunis, puut ovat huurteen peitossa ja valkoinen lumi peittää armeliaasti alleen kaiken.
Hyvää iltaa kaikille. - uzma
my.mm.eli kirjoitti:
Joulusta pääkaupunkiinkin, kymmenisen senttiä on nyt jo lumipeitteen paksutta kertynyt. Aattona alkoi sadella aamupäivällä ja uutta hiutaletta leijailee alas edelleenkin!
Ja kävi taloksi!
Mitähän Hänelle nyt tekisi? Pitäisikö mennä alennusmyynnistä ostamaan sininen haalari? Ei kai sitä näin Joulun jälkeen voi punaisessa nutussa liikenteeseen lähteä! Ainakaan huomiota herättämättä :D
- Ei taida lähteä;))
Hiljaista on pirtissäkin, ei taida apua täältä löytyä. Kahvikupillisen join, yhtä torttuakaan ei enää jaksa syödä ;))
Oikein arvasit SkillaN, ylensyöntiä on harrastettu!Meilla ei mikaan mennyt suunnitelmien mukaan,pojantytar jouluaattona ilmoitti menevansa ystavansa syttareille,joulupukin taytyi tulla kiireesti paivas aikaan,mutta hauskaa silti oli.
Mina sairastuin virus infetioon,joululahja slummi alueelta,kuumetta,nuhaa ja yskaa,joulupaivana tuli vieraita lounaalle ja mina ja minia olimme sairaina sangyssa,miehet hoitelivat tarjoilun ym.Ruokapoytakin vavahteli,lasit helisivat mutta jaristys oli vain 5.2
Tanaan on isanta itse kuumeessa ja poika otti auton avaimet,ettemme paase ulos,oli tarkoitus vahan juhlia,mutta poika passitti meidat sankyyn.
Taytyy kai kompia tuonne isannan seuraksi tv tollottamaan.
Hauskaa illan jatkoa kaikille,ja huomenta Lokarille rapakontaakse. saara.dma kirjoitti:
Iltaa pirttiin pitkästä aikaa. Joulu on mennyt vähän erilaisissa tunnelmissa kuin ennen. Vanha joululaulu Maa on niin kaunis on saanut uuden ulottuvuuden, varsinkin sen toinen säkeistö:
Eräs minulle läheinen henkilö menehtyi juuri ennen joulua. Täytyisi vain osata ajatella, että kaikella on tarkoituksensa.
Maa on nyt todella kaunis, puut ovat huurteen peitossa ja valkoinen lumi peittää armeliaasti alleen kaiken.
Hyvää iltaa kaikille.mutta kaudeuden keskelläkin on surua,sekin on osa tätä elämää.
Otan osaa suruusi ja toivon samalla,että jaksat ymmärtää tämänlaisen murheen,kaikilla on vuoronsa.
Ikävä vain jää,kunnes aika hälventää ja muistot lämmittävät.
Uzma toivottavasti vointisi pian paranee ja pääset aloittamaan uuden vuoden jalkeilla ollen.
Mitäs My.mm.eli onkaan saanut,ikioman joulu-ukonko.
Ethän häntä nyt mihinkään voi lähettää(halua) jos sellaisen olet kotiisi onnistunut saamaan, minä en ainakaan laskisi mihinkään.
Kateellinen oikein olen, jos nyt oikein ymmärsin;))
Täläistä tämä ihmisen oleminen on, tulee iloja,murheita,suunnitelmat heittävät kuperkeikkaa,mutta vuodet vain kulkee ja vanhetaan,sille emmme voi mitään.
Osaisimme nauttia toisistamme,antaa ja ottaa,ystävyyttä ja lämmintä kanssakäymistä, sehän olisi jotakin suurta,elämisen tarkoitusta.
Tälläisiä olen pohtinut, kun ei ole kiirettä mihinkään,olisi aikaa ystäville,,,- Lokari1
uzma kirjoitti:
Meilla ei mikaan mennyt suunnitelmien mukaan,pojantytar jouluaattona ilmoitti menevansa ystavansa syttareille,joulupukin taytyi tulla kiireesti paivas aikaan,mutta hauskaa silti oli.
Mina sairastuin virus infetioon,joululahja slummi alueelta,kuumetta,nuhaa ja yskaa,joulupaivana tuli vieraita lounaalle ja mina ja minia olimme sairaina sangyssa,miehet hoitelivat tarjoilun ym.Ruokapoytakin vavahteli,lasit helisivat mutta jaristys oli vain 5.2
Tanaan on isanta itse kuumeessa ja poika otti auton avaimet,ettemme paase ulos,oli tarkoitus vahan juhlia,mutta poika passitti meidat sankyyn.
Taytyy kai kompia tuonne isannan seuraksi tv tollottamaan.
Hauskaa illan jatkoa kaikille,ja huomenta Lokarille rapakontaakse.Hyin on mennyt joulu juhlat.
Vähä liika hyvää oli kinkku joten sitä sulatellessani onkin päivä mennyt leppoisasti.
Myt kun vielä pääsen uuteen vuoteen , niin alkaa härkä viikot ja reikäleivät, nyt on vaan vaikeuksia mistä niitä reikä leipiä täältä sais. HAHA
Toivotankin kaikille hyvää loppu vuotta.
Kyllä se jo menee ihan mukavasti tämä loppukin, kun näinkin kauan on jo tätä vuootta kulutettu.
Täällä on kohtalaisen kaunista ja lämmintä vielä , mutta sateita on tulossa.
Terv: Lokari1. - Hintriika
my.mm.eli kirjoitti:
Joulusta pääkaupunkiinkin, kymmenisen senttiä on nyt jo lumipeitteen paksutta kertynyt. Aattona alkoi sadella aamupäivällä ja uutta hiutaletta leijailee alas edelleenkin!
Ja kävi taloksi!
- Ei taida lähteä;))
Oikein arvasit SkillaN, ylensyöntiä on harrastettu!Mihin ihmeeseen, my.mm.eli, haet apua? Et kai aioa panna pukkiasi kierrätykseen (pirtin mummut riviin!), kun kerran olet sellaisen kiinni saanut. Ennen sanottiin, että jos nätin pojan kiinni saisin, niin pulloon panisin ja tikulla härnäisin. Mutta varmaan parempiakin konsteja on härnätä...
Olet niin salaperäinen, että saat mielikuvituksen liikkeelle. Ja meidät toiset vähän kateellisiksi. Jos jonkun luona pukki kävi, niin samalla se myös meni.
Tämä on niin väärin, niin väärin... minulla ei ole edes tonttua!!!!! - uzma-m
Lokari1 kirjoitti:
Hyin on mennyt joulu juhlat.
Vähä liika hyvää oli kinkku joten sitä sulatellessani onkin päivä mennyt leppoisasti.
Myt kun vielä pääsen uuteen vuoteen , niin alkaa härkä viikot ja reikäleivät, nyt on vaan vaikeuksia mistä niitä reikä leipiä täältä sais. HAHA
Toivotankin kaikille hyvää loppu vuotta.
Kyllä se jo menee ihan mukavasti tämä loppukin, kun näinkin kauan on jo tätä vuootta kulutettu.
Täällä on kohtalaisen kaunista ja lämmintä vielä , mutta sateita on tulossa.
Terv: Lokari1.sataa harvoin niin muistan,meilla ei ole satanut yli kuukauteen ja siksi on tuota kuivaa flunssaa liikkeella,olen ylhaalla kun piti hoidella peti kaveria,vilutti,lisaa peitetta ja sitten hikoilu,nyt kuorsaa,vaan minapa en saa enaa unta.
Lunta on jenkkilan itarannikolla tyttaren poika kertoi,oli synttarit eilen.
Katson keittion ikkunasta,korkealla vuorien huipuilla on lunta,puutarhassa applsiinit ovat kypsia. Hintriika kirjoitti:
Mihin ihmeeseen, my.mm.eli, haet apua? Et kai aioa panna pukkiasi kierrätykseen (pirtin mummut riviin!), kun kerran olet sellaisen kiinni saanut. Ennen sanottiin, että jos nätin pojan kiinni saisin, niin pulloon panisin ja tikulla härnäisin. Mutta varmaan parempiakin konsteja on härnätä...
Olet niin salaperäinen, että saat mielikuvituksen liikkeelle. Ja meidät toiset vähän kateellisiksi. Jos jonkun luona pukki kävi, niin samalla se myös meni.
Tämä on niin väärin, niin väärin... minulla ei ole edes tonttua!!!!!olen samaa mieltä, missähän vika piilee.
Tyydy, tyydy ihmislapsi,,,,
Toivorikkaalta tunnuit sinäkin Hintriikka,tuolla ennen joulua, kun sanoit, että mitä uusi vuosi tuokaan mukanaan,,,,
Kyllähän tässä mennään päivä kerrallaan ja kohta huomaa,miten turkasen hyvä elo sittenkin on;))DD
Leikkiä,leikkiä varmuudeksi sanon, jos joku vielä valitukseksi lukee.
Kaunis ,sinertävä hämäryys,puut hunnutettuja ja pakkasta juuri sopivasti aamulenkkiä silmällä pitäen.
Niskasta on otettava itseään,kävelemään on lähdettävä,tuo vaaka mokoma näyttää suurenevia lukuja.
Voihan se käydä niinkin, että ruokahalu siitä lenkkeilystä kasvaa,mutta yritystä kumminkin,,,
Kivaa päivää kaikille kirjoittajille/lukijoille .
p.s.Sanokaahan miksi minun kirjoitus aina paljon leveämällä kuin toisten ?????onkohan kirjoittajan mukaan;))- Hintriika
SkillaN kirjoitti:
olen samaa mieltä, missähän vika piilee.
Tyydy, tyydy ihmislapsi,,,,
Toivorikkaalta tunnuit sinäkin Hintriikka,tuolla ennen joulua, kun sanoit, että mitä uusi vuosi tuokaan mukanaan,,,,
Kyllähän tässä mennään päivä kerrallaan ja kohta huomaa,miten turkasen hyvä elo sittenkin on;))DD
Leikkiä,leikkiä varmuudeksi sanon, jos joku vielä valitukseksi lukee.
Kaunis ,sinertävä hämäryys,puut hunnutettuja ja pakkasta juuri sopivasti aamulenkkiä silmällä pitäen.
Niskasta on otettava itseään,kävelemään on lähdettävä,tuo vaaka mokoma näyttää suurenevia lukuja.
Voihan se käydä niinkin, että ruokahalu siitä lenkkeilystä kasvaa,mutta yritystä kumminkin,,,
Kivaa päivää kaikille kirjoittajille/lukijoille .
p.s.Sanokaahan miksi minun kirjoitus aina paljon leveämällä kuin toisten ?????onkohan kirjoittajan mukaan;))Nythän on vielä vanha vuosi. Vaikka Toivo menisi, niin uutena vuotena voi Onni kävellä vastaan! Joskus Armasta odotellessa Usko pettää... mutta turha pienistä on lannistua. Kateus vain saa aikaan hetkellisiä mielenhäiriöitä!
- Katleija
SkillaN kirjoitti:
mutta kaudeuden keskelläkin on surua,sekin on osa tätä elämää.
Otan osaa suruusi ja toivon samalla,että jaksat ymmärtää tämänlaisen murheen,kaikilla on vuoronsa.
Ikävä vain jää,kunnes aika hälventää ja muistot lämmittävät.
Uzma toivottavasti vointisi pian paranee ja pääset aloittamaan uuden vuoden jalkeilla ollen.
Mitäs My.mm.eli onkaan saanut,ikioman joulu-ukonko.
Ethän häntä nyt mihinkään voi lähettää(halua) jos sellaisen olet kotiisi onnistunut saamaan, minä en ainakaan laskisi mihinkään.
Kateellinen oikein olen, jos nyt oikein ymmärsin;))
Täläistä tämä ihmisen oleminen on, tulee iloja,murheita,suunnitelmat heittävät kuperkeikkaa,mutta vuodet vain kulkee ja vanhetaan,sille emmme voi mitään.
Osaisimme nauttia toisistamme,antaa ja ottaa,ystävyyttä ja lämmintä kanssakäymistä, sehän olisi jotakin suurta,elämisen tarkoitusta.
Tälläisiä olen pohtinut, kun ei ole kiirettä mihinkään,olisi aikaa ystäville,,,Joulu on mennyt, mutta eletään näitä välipäiviä. Se on niinkuin Skillan sanoo, että tällaista se on ihmisenä oleminen. Kun yhdellä on iloa niin toisella surua. Mutta varmaa on, että jokaiselle kumpaakin aina omana aikanaan.
Aika kuluu ja vanhenemme. Itselläni on tänään synttärit. Ensi vuonna vasta on pyöreä luku ja muutenkin syntymäpäiväni ovat menneet aina tässä joulun varjossa. Oikeastaan äitini sen aina muisti.
Mutta nyt tulin tänne vaivihkaa tämän vadelmakermakakun kanssa päivän kunniaksi. Vadelmat poimin tuon tosi vanhan kaatopaikan päältä viime kesänä. Nyt ei näy ketään, mutta ottakaa kakkua kun tulette. - uzma-m
Katleija kirjoitti:
Joulu on mennyt, mutta eletään näitä välipäiviä. Se on niinkuin Skillan sanoo, että tällaista se on ihmisenä oleminen. Kun yhdellä on iloa niin toisella surua. Mutta varmaa on, että jokaiselle kumpaakin aina omana aikanaan.
Aika kuluu ja vanhenemme. Itselläni on tänään synttärit. Ensi vuonna vasta on pyöreä luku ja muutenkin syntymäpäiväni ovat menneet aina tässä joulun varjossa. Oikeastaan äitini sen aina muisti.
Mutta nyt tulin tänne vaivihkaa tämän vadelmakermakakun kanssa päivän kunniaksi. Vadelmat poimin tuon tosi vanhan kaatopaikan päältä viime kesänä. Nyt ei näy ketään, mutta ottakaa kakkua kun tulette.syntymapaivasi johdosta ja kiitos vadelmakakusta.
- saara.dma
Katleija kirjoitti:
Joulu on mennyt, mutta eletään näitä välipäiviä. Se on niinkuin Skillan sanoo, että tällaista se on ihmisenä oleminen. Kun yhdellä on iloa niin toisella surua. Mutta varmaa on, että jokaiselle kumpaakin aina omana aikanaan.
Mutta nyt tulin tänne vaivihkaa tämän vadelmakermakakun kanssa päivän kunniaksi. Vadelmat poimin tuon tosi vanhan kaatopaikan päältä viime kesänä. Nyt ei näy ketään, mutta ottakaa kakkua kun tulette.Vadelmat ovat lempimarjojani ja kun luin, että ne ovat oikein villivadelmia, on kakkusi sitäkin herkumpi!
Oikein paljon onnea Katleija ja kiitos kakkukahvista. Ensi vuonna pitääkin sitten juhlia oikein kunnolla. saara.dma kirjoitti:
Vadelmat ovat lempimarjojani ja kun luin, että ne ovat oikein villivadelmia, on kakkusi sitäkin herkumpi!
Oikein paljon onnea Katleija ja kiitos kakkukahvista. Ensi vuonna pitääkin sitten juhlia oikein kunnolla.kiitokset makoisasta kakusta ja parhainta onnea !!!
Muori poistuu nyt muutamaksi päiväksi palstoilta.
Lähden "hurvittelemaan"DDDD
Ei mene minulla jakeluun nuo riitelyt,tuolla toisaalla.
Siinähän kinaavat))))))
Hievaan ja KAIKILLE onnekasta vuotta 2006.
Muori Hollolan Lahlesta DDDD.- ullapulla (toisinpäin)
saara.dma kirjoitti:
Vadelmat ovat lempimarjojani ja kun luin, että ne ovat oikein villivadelmia, on kakkusi sitäkin herkumpi!
Oikein paljon onnea Katleija ja kiitos kakkukahvista. Ensi vuonna pitääkin sitten juhlia oikein kunnolla.Ja kyllä varmaankin harmittaa sinua (näin naisena) että olet niinkuin yhden vuoden elänyt enemmän kun allaakasta olet vanhalla pulen vuotta!
- Hintriika
Katleija kirjoitti:
Mutta nyt tulin tänne vaivihkaa tämän vadelmakermakakun kanssa päivän kunniaksi. Vadelmat poimin tuon tosi vanhan kaatopaikan päältä viime kesänä. Nyt ei näy ketään, mutta ottakaa kakkua kun tulette.Paljon onnea vaan,
paljon onnea vaan,
paljon OOONNEAAAAAA, Katleija,
paljon onnea vaan!!!!! Katleija kirjoitti:
Mutta nyt tulin tänne vaivihkaa tämän vadelmakermakakun kanssa päivän kunniaksi. Vadelmat poimin tuon tosi vanhan kaatopaikan päältä viime kesänä. Nyt ei näy ketään, mutta ottakaa kakkua kun tulette.Katleija ,myötätuntoni sinulle,syntymäpäivämme jäävät joulun varjoon.
Minähän täytin vielä lähempänä joulua aatonaattona.Lapsena muistan äitini yritti kesken joulun kiireiden juhlani järjestää, nyt vuosien myötä siinä joulun tohinassa ne on mennyt.
Viisikymmentävuotta kun täytin,sain keskiyöllä konsertin,jäi pysyvänä mieleen.
Koulun aloitin kuusivuotiaan,kai sinäkin?
Onhan tämä joulunaika yhtä suurta juhlaa, joten kestetään;))DD
Kiitos kakusta,oli makoisaa,en uskaltanut ottaa kuin pienen palan,tuo paino mokoma.
Voisimmekin yhdessä juhlia tulevana jouluna,kun sinulle suuret juhlat,minä siivellä ja sitten vuoden päästä maksaisin velat takaisin,,,
Oli miten oli,vuosia täytät ja kiva että olen saanut tutustua sinuun,
Vielä oikein sydämmestä lähtevät onnittelut, Katleija, terveyttä ja ilosta mieltä.- Usko-42
Hintriika kirjoitti:
Nythän on vielä vanha vuosi. Vaikka Toivo menisi, niin uutena vuotena voi Onni kävellä vastaan! Joskus Armasta odotellessa Usko pettää... mutta turha pienistä on lannistua. Kateus vain saa aikaan hetkellisiä mielenhäiriöitä!
anna uskon sinua horjuttaa, aina on toivoa ja USKO voi palata sysämeesi;)))
Joulu on postimiehen painajainen, nyt jo vähän helpottaa.
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! - Katleija
Katleija kirjoitti:
Mutta nyt tulin tänne vaivihkaa tämän vadelmakermakakun kanssa päivän kunniaksi. Vadelmat poimin tuon tosi vanhan kaatopaikan päältä viime kesänä. Nyt ei näy ketään, mutta ottakaa kakkua kun tulette.Näytti että kukaan ei poikkeaisi Kahvipirttiin, mutta se oli erehdys. Onhan täällä käynyt monia ystäviä onnittelemassa. Ihan sydäntä lämmittää!
"Jo on mennyt mennyt vuosi,
menköhön tämäkin vuosi
muien vuosien mukana,
muien päivien perästä!
Laulelkaamme, soitelkaamme,
tehkäämme iloinen ilta!"
kanteletar - Katleija
SkillaN kirjoitti:
Katleija ,myötätuntoni sinulle,syntymäpäivämme jäävät joulun varjoon.
Minähän täytin vielä lähempänä joulua aatonaattona.Lapsena muistan äitini yritti kesken joulun kiireiden juhlani järjestää, nyt vuosien myötä siinä joulun tohinassa ne on mennyt.
Viisikymmentävuotta kun täytin,sain keskiyöllä konsertin,jäi pysyvänä mieleen.
Koulun aloitin kuusivuotiaan,kai sinäkin?
Onhan tämä joulunaika yhtä suurta juhlaa, joten kestetään;))DD
Kiitos kakusta,oli makoisaa,en uskaltanut ottaa kuin pienen palan,tuo paino mokoma.
Voisimmekin yhdessä juhlia tulevana jouluna,kun sinulle suuret juhlat,minä siivellä ja sitten vuoden päästä maksaisin velat takaisin,,,
Oli miten oli,vuosia täytät ja kiva että olen saanut tutustua sinuun,
Vielä oikein sydämmestä lähtevät onnittelut, Katleija, terveyttä ja ilosta mieltä.Niin Onnea vaan Sinulle Skillan. Kauriita ollaan molemmat. Sinulla ja presidentillä on synttärit samana päivänä.
- Katleija
Katleija kirjoitti:
Niin Onnea vaan Sinulle Skillan. Kauriita ollaan molemmat. Sinulla ja presidentillä on synttärit samana päivänä.
Juuri kun nappasin -lähetä viesti- vilahti silmiini, että aaton aato on sinun syntymäpäiväsi. Eli korjaus, melkein samana päivänä pressan kanssa.
- Iili
saara.dma kirjoitti:
Hyvää iltaa kaikille.Jouluvirrestä on tullut myös hautajaisvirsi. Sitä minunkin äitini toivoi hautajaisiinsa. Erittäin hyvin se hautajaisiin sopiikin. Sen sävel on harras ja sanat koskettavat.
Otan osaa ystäväsi menetykseen.
Vanhassa virsikirjassa oli seuraava: (tämä ei ole vitsi)
"Ruumis hautaan heitetään,
ja mustaan multaan peitetään.
Sun saaliis katoaapi.
Sun tavarastas riidellään,
sun perinnöstäs kiistellään.
Sut kaikki unhoittaapi."
En ole ikinä kuullut tätä veisattavan, ja hyvä niin. Olisin varmaan purskahtanut nauruun. - Iili
Iili kirjoitti:
Jouluvirrestä on tullut myös hautajaisvirsi. Sitä minunkin äitini toivoi hautajaisiinsa. Erittäin hyvin se hautajaisiin sopiikin. Sen sävel on harras ja sanat koskettavat.
Sun saaliis katoaapi.
Sut kaikki unhoittaapi."
En ole ikinä kuullut tätä veisattavan, ja hyvä niin. Olisin varmaan purskahtanut nauruun....surusi edessä, mutta tuo vanhan virsikirjan säkeistö on sitä luokkaa, että se herättäisi ehkä hautajaisissa hilpeyttä.
Kun olin lapsi, niin paikkakunnallamme asui henkilö, joka laati muistorunoja kuolleille ihmisille paikallisessa sanomalehdessä. Hänen runonsa olivat koko kaupungin naurun aihe. Ne olivat niin typeriä, ettei niille voinut kuin nauraa.
"Ah, miksipä kuoleman väylään liiteli Linholmimme" Se on ote polkupyörällä railoon ajaneen muistorunosta.
Monet sanoivat paikalliselle sanomalehdelle: "Kun minä kuolen, niin lähettäkää runo suoraan surutaloon, jotta sielläkin saisi nauraa." - merimona1
Iili kirjoitti:
...surusi edessä, mutta tuo vanhan virsikirjan säkeistö on sitä luokkaa, että se herättäisi ehkä hautajaisissa hilpeyttä.
Kun olin lapsi, niin paikkakunnallamme asui henkilö, joka laati muistorunoja kuolleille ihmisille paikallisessa sanomalehdessä. Hänen runonsa olivat koko kaupungin naurun aihe. Ne olivat niin typeriä, ettei niille voinut kuin nauraa.
"Ah, miksipä kuoleman väylään liiteli Linholmimme" Se on ote polkupyörällä railoon ajaneen muistorunosta.
Monet sanoivat paikalliselle sanomalehdelle: "Kun minä kuolen, niin lähettäkää runo suoraan surutaloon, jotta sielläkin saisi nauraa."leppoisaan ja kodikkaaseen Kahvipirttiin!
Kerron tässä sopivasti jatkoksi eräästä virrestä, mille siskon kanssa nauroimme lapsina, sillä se oli mielestämme niin hassu. Äiti torui ja sanoi, ettei saa nauraa Hengen miehen tekemälle virrelle, mutta se kuulosti mielestämme, niin koomiselta että nauroimme kuitenkin.
Äiti oli tuonut Pohjoisesta tänne muuttaessaan oman isoäitinsä virsikirjan, joka on painettu vuonna 1780.
Kirjaimet ovat sellaisia vanhanaikaisia, mitä ei olla käytetty enää aikoihin, koukeroisia ja vaikeasti luettavia.
12 säkeistöisen virren viimeiset sanat kuuluvat:
"Mä olen rakki raivosuu, ja synnin paha pahka, mä itseen imen vääryyden kuin sateen imee rahka.
Oi Herra, heitä armoluu ja tartu piskin niskaan ja taivaan iloon viskaa!"
Tätä virttä ei ole enää nykyisissä virsikirjoissa, kuten ei monia muitakaan "hauskoja" virsiä.
Hyvää alkanutta päivää kaikille! - saara.dma
Iili kirjoitti:
Jouluvirrestä on tullut myös hautajaisvirsi. Sitä minunkin äitini toivoi hautajaisiinsa. Erittäin hyvin se hautajaisiin sopiikin. Sen sävel on harras ja sanat koskettavat.
Sun saaliis katoaapi.
Sut kaikki unhoittaapi."
En ole ikinä kuullut tätä veisattavan, ja hyvä niin. Olisin varmaan purskahtanut nauruun.Minulla on myös tuo vanha virsikirja, jonka sanoitukset tosiaan antavat ymmärrystä sille, että virsikirjaa on aina aika ajoin pakko uudistaa.
Siinä kyllä ihminen perusteellisesti peloteltiin "helvetin tulella, joka polttaa hirmuisest´, P..le piinaa ijankaikkisest´".
Sensijaan siellä on kaunis häävirsi 204, joka veisattiin meidänkin häissä:
"Ei yksinänsä hyvä
Tääll´ ole olla ihmisen
Luojamme viisaus syvä
Koht´ alussa jo näki sen.
Siis rakkaudessansa
Hän sääsi avion
ja vaimon miehen kanssa
Yhdisti liittohon..."
ja iloista huomenta ystävät.
Iilille ensin noista virsikirjan virsistä ,minäkin muistan kun miehelläni löytyi montakin virrensäkeistöä muististaan,mitä kummallisimmin sanoin.
Vanhaa virsikirjaa en omista ja muistini on huono,mutta hänen kertomanaan niitä tiedän olleen.
Asiat kai sanottiin silloin, niikuin käytännössä toimittiin.
Hyvä että Uskokin on selvinnyt postiruuhkistaan ja meille syntyi usko tulevaan.
Vielä kun olisi toivo,joka lupaisi onnen, siitähän saattaisi lopuksi kehittyä rauha kaikkien kirjoittajoittajien kesken;))DD
Kateellinen ihmisluonne tahtoo tuottaa pahaa mieltä, tavalla jos toisella.
Jospa oppisi ajattelemaan että ihmisellä on paha olla,kun tarvitsee muita moitiskella,itsensä egoa näin korostaen.
Näitä huomioita tuli taas tehtyä eilisen aikaan,ehkä se kumminkin luonnetta jalostaa,kun välillä huomaa olevansa mitätömistä mitättömämpi.
Eihän sitä ole kyllä muuta esittänytkään,väittäisin tätä rehellisyydeksi.
Omana aitona minänä oleminen vaatii peräti rohkeutta,se meinaa joskus pettää,houkutus on suuri puskasta huuteluun,,,,mutta voitin itseni taas eilen,,,,
Yritän olla ilkeää minääni laskematta valloilleen,mitä sen esille tulosta voittaisin, kannan tämän minusta muokatun mallin,joskus hampaat irvessä;))DD
Nyt vierasta
odottamaan ja sitten maailma kuntoon laittamaan,ystävättären kanssa,hauskaa päivää teillekin ystävät ja kylänmiehet.- Anu.1
Saisiko tälläinen kulkija täällä vielä kahvikupposen.
Olen ollut tuolla maaseudun rauhassa, ja kyllä oli mukava joulu.
Se että minä vielä pääsin moottorikelkalla ajelemaan kruunasi kaiken.
Onneksi täällä on lunta ja hiihtoladutkin on tehty, että pääsee sivakoimaan.
Ystävättäreni tuolla ruotsissa oli kaatunut mäkeä ylösnoustessaan sellaisella istumatelineellä,mikä lie. Ei ollut hissi.
Ja nyt sairastaa, kolhi paikkojaan, en ole varma josko on jo päässyt sairaalasta, mutta sieltä hän soitteli.
Oikein kiva tää pirtti, mutta vieläkö Skillan jaksaa vetää tätä ensi vuonna, toivotaan ainakin niin.
Ja mitä tulee Uuden Vuoden lupauksiin, niin niitä on jo niin monen, monet vuodet tehty, ettei keksi mitään uutta enää.
Se vain että jos elonpäiviä riittää niin kyllä kupposen käyn täällä pirtissä aina nauttimassa silloin tällöin.
Oikein Siunauksellista ja terveyttä uhkuvaa
Uutta Vuotta teille kaikille.
Tervehtien Anu. Anu.1 kirjoitti:
Ystävättäreni tuolla ruotsissa oli kaatunut mäkeä ylösnoustessaan sellaisella istumatelineellä,mikä lie. Ei ollut hissi.
Ja nyt sairastaa, kolhi paikkojaan, en ole varma josko on jo päässyt sairaalasta, mutta sieltä hän soitteli.
Oikein kiva tää pirtti, mutta vieläkö Skillan jaksaa vetää tätä ensi vuonna, toivotaan ainakin niin.
Ja mitä tulee Uuden Vuoden lupauksiin, niin niitä on jo niin monen, monet vuodet tehty, ettei keksi mitään uutta enää.
Se vain että jos elonpäiviä riittää niin kyllä kupposen käyn täällä pirtissä aina nauttimassa silloin tällöin.
Tervehtien Anu.minä,tämä pirttihän on minulle ilon lähde,mutta ilman teitä mukavat kirjoittajat ei mitään pirttiä olisi olemassa.
Jatkot riippuu meistä kaikista, Sinustakin Anu ja mukava kun lupauduit jo pistäytyä.
Eikö moottorikelkan kyyti pelottanut, täällä on sattunut kuolemaan johtavia vahinkoja.
Vauhdin hurmaa siinä kai voi nauttia ja kylmää viimaa, mutta eihän suomalainen kylmää pelkää;))
Oikein hyviä tulevia Sinullekin ja nautittavaa uuden vuoden aikaa mökillesi.Anu.1 kirjoitti:
Tervehtien Anu.Kinokset kasvavat ikkunan takana, nyt on jo ikkunalaudan tasalla.
Yritin aukaista ulko-ovea, mutta ei auennut. Otin vähän vauhtia ja sain ryntättyä sen verran raolleen, että näin lumen olevan pääni tasalla
rappusilla. Olen jumissa. On hypättävä ikkunasta hankeen kaivamaan ulko-ovi esille.
Vai odottaisinko uudenvuodenaattoon asti kun tulee vieraita, niin saavat kaivautua taloon :))?MdK-MdK kirjoitti:
Kinokset kasvavat ikkunan takana, nyt on jo ikkunalaudan tasalla.
Yritin aukaista ulko-ovea, mutta ei auennut. Otin vähän vauhtia ja sain ryntättyä sen verran raolleen, että näin lumen olevan pääni tasalla
rappusilla. Olen jumissa. On hypättävä ikkunasta hankeen kaivamaan ulko-ovi esille.
Vai odottaisinko uudenvuodenaattoon asti kun tulee vieraita, niin saavat kaivautua taloon :))?mutta onneksi Sinulla on ruokaa,tuolla toisaalla kerroit.
On siellä varmasti kaunista, jos nyt jostain ikkunasta ulos näet.
Tännekin on luvattu lumisadetta,mutta ei sitä koskaan noin paljon kerralla,,
Olet kuin karhu pesässä,toivotaan että joku kaivaa Sinut sieltä ennen kevättä,sekin aika pian tulee.
Hyvää uuden vuoden alkua kumminkin ja onhan tämä kone avain ulkomaailmaan;))- ¤muori67¤
SkillaN kirjoitti:
minä,tämä pirttihän on minulle ilon lähde,mutta ilman teitä mukavat kirjoittajat ei mitään pirttiä olisi olemassa.
Jatkot riippuu meistä kaikista, Sinustakin Anu ja mukava kun lupauduit jo pistäytyä.
Eikö moottorikelkan kyyti pelottanut, täällä on sattunut kuolemaan johtavia vahinkoja.
Vauhdin hurmaa siinä kai voi nauttia ja kylmää viimaa, mutta eihän suomalainen kylmää pelkää;))
Oikein hyviä tulevia Sinullekin ja nautittavaa uuden vuoden aikaa mökillesi.Terveiset Pirttiin Varkaudesta.
Muori on Skillanin luona"hurvittelemassa"
Arvatkaa vaan miten meillä on lystiä.
Kaks savolaista kalkattamassaDDDDDD.
Täällä on enempi talvi kuin meillä Lahdessa.
Moi kaikille
"muori67" - Katleija
¤muori67¤ kirjoitti:
Terveiset Pirttiin Varkaudesta.
Moi kaikille
"muori67"Vai on tytöt omat treffit järjestäneet. Arvaan, että teillä on hauskaa. Ootteko risteilyn jälkeen nähneetkään toisianne?
¤muori67¤ kirjoitti:
Terveiset Pirttiin Varkaudesta.
Moi kaikille
"muori67"täältä savosta,missä muori67 kanssa vietämme rattoisia hetkiä.
Tässäpä todistus siitä miten virtuaaliystävän kanssakin voidaan tosissaan ystävystyä.
Tähän johti risteilytuttavuus,joten ystävät rohkeasti tulevalle risteilylle, mitä hissukseen täällä suunnittelemme.
Hauskaa on ollut ja jatkossa paranee.
Teemme lähtöä katselemaan kaupunkia,käymme tutustumassa paikalliseen lomakeskukseen,missä eläkeläiset paljon vierailevat,Taipaleen kanavalla, käymme myös ja mitä nyt sitten keksimmekin.
Nyt sitten ruokapuoleen keskittymään, eihän sitä tyhjällä masulla mistään pysty nauttimaan ja aivotkin tyhjää lyö.
Pilvinen ja leuto ilma on,kiva kierrellä ja katsella"nähtävyyksiä".(on täällä niitäkin)
Toivon yhtä hauskaa päivää teille kaikille.- ¤muori¤
Katleija kirjoitti:
Vai on tytöt omat treffit järjestäneet. Arvaan, että teillä on hauskaa. Ootteko risteilyn jälkeen nähneetkään toisianne?
Emme ole nähneet risteilyn jälkeen.
Siksi pätimme pitää uudenvuooden "vastaan"oton
täällä savon puolessa.DDDD
Olis kiva touhuta uusi tapaamis reissu nettiporukan kanssa.
Näkyillään. SkillaN kirjoitti:
täältä savosta,missä muori67 kanssa vietämme rattoisia hetkiä.
Tässäpä todistus siitä miten virtuaaliystävän kanssakin voidaan tosissaan ystävystyä.
Tähän johti risteilytuttavuus,joten ystävät rohkeasti tulevalle risteilylle, mitä hissukseen täällä suunnittelemme.
Hauskaa on ollut ja jatkossa paranee.
Teemme lähtöä katselemaan kaupunkia,käymme tutustumassa paikalliseen lomakeskukseen,missä eläkeläiset paljon vierailevat,Taipaleen kanavalla, käymme myös ja mitä nyt sitten keksimmekin.
Nyt sitten ruokapuoleen keskittymään, eihän sitä tyhjällä masulla mistään pysty nauttimaan ja aivotkin tyhjää lyö.
Pilvinen ja leuto ilma on,kiva kierrellä ja katsella"nähtävyyksiä".(on täällä niitäkin)
Toivon yhtä hauskaa päivää teille kaikille.Ei muuta kuin kalakukko kainaloon ja menoksi. Tietysti jotan kyytipojaksi, vaikkapa punaviiniä, tai pntikkaa.
Puiston penkille ruokailemaan ja kateelliset ohi kulkee.- pullaulla
ylikypsa kirjoitti:
Ei muuta kuin kalakukko kainaloon ja menoksi. Tietysti jotan kyytipojaksi, vaikkapa punaviiniä, tai pntikkaa.
Puiston penkille ruokailemaan ja kateelliset ohi kulkee."päässyt" sinne Puumalaan ,mutta kun Jerryllä ei ole passia ,ja sudet sen siellä olis syönut.
Tytäs tykkäs että vie Jerryn "jäniksenä" mutta en suostunut --olisin sitten saanut jäädä karanteeniin sinne, jos olis huonosti käynyt tullissa. - pullaulla
pullaulla kirjoitti:
"päässyt" sinne Puumalaan ,mutta kun Jerryllä ei ole passia ,ja sudet sen siellä olis syönut.
Tytäs tykkäs että vie Jerryn "jäniksenä" mutta en suostunut --olisin sitten saanut jäädä karanteeniin sinne, jos olis huonosti käynyt tullissa.Nythän siellä itärajalla onkin paljon Venäläisiä. Tulevat Äkkirikkaat tuhlaamaan rahojaan sinne ,ja onhan se hyvä tulon lisä paikalliselleväestölle .
- merimona1
pullaulla kirjoitti:
Nythän siellä itärajalla onkin paljon Venäläisiä. Tulevat Äkkirikkaat tuhlaamaan rahojaan sinne ,ja onhan se hyvä tulon lisä paikalliselleväestölle .
Imatralta tuossa ennen puoltapäivää ja sikäläinen ystäväni kertoi, että Pietarista ja Viipurista on tullut paljon porukkaa "Pakkasukkoa" viettämään.
Imatralla, tai jossain lähikunnassa on joku laskettelurinnekin ja venäläiset todellakin tuovat rahaa - varaavat sviitit hotelleista ja ostelevat paljon kaikenlaista.
Kaikkein varakkaimmat ovat menneet, tai menossa Lappiin, loma ja laskettelukeskuksiin. - reetta2
merimona1 kirjoitti:
Imatralta tuossa ennen puoltapäivää ja sikäläinen ystäväni kertoi, että Pietarista ja Viipurista on tullut paljon porukkaa "Pakkasukkoa" viettämään.
Imatralla, tai jossain lähikunnassa on joku laskettelurinnekin ja venäläiset todellakin tuovat rahaa - varaavat sviitit hotelleista ja ostelevat paljon kaikenlaista.
Kaikkein varakkaimmat ovat menneet, tai menossa Lappiin, loma ja laskettelukeskuksiin.Naapurin kansalaisten vierailut ovat jokapäiväisiä ympäri maatamme.
Paikallinen Kylpylä on hyvin suosittu vierailijoille. En pidä asiaa ollenkaan pahana, liikevaihto majoitusliikkeissä ja tavarataloissa lisääntyy.
Suvaitsevaisuutta matkailu aina vaatii puolin jos toisinkin.
Onnea vuodelle 2006 kaikille kirjoittajille!
aamu.
Tilinpäätöksen hetki,mitä jäi saldoksi tälle vuodelle.
Itselläni vuosi on ollut ihan onnistunut,matkat
Bulgariaan ja Pärnyyn ,molemmat, hyvin myönteiset muistot.
Sitten näitä pienempiä retkiä ja risteilykin, mistä sain uusia ystäviä,(muori nukkuu vielä onnellista unta)rikkautta,sitähän ystävät ovat.
Terveyttä on riittänyt, tuo polvikin on nyt suhtkoht hyvänä, mitäpä ihminen voisi pyytää.
Tokihan jotakin ikävää on sattunut,yksinäisyyden tunne on joskus meinannut painaa maanrakoon, mutta ehkä olen kumminkin optimistinen luonne ja ikävät asiat painuvat unholaan.
Myönteinen mielikuva vuodestani.
Miten maailmalla, ei kovinkaan hyvin, aina olemme ikäviä viestejä saaneet,luonnonmullistuksia toisensa perään.
Terroritekoja ,liikenneturmia, ynnämuuta, monet ihmiset on joutunut kärsimysten ahdinkoon.
"Vuosi vanha vaipuu hautaan,murheineen,riemuineen",,,,,,"jospa vuosi alkava, oisi Luojan siunaama"
Tähän lauluun on yhdyttävä ja toivoa,että ensi vuosi olisi onnellinen vuosi koko ihmiskunnalle.
Virheistä opittu ja sydämmen lämpöä saatu runsain mitoin,sitä kanssaeläjille, pystyisimme antamaan.
Iloista vuodenloppua,uuden alkua, teille kirjoittajat/ystävät,varoen rakettien lentoja.
Kiitos pirtissä käynneille ja myös lukijoille kuluneesta vuodesta ja uutta parempaa.- Lokari1
Onnelisempaa 2006 kun mennyt oli,eihän tämä vanha vuosikaan nyt niin kovin huono ollut mutta parempaa toivotan.
Terv. Lokari1. Lokari1 kirjoitti:
Onnelisempaa 2006 kun mennyt oli,eihän tämä vanha vuosikaan nyt niin kovin huono ollut mutta parempaa toivotan.
Terv. Lokari1.Huuuoohmenta vaan.
Kyllä hyvin nukuttaa täällä Skillanin hoivissa.
En minä kotonani näin pitkään unia vetele.
Mitähän hän on "juottanut"minulle DDDDD
pst,ei puhuta ääneen )))))
hyviä päivän jatkoja kaikille
Muori67- Perttu20
muori67 kirjoitti:
Huuuoohmenta vaan.
Kyllä hyvin nukuttaa täällä Skillanin hoivissa.
En minä kotonani näin pitkään unia vetele.
Mitähän hän on "juottanut"minulle DDDDD
pst,ei puhuta ääneen )))))
hyviä päivän jatkoja kaikille
Muori67nousi usvaisena vuoden viimeisenä päivänä,kuitenkin toivotan kaikille pirttiläisille kirkkaita päiviä vuodelle -06
Soitan sumutorvea pirtin kunniaksi klo 24,00
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA! - saara.dma
Perttu20 kirjoitti:
nousi usvaisena vuoden viimeisenä päivänä,kuitenkin toivotan kaikille pirttiläisille kirkkaita päiviä vuodelle -06
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!On aina virkistävää joskus tavata pirtissä nuoria salskeita miehiä. Tuo oli hauskasti ajateltu, että soitat pirtin kunniaksi sumutorvea kello 24. Ollaan kuulolla!
Toivotamme sinulle leppoisia tuulia uutena vuonna 2006. Uudenvuoden tervehdys myös nuorelle perheellesi. - Katleija
Perttu20 kirjoitti:
nousi usvaisena vuoden viimeisenä päivänä,kuitenkin toivotan kaikille pirttiläisille kirkkaita päiviä vuodelle -06
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!Kiitokset kaikille kahvipirttiläisille seurasta. Äitini sanoi joskus vanhana, että "aina sitä on odottanut uudelta vuodelta jotain parempaa". Se on optimistisen ihmisen ominaisuus ja onni.
Kuinka raskasta on, jos pelkää tulevaisuutta ja sitä että mitä kauheaa se vuosi taas tuokaan tullessaan. Vaikka jollakin vuosi on ollut vaikea, niin pitänee muistaa että vuodet eivät ole toistensa veljiä. Uusi vuosi voikin olla vastakohta menneelle.
Onnellista uutta vuotta, terveyttä ja luovuutta hyviin puheenaiheisiin! - Hintriika
Katleija kirjoitti:
Kiitokset kaikille kahvipirttiläisille seurasta. Äitini sanoi joskus vanhana, että "aina sitä on odottanut uudelta vuodelta jotain parempaa". Se on optimistisen ihmisen ominaisuus ja onni.
Kuinka raskasta on, jos pelkää tulevaisuutta ja sitä että mitä kauheaa se vuosi taas tuokaan tullessaan. Vaikka jollakin vuosi on ollut vaikea, niin pitänee muistaa että vuodet eivät ole toistensa veljiä. Uusi vuosi voikin olla vastakohta menneelle.
Onnellista uutta vuotta, terveyttä ja luovuutta hyviin puheenaiheisiin!Mitä enemmän ikää tulee, sitä tiheampään tuntuvat vuodet vaihtuvan. Se panee miettimään, jotta onko vallan pakko alvariinsa vuotta vaihtaa! Ihan käyttökelpoinen olisi vielä tämä vanhakin vuosi. Minulle paras vuosi pitkään aikaan, kun heitti minut tänne pohjoiseen. Toisaalta, jos vuotta on vaihdettava, niin missä on se vanhojen vuosien hautuumaa?
Sellaisia olen tässä pohdiskellut, mutta kun en vastauksia keksi, niin on kai tyydyttävä siihen, mitä almanakka sanoo.
Etsin eilen illalla käsiini vanhan päiväkirjan. Tänään nimittäin on kulunut tasan 47 vuotta siitä, kun muutin täältä noin 100 km etelämmäksi. Silloinkin olen pohtinut elämää ja todennut, että 10 vuoden päästä ovat elämäni parhaat vuodet ohi!!! Ei sitä nuorena arvannut, kuinka mukavaa voi olla vanhana...
Onnellista Uutta Vuotta kaikille! - my.mm.eli
Niin sanottua omaa aikaa!!
on ollut niukalti käytettävissä, vaan nyt piipahdan pirttiin kahvikupilliselle. Kun tuli tuo J-ukki sotkemaan selkeät kuvioni, yllätyksenä ja pyytämättä ;)) (konsanaan kuin eräälle entiselle puoluejohtajalle taannoin faksit!)
Enhän minä kierrätykseen ole mukavaa miestä laittamassa, älkääpäs elätelkö sitä toivetta ;). Enkä pulloon laita, enkä tikulla härnää;)). Täytynee silti "KIINNI OTTAA"! Vaan kun tuli tämä tilanne niin äkkiseltään. Siksi hyviä neuvoja vain tuolla avuksi huutelin aikaisemmin!
No, ihan totta puhuen - ei tämä tuttavuus ihan ”uunituore” ole, lastenlapsetkin jo setänä tuntevat ;)). Mutta en ollut valmis saman katon alle asettautumaan. Mieluummin olisin jatkanut vielä noita ”vierailulla” käyntejä. Siinähän se probleemi juuri onkin! On jo niin kauan tuota ”itsellisyyttä” kestänyt, ja arveluttaa miten pahasti sitä ”vapautensa” menettää. ;)) Sopeutuuko jatkuvaan yhteiseloon enää? Vaikka onkin samankaltainen elämän- ja maailmankatsomus, huumorintajukin, niin silti. Vähän on kuin selkä seinää vasten!
Toisaalta, ainahan kätevälle järkimiehelle käyttöä löytyy! Mutta - aika ison tilan tarvitsee, mies;)) (Vaikka hoikka mies onkin!) Toisaalta - eihän näitä joka mutkassa tarjolla ole! Kiitollinen pitäisi olla - että on tavannut! Ja kriteerit täyttyneet, puolin - ja toisin :DDD
Ajatelkaapa omalle kohdallenne, ei se niin yksinkertaista ole - sittenkään! Toisaalta - ja toisaalta! Eihän tässä enää nuorennuta - eikä aina pelkkiä rusinoita voi pullasta poimia! Kai;))) Kysymyksiä ilmassa riittää. ??? !?!?!
SkillaN ja Katleija! Nyt olen pahasti ”kelkasta pudonneena” ja tosi mattimyöhäisenä toivottelemassa Onnea Syntymäpäivän johdosta! Näin siinä käy, kun ei ehdi palstoille aikanaan.
Hintriika, älä heitä toivoa! Fiksuja tonttujakin on ja pidähän silmäsi auki, ovat liikkeellä siellä pohjoisessa! Äänestyspaikoilla ja kevättalven hangilla varsinkin, sanoi Joulupukkini! Rohkeasti kimppuun kuin sika limppuun;))
Pääosin on tainnut mennä joulunvietto palstalaisilla rauhaisissa ja iloisissa merkeissä. Lämmin osanottoni teille joilla surua tai sairautta sattui juuri Joulun ajaksi. Sitä kun aina toivoo, että ”jokaisella olisi hyvä, lämmin, hellä, jne”, mutta eihän se aina niin mene. Sellaista elämä on. Toivottavasti kuluneet päivät ovat tuoneet jo lohtua ja mielialat kääntyneet parempaan päin.
Jaaha, vai on muori lähtenyt SkillaN kanssa ”rilluttelemaan”! Railakasta vuodenvaihdetta vaan toivottelen, kai te kimpassa saatte yhden kaksilahkeisen kerrallaan kiinni ;),ei muuta kuin juonia punomaan ja ajojahti käyntiin ;))) Vaan älkää teloko itseänne liukkailla kaduilla! Tai mikä sielläpäin lienee säätila, Helsingissä on satanut vettä koko päivän! Lumet ovat sulaneet sohjoksi ja liukastakin on. Me aiomme vain parvekkeelta katsella ilotulitusta, sitten vuoden vaihtuessa. Vaikka ovat noita jo pitkin päivää räiskineet aika ajoin. Ja kohtahan saa ihan luvan perästäkin ampuilla.
Lopuksi kaikille Kahvipirtissä vieraileville, niin lukijoille kuin kirjoittajille toivotan ERINOMAISEN HYVÄÄ JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA!
alkanut,kapaloissa viellä.
Mitä sisälleen kätkee,aika näyttää,,,,hyvä niin.
Perttu,kuulin sumutorven äänen tänne Savoon asti, ja mielessäni olin merelle tuijottamassa.
Lämmöllä teitä" meripoikia" ja "kapua" kaikkia siellä ajattelin.
Toivon,että onni siellä meren äärellä seurailee.
My.mm.eli älä nyt moisia pohdi,viekö tilaa ,mitä vielä,kun on kerran sydämmeen sopinut,kyllä muuallekin,rakkaus ei ahtaudesta piittaa.
Ei saatu muorin kanssa kiinni yhtäkään kaksilahkeista,mutta hauskaa oli silti,tanssittua tuli,jopa yksinkin.(ei ollut syynä "iloliemi" vaan halu tanssia, tanssimme kaikki "rokaten")
Mieleen jäänyt uuden vuoden aatto.
Voi Hintriikka, kyllä sinä jaksat kaikenlaista pohtia,mutta samaa mieltä olen, jos minä saisin päättää,vuosia ei vaihdettaisi niin usein, ainakin joka viides riittäisi.
Eipähän meiltä kysytä,joten tyydytään tähän tahtiin,mutta ei anneta vuosien "painaa".
Piristää nuo sinun "filosohfiset" mietteet,muorin kanssa kikatetiin,ja ikä piteni.
Eskoeinari,taitaa pirtin vuokrasopimus katketa,kun tähän vanhaan kyllästytään ja uuden vuoden kunniaksi,aion ennenaikaisesti pirtin siirtää tuonne valtakadun varteen.
Mutta tulehan kumminkin käymään,uuden pirtin avajaisiin.
Vuoden eka päivänä toivotan onnekasta tulevaa vuotta,kaikkea mahdollista itsekullekin ja antaakaa pirtin oven käydä,olkoon se nyt milloin minkin mutkan takana.
Mihinkäs sitä muualle,,,iloineen ja suruineen.
Kiitos kuluneesta,,,,,Hyvää uutta vuotta vaan kaikille pirtin vieraille!
Meillä oli vauhdikas uudenvuodenaatto.
Vieraat tekivät hiki päässä lumityöt, sytyttelivät soihdut palamaan iltahämärissä.
Saunottiin, syötiin hyvin ja odoteltiin tuota maagista kellonlyömää.
Meillä ei ollut kunnon raketteja, mutta löysin laatikollisen vanhoja tähtisadetikkuja (laihialaisten raketteja).
Ripustelin niitä kattokruunuun ja kauniistihan ne räiskyivät!
Käry ja savu laskeutui sumun lailla olohuoneeseen ja palohälyttimet alkoivat ulvoa!
Ovet kiinni ja oli taas hiljaista, paitsi että me nauroimme ihan kippurassa ja mietimme mitä naapurit luulevat tässä talossa tapahtuvan.
Onhan kerran aikaisemmin sattunut niin että kun heitin uuden saunan kiukaalle koelöylyt niin palohälytin alkoi ulvoa.
No, olin sanonut silloin naapureille että jos täällä palohälytin huutaa niin finnit vaan saunovat! Ehkä he ajattelivat eilen illallakin että sauna on tavallista kuumempi.
Ja nyt täytyy alkaa lunastaa terveellisen uuden vuoden lupausta, lähden tunnin lenkille!
Lähtekää tekin seuraksi!Kiitos kuluneesta vuodesta ja hyvää Uutta vuotta 2006.
Tee kulta siihen uuteen pirttiisi myös takka, että voidaan illan hämyssä ja takkatulen äärellä tarinopida, vaikka viinilasin kera. Olisi siinä hyvä paistaa suomalaisten vihannesta lenkkiäkin.MdK-MdK kirjoitti:
Hyvää uutta vuotta vaan kaikille pirtin vieraille!
Meillä oli vauhdikas uudenvuodenaatto.
Vieraat tekivät hiki päässä lumityöt, sytyttelivät soihdut palamaan iltahämärissä.
Saunottiin, syötiin hyvin ja odoteltiin tuota maagista kellonlyömää.
Meillä ei ollut kunnon raketteja, mutta löysin laatikollisen vanhoja tähtisadetikkuja (laihialaisten raketteja).
Ripustelin niitä kattokruunuun ja kauniistihan ne räiskyivät!
Käry ja savu laskeutui sumun lailla olohuoneeseen ja palohälyttimet alkoivat ulvoa!
Ovet kiinni ja oli taas hiljaista, paitsi että me nauroimme ihan kippurassa ja mietimme mitä naapurit luulevat tässä talossa tapahtuvan.
Onhan kerran aikaisemmin sattunut niin että kun heitin uuden saunan kiukaalle koelöylyt niin palohälytin alkoi ulvoa.
No, olin sanonut silloin naapureille että jos täällä palohälytin huutaa niin finnit vaan saunovat! Ehkä he ajattelivat eilen illallakin että sauna on tavallista kuumempi.
Ja nyt täytyy alkaa lunastaa terveellisen uuden vuoden lupausta, lähden tunnin lenkille!
Lähtekää tekin seuraksi!vanhaan pirttiin kurkata,ja kertoa,että nauroimme noille teidän "juhlakommelluksille" muori67 kanssa.
Pääsit sitten kumminkin talosta ulos,et kevääseen asti joutunut nukkumaan.
Kyllä olisi joku oltava vetämässä lenkille,,,,,
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458450Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462358Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262192- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811707- 371700
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai181052Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005