Nyt ei kannata odotella asuntojen

hinnanlaskua,

sillä kuukauden kuluttua ne ovat 10 % kalliimpia."

Vieläkö tämä asunnonVÄLITTÄJIEN jallitus toimii, ensivuonna, siis v. 2006.

Vieläkö matilla ja maijjalla riittää 'värkeissä' varaa?

Vai onko sittenkin niin, että kannattaa ODOTELLA, sillä kuukauden kuluttua kämpät ovatkin 20 % halvempia !

8

1237

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hohhoijaapa

Se on sitten taas kuplamies liikkeellä.

• On niin monta mieltä olevia ihnisiä! tuntuu kuin ne jotka lähiaikoina ottaneet lainan asuntoon uskovat matalaan korkoon ja hintojen nousuun ja ne joilla ei ole varaa nälvivät ja ne jotka ovat jo maksaneet eivät välitä. Itse uskon hintojen laskuun ja korkejen nousuun mutten kovi suurilla markinaaleilla sillä sijoittajat ovat suurilta osin hävinneet markinoilta ja tilalle on tullut velalla ostajia joilta pankkit kyllä nyhtävät koroilla mitä nyhdettävissä on. Itsekkin hintojen laskua odotellessa!

• ----------

googletappa asuntojen hintakehitys esim,viimeiseltä 20-vuodelta näet,ettei lama eikä mikään saa asuntojen hintoja laskemaan.pikku notkahdus kun korot olivat 15-16% 90-luvun alussa muuten tasaista kehitystä.usko huviksesi,että eivät hinnat laske.päinvastoin.

• 9000 euroa !

Rivitalosta !

En tiedä tosin, mitä ne rivarit uutena maksoivat.

No, onhan se maaseutua, mutta esimerkkinä Helsingistä, sen verran, että oikeaan aikaan tehty hankinta säästää fyffee:

90 m2 paritalo mukavalta paikalta Kehä I:n tuntumasta (ulkopuoli toisin) maksoi 120 000 euroa. Nyt läheisten pienkerrostalojen 50 m2 stä pyydetään samaa.

Samalla,, kun ei kaiken kukkuraksi ole enää vuosiin ollut senttiäkään velkaa, on oman asuntomme hinta kohonnut noin 250 000 euroon. Jos lähtisimme Suonenjoelle, olisimme miljonäärejä. Matin ja maijjan kustannuksella.

Tällä hetkellä matin ja maijjan tilanne on se, että VELKAA ON KOKO LOPPUELÄMÄKSI. Ahdistava tilanne. Ei kateeksi käy.

• poli
        9000 euroa ! kirjoitti:

Rivitalosta !

En tiedä tosin, mitä ne rivarit uutena maksoivat.

No, onhan se maaseutua, mutta esimerkkinä Helsingistä, sen verran, että oikeaan aikaan tehty hankinta säästää fyffee:

90 m2 paritalo mukavalta paikalta Kehä I:n tuntumasta (ulkopuoli toisin) maksoi 120 000 euroa. Nyt läheisten pienkerrostalojen 50 m2 stä pyydetään samaa.

Samalla,, kun ei kaiken kukkuraksi ole enää vuosiin ollut senttiäkään velkaa, on oman asuntomme hinta kohonnut noin 250 000 euroon. Jos lähtisimme Suonenjoelle, olisimme miljonäärejä. Matin ja maijjan kustannuksella.

Tällä hetkellä matin ja maijjan tilanne on se, että VELKAA ON KOKO LOPPUELÄMÄKSI. Ahdistava tilanne. Ei kateeksi käy.

rivari 78neliöö hinta uutena 1989 285000mk.syksyllä myytiin pois toteutunut hinta 132000€.paikka Oulun kaupunki.ps.pikkusen on hinnat "nousseet".

• pär 16 v
        poli kirjoitti:

rivari 78neliöö hinta uutena 1989 285000mk.syksyllä myytiin pois toteutunut hinta 132000€.paikka Oulun kaupunki.ps.pikkusen on hinnat "nousseet".

Eihän se tee ku 5-6 % vuosittain. Menikö oikein?

• MÄ VAAN
        poli kirjoitti:

PALJO OOT MAKSANU KORKOJA SIITÄ 285000 MK LAINASTA INFLAATIO....JA OLET JOUTUNU OSTAA ILMEISESTI UUDEN KÄMPÄN NYT KALLIILLA AJALLA....TAI JOS ASUT VUOKRALLA EI SEKÄÄN HALPAA!! ELI SUMMA SUMMARUM...ET OLE PERIAATTEESSA VOITTANUT JUST MITÄÄN.

• poli
        MÄ VAAN kirjoitti:

PALJO OOT MAKSANU KORKOJA SIITÄ 285000 MK LAINASTA INFLAATIO....JA OLET JOUTUNU OSTAA ILMEISESTI UUDEN KÄMPÄN NYT KALLIILLA AJALLA....TAI JOS ASUT VUOKRALLA EI SEKÄÄN HALPAA!! ELI SUMMA SUMMARUM...ET OLE PERIAATTEESSA VOITTANUT JUST MITÄÄN.

ostettaessa otin 50000mk lainan 7-vuodeksi.uuteen asuntoon en tarvinnut yhtään lainaa.lapsista viimeinenkin lähti maailmalle ja ostettiin kaksio keskustasta.joten kyllä vähän pärjäsin tässä asiassa. ps.jossainhan kuitenkin pitää asua joten asumiskustannuksia ei voi laskea tähän laskuun ja inflaatio 90-luvun alussa söi mukavasti lainapääomaa vaikka korot olivatkin korkeat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      165
      1740
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      154
      1310
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      220
      945
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      887
    5. 55
      786
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      747
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      735
    8. 89
      711
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      198
      647
    10. Martinan alamäki jatkuu

Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      603
    Aihe