Oxford?

krikki

Kukaan pyrkimässä Oxfordiin? Joko on haastattelut pois alta? Itselläni meni ihan hyvin, vaikka hieman hermostutti (luonnollisesti). Olisi kiva jakaa hakuhelvetti jonkun kanssa :)
(Haen opiskelemaan Biokemiaa [Biochemistry, Molecular and Cellular])

12

3547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hölmöpää

Minkälainen hakuhelvetti oikein on? Joskus olen haaveissani ajatellut, mutta tuskinpa onnistuu..

• krikki

Aika rankka itseasiassa. Oli UCAS- kaavake, Oxfordin oma hakukaavake, 3000 sanan essee, joka piti lähettää ennen haastatteluja ja vielä siihen päälle 2 haastattelut, joissa oli molemissa kaksi vanhaa professoria katsomassa, haastattelemassa ja arvostelemassa haukansilmillä! Mutta ihan hyvin se (mielestäni!) silti meni. Kunhan näytti ensimäisessä haastattelussa, että on tosissaan oman aineensa kanssa ja mielenkiintoinen ihminen, niin se toinen haastattelu menee sitten paljon rennoimissa merkeissä.

Kuinka vanha olet? Mikset ihmeessä hae?! Katso tuo ero meissä on, minä uskallan, sinä et. Aivan varmasti olet aivan yhtä mielenkiintoinen ja hyvä koulussa kuin minäkin- ellet parempi! On vain osattava uskaltaa. Ja aika moni kyllä pääsee sisään, juttelin muutaman oppilaan kanssa ja he kertoivat, että ne jotka eivät pääse sisään ovat vain either deadly boring or sitten uskomattoman tyhmiä. Se, että olisi muka mahdotonta päästä sisään on vain myytti, jolla karistetaan potentiaalisia hakijoita.
        Hae ihmeessä! Tai muuten voi tulevaisuudessa kaduttaa :(

• asdfasdffasdffsd
        krikki kirjoitti:

Aika rankka itseasiassa. Oli UCAS- kaavake, Oxfordin oma hakukaavake, 3000 sanan essee, joka piti lähettää ennen haastatteluja ja vielä siihen päälle 2 haastattelut, joissa oli molemissa kaksi vanhaa professoria katsomassa, haastattelemassa ja arvostelemassa haukansilmillä! Mutta ihan hyvin se (mielestäni!) silti meni. Kunhan näytti ensimäisessä haastattelussa, että on tosissaan oman aineensa kanssa ja mielenkiintoinen ihminen, niin se toinen haastattelu menee sitten paljon rennoimissa merkeissä.

Kuinka vanha olet? Mikset ihmeessä hae?! Katso tuo ero meissä on, minä uskallan, sinä et. Aivan varmasti olet aivan yhtä mielenkiintoinen ja hyvä koulussa kuin minäkin- ellet parempi! On vain osattava uskaltaa. Ja aika moni kyllä pääsee sisään, juttelin muutaman oppilaan kanssa ja he kertoivat, että ne jotka eivät pääse sisään ovat vain either deadly boring or sitten uskomattoman tyhmiä. Se, että olisi muka mahdotonta päästä sisään on vain myytti, jolla karistetaan potentiaalisia hakijoita.
        Hae ihmeessä! Tai muuten voi tulevaisuudessa kaduttaa :(

Eiköhän sinne vaadita myös aika loistavat arvosanat? Tuskin pelkällä keskustelutaidolla sisään pääsee.

• krikki
        asdfasdffasdffsd kirjoitti:

Eiköhän sinne vaadita myös aika loistavat arvosanat? Tuskin pelkällä keskustelutaidolla sisään pääsee.

no jaa... tietysti. Kaikkihan sinne pyrkivät pursuavat erinomaisia arvosanoja. Mutta osa on aika tylsiä... ennemmin ne ottaa nykyään mielenkiintoisen ja aktiivisen M:n oppilaan kuin sosiaalitaidottoman ja tylsän L:n oppilaan.
        Tämä on vain kannustukseksi muille. (mielenkiintoinen ja aktiivinen taasen tarkoittaa sitä, että on tehnyt vapaaehtoistyötä, luottamustyötä, omaa työkokemusta [mieluiten omaan alaan liittyvää] ym. kaikkea muuta mahdollista)

Keskustelutaito (toisin kuin Suomessa) on aika oleellinen asia (näin mitä olen kuullut). Älä aliarvio sitä. Totta kai minulla on loistavat arvosanat, en yritä sitä kiistääkään, mutten sano, että ne olisivat ainoa kriteeri tai se ehdoton pääsyvaatimus, jota ilman ei pääse sisään.

• asfasdfasfhg
        krikki kirjoitti:

no jaa... tietysti. Kaikkihan sinne pyrkivät pursuavat erinomaisia arvosanoja. Mutta osa on aika tylsiä... ennemmin ne ottaa nykyään mielenkiintoisen ja aktiivisen M:n oppilaan kuin sosiaalitaidottoman ja tylsän L:n oppilaan.
        Tämä on vain kannustukseksi muille. (mielenkiintoinen ja aktiivinen taasen tarkoittaa sitä, että on tehnyt vapaaehtoistyötä, luottamustyötä, omaa työkokemusta [mieluiten omaan alaan liittyvää] ym. kaikkea muuta mahdollista)

Keskustelutaito (toisin kuin Suomessa) on aika oleellinen asia (näin mitä olen kuullut). Älä aliarvio sitä. Totta kai minulla on loistavat arvosanat, en yritä sitä kiistääkään, mutten sano, että ne olisivat ainoa kriteeri tai se ehdoton pääsyvaatimus, jota ilman ei pääse sisään.

Mutta mikäli ei ole niitä loistavia arvosanoja ei pääse edes sinne haastatteluun asti :P Jo tämä karsii suurimman osan. Ja aivan taatusti Oxfordiin otetaan ihmisiä joilla ei ole työkokemusta eivätkä harrasta vapaaehtoistyötä. Pikemmin haastatteluilla luulisin testattavan sitä onko ihminen sivistynyt. Suomessa ns. klassista sivistystä ei juurikaan arvosteta toisin kuin tuolla suuressa maailmassa. Hyvä keskustelutaito kuuluu ollennaisena osana sivistykseen. Minulla on ystävä joka ei ole ns. aktiivinen, mutta on erittäin sivistynyt (puhuu viittä kieltä ja lukee erittäin paljon) ja pääsi Oxfordiin. Tosin hän on britti joten se voi vaikuttaa tietenkin. Onnea hakuusi toivottavasti pääset sisään!

Suomalaisiinkin yliopistoihin voisi tulla haastattelut joiden perusteella testataanko onko hakija sivistynyt vai ei. Ikävä kyllä taitaisi jäädä suurimmalta osalta nykyisistä opiskelijoista se opiskelupaikka saamatta.

• Uteliaisuus iski
        asfasdfasfhg kirjoitti:

Mutta mikäli ei ole niitä loistavia arvosanoja ei pääse edes sinne haastatteluun asti :P Jo tämä karsii suurimman osan. Ja aivan taatusti Oxfordiin otetaan ihmisiä joilla ei ole työkokemusta eivätkä harrasta vapaaehtoistyötä. Pikemmin haastatteluilla luulisin testattavan sitä onko ihminen sivistynyt. Suomessa ns. klassista sivistystä ei juurikaan arvosteta toisin kuin tuolla suuressa maailmassa. Hyvä keskustelutaito kuuluu ollennaisena osana sivistykseen. Minulla on ystävä joka ei ole ns. aktiivinen, mutta on erittäin sivistynyt (puhuu viittä kieltä ja lukee erittäin paljon) ja pääsi Oxfordiin. Tosin hän on britti joten se voi vaikuttaa tietenkin. Onnea hakuusi toivottavasti pääset sisään!

Suomalaisiinkin yliopistoihin voisi tulla haastattelut joiden perusteella testataanko onko hakija sivistynyt vai ei. Ikävä kyllä taitaisi jäädä suurimmalta osalta nykyisistä opiskelijoista se opiskelupaikka saamatta.

Hei,

mitä tarkoitat hyvillä arvosanoilla. Oletko hakemassa suoraan lukion jälkeen vai onko sinulla alla muita opintoja esim. yliopistossa. Itsellä on yksi yliopistotutkinto takana ja joskus kiinnostaisi lukea MBA-tutkinto esim. juuri Oxfordissa tai Cambridgessä... Kiitos jo vastauksesta!

• Merseyside
        Uteliaisuus iski kirjoitti:

Hei,

mitä tarkoitat hyvillä arvosanoilla. Oletko hakemassa suoraan lukion jälkeen vai onko sinulla alla muita opintoja esim. yliopistossa. Itsellä on yksi yliopistotutkinto takana ja joskus kiinnostaisi lukea MBA-tutkinto esim. juuri Oxfordissa tai Cambridgessä... Kiitos jo vastauksesta!

MBA:n voi tehda onlinena esim. Liverpoolissa. ajattelin itse kokeilla onnistuuko.

http://www.liv.ac.uk/study/lifelong_learning/distance_learning.htm

Liverpoolin tutkijat ovat saaneet "vain" 8 nobelin palkintoa. Kauppakorkea 0 ?

• Utelias
        Merseyside kirjoitti:

MBA:n voi tehda onlinena esim. Liverpoolissa. ajattelin itse kokeilla onnistuuko.

http://www.liv.ac.uk/study/lifelong_learning/distance_learning.htm

Liverpoolin tutkijat ovat saaneet "vain" 8 nobelin palkintoa. Kauppakorkea 0 ?

Hei,

tämäkin mahdollisuus vaikuttaa mielenkiintoiselta. Toisaalta tekismi mieli myös mennä suorittamaan MBA paikan päällä, niin pääsisi ulkomaille. Olisi kiva kuulla joltaoin, joka on jo lukenut MBA:ksi, että minkälaisia kokemuksia on.

• hehheeh

• krikki
        hehheeh kirjoitti:

Nobel onkin kaiken mittari?

Ei ehkä kaiken mittari, mutta lue otsikko.

Sinä, joka kyselit arvosanoista, tarkoitin hyvillä 9-10. Tai L-E.
        Haen suoraan lukion jälkeen, eli en osaa oikein sanoa, miten ne käsittelee jo valmistuneiden hakemuksia. Mutta jos sinulla on erinomaiset arvosanat (en tiedä, miten Suomessa yliopistoissa arvioidaan!) niin tottahan toki kannattaa hakea!
        Mutta ne varmaan vaatii aikalailla sen 1.

• Bachelor of Law

Ite olen opiskellut Oxfordissa nyt 2 vuotta oikeustiedetta ja vaihtoon lahden ensi syksyna Harvardiin. Vaikka opiskelu on taalla todella rankkaa, niin kylla tänne kannattaa ehdottomasti hakea opiskelmaan.

Ainoana miinuksena voin sen sanoa kokemuksen rinta-aanella, etta on ihan turha kuvitella, etta vaikka olisi kirjoittanut enkusta L:n paperit ja ollut vaihdossa jenkeissä lukioaikoina, niin se ei takaa opintomenetysta, kun tenttikirjat ovat tuhat sivuisia opuksia, joita on hankala lukee, kun tulee vastaan sanoja, joita ei tieda ja joita ei sanakirjoista löydä. Niin se vaatii todellakin omalle alalleen omistautumista ja halua oppia uutta, vaikka vakisinkin. Ja laksyja tulee niin paljon, ettei ehdi juuri muuta tekemaan, kuin istua kaikki illat himassa tenttikirjat nokan alla, vaikka mieli tekisinkin lahtea bilettaa. Mutta toisaalta kaikissa tiedekunnissa ei taalla vaadita niin paljon kuin meilla ;)

Mutta on se mukavaa jos tanne tulee muitakin suomalaisia ;)

• krikki

Itselläni Queen's

>>Ainoana miinuksena voin sen sanoa kokemuksen rinta-aanella, etta on ihan turha kuvitella, etta vaikka olisi kirjoittanut enkusta L:n paperit ja ollut vaihdossa jenkeissä lukioaikoina, niin se ei takaa opintomenetysta>>

Ei tietenkään, onhan siellä verbaali-mozart brittejäkin, eikä sekään vielä takaa heillekään opintomenestystä. Mutta minulle englanti on (kaksikielinen kun olen) se parempi, hallitumpi kieli.

>>Ja laksyja tulee niin paljon, ettei ehdi juuri muuta tekemaan, kuin istua kaikki illat himassa tenttikirjat nokan alla, vaikka mieli tekisinkin lahtea bilettaa>>

Tiedätkö, olen niin uskomattoman rakastunut aineeseeni, en edes pidä sitä aineena. Kemia, matematiikka ja biologia ovat kaikki osa elämääni ja siitä on hyvä lähteä opiskelemaan biokemiaa.

Minulla on ystävä Cambridgessa, joka opiskelee nyt ekaa vuotta lakia fitzissä. Se on ihan 100% britti (tai noh puoliks juutalainen), tosi bright jne jne. Mutta jopa sekin sanoi, että laki on aivan uskomattoman vaikea aine ja että ilman vankkaa englanninkielen taitoa on turha ruveta edes kuvittelemaan mitään.
        Sen takia olenkin positiivisesti yllättynyt kuulla suomalaisesta joka on sinne päässyt!
        Satutko muuten tietämään, kuinka monta suomalaista sitä käy?

Lähdet vaihtoon Harvardiin? Onko sellainenkin mahdollisuus olemassa? Mä oon luullut (haastattelijat sano silloin joulukuussa) että Standfordiin on mahdollisuus lähteä toka vuoden jälkeen vaihtoon. Muttei ne puhunut mitään Harvardista. Toisaalta eri collegeilla on eri systeemit :) Aika hemmetin siistiiä lähteä Harvardiin :P

Ota ihmeessä yhteyttä s-postiini (löytyy profiilista) Olisi kiva tutustua! :D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe