Ongelmia Nissan Micran kanssa

Kohta menee hermot

Mistähän johtuu seuraava. Auto käynnistyy aina hyvin, mutta noin 10 min ajon jälkeen kun vauhtia hiljennetään esim. risteyksissä niin auto sammuu.Automaattiryyppy menee ilmeisesti pois päältä silloin. Suoraan sanoen risteykset ovat alkaneet kammottaa. Tänäänkin jäin keskelle risteystä. Auto lähtee kyllä heti hyvin käyntiin, mutta kyllä hävettää, suututtaa jne.
Onko säädöt jotenkin pielessä?
Mistä saisi Micran ohjekirjan?

7

1582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen mies

      No kaukoparantaminen on aika vaikeaa mutta yritetään. Vika saattaa todellakin olla automaattirikastimessa. Tällöin rikastinkotelon sisällä oleva kaksoismetallijousi voi olla poikki (hinta satoja markkoja), tai rikastimen lämmityspiirissä voi olla katkos (tarkista yleismittarilla). Tarkista myös, liikkuuko rikastinläppä kammiossa moitteettomasti.

      Näiden vikojen oireet voivat ilmetä kahdella tavalla: ryyppy menee liian aikaisin pois päältä ja auto pyrkii sammahtelemaan risteyksiin, tai sitten ryyppy jumittuu päälle eikä meinaa laueta millään pois.

      Mutta, vikaa voi olla myös muualla kaasuttimessa, viehän peli korjaamolle, ja selvitä vika, kyllä ne sen osaa korjata.

      • please help

        Minulla on sama ongelma Micrassa ja niin on joillakin muilla. Tosin omassanin on myös lisäksi öljyvuodot ja savutukset, mutta eivät ne voi ongelmaa aiheuttaa.
        Mulla meni ongelma koko ajan pahemmaksi. Välillä pystyi kyllä jopa pysähtymään kakkosella!
        Olis kyllä kiva tietää missä viiraa.
        Onko kysyjällä muuten moottorissa muita vikoja? Olen itse vähän säädellyt sytystä, muttei auta.
        On ollut sama vika jo pian vuoden.
        Olisko teillä teoriana että saa liikaa bensaa eikä kestä sitä, nimittäin mustaa tuntuu, että se musta aine jota mun ilmansuodatinkotelossa on onkin bensaa. (Sama haju)


      • Kokemusta omaava
        please help kirjoitti:

        Minulla on sama ongelma Micrassa ja niin on joillakin muilla. Tosin omassanin on myös lisäksi öljyvuodot ja savutukset, mutta eivät ne voi ongelmaa aiheuttaa.
        Mulla meni ongelma koko ajan pahemmaksi. Välillä pystyi kyllä jopa pysähtymään kakkosella!
        Olis kyllä kiva tietää missä viiraa.
        Onko kysyjällä muuten moottorissa muita vikoja? Olen itse vähän säädellyt sytystä, muttei auta.
        On ollut sama vika jo pian vuoden.
        Olisko teillä teoriana että saa liikaa bensaa eikä kestä sitä, nimittäin mustaa tuntuu, että se musta aine jota mun ilmansuodatinkotelossa on onkin bensaa. (Sama haju)

        Merkit kyllä viittaa siihen, että kone on keittänyt joskus kunnolla?
        Vika voi olla männänrenkaissa tai kannessa tai ...?


      • mk
        please help kirjoitti:

        Minulla on sama ongelma Micrassa ja niin on joillakin muilla. Tosin omassanin on myös lisäksi öljyvuodot ja savutukset, mutta eivät ne voi ongelmaa aiheuttaa.
        Mulla meni ongelma koko ajan pahemmaksi. Välillä pystyi kyllä jopa pysähtymään kakkosella!
        Olis kyllä kiva tietää missä viiraa.
        Onko kysyjällä muuten moottorissa muita vikoja? Olen itse vähän säädellyt sytystä, muttei auta.
        On ollut sama vika jo pian vuoden.
        Olisko teillä teoriana että saa liikaa bensaa eikä kestä sitä, nimittäin mustaa tuntuu, että se musta aine jota mun ilmansuodatinkotelossa on onkin bensaa. (Sama haju)

        Jos sulla on mustaa mönjää suodatinkotelossa, tarkasta että siellä on sellainen huopapala suodattimena siinä kohtaa missä kampikammion tuuletusletku tulee suodatinkoteloon. Tämmoinen oli anakin Sunnyssä. Joku on voinut "vähän säästää" huolloissa ja jättää ko. suodattimen pois.


      • männässä reikä
        mk kirjoitti:

        Jos sulla on mustaa mönjää suodatinkotelossa, tarkasta että siellä on sellainen huopapala suodattimena siinä kohtaa missä kampikammion tuuletusletku tulee suodatinkoteloon. Tämmoinen oli anakin Sunnyssä. Joku on voinut "vähän säästää" huolloissa ja jättää ko. suodattimen pois.

        micran kone huohottaa lopun edellä ja sotkee ilmansuodattimen, viimein sitä öljyä on oikein kunnolla siellä suodatin kotelossa, käyntihäiriöt johtuvat kaasuttimen virheelisestä säädöstä.


      • micra
        Kokemusta omaava kirjoitti:

        Merkit kyllä viittaa siihen, että kone on keittänyt joskus kunnolla?
        Vika voi olla männänrenkaissa tai kannessa tai ...?

        paljon maksaisi kaasutin tai kaasuttimen korjaus? Vai pistänkö Micraan vaikka 1.2sen tai Cherry 1.5 tbon.Olen oikeassa jos sanon että moottoriremontti maksaa neljä tonnia. Mutta kannattaako? 147 tonnia DX-kone.


    • nisse

      tuli mieleen semmonenki vaiva datsun ajolta..bensatankin ilmaventtiili ei pelannu ja näin ollen ei tullut korvausilmaa tankkiin eikä jaksanu pumpata, auto sammu jonkun matkan päästä ja lähti taas hyvin käyntiin..vika korjautu pikkuporalla tankin korkkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      257
      3389
    2. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

      Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      36
      2972
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

      Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      34
      2208
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

      Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      42
      2122
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

      Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      78
      1994
    6. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

      Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      84
      1766
    7. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

      palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      49
      1687
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

      Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      122
      1547
    9. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

      "Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      56
      1444
    10. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

      Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      15
      1350
    Aihe