Italian kiertomatka

Eka kerran Italiaan

Suunnitelmissa olisi lähteä Tema:n klassinen Italia kiertomatkalle ensikesänä. Olisikohan kenelläkään siitä kokemuksia??

6

1228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omateema

Ei ole kokemuksia ko. matkasta, omatoimisista kultturimatkoista Italiassa kyllä. Kannattaako maksaa melko suolaista hintaa tuollaisesta järjestetystä putkimatkasta, kun paljon halvemmalla saa oman, itse suunnitellun matkan samoihin paikkoihin?

• sinna

Hei,

paras ystävättäreni ukkoineen vietti 20 v häämatkan lokakuussa tuollaisella valmiilla matkalla, ja tykkäsi kovasti, mutta se oli täynnä eläkeläisiä - he olivat kuulemma n. 20 vuotta muita nuorempia. Ja reissu oli rankka - osallistuivat toki kaikille lisäretkillekin. Opas oli kuulemma aivan loistava - suomalainen - ja se lisäsi kovasti matkan antia. Helppoa, jokaikinen ruokapaikka etc. valmiina, mitään ei tarvitse itse etsiä tai aikataulua laatia. Sopii stressaantuneelle lomaa tarvitsevalle liikemiehelle ;) Ja ei siis sovi minunlaiselleni omatoimimatkaajalle tippaakaan, joka haluaa päästä poikkeamaan jokaikiselle mielenkiintoiselle sivukujalle! Mutta jos liikkuu eka kertaa, ei uskalla ajella autolla, on yksin matkassa - tai eläkeläinen - niin mikä ettei. Aika tyyriitä kyllä ovat, sentinvenyttäjän matka se ei ole, mutta onhan sitten kaikki valmiina - nykyäänhän ns. "all inclusive" -matkojen suosio senkun kasvaa.

Itse olen sanonut siirtyväni niihin sitten kun en enää uskalla itse rattiin hypätä, mutta bussiin pystyn vielä kiikkumaan ;))

• omateema

Tuota tarkoitin. Itse en suin surminkaan lähtisi tuollaiselle matkalle, mutta ymmärrän hyvin, että joku haluaa valmiin paketin. Ajattelin vaan, että jos moiset rahat käyttäisi omatoimimatkaan, saisi siitä todella antoisan.

• -helena-

Hei
      Olen reissannut italiassa omateema matkoja ristiinrastiin päättömänä ja nyt on myös harkinnassa valmismatka! Seurassa (olkoon vaikka eläkeläisiä) nähtävyyksistä ja hyvästä ruuasta nauttii enemmän kuin yksin! Hinta on kallis mutta niin on auton vuokraaminenkin! Ja jos eka kertaa reissaat, saa kiertomatkasta hyvän tuntuman maahan ja sitten voikin tehdä omia matkoja!Toivottovasti saat lisää tietoa Tema kiertomatkoista! : )

• omateema

Vai päättömänä olet reissannut. Mikäs siinä. Se voi olla mielenkiintoinen tapa. Samoin Tema -kiertomatka voi olla hyvä vaihtoehto esimerkiksi kielitaidottomalle eläkeläiselle.

"Hinta on kallis mutta niin on auton vuokraaminenkin!" - ei liene mitään syytä autoa ryhtyä vuokrailemaan: junat ja bussit kulkevat.

• -helena-
        omateema kirjoitti:

Vai päättömänä olet reissannut. Mikäs siinä. Se voi olla mielenkiintoinen tapa. Samoin Tema -kiertomatka voi olla hyvä vaihtoehto esimerkiksi kielitaidottomalle eläkeläiselle.

"Hinta on kallis mutta niin on auton vuokraaminenkin!" - ei liene mitään syytä autoa ryhtyä vuokrailemaan: junat ja bussit kulkevat.

Totta toki junalla pääsee ja edullisesti verrattuna kotimaan hintoihin :) Mutta ei tarvitse olla kielitaidoton eläkeläinen osallistuessaan tema reisulle. Omaa aikaa kiertelyyn ja syrjäkujien tutkailuunkin löytyy (aikataulut moneen kertaan lukenut).
        Ensikertalaiselle Italian kävijälle antaa varman pohjan tutustua maahan ja sen jälkeen on helpompi suunnitella seuraavaa omatema matkaa. Ja ruokailu illalla on myös mukavampaa kun on seuraa.
        P.S. Kyllä pää on ollut myös mukana reissussa, yleensä kyllä kameran takana piilossa : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe