Suunnitelmissa olisi lähteä Tema:n klassinen Italia kiertomatkalle ensikesänä. Olisikohan kenelläkään siitä kokemuksia??
Italian kiertomatka
6
1228
Vastaukset
- omateema
Ei ole kokemuksia ko. matkasta, omatoimisista kultturimatkoista Italiassa kyllä. Kannattaako maksaa melko suolaista hintaa tuollaisesta järjestetystä putkimatkasta, kun paljon halvemmalla saa oman, itse suunnitellun matkan samoihin paikkoihin?
- sinna
Hei,
paras ystävättäreni ukkoineen vietti 20 v häämatkan lokakuussa tuollaisella valmiilla matkalla, ja tykkäsi kovasti, mutta se oli täynnä eläkeläisiä - he olivat kuulemma n. 20 vuotta muita nuorempia. Ja reissu oli rankka - osallistuivat toki kaikille lisäretkillekin. Opas oli kuulemma aivan loistava - suomalainen - ja se lisäsi kovasti matkan antia. Helppoa, jokaikinen ruokapaikka etc. valmiina, mitään ei tarvitse itse etsiä tai aikataulua laatia. Sopii stressaantuneelle lomaa tarvitsevalle liikemiehelle ;) Ja ei siis sovi minunlaiselleni omatoimimatkaajalle tippaakaan, joka haluaa päästä poikkeamaan jokaikiselle mielenkiintoiselle sivukujalle! Mutta jos liikkuu eka kertaa, ei uskalla ajella autolla, on yksin matkassa - tai eläkeläinen - niin mikä ettei. Aika tyyriitä kyllä ovat, sentinvenyttäjän matka se ei ole, mutta onhan sitten kaikki valmiina - nykyäänhän ns. "all inclusive" -matkojen suosio senkun kasvaa.
Itse olen sanonut siirtyväni niihin sitten kun en enää uskalla itse rattiin hypätä, mutta bussiin pystyn vielä kiikkumaan ;))- omateema
Tuota tarkoitin. Itse en suin surminkaan lähtisi tuollaiselle matkalle, mutta ymmärrän hyvin, että joku haluaa valmiin paketin. Ajattelin vaan, että jos moiset rahat käyttäisi omatoimimatkaan, saisi siitä todella antoisan.
- -helena-
Hei
Olen reissannut italiassa omateema matkoja ristiinrastiin päättömänä ja nyt on myös harkinnassa valmismatka! Seurassa (olkoon vaikka eläkeläisiä) nähtävyyksistä ja hyvästä ruuasta nauttii enemmän kuin yksin! Hinta on kallis mutta niin on auton vuokraaminenkin! Ja jos eka kertaa reissaat, saa kiertomatkasta hyvän tuntuman maahan ja sitten voikin tehdä omia matkoja!Toivottovasti saat lisää tietoa Tema kiertomatkoista! : )- omateema
Vai päättömänä olet reissannut. Mikäs siinä. Se voi olla mielenkiintoinen tapa. Samoin Tema -kiertomatka voi olla hyvä vaihtoehto esimerkiksi kielitaidottomalle eläkeläiselle.
"Hinta on kallis mutta niin on auton vuokraaminenkin!" - ei liene mitään syytä autoa ryhtyä vuokrailemaan: junat ja bussit kulkevat. - -helena-
omateema kirjoitti:
Vai päättömänä olet reissannut. Mikäs siinä. Se voi olla mielenkiintoinen tapa. Samoin Tema -kiertomatka voi olla hyvä vaihtoehto esimerkiksi kielitaidottomalle eläkeläiselle.
"Hinta on kallis mutta niin on auton vuokraaminenkin!" - ei liene mitään syytä autoa ryhtyä vuokrailemaan: junat ja bussit kulkevat.Totta toki junalla pääsee ja edullisesti verrattuna kotimaan hintoihin :) Mutta ei tarvitse olla kielitaidoton eläkeläinen osallistuessaan tema reisulle. Omaa aikaa kiertelyyn ja syrjäkujien tutkailuunkin löytyy (aikataulut moneen kertaan lukenut).
Ensikertalaiselle Italian kävijälle antaa varman pohjan tutustua maahan ja sen jälkeen on helpompi suunnitella seuraavaa omatema matkaa. Ja ruokailu illalla on myös mukavampaa kun on seuraa.
P.S. Kyllä pää on ollut myös mukana reissussa, yleensä kyllä kameran takana piilossa : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693