Onko tämä nyt sitten sitä hiivatulehdusta? Valkovuoto ei haise miltään, mutta se on riisipuuron näköistä ja hieman on kutissut/kirvellyt alapäässä välillä. Oireet alkoivat melkein viikko sitten, mutta itsekseen on jo hellittänyt lähes täysin. Koskaan aiemmin valkovuotoni ei ole moiselta näyttänyt.
Mietin tässä vain yhteyttä seksin ja hiivatulehduksen välillä. Olen vakituisessa suhteessa jo neljättä vuotta, papat ym. testit ovat olleet normaalit ja seksielämä todella tasapainoista kaikin puolin. Nämä tämänhetkiset oireet alkoivat seksin harrastamisen jälkeen ja joskus aiemminkin on esiintynyt lievää ärsytystä ja kutinaa seksin jälkeisinä päivinä. Voiko seksi siis aiheuttaa hiivaa tms? Sen olen ainakin huomannut, että seksi voi aiheuttaa virtsatieinfektion, se oli viime talvena oikea vitsaus. Nyt kummiskin ne vaivat ovat lähteneet.
Mieheni sanoi, että hänelläkin oli yhtenä päivänä juuri samaisen seksikerran jälkeen lievää kutinaa. Onko siis hänelläkin käynyt hiiva, mikä minullakin nyt on? Tosi tympeetä jos pitää pelätä, että aina seksin jälkeen oireet vain uusivat ja uusivat. Kokemuksia? Tietoa?
Riisipuuromainen valkovuoto
6
3271
Vastaukset
- Hiivan kokenut
Naisten alapää on hyvin hiiva herkkää aluetta. Jos on ollu huono hygienia tms. ja on vielä harrastanu seksiä, ni kyllähän siinä on jo hyvä alku hiivasienelle. Kannattaa ostaa apteekista Canesten emätinvoidetta tai emätin puikkoja tai mennä lääkäriltä hakemaan ihan resepti hiivasienilääkkeeseen. Mieheltä hiivasieni voi lähteä itsekseen, mutta kannattaa toki ostaa miehelle tarkoitettua voidetta. Hoitakaa itsenne samaan aikaan, niin ette joudu hiivasienikierteeseen ja tartuta jatkuvasti toisianne. Jos et ole varma oireista, mene lääkäriin ottamaan varmuus. Sukupuolitaudista ei taida olla kyse, kun kerran oireet ovat ilmenneet niin pian seksin jälkeen.
- T.T.
Hiivaa on elimistössä aina normaalisti, mutta mikäli sitä alkaa olla ylenmäärin, niin sitten tulee kutinoita ja kirvelyitä. Luonnollisesti seksi, joka on luonteeltaan paikkoja rassaavaa, saa kitkan avulla JO VALMIINA OLEVAN tulehduksen pahenemaan, ja voi tulla kovatkin tuskat seksin jälkeen tai seksin jälkeisenä päivänä.
Hiivan voi kyllä kuulema tartuttaa mieheenkin ja hän sen sitten takaisin naiseen, mutta yleensä alunperin hiiva saa alkunsa elimistön tasapainotilan horjumisesta. Tällainen voi tapahtua esim. antibiottikuurin syömisen jälkeen, tai jos jatkuvasti syö ylenmäärin sokeria ja vehnätuotteita. Sokeri ja vehnähän ovat hiivalle ruokaa jota nauttimalla se senkuin leviää.- miimii
Itselläni oli juuri tuollaista vastaavaa "raejuustomaista" vuotoa muutama vuosi sitten. Lääkäri totesi sen sekainfektioksi, ja apteekista sai ilman reseptio rasvaa, joka hoitaa niin hiivat kuin muutkin pois samalla.
Syynä tähän infektioon oli vilkas elämäntapa.. - piu
miimii kirjoitti:
Itselläni oli juuri tuollaista vastaavaa "raejuustomaista" vuotoa muutama vuosi sitten. Lääkäri totesi sen sekainfektioksi, ja apteekista sai ilman reseptio rasvaa, joka hoitaa niin hiivat kuin muutkin pois samalla.
Syynä tähän infektioon oli vilkas elämäntapa..minkä nimisen voiteen apteekista ostit tähän sekainfektioon ja kuinka nopeasti se auttoi?
- miimii
piu kirjoitti:
minkä nimisen voiteen apteekista ostit tähän sekainfektioon ja kuinka nopeasti se auttoi?
En kyllä valitettavasti muista voiteen nimeä, mutta apeteekissa varmasti tietävät. Siellä ei ainakaan silloin ollut kuin yhtä lääkettä tähän vaivaan..Sellaisella kivalla putkella sisälle laitetaan... :/ Ei niin kivaa, mutta nopeasti toimi.
- ....
Moi vaan!
Mulla oli samat oireet. Kävin apteekista Canestenia (500 mg), mut se ei auttanut. Sit lekurille, joka totesi et hiiva ei ole parantunut. Antoi reseptin (yksi tabu). Tablettihoito ilmeisesti parempi ja mukavampi :)
Eikun lääkäriin mars mars!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742647
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492638Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on772336- 231861
Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2161811Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681680Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok921489Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti201471Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s221470Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var121450