Minulla on vanha Nokia 6110. Ystävä ilmoitti minulle tänään, että numerostani oli soitettu hänelle, mikä myös näkyy puhelimen luettelosta ulosmenevistä soitoista. Puhelin oli kuitenkin siihen aikaan vuorenvarmasti taskussani, nappulat lukittuna. Mistä voi olla kysymys? Orastava altzheimer, virus, vai jokin muu vaihtoehto?
Kännykkä soitti itsestään?
9
2631
Vastaukset
- eskonen
minulla oli samanlainen vika, ei auttanu kun vaihtaa luuria.
- Ragingbull
Jos painaa soittonappulaa kaksi kertaa peräkkäin, puhelin soittaa viimeksi valittuun numeroon (mikä tässä tapauksessa tapahtui). Muistan illan aikana niihin aikoihin varmistaneeni, että puhelin oli mukana taskussa, mahdollisesti painelin silloin jotain nappulaa. Edellytyksenä, että nappuloiden lukitus ei ollut päällä, mikä sekin on mahdollista koska en itse ollut puhelimen edellinen käyttäjä.
Mutta jos kuitenkin oletetaan, että puhelimessa on vika, niin menikö soitot sinun tapauksessasi umpimähkään jonnekin, vai johonkin tiettyyn numeroon (viimeksi valittuun?)? - vihreä luuri
Ragingbull kirjoitti:
Jos painaa soittonappulaa kaksi kertaa peräkkäin, puhelin soittaa viimeksi valittuun numeroon (mikä tässä tapauksessa tapahtui). Muistan illan aikana niihin aikoihin varmistaneeni, että puhelin oli mukana taskussa, mahdollisesti painelin silloin jotain nappulaa. Edellytyksenä, että nappuloiden lukitus ei ollut päällä, mikä sekin on mahdollista koska en itse ollut puhelimen edellinen käyttäjä.
Mutta jos kuitenkin oletetaan, että puhelimessa on vika, niin menikö soitot sinun tapauksessasi umpimähkään jonnekin, vai johonkin tiettyyn numeroon (viimeksi valittuun?)?Haamusoitot johtuvat joko siitä, että känny on taskussa ilman näppäinlukkoa ja se soittaa viimeksi soitettuun numeoon itsetään (eli taskun pohjakangas painaa vihreää luuria kahdesti) tai että olet painanut itse vihreää luuria kahdesti (ja ilmeisesti lopettanut puhelun saman tien - et vaan muista sitä). Olet ehkä yrittänyt kytkeä näppäinlukon ja soheloinut. Ei orastava Alzis vaan ihan normaalia hajamielisyyttä. Minäkin painelen välillä mitä nappuloita sattuu ja vahingossa soitan viimenumeroon. Olen tosin kalkkis.
- sehän tapahtuu helposti
kyllä se tapahtuu helposti jos se vahingossa soittaa.esim.jos on vaikka tiukat farkut ja känny on taskussa ni se käy helposti.
- kuparikauppa
mjuu, normaalia toi on, kerran kännykkä soitti vahingossa hätänumeroon, mutta silloin oli myös pikavalinta päällä, jota en enää ikinä käytä ilman automaattista näppäinlukkoa...
- Jadeleeeeneee
Mulla kävi niin, että isä soitti ja kysyi, miksi olin soittanut hänelle, ja mölissyt jotakin. Minä en ole soittanut kenellekään kyseisenä aikana, puhelin on ollut keittiön pöydällä, pikavalinnat eivät ole päällä, enkä ollut soittanut isälle pitkään aikaan (ei ollut soitettujen listallakaan). Että mitä ihmettä? Ja kukaa maksaa mun puhelinlaskun, jos luuri soittelee itsekseen?!?!
- Tahtooo
Harmi.. mikä puhelin kyseessä?
- neuvoja 1
maksua ei mene jos ei vastata,ja
irroita puhelimen akku vähäksi aikaa - Sepeli_53
Hei! Samanlainen tapaus 17.11.2012 klo 23:28. Nokia E7 soitti sukulaiselleni ja herätti nukkuvan. Lähes heti perään Hänen puhelin soitti samassa taloudessa asuvalle. Puhelimiin jäi logiin näkyviin soittotiedot. Tuli mieleen jokin verkkohyökkäys/epäonnistunut ohjelmistopäivitys tps. puhelinoperaattorin verkossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178153Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996389Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743683- 722569
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402470- 452313
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222186- 1032026
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 481595