Onko millainen homma.Onnistuuko ihan kotipajassa vai vaatiiko jotakin erikoistyökaluja.
Kytkinlevyn vaihto
1
986
Vastaukset
- r 1150 r
Muutama vuosi sitten vaihdettiin -96 malliseen RT-malliin kytkinlevy ja jousilautanen. Onnistuu kotipajassa eikä tarvi mitään erikoistyökaluja.
Jujuna oli, verrattuna K-sarjalaiseen, jotta takarunkohan on pultattu kiinni muistaakseni moottoriin ja takarunko irroitetaan alakiinnikkkeistä ja nostetaan pystyyn jolloin saadaan iso muovinen ilmanputsarinkotelo pois. Me purimme äkkinäisyyttämme koko takarungon pois haitolta. Purku käy näpppärästi eli poistetaan perä, takahaarukka iskareineen ja katalysaattori vaihteiston alta jotta saadaan tilaa ja sitten pois vaihteisto jolloin kytkin onkin esillä.
Kytkimen ruuvit kehoitetaan uusimaan ja mielestäni, jos kytkin on luistanut, niin koko paketti uusiin. Jos vain levy on kulunut niin silloin riittänee pelkkä sen vaihto.
Meidän tapauksessamme kykin oli luistanut ja vaihdoimme siis levyn ja jousilautasen. Nyt noin 60 tkm myöhemmin kytkin luistaa taas ja olisi kai pitänyt vaihtaa kaikki osat. On nimittäin remppa taas edessä...
Se miksi kytkin aikanaan luisti johtui mielestäni siitä, että huollossa ei kytkinvaijeriin oltu jätetty löysää lainkaan ja kytkin kantoi hieman ja Saksanmaalla kovassa vedätyksessä kytkin alkoi luistamaan ja tuolloin juomasimme sen että vaijerissa ei ollut lainkaan löysää ja luistava kytkin oli lämmittänyt paikkoja ja ilmeisesti jousilautanen oli menettänyt jännitystään ja kai muutkin osat saaneet siipeensä. Tämä on MINUN teoria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332374Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401547
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311363Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281300Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104840Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752