Auton käyttöoikeus

mimi73

Ongelmaa jos kerrakseen. Meillä on auto, jota maksetaan osamaksulla, eli rahoitusyhtiö on auton omistaja vielä, haltijaksi on merkitty mieheni, isäni takasi osamaksukaupan, koska muutoin autokauppa ei olisi ollut mahdollista. Onko miehelläni sillä perusteella, että auto on hänen nimissään oikeus estää minua auton käytöstä, vaikkakin yhtä lailla, ellen enemmänkin minä sitä olen maksanut. Eikö minulla ole mitään oikeutta autoon? Esim. eilen illalla riidan merkeissä mies kävi vetämässä autosta jonkin kaapelin moottorista irti, jotta en pääse sillä töihin. Onko hänellä oikeus tehdä näin? Eikö minulla ole mitään oikeutta auton käyttöön jos hän sen kieltää? Olemme avioliitossa.

12

1624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akso

Ei voi kuin onnitella hyvästä ja toimivasta suhteesta.

Onneksi olkoon.

• mimi73

Mun mies on seko.... täytyy olla.... minä olen se joka on töissä, ei hän. Mutta toi kommentti ei paljoo auta....

• mimi73

...tai edes kertoa mistä saisin tähän vastausta

• jokaisella naisella

Ei se nyt lakipykälistä ole kiinni jos suhteenne ei toimi. Tai koita katsoa miehesi perseestä josko siellä olisi leima jossa lukee "LAATUMIES, TAKUU 24 KK".

• Ehkä se auttaisi.
        jokaisella naisella kirjoitti:

Ei se nyt lakipykälistä ole kiinni jos suhteenne ei toimi. Tai koita katsoa miehesi perseestä josko siellä olisi leima jossa lukee "LAATUMIES, TAKUU 24 KK".

Muussa tapauksessa voit odottaa kunnes mies alkaa pahoinpidellä, se vasta tekee elämän jännittäväksi kun saa jännätä että ehtiikö vielä hengissä pakoon vai ehtiikö mies tappaa ensin.

• mimi73
        jokaisella naisella kirjoitti:

Todella fiksua porukkaa.

• Oikosulku1000

Haltia päättää auton käytöstä. Jos omistaja on erimieltä vaihtakoon haltian.

• ...ja lopeta....

Maksamasta miehesi autoa. Meillä on molemmille omat, olin siitä tarkka, että en maksa autoa, jos ovat molemmat mieheni nimissä. Silloin oli pientä aviokriisiä ilmassa nimittäin. Tämä on ollut hyvä käytäntö, vaikkakin yhtälailla molemmat olemme autoja makselleet sittemmin.

Mutta ei tuo kuvio kovin terveeltä kuulosta minustakaan, teillä taitaa olla todellinen ongelma liitossanne, eikä asiaa kannata jättää selvittämättä. Tuollainen ei ole normaalia enää, vaan kuulostaa hiukan siltä, että miehesi on sairaalloisen hallitseva tms... Vahtiiko hän myös puhelintasi...

• Taasnäitä

Taas on kysyjä jättänyt olennaisimman tiedon pois. Mies on haltija, rahoitusyhtiö on pidättänyt omistusoikeuden, mutta kuka on auton kauppakirjassa omistaja.

Omistaja päättää, mitä autolle tehdään. Jos se on mies, niin vaimo olkoon hiljaa.

• nyt

Kiitos vain kommenteista. Rekisteriotteessa omistaja on rahoitusyhtiö. Olen saanut jo kattavan vastauksen asiaani, ammattilaiselta, onneksi. Ei vaan jaksa ymmärtää miten joidenkin ihmisten pitää heti alkaa heittään epäasiallista kommenttia. Eipä juurikaan auta "omapa on vikas" viestit. Kiitos nyt kumminkin.

• ???

...juu vaimo vaan olkoon hiljaa kun käyttää autoa työmatkoihin ja pojan hoitoon viemiseen ja mies kotona vaan työttömänä. Että olkoon siinä vaan vaimo hiljaa, niinhän? Tyhmähän kun olen. Oma vika.

• HyväHaltija

Lopeta auton maksaminen.
      Pidä omat palkkarahasi itselläsi.
      Etsi asunto.
      Muuta pois.
      Ota ero.
      Kun osamaksuja on tarpeeksi rästissä, ota yhteys rahoitusyhtiöön ja maksa rästissä olevat maksut, koska olet säästänyt ne rahat ja tee se ehdolla, että haltijaksi muutut sinä.
      Tämän jälkeen hanki oma mukava elämä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3603
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2449
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2274
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2047
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1489
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe