Äitiyspakkaus

kamala!!!

Mitäs mieltä te muut olette tämän vuoden äitiyspakkauksen tuotteista? Mielestäni mintunviheä väri on aivan kamala, tulee mieleen sairaalavaatteet. Olemme mieheni kanssa päättäneet ottaa rahat pakkauksen sijaan, vaikka summa onkin pienempi kuin tavaroiden arvo. Eihän sellaisia vaatteita vauvalle voi pukea!

33

4171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      ei voi vauvalle pukea jos väri ei miellytä?! eihän ne kaikki oo mintunvihreitä ja sitäpaitsi sun vauva tuskin saa mitään iänikuisia traumoja "väärän värisistä" vaatteista ja ihmiset tuskin tulee sanomaan,että "ootpas pukenu vauvas rumiin vaatteisiin".kylläpä on pinnallista...

      • ihan samaa

        Olen kuullu monen sanovan, että pakkaus on aivan kauhea. Vaatteet ovat nykyään halpoja, et äkkiäkös ostat vauvallesi kaiken tarpeellisen. Harmittaa jos ne on alkanut äitiyspakkauksen laadustakin tinkimään. Kaikki vaan huononee ja huononee. No, onneksi Suomessa on valinnan vapaus (ainekin jonkinmoinen).


      • ***

        En todellakaan näe itseäni pinnallisena, jos haluan pukea vauvani nätteihin vaatteisiin. Ei vauva enkä minäkään mintunvihreästä väristä traumoja saa, mutta ihmettelen silti äitiyspakkauksen värivalintaa. Hirveä! Ennemmin otan senkin rahana vastaan, ja ostan tilalle esim. nätin toppapuvun kaupasta!


      • Anonyymi
        ihan samaa kirjoitti:

        Olen kuullu monen sanovan, että pakkaus on aivan kauhea. Vaatteet ovat nykyään halpoja, et äkkiäkös ostat vauvallesi kaiken tarpeellisen. Harmittaa jos ne on alkanut äitiyspakkauksen laadustakin tinkimään. Kaikki vaan huononee ja huononee. No, onneksi Suomessa on valinnan vapaus (ainekin jonkinmoinen).

        Sen takia äitiyspakkaus on pienentynyt kun mamut suoltaa niin paljon kakaroita. Hyvä säästö keksittiin. Mamujen synnytykset pitää puolittaa kun kasvaa uusi gengi sukupolvi.


      • Anonyymi

        Toivottavasti on paljon kortsuja kun mamut tarttee paljon. Muuten hyvä laatikko mutta huoli on mamuista kun ovat niin kovia panemaan. Vois laittaa piirustusvälineitä niin mamut tekis vähemmän kakaroita. Rajallakin häkkiin laitetaa aivan kuin apinat. Liika on liikaa.


    • Niisku

      Kyllä siellä munkin mielestä aikas kamalia vaatteita on, sekä väriltään että malliltaan.
      Mutta esim. toppahaalari on meillä oikein passeli mökkikäyttöön.

      Täytyy kuitenkin muistaa että äippäpakkauksessa tulee paljon muutakin kuin vaatteita. Esim. makuupussi, PEITTO, vaippanäytteitä...
      Että kyllä minä ainakin ensikertalaisena pakkauksen valitsin ehdottomasti.

    • pakkaukseen

      Mä otin pakkauksen ja nyt odotellaan vaavia jolle vaatteita pukea. Meille tuli ainakin tarpeellisia tavaroita ja vaatteita. Makuupussi on mieleinen ja tarpeellinen. Toppapuku menettelee (on hillitymmän värinen kuin netissä). Yhdet potkuhousut ja body on "mintunvihreät". Tulee niitäkin mitä luultavammin käytettyä ihan kotona arkivaatteena. Muuten musta oli ihan normaaleja vaatteita ja värejä. Oon tyytyväinen että pakkauksen otin. Seuraavalle voi sitä sitten harkita.

    • ei turhan ronkeli

      Makuasioita mutta mielestäni pakkauksen vaatteet ym. tavarat olivat kerrassaan mainioita. No, ehkä se vihreä potkupuku oli hieman ajastaan jäänyt mutta muutoin kaikki oli ihan ok.

      • -harmistus-

        Jokaisen oma asiahan se on, että ottaako pakkauksen vai 140e rahana. Hyvä etuushan se on kummassakin tapauksessa! Mutta mielestäni on aika kohtuutonta valittaa, kuinka rumia vaatteita pakkauksessa on. Oletteko tietoisia että Suomi on ainoita maailman maita joissa on tarjolla perheille näin hyvät ja laadukkaan etuudet!?? Oletteko ajatelleet niitä maita, joissa puhdas vesi, saatikka vaatteet yleensä eivät ole mikään itsestäänselvyys!? Kannattaisi hiukan ajatella muutakin kun sitä kuinka "rumia" ja ikävän värisiä vaatteita lapselleen pukee.
        Pakkaus sisältää paljon muitakin tarpeellisia asioita kuin nuo kamalat vaatteet. Siellä on kynsisakset, harja, kuvakirja, kylpyvesimittari, patja, makuualusta, makuupussi, lakanat, sideharsoja, perusvoide, kondomipaketti ja ihan mukavaa luettavaa mm. imetyksestä, lapsen turvallisuudesta ym. yms. Että jos nämä kaikki meinaa kuitenkin hankkia, niin se 140 euroa menee jo melkeimpä noihin... Ja voihan ne yököttävät vaatteet laittaa vaikka keräykseen, jolloin ne saa joku joka arvostaa muutakin kuin pinnallisia asioita!? Eikö?


    • noppa222

      .. tyytyväinen äitiyspakkauksen sisältöön. Vaikka kaikkien vaatteiden värit eivät olekaan mieleisiäni, niin kaikkia aion kuitenkin lapselleni pukea, sitten kun on syntynyt.. =)

      • :o)

        kaikki muu on okei paitsi haalari on aika hirvee..mutta haalari on niin suuri et yleensä vastasyntyneelle on pakko hankkia pienempi talvipuku. ainakin mun tuttavapiirissä pakkauksen haalaria on alettu käyttää jostain 9 kk:sta eteenpäin.itse otan pakkauksen, mut haalarin ajattelin ostaa.jonkun, joka miellyttää silmää enemmän..oon kyllä ihan tyytyväinen et saan pakkauksen ku siihen on kätevästi koottu kaikkee muutakin tarpeellista esim.sakset,harja,lämpömittari ym.ei tarvii sit miettiä jokaista pikkutavaraa..!:)


    • Violet82

      Mun mielestä ne kaikki vaatteet oli oikeasti hienompia, kun esim. Kelan sivujen kuvissa. Kaikki vaatteet on meillä ollut käytössä, mielestäni niissä ei ole mitään vikaa:)

    • PW24+1

      on se paksumpi ulkoilupuku ihan kamala..mutta jos se pakkaus kilahtaa kottii tän vuoden väreillä ja tavaroilla ni siitä ollaan kiitollisia..
      mulla ei ole nimittäin vara valita puenko lapsen minkävärisii vaatteisii..pakkaus otetaan koska siinä on paljon hyödyllisii tarvikkeita..tosin liukuvoiteen piilotan jonnekkin ja tilalle vaseliinia koska mielestäni liukuvoide ei kyllä ole lapsenhoitotuote..liian seksistinen.yök

      eli niitten joille ne mitä ilmatteeks annetaan ei kelpaa ni ottakoot rahana..hölmönhommaa musta mutta ihan sama miten lapsenne puetto..meillä ollaan kiitollissii jokkaisesta vaatteesta ja lelusta mikä ilmatteeks saadaan..

      • Jenna

        se liukuvoide vauvalle o tarkoitettukaan..


      • Sleepflower
        Jenna kirjoitti:

        se liukuvoide vauvalle o tarkoitettukaan..

        eikä kyllä ne spärdäritkään...toivottavasti!!!


      • daa26
        Jenna kirjoitti:

        se liukuvoide vauvalle o tarkoitettukaan..

        milläs aattelit sen kuumemittarin vauvan pyllyy tunkee..kuivana? kaikenmaailman idiootteja liikenteessä..


      • oh my good

        Et kai sä oikeesti luullut, että se liukuvoide liittyy mitenkään vauvanhoitoon? Sinähän se perverssi olet... Eihän ne kortsutkaan vauvaa varten ole. Vai oletko keksinyt niille jotain käyttöö, noin niinkun vauvanhoito mielessä? Voi haloo!!??!!


      • ''''

        Siinä liukuvoiteen kyljessähän sanotaan mihin sitä käytetään! Voi sinua pässi jos luulit että sitä vauvan pyllyyn laitetaan, heh heh!


      • Jenna
        daa26 kirjoitti:

        milläs aattelit sen kuumemittarin vauvan pyllyy tunkee..kuivana? kaikenmaailman idiootteja liikenteessä..

        tai joku muu voide aattelin käyttää jos kuumetta pitää mitata! Voikai sitä liukuvoidettakin siihen laittaa jos tykkää, mutta tietääkseni se on ihan muuhun tarkoitukseen tarkoitettu kun vauvan pyllyyn..


    • Hököttäjä

      Mietin tässä että koskahan mahtaa selvitä 2006-vuoden pakkauksen värit ja sisältö..? Vauva on tulollaan, mutta en vielä ole pakkausta hankkinut.

      Mielestäni 2005-pakkaus on todella kivan näköinen ja täynnä kaikkea hyödyllistä, eikä väreissäkään ole mitään vikaa. Aivan ihania pikkuvaatteita! :)

      Ja kyllä on todella pinnallista kitistä jostain väreistä, kun toiset miettivät mihin sitä vauvansa pukisi...

      • armoa

        Josko sovitaan niin että me jotka pakkauksen vaatteista ei tykätä niin ostetaan lisäksi itse kivempia ja ne jotka "joutuvat" tyytymään pelkästään pakkauksen antimiin niin ovat onnellisia kun ilmaiseksi saavat.

        Osoittaa mun mielestä järjen köyhyyttä arvostella aina toisia mielipiteistä. Jos joku ei tykkää jostakin niin ei luulisi teidän päänvaivanne olevan????

        Ei ole minullakaan rahaa kuin roskaa -päinvastoin-, mutta silti olen hankkinut vauvalleni nättejä vaatteita ja edullisesti, ä.pakkauksen lisäksi.

        Onnellista odotusta kaikille! =)


      • utelin...

        ..kelasta, niin sanoivat että helmi-maaliskuun vaihteessa pakkaus tulee kuvineen kelan sivuille.


      • Pulla
        utelin... kirjoitti:

        ..kelasta, niin sanoivat että helmi-maaliskuun vaihteessa pakkaus tulee kuvineen kelan sivuille.

        alkuvuodesta voi saada vielä vanhan paketin, ainakin viime vuonna oli sellainen käytäntö, että uusia pakkauksia alettiin jakamaan vasta sitten, kun vanhat oli loppu, vaikka ne uudet jo olivat valmiina.


      • kysyttiin..
        Pulla kirjoitti:

        alkuvuodesta voi saada vielä vanhan paketin, ainakin viime vuonna oli sellainen käytäntö, että uusia pakkauksia alettiin jakamaan vasta sitten, kun vanhat oli loppu, vaikka ne uudet jo olivat valmiina.

        milloin selviää pakkauksen värit ja sisältö. EI milloin pakkaus vaihtuu. Kelan sivujen mukaan pakkaukset loppuvat (arvio) maaliskuun lopulla, mutta uuden pakkauksen (arvio) näkee mitä luultavemmin kelan sivuill helmi-maaliskuun vaihteessa.


      • Pulla
        Pulla kirjoitti:

        alkuvuodesta voi saada vielä vanhan paketin, ainakin viime vuonna oli sellainen käytäntö, että uusia pakkauksia alettiin jakamaan vasta sitten, kun vanhat oli loppu, vaikka ne uudet jo olivat valmiina.

        luulin sitä kysyttävän siksi, että haluaisi uuden pakkauksen saada.


    • Nemi

      tiedetään että pitää olla onnellinen ja kiitollinen että ylipäänsä saadaan äitiyspakkausta ja siinä on hyödyllisiä tavaroita ja vaatteita. Mut kait sitä silti saa olla jotain mieltä niistä vaatteista ja väreistä ilman että heti haukutetaan kiittämättömäksi??

    • Sleeflower

      olla ihan onnellisia että meillä on mahdollisuus saada äitiyspakkaus...ihmiset keksii aina asioita mistä valittaa. surullista.

    • odottava mamma

      aion pakkauksen ottaa ja olla hyvin tyytyväinen siitä että sen saa. Sama minkävärisii ne vaatteet on. Kunhan on lapsukaiselle vaatetta päälle se on pääasia.

    • teil on varaa

      miettiä vauvanvaatteiden sävyjä niin siitä vaan... Mun mielestä pakkaus on ihan ok, ei tässä nyt jaksa niin snobbailla eikä ole rahaakaan sellaiseen.

      • käytettynä

        Itse otin eka kerralla pakkauksen, oli tosi huono makuupussi (lyhyt ja leveä), vaatteet olivat sen mallisia, että meillä jäi hyvin vähälle käytölle useimmat, osa meni kiertoon täysin käyttämättöminä.

        Nyt kun ajan kanssa hankin viimeisimmälle kaikki tarvikkeet, ne sai ihan kirkkaasti sillä kelan rahalla, ja ovat kaikki käytössä. Vaippanäytteitä tulee jatkuvasti muutoinkin. Ei ole välttämättä minkäänlaista snobbailua kyseessä, eikä vauvan vaatettamiseen ainakaan meillä mene ihan älyttömiä määriä, vaikka ihan uutena ostettiin mm. bodyt ja puolipotkarit kaikki. Toppapuku saatiin.

        Itse katson myös värejä vatteita valitessani lapsilleni, enkä näe siinä mitään pahaa. Kotimaisuuskaan ei tunnu painavan enää, samoja vaatteita myydään kaupoissa, mutta ne ovatkin kotoisin Virosta.

        Eli, meillä on onneksi se vaihtoehto ottaa rahana. Ne jotka eivät pakkausta halua, eivät jää ilman tukea. Toisaalta olisi typerää ottaa pakkaus, jos sen tuotteille ei olisi käyttöä.


    • Myydään tyylitaju

      Olen noin periaatteessa sitä mieltä, että on turhamaista valittaa niinkin hyvästä konseptista kuin äitiyspakkauksesta. Se on loistoidea, kerrassaan!

      Mutta toteutus voisi kyllä olla toinen. Eli miksi äitiyspakkauksen vaatteet eivät ole mahdollisimman neutraaleja? Mielestäni kaikkein paras olisi, jos vaatteet olisivat yksinkertaisesti valkoisia. Näin jokainen äiti voisi sitten täydentää varastojaan mieleisillä väreillä ja kuoseilla, jotka sopivat valkoisen kanssa yhteen. Luulisi olevan helppoa!

      • :o)

        pakkauksen tänään!:)


    • Michelle

      Mielestäni pakkaus on hieno etuus, joka tulee useaan perheeseen kuin taivaan lahjana. Ihmetyttää kuitenkin, miksi värit/kankaat valitaan niin kamaliksi? Ja miksi pakkauksen värien tarvii edes muuttua joka vuosi? Enemmän neutraaleja, aikaa kestäviä värejä pakkauksiin, niin ei tarvitsisi joka vuosi edes uusia... Eiköhän yhteiskunta pääsisi siinä halvemmallakin.

      Itse otin pakkauksen, mutta olen hankkinut ns. paremmat vaatteet itse. Meidän tyttö saa pyöriä kotona äidin kanssa mintunvihreissä, mutta ei niissä ilkeä kyläilemään lähteä. Sen verran turhamainen olen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe