Moi! epäilen että mulla olis päänahassa psori, ajattelin mennä kyllä lääkäriin varmistaan. Tiedättekö voiko se levitä esim. naamaan? vai pysyykö päänahassa??
päänahassa
9
2609
Vastaukset
- Salama Sandra
korvan taakse, korvien sisälle, kulmakarvoihin, luomiin ja koko kasvoille.. kaikki muutkin paikat voivat täyttyä psori-ihottumalla. Onneksi menet lääkäriin ja ole aktiivinen rasvauksien kanssa niin saat heti psorin kuriin. Itselläni pysyy hyvin kurissa, kun vain jaksan hoitaa ihoani hyvin.
- ei...
Älä pelottele toisia! Itselläni on psoria päänahassa ja siellä on myös pysynyt. Onneksi.
- sanelma
hei! mulla on psori päänahassa ja monessa muussakin paikassa mutta ei onneksi kasvoissa. sitä ei tiedä kukaan miten se kenelläkin leviää ja leviääkö lainkaan. ja sairaudessa, ainakin minulla on ollut monia eri vaiheita,parempana ja sit taas pahempana.
- minä
Mun psori on pysynyt pelkästään päänahassa. Lääkärikin joskus sanoi, et useimmiten päänahassa oleva psori ei leviä muualle. Mene ja tiedä...
- kutisee kovasti
Mitä lääkettä olisi vaivaan kun olen 40v mies ja hiukset jo otsalohkoilta hävinneet, mutta viime aikana alkanut vaivaamaan kiusallinen kutiseva hilse, ei mielestäni normaalia. Ennen homma hoitui hilseshampoolla, mutta nyt jo samana päivänä pesusta hilseilee ja kutisee ja tulee pakonomaisesti raavittua päätä ja onko se vaan merkki et loputki hiukset alkaa tippua. Hiukset on lyhyet, en pese liian usein mutta vaiva tuntuu pahenevan. Eräs parturi taannoin väitti olevan hiuspsoriasis?mitä se on, kokemuksia, hoitokeinoa, rauhoitettavaa päänahalle?mitä teen jos on psori päässä, ei ole tiedossa suvus vastaavaa?auttaako jos pesis pelkäl hoitoaineella ja välil illalla laittais kutisemisen ehkäisyks vaikka ruokaöljyä päähän ja pyyhkis pois nukkumaan mennes, apua???
- mietin monta vuotta
kutisee kovasti kirjoitti:
Mitä lääkettä olisi vaivaan kun olen 40v mies ja hiukset jo otsalohkoilta hävinneet, mutta viime aikana alkanut vaivaamaan kiusallinen kutiseva hilse, ei mielestäni normaalia. Ennen homma hoitui hilseshampoolla, mutta nyt jo samana päivänä pesusta hilseilee ja kutisee ja tulee pakonomaisesti raavittua päätä ja onko se vaan merkki et loputki hiukset alkaa tippua. Hiukset on lyhyet, en pese liian usein mutta vaiva tuntuu pahenevan. Eräs parturi taannoin väitti olevan hiuspsoriasis?mitä se on, kokemuksia, hoitokeinoa, rauhoitettavaa päänahalle?mitä teen jos on psori päässä, ei ole tiedossa suvus vastaavaa?auttaako jos pesis pelkäl hoitoaineella ja välil illalla laittais kutisemisen ehkäisyks vaikka ruokaöljyä päähän ja pyyhkis pois nukkumaan mennes, apua???
Tosissaan, mietin monta vuotta lääkäriin menemistä. Yli kuusi vuotta sitten takartaivooni ilmestyi kutiseva läntti. Hoitelin mielestäni hyvin ja sainkin rauhoittumaan. Myöhemmin ilmeni eriasteista kutinaa ja hilseilyä päänahassa. Kolme tai neljä yleislääkäriä kohotteli olkapäitään (kävin mm. työhönottotarkastuksessa ja kyselin samalla...)
Viimein sain tilattua aja ihotautilääkärille ja hmmm sitähän se on , psori. EI ole suvussa ennen ollut (ainakaan todettu). Mene vaan suosiolla ihotautilääkärille niin saat reseptin (jos se nyt sitten on psoria - toivonpa, että ei!!
Ruokaöljy ei taida riittää, jos sinulla tosiaan on psori, niin hae lääkitys ; ) Toivoen parasta!! - Nimetön
kutisee kovasti kirjoitti:
Hei! Itse olen saanut kymmenen vuoden päänahkaongelmaani avun Simin tuotesarjasta System 4. Voit ainakin kokeilla sitä. Saat tuotteet kampaamoista. Olen kampaamoasiakas, en kampaaja tai simin edustaja. Kirjoitan kokemuksestani. Kärsivällisyyttä ongelmasi kanssa kamppailulle!
- mie83
Nimetön kirjoitti:
Hei! Itse olen saanut kymmenen vuoden päänahkaongelmaani avun Simin tuotesarjasta System 4. Voit ainakin kokeilla sitä. Saat tuotteet kampaamoista. Olen kampaamoasiakas, en kampaaja tai simin edustaja. Kirjoitan kokemuksestani. Kärsivällisyyttä ongelmasi kanssa kamppailulle!
Minulla on ollut vuosia pahoja oireita päänahassa. Sitä tutkitaan parhaillaan ja epäillään psoriasikseksi. Luin aiheesta paljon ja huomasin että oireet täsmäävät muuallakin...ryppyiset kynnet, märkivää ja hilseilevää ihottumaa taipeissa...haavan kohdalle tulleet....yhtäkkiä huomasin, että hups...taitaa olla psoriaasista siellä sun täällä...En tiiä mitä tästäkin tulee..purskahdin itkuun kun tajusin että sitähän tämä...Nyt on lääkekuuri päällä ja ihotautilääkärille lupasivat minut passittaa tk:sta. Tuntuu, että elämä on romahtanut. Toivotaan todella että sinulla ei olisi proriasista se vaivasi!!
- mie83
meni toi mun vastaus tonne väärään..mut lue sieltä jos kiinnostaapi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1514489Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1983959Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi342689Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102462100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es342209Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks51790Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1131558Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491444Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241321- 341305