DRYlle!

LVesi

Heippa taasen!

Täällä sitä taas ollaan ja viikonloppu näkyy ihossa... Kuivuus lisääntynyt ja kutittaa. Koko kroppa hilseilee ja arvaa vaan ärsyttääkö kun joka paikka on täynnä hilsettä!!

Käytännössä ihossani ei ole enää muuta vikaa kuin ääretön kuivuus. Reidet hieman paikoitellen rikki ja nyt viikonlopun jälkeen on käsivarsissakin huonompia paikkoja. Tulee aina syötyä jotain ylimääräistä viikonloppuna, tai sitten jokin muu saa viikonloppuisin ihon kukkimaan.

Tapaaminen on hyvä idea! Toivotaan että molemmat olemme keväällä niin hyvässä kunnossa että voimme treffata. Äitini asuu Huittisissa, siinä Tampereen "alapuolella", joten voisin tulla siihen puoliväliin vastaan.

Miten on rescue remedy vaikuttanut? Olen laittanut sitä rikkinäisiin reisiin, ehkä hieman on haavat mennyt umpeen mutta yöllä raavin aina rikki... kuivuuteen se ei taida vaikuttaakaan?

Päätin, että olen tosi tarkkana syömisien kanssa tämän viikon. Jotta voisin mahdollisimman hyvin jouluna ja voisin jopa nauttia siitä! Juotko paljon vettä? Yritän juoda noin kaksi litraa joka päivä, keitän ison kattilallisen joka aamu ja annan sen hapettua kannussa. Olen vuosien aikana huomannut että runsas veden juonti vaikuttaa positiivisesti ihoon.

Hain lauantaina myös B-vitaa, siinä on kaikki "Beet" ja lisäksi biotiini ja foolihappo. Suositus on yksi tabletti päivässä, mutta otin tänään kaksi ja ajattelin ottaa vastaisuudessakin, sehän on vesiliukoinen vitamiini eli ei pääse kertymään elimistöön liikaa.

Joko kerroin, että otan myös maitohappobakteereita? Eräs luontaismyyjä sanoi että ehdottomasti kannattaa syödä niitä, yleensähän kaikki allergia on lähtöisin suolistosta. Bakteerit vahvistavat suolistoa ja auttaa siten kehoa kestämään paremmin kaikenlaisia myrkkyjä.

Harmittaa, kun tiedän että hyljeöljy todennäköisesti kosteuttaisi ihoani tehokkaammin jos ottaisin sitä kaksi rkl päivässä. MUTTA se maksaa melkein 60 euroo pullo, ja nyt se pullo kestää kuusi viikkoa kun otan ohjeen mukaan vain lusikallisen. Kolme viikkoa ja 60 euroo kuulostaa vähän liian kalliilta. Otan lisäksi vehnänalkioöljyä ja vehnänalkioita ja toivon ihon joskus vielä saavan tarpeeksi kosteutta. Rasvaaminen ei tuo tarpeeksi kosteutta, sen täytyy tulla sisältä päin jotta olisi hyötyä. Rasvaaminen vai helpottaa oloa.

Joko sinulla hoito loppui? Sanoit ettet ole kolmeen viikkoon ottanut homeopaattista lääkettä. Otin itse viimeiset rakeet aamulla, soitan homeopaatilleni vielä ennen joulua että miten jatketaan.

Kävin suihkussa lauataina ja olo oli ihmeen hyvä sen jälkeen. Kuivuus iski vasta eilen ja jatkuu tänään. Juttelin aamulla mieheni kanssa että yritän olla menemättä suihkuun ennen perjantaita jolloin pääse kylpyyn appivanhempien luona. Laitan paljon öljyä veteen ja pehmitän kuivan ihon siellä. Sitten paksulti A-cremeä joka paikkaan ja toivon että voin nauttia joulusta.

Oletko koskaan kokeillut saunaturvetta tai saunahunajaa? Olin töissä paikassa jossa niitä myytiin ja olen kokeillut molempia. Kun voin mennä taas saunaan niin ostan niitä, hunaja kuorii kasvojen ihon ja tekee ihosta ihanan pehmeän ja sileän. Se myös kosteuttaa ja elvyttää. Turve on tosi hyvää atoopikoille, laitan koko kroppaan ja annan vaikuttaa saunassa. En tosin jaksa olla koko puoltatuntia mitä pitäisi, mutta olen sen aikaa mitä jaksan. Ostin turvetta myös viime perjantaina, kun kuulin että siitä voi tehdä myös kylmähauteen. Laitoin kasvoille sitä ja se kuori hellävaraisesti mutta tehokkaasti kuivan ihon pois ja kasvojen iho oli tosi pehmeä sen jälkeen. Turve ei aiheuta allergiaa ja hyvin vähän minkäänlaista ärsytystä. Suosittelen sitä myös jatkohoitona kun vaan tästä joskus paranemme.

Eilen ja tänään aamulla oli taas niin epätoivoinen olo, kun ajattelee miten ihanaa olisi olla terve edes jouluna. Olisi NIIN ihanaa nousta aamulla ylös riisipuurolle ilman että tarvitsee rasvata ensin. Ja minulla kun menee kaksi tuntia rasvauksen jälkeen ennen kuin voin tehdä mitään. Yleensä makaan sohvan nurkassa ja odotan että iho rauhoittuu. Olen niin kuiva aina yön jälkeen ja kun rasvaan koko kropan niin iho alkaa pehmitä ja tietysti sitten kutista. A-creme saa aikaa myös inhottavaa pistelyä oikein kuivissa paikoissa.

Olen yrittänyt joka päivä käydä ulkona, on ollut nini huono omatunto kun en ole päässyt lapsen kanssa ulos. Mutta viime viikolla lähdimme pe hakemaan sitä turvetta ja käytiin hoitamassa muitakin asioita; olimme neljä tuntia kaupungilla! Lauantaina siskoni tuli käymään ja lähdettiin jouluostoksille, saatiin kulumaan myös neljä tuntia kaupoissa. Eilen oli hankalampi päivä kun kävin siellä suihkussa lauantaina, mutta pakotin itseni ulos ja kävimme hakemassa loput lahjat ja ulkona syömässä koko perheen voimin. Ulkona on jotekin parempi olla, joko unohdan kutinan tai sitten ulkoilma oikeasti auttaa.

Siinä minun viikonloppukuulumiseni, mitäs sinulle kuuluu? Toivottavasti hyvää!

8

3947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moniallerginen
      • Dry

        Kiitos linkistä! Luin saman tässä viime viikolla ja sen johdosta tilasin ajan Treen Antioksidanttiklinikalle Päivi Mäkeläiselle. Lääkäriaika on tunnin, jonka jälkeen on tunnin ravitsemusterapeutti. Maksaa muistaakseni 169 e, josta kela korvaa n. 30e. Lääkäri Päivi Mäkeläinen määrittelee sitten verikokeet, joiden hinnat ovatkin sitten aika huikeita, mutta haluaisin saada balanssin myös vitamiini-ja hivenainepuolelle.

        Kävin 18-vuotiaana Kristiinankaupungissa Kaarlo Jaakkolalla verianalyysissä. Maksoi tuolloista rahaa 4000mk ja lääkärillä oli aikaa potilaalle vain vartin verran. Sen muistan, että harmiteltiin isäni kanssa liukuhihnameininkiä, vaikka olimme yksityisellä. Siinä sitä sitten ihmelteltiin lappujen ja lippujen kanssa. Hirveä määrä reseptillä määrättyjä vitamiineja ym.. Minulla paheni iho, joten nuori tyttö kun olin, lopetin hoidon parin kuukauden kuluttua.

        Lisäksi olen kolme vuotta takaperin antanut hiusnäytteeni analysoitavaksi. Se lähetettiin Usaan, eikä ollut kovin kallis, mutta homeopaatti, joka näytteen otti, ei osannut oikein opastaa siinä kohtaa, kun piti aloittaa vitamiinien ym tankkaus.

        Toivottavasti Sinullekin, Moniallerginen tulisi kutinoista rauhallinen ja maukas joulu:)

        t. Dry

        ps. kirjoitan Sinulle, LVesi vastauksen ihan tuota pikaa..


      • Moniallerginen
        Dry kirjoitti:

        Kiitos linkistä! Luin saman tässä viime viikolla ja sen johdosta tilasin ajan Treen Antioksidanttiklinikalle Päivi Mäkeläiselle. Lääkäriaika on tunnin, jonka jälkeen on tunnin ravitsemusterapeutti. Maksaa muistaakseni 169 e, josta kela korvaa n. 30e. Lääkäri Päivi Mäkeläinen määrittelee sitten verikokeet, joiden hinnat ovatkin sitten aika huikeita, mutta haluaisin saada balanssin myös vitamiini-ja hivenainepuolelle.

        Kävin 18-vuotiaana Kristiinankaupungissa Kaarlo Jaakkolalla verianalyysissä. Maksoi tuolloista rahaa 4000mk ja lääkärillä oli aikaa potilaalle vain vartin verran. Sen muistan, että harmiteltiin isäni kanssa liukuhihnameininkiä, vaikka olimme yksityisellä. Siinä sitä sitten ihmelteltiin lappujen ja lippujen kanssa. Hirveä määrä reseptillä määrättyjä vitamiineja ym.. Minulla paheni iho, joten nuori tyttö kun olin, lopetin hoidon parin kuukauden kuluttua.

        Lisäksi olen kolme vuotta takaperin antanut hiusnäytteeni analysoitavaksi. Se lähetettiin Usaan, eikä ollut kovin kallis, mutta homeopaatti, joka näytteen otti, ei osannut oikein opastaa siinä kohtaa, kun piti aloittaa vitamiinien ym tankkaus.

        Toivottavasti Sinullekin, Moniallerginen tulisi kutinoista rauhallinen ja maukas joulu:)

        t. Dry

        ps. kirjoitan Sinulle, LVesi vastauksen ihan tuota pikaa..

        Hei!

        Tulin juuri Tampereelta antioksidanttiklinikalta. Otettiin verikokeet, joista näkyy sitten ne puutokset. Noin kuukauden saan odottaa tuloksia. Vuosi sitten otatin ns. peruspaketin ja minulla oli A-vitamiinin puute oikein paha ja lisäksi puutetta vitamiinipuolella vähän kaikesta ja rasvahappopuolella niistä hyödyllisistä rasvahapoista. Ei mikään ihme tällä ruokavaliolla.

        Jotenkin oikein hirvittää taas kun kuulee tulokset tammikuussa. Päivi Mäkeläinen on mukava lääkäri kuitenkin. Ehkä minä olisin jo paremmassa kunnossa ilman tätä raskautta - raskauden aikana en voinut syödä isoja määriä A-vitamiinia. Ja tietysti vauva on imenyt minusta kaiken mitä irti saanut mutta niinhän sen kuuluukin mennä. Vauva on minulle kuitenkin kaikki kaikessa.

        Onnea lääkärireissulle!

        T. Moniallerginen


      • Dry
        Moniallerginen kirjoitti:

        Hei!

        Tulin juuri Tampereelta antioksidanttiklinikalta. Otettiin verikokeet, joista näkyy sitten ne puutokset. Noin kuukauden saan odottaa tuloksia. Vuosi sitten otatin ns. peruspaketin ja minulla oli A-vitamiinin puute oikein paha ja lisäksi puutetta vitamiinipuolella vähän kaikesta ja rasvahappopuolella niistä hyödyllisistä rasvahapoista. Ei mikään ihme tällä ruokavaliolla.

        Jotenkin oikein hirvittää taas kun kuulee tulokset tammikuussa. Päivi Mäkeläinen on mukava lääkäri kuitenkin. Ehkä minä olisin jo paremmassa kunnossa ilman tätä raskautta - raskauden aikana en voinut syödä isoja määriä A-vitamiinia. Ja tietysti vauva on imenyt minusta kaiken mitä irti saanut mutta niinhän sen kuuluukin mennä. Vauva on minulle kuitenkin kaikki kaikessa.

        Onnea lääkärireissulle!

        T. Moniallerginen

        Tervehdys,

        olet siis jo käynyt siellä antioksidanttiklinikalla vuosi sitten. Minkä hintainen tuo verikoe-peruspaketti oli? Haluaisin myös perusteellisen selvityksen vitamiini- ja hivenainetilanteestani. Olen myös lukenut Päivi Mäkeläisestä, siinä ihminen, joka jaksaa panostaa jatkuvaan uudenoppimiseen. Mielelläni maksan laadusta varsinkin näin tärkeässä asiassa. Oliko sinullakin tuo ravitsemusterapeutti sillä ensimmäisellä käynnillä?

        On kyllä kuluttavia nuo raskaudet. Ei sillä, etteikö mene oikeaan osoitteeseen todellakin, vaikka äiti jäisi ilman:) Nuorimmaiseni raskauden aikana tankkasin paljon maitohappobakteereja ja kyllä hän oli/on tervein koko sakista. Niin, minulla myös tosiaan raskaudet ja kaikki hormonitoiminta verottaa tilaa. Nytkin on PMS-aika ja viime yö meni raapiessa ja valvoessa. Muuten vointini on kohenemaan päin. Toivottavasti myös sinä saat vahvistusta nyt kun hormonit alkavat tasoittua. Homeopatia ja tuo sepiahan juuri tasaa niitä. Niin, ja ei minuakaan terveeksi voi vielä kutsua, se kun aina riippuu siitä mihin vertaa:)

        Vai a-vitamiinia. Sitä en taida itsekään saada tarpeeksi. Mutta eikö sitä saa kalaöljystä? Sitähän nyt voin syödä kun löytyi viimein sopiva valmiste. Sinä et muistaakseni voi sitä käyttää. Minua harmittaa todella, että me, jotka olisimme valmiita panostamaan terveyteemme vaikka mitä, emme VOI käyttää meille hyödyllisiä valmisteita/raaka-aineita.

        Minulla on varmasti myös tuo hyvien rasvojen tasapaino ainakin ollut kriittinen. Nyt syön hirveitä määriä tyrniä ja kalaöljyä, ne varmaan korjaa. Jätin myös Floran leivän päältä, eli en käytä nyt mitään, maitoallergikko kun olen. Toivottavasti sinä voit syödä maitotuotteita, sillä meidän perheessä muille ostamme nyt voita kun luin noista rasvoista.

        Paranemisen parempaa jatkoa Sinulle!

        t. Dry


      • Moniallerginen
        Dry kirjoitti:

        Tervehdys,

        olet siis jo käynyt siellä antioksidanttiklinikalla vuosi sitten. Minkä hintainen tuo verikoe-peruspaketti oli? Haluaisin myös perusteellisen selvityksen vitamiini- ja hivenainetilanteestani. Olen myös lukenut Päivi Mäkeläisestä, siinä ihminen, joka jaksaa panostaa jatkuvaan uudenoppimiseen. Mielelläni maksan laadusta varsinkin näin tärkeässä asiassa. Oliko sinullakin tuo ravitsemusterapeutti sillä ensimmäisellä käynnillä?

        On kyllä kuluttavia nuo raskaudet. Ei sillä, etteikö mene oikeaan osoitteeseen todellakin, vaikka äiti jäisi ilman:) Nuorimmaiseni raskauden aikana tankkasin paljon maitohappobakteereja ja kyllä hän oli/on tervein koko sakista. Niin, minulla myös tosiaan raskaudet ja kaikki hormonitoiminta verottaa tilaa. Nytkin on PMS-aika ja viime yö meni raapiessa ja valvoessa. Muuten vointini on kohenemaan päin. Toivottavasti myös sinä saat vahvistusta nyt kun hormonit alkavat tasoittua. Homeopatia ja tuo sepiahan juuri tasaa niitä. Niin, ja ei minuakaan terveeksi voi vielä kutsua, se kun aina riippuu siitä mihin vertaa:)

        Vai a-vitamiinia. Sitä en taida itsekään saada tarpeeksi. Mutta eikö sitä saa kalaöljystä? Sitähän nyt voin syödä kun löytyi viimein sopiva valmiste. Sinä et muistaakseni voi sitä käyttää. Minua harmittaa todella, että me, jotka olisimme valmiita panostamaan terveyteemme vaikka mitä, emme VOI käyttää meille hyödyllisiä valmisteita/raaka-aineita.

        Minulla on varmasti myös tuo hyvien rasvojen tasapaino ainakin ollut kriittinen. Nyt syön hirveitä määriä tyrniä ja kalaöljyä, ne varmaan korjaa. Jätin myös Floran leivän päältä, eli en käytä nyt mitään, maitoallergikko kun olen. Toivottavasti sinä voit syödä maitotuotteita, sillä meidän perheessä muille ostamme nyt voita kun luin noista rasvoista.

        Paranemisen parempaa jatkoa Sinulle!

        t. Dry

        Hei,

        Tuo peruspaketti maksoi muistaakseni 700 euroa, mutta ainakin minun tilanteessani kannatti ehdottomasti ottaa. Nyt ei otettu kaikkia niin maksoi alle puolet siitä. Kokeilin tänään 1/4 tablettia apteekin A-vitamiinivalmisteesta, jota minulle määrättiin. No kun olen tällä hetkellä niin äärettömän herkässä tilassa niin iho lehahti siitäkin ja tuli jotenkin vähän myös paha olo. Nyt tässä odottelen että ihottuma laskee.

        Voin todella allekirjoittaa tuon mitä sanoit että herkille ihmisille luontaistuotteetkin ja vitamiinit ovat monesti liian rajuja. Tätä eivät nämä antioksidanttilääkärit ota huomioon. Tällä hetkellä en pysty käyttämään edes kalaöljyvalmisteita, jotka aiemmin ovat käyneet. Suhtaudu kriittisesti vitamiineihin joita määräävät. Ne voivat tosiaan pahentaakin eli hoito on aina riski.

        Mielenkiintoista että tuo DDS pahensi. Minullakin yllättäen Gefilus maitohappobakteeri nosti ihottumaa. Tuota Idoformia minulla on mutta en nyt ole syönyt sitäkään kun en voi olla varma että sopii.

        Millä valmisteella saat reaktion pysähtymään kun "lehahdus" tulee? Homeopaatti määräsi minulle Apis-valmistetta ja se on jonkin verran auttanut, luulisin. Lisäksi tuo jo aiemmin mainitsemani C-vitamiini auttaa vähän ja minulla myös karnosiini.

        Päivisin voin yleensä suht hyvin, mutta yöt ovat pitkään jo olleet vaikeita. Ei oikein uskalla mennä nukkumaan kun ei tiedä mihin suuntaan ihottuma kehittyy - pahenee vai menee pois.

        Pystyn todella kuvittelmaan että olet käynyt helvetin läpi eri hoitokokeilussa kun olet herkkä niinkuin minäkin. Aiemmin siedin erilaisia valmisteita paremmin. Nyt raskauden jälkeen on aika paha olo muutamasta luontaistuotteesta. Voi olla että siirrän nyt näitä kokeiluja kun elimistö ei kestä.

        Palaillaan...

        Moniallerginen


      • Dry
        Moniallerginen kirjoitti:

        Hei,

        Tuo peruspaketti maksoi muistaakseni 700 euroa, mutta ainakin minun tilanteessani kannatti ehdottomasti ottaa. Nyt ei otettu kaikkia niin maksoi alle puolet siitä. Kokeilin tänään 1/4 tablettia apteekin A-vitamiinivalmisteesta, jota minulle määrättiin. No kun olen tällä hetkellä niin äärettömän herkässä tilassa niin iho lehahti siitäkin ja tuli jotenkin vähän myös paha olo. Nyt tässä odottelen että ihottuma laskee.

        Voin todella allekirjoittaa tuon mitä sanoit että herkille ihmisille luontaistuotteetkin ja vitamiinit ovat monesti liian rajuja. Tätä eivät nämä antioksidanttilääkärit ota huomioon. Tällä hetkellä en pysty käyttämään edes kalaöljyvalmisteita, jotka aiemmin ovat käyneet. Suhtaudu kriittisesti vitamiineihin joita määräävät. Ne voivat tosiaan pahentaakin eli hoito on aina riski.

        Mielenkiintoista että tuo DDS pahensi. Minullakin yllättäen Gefilus maitohappobakteeri nosti ihottumaa. Tuota Idoformia minulla on mutta en nyt ole syönyt sitäkään kun en voi olla varma että sopii.

        Millä valmisteella saat reaktion pysähtymään kun "lehahdus" tulee? Homeopaatti määräsi minulle Apis-valmistetta ja se on jonkin verran auttanut, luulisin. Lisäksi tuo jo aiemmin mainitsemani C-vitamiini auttaa vähän ja minulla myös karnosiini.

        Päivisin voin yleensä suht hyvin, mutta yöt ovat pitkään jo olleet vaikeita. Ei oikein uskalla mennä nukkumaan kun ei tiedä mihin suuntaan ihottuma kehittyy - pahenee vai menee pois.

        Pystyn todella kuvittelmaan että olet käynyt helvetin läpi eri hoitokokeilussa kun olet herkkä niinkuin minäkin. Aiemmin siedin erilaisia valmisteita paremmin. Nyt raskauden jälkeen on aika paha olo muutamasta luontaistuotteesta. Voi olla että siirrän nyt näitä kokeiluja kun elimistö ei kestä.

        Palaillaan...

        Moniallerginen

        Moikka!

        Taas koneella. Tulen tähän joka aamupäivä kahvikupposen kanssa aamutointen jälkeen. Ihan ensiksi täytyy mainita, että nyt ulkona on niin kaunista, että meinaa henki salpaantua. Katselen ikkunoista upeita hankia ja puita, eilen piti mennä ulos mutta en sitten voinutkaan. Tänään toivon pääseväni käymään, kyllä tuolla niin mahtavat maisemat - kerrassaan.

        Niin. Tämä herkkyys on kyllä kirottua. Meilläkin oli kissa ollessani lapsi, en ollut allerginen millekään ruoka-aineelle, kunnes kolmannella luokalla pari tyttöä kiusasi minua kun olin uusi koulua vaihtanut(olen kuullut, että maksa kehittyy juuri tuon ikäisenä)tuli se sitrus-suklaa-allergia ja taiveihottuma, jonka tukahdutettua alkoi angiinakierre, johon söin muutamia antibioottikuureja. Noita sitruksia ja suklaata välttämällä selvisin 18-vuotiaaseen saakka, kunnes tuli kaikki. Aloitin ne e-pillerit juuri tuossa iässä ja muutin hometaloon (tuolloin ei tiedetty sen taivaallista homeista). Siitä räjähti ja muuttui elämä. Murrosiässä ei ollut finnin finniä, enkä rasvapurkkeja tuntenut. Oli siinä yllätys aikamoinen kun oli yks kaks koko kroppa ihottuman peitossa. Muut menivät menojaan ja minä tyttö se söin Ataraxia, antibioottia ja käytin kortisonia. Juuri noita paniikkilääkkeitä, eikä luontaistuotteista tietoakaan. Lääkäri vain sanoi, että et sinä niin allerginen ole. Häpesin suunnattomasti uutta "lookiani" ja sehän vain pahensi asiaa. Onneksi minulla oli poikaystävä, joka ymmärsi ja seisoi rinnalla. Vuosi oli tuota karmeaa aikaa, jona aikana kävin myös Kaarlo Jaakkolalla. Hänkään ei edes maininnut, että iho saattaa mennä huonoksi ensin joksikin aikaa. Lopetin siis valmisteet, joita oli paljon. Oli sinkkiä, kuparia, kromia sun muuta pulloa ja purkkia.

        Sitten kun aloin välttää sokeria, oloni muuttui huikeasti ja olin ihan ok. Sokerin otin takaisin ruokavalioon, mutta olimme muuttaneet uuteen kotiin, joten homeongelma jäi taakse. Opin rasvailut ja muut, eikä allergioita ollut hirveästi. Sitten kun aloin odottaa esikoistani (22-v), meni vointi selkeästi huonommaksi ja allergiat alkoivat vaivata. Kävin akupunktiossa, valohoidoissa ja kokeilin helokkeja sun muita luontaistuotteita. Vauvan synnyttyä valvoin todella paljon, hän heräili jatkuvasti, sillä oli perinyt myös sairauden. Ensimmäisen vuoden hän heräsi parin tunnin välein.

        Pojan ollessa vuoden ikäinen aloin käydä Anu Mäkelällä MSF-sähköakupunktiossa, joka auttoi huikeasti. Heti hoidon jälkeen iho oli vaalea ja rauhallinen ja vatsan nipistely oli kadonnut. Poikaa hoidettiin kerran hetken aikaa ja sen jälkeen maitoallergia oli tiessään. Kävin n. kuukauden välein akupunktiossa, jossa todettiin, että kilpirauhanen, maksa ja munuaiset kaipaavat lisäpotkua. Aloin odottaa toista lastani kun poika oli vuoden ja tyttären raskauden aikana kävin tuossa akupunktiossa. Tytär olikin todella terve ja helppo ja raskaus myös. Pidin muutenkin huolta terveydestäni liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla.

        Tyttäreni ollessa kaksi asetutin kuparikierkukan, joka teki hirveät ihottumat ja se piti poistaa. Muutin Valkeakoskelle, jossa minulle ja pojalleni puhkesi astma. Lisäksi aloin olla allerginen "kaikelle". Jossain vaiheessa aloin käyttää 1%:sta kortisonia kasvoihin ja kaulaan ja käytin sitä lähes kaksi vuotta. Iho pysyi suht siistinä, mutta vain herkistyin ja herkistyin ja astma paheni. Sitten jos kävin siellä sähköakupunktiossa, vointi meni ensin huonoksi. Valkeakoskella asuin vain pari vuotta, mutta selvää on, että sieltä alkoi alamäki.

        Kuopustamme odottaessani olin 30 ja vointi oli koko raskauden ajan todella surkea. Sen jälkeen en ole hyvää oloa juuri kokenutkaan. Pojan ollessa 2 kk aloitin puhdistushoidot, jotka olivat viedä järjen. Käytin näitä rohtoja (luotais-ja homeopaattisia) vuoden, kunnes en enää jaksanut. Iho oli lopulta lila väriltään, siis aivan läpikuultava ja sitä särki. Silloin lopetin. Ja taas lääkärille. Lääkärin opastuksesta kokeiltiin solumyrkkyäkin, mutta lopetin sen kuukauden syömisen jälkeen, koska siitä tuli niin epätodellinen olo, ettei voi olla muuta kuin pahasta. Sitten tulivat nämä takrolimuusi ja pikrolimuusivoiteet. Niillä sain kasvot ja kaulan täysin ihottumista vapaiksi ja käytin näitä voiteita puolisen vuotta kunnes ajattelin TAAS koittaa parantua oikeasti.

        Koitin kaikkia hiivasyndroomakuureja sun muita, joista myös räjähti ihottuma. Eliminaatiodieetillä olo oli todella hyvä ja iho siisti. Mutta kun hiivaa alettiin tappaa, a'vot. Kävin lääkäri Rauli Mäkelällä Helsingissä ja hän oli hyvä lääkäri kyllä. Määräsi kuitenkin hiiva-antibiootteja, jotka ovat siis antibiootteja myös:( Lopetin kuurin. Tässä vaiheessa minulla oli alkanut reumasärkyily nivelissä ja verta tuli usein vessareissulla. Ruokavalio oli todella tarkka ja olin kuin kuivan kesän orava. Kaupassa käydessä piti ottaa antihistamiini, sillä olin herkkä kaikelle. Meillä ei voinut enää edes käydä ihmisiä, joilla oli koira tai kissa.

        Lopulta kolme vuotta sitten menin homeopaatille, jolla tiellä nyt olen. Ensin lähtivät reumasäryt, sitten astma, ja verinen vuoto loppui täysin jossain vaihessa, alle vuoden sisällä hoidon alettua. Mutta minua kun hoidettiin 200-potensseilla, kiduin enemmän kuin koskaan. Tästä olenkin kirjoitellut, eikä siitä sen enempää.

        Tänään olen aika hyvässä kunnossa, vointi on kohenemaan päin. En varmaankaan enää ota homeopaattisia valmisteita, vaan annan nyt olon tasaantua 4.5 vuoden rääkin jälkeen. Olen ollut työkyvytön viisi vuotta.

        Tästä viestistä tuli niin pitkä, etten enää jaksa kirjoittaa. Mutta halusin kirjoittaa tarinani sinulle, jos löydät yhtäläisyyksiä sairauden/herkkyyden pahenemisen kanssa ja jos löydät jotain, mistä voisi olla oppia. Harmittaa, että KAIKKI on pitänyt kokea kantapään kautta kun ei ole ollut ketään opastajaa näissä asioissa.

        Niin, siis nyt on allergioitakin lähtenyt, mutta olen edelleen herkkä. En sitten tiedä uskallanko vielä keväälläkään mennä sinne antioksidanttiklinikalle, sillä en vain enää jaksa näin hirveitä oloja, mitä on ollut jo pitkään. Hakemalla olen löytänyt sopivia lisäravinteita, mutta sinällään en ole löytänyt konstia "lehahduksen" rauhoittamiseen muuta kuin aika parantaa haavat-systeemin. Nyt käytän iholle vain manteliöljyä ja Rescue- sekä A-voiteita. Antihistamiinia (Benadryl) otan pahimpina kutinoina edelleen ,mutta voin sanoa jo olevani lääkkeetön. En ole tässä kolmen vuoden aikana pahemmin sairastellut flunssia sun muita, mutta syönkin tuhdisti myös luontaistuotteita. Homeopatian aikana on ollut sellaista puhdistusta, että oksat pois. Joka tuutista tunkenut ulos myrkkyjä. Henkisesti voin hyvin, sillä minua hoidettiin homeopatialla syvältä, joten olen purkanut todella paljon vihaa sun muuta. Homeopaattini on sanonut, että olen siellä lapsuusajassa jo, joten sellaisen Psorinum-nosodin saatuani en välttämättä enää tarvitse muuta. Saa nähdä mihin tila asettuu, mutta kerron kyllä. Toivon, että teitä muita hoidetaan OIKEIN, jottette koskaan joudu käymään läpi turhaa kärsimystä kuten minä olen joutunut.

        Toivon Sydämestäni Sinulle, LVedelle, Samanlaisella ja kaikille muille terveyttään tavoitteleville herkille VOIMIA JA maukasta sekä henkisesti rentouttavaa joulun aikaa!

        Palataan taas ja pahoittelen viestini pituutta:(

        t. Dry


    • Dry

      Moi taas!

      Kylläpä oli mukavaa lukea, että pääsit jouluostoksille:) Varmasti piristi mieltä kummasti. Myös se, että kävitte ulkona syömässä on jo suuri askel eteenpäin. Harmi sitten, että huveista joutuu maksamaan parin päivän huonommalla ololla:(

      Käyt kai joka päivä ulkona? Sehän on ihana asia, että ulkoilma tekee hyvää. Itse olen huomannut, että jos kasvot ovat "auki", kaupunki-ilma tekee huonoa. Mutta tänään, jos vain pystyn, aion lähteä iltalenkille mieheni kanssa. Alamme myös heti kun mahdollista käydä avantouinneilla, ehkä ensi viikolla. Meillä on sinällään hyvä kun on nuo kaksi isompaa lasta, jotka jo voivat vahtia pikkupoikaa tuossa pihassa, ei tarviste SIITÄ syyllisyyttä tuntea, sillä niitähän syitä täällä kotona lojuessa riittää, vai mitä:)

      Sitä turvetta täytyykin kokeilla kun voi siirtyä saunaosioon tästä. Saunahunajaa olemme tyttäreni kanssa käyttäneet ja siitä tulee ihanan pehmeä iho. Meidän 10-vuotias tyttö on jotenkin "vanhana syntynyt", että osaa jo nauttia itsensä hemmottelustakin. Lapsi on niin puhdas ja viaton ja nautin vielä kun kaikki on mallillaan (ennen murrosikää). Sunnuntaina kun mieheni tuli lasten kanssa pulkkamäestä, annoin kaikille lapsille kokovartalohieronnan. Laitoin sängylle pyyhkeitä ja kynttilänvalossa hieroin lapset vuorotellen manteliöljyä käyttäen. Laitoin myös kannelmusiikkia soimaan hiljaisella ja kyllä se 12-vuotias poikakin siinä rentoutui, joskin tytär oli ainoa joka osasi ottaa ilon irti. Nuorimmaisemme vain odotti seuraavaa osiota, joka oli olohuoneeseen katettu hedelmäsalaatti-iltapala.

      Mitä maitohappobakteereita syöt? Itse olen syönyt yli kymmenen vuotta Idoformia. Olen kokeillut muitakin, kuten DDS , joka ryöpsäytti siten, ettei voinut käyttää. Olen niin herkkä, etten voi vahvoja käyttääkään. Sen takia käytän lisäksi nykyään niitä entsyymejä. Meillä tosiaan syö lapsetkin usein Idoformia, ainakin aina karkkipäivänä tai sairaana. Sitten syön Kyolic-valkosipulikapselin päivässä, Multi Kalkki-kalkkivalmistetta (sisältää D:tä, piitä, magnesiumia ja C:tä kalkin lisäksi), Omega 7-tyrniä otan kahdeksan päivässä, kuten olen kirjoitellutkin, Pikasolia otan 6 - 8 päivässä ja sitten sitä beetä kaksi päivässä. Siinähän ne kai olivatkin .Sinkkiä ja seleeniä pitäisi vielä saada, mutta jostain Tolosen valmisteesta sain hirveän ihottuman kesällä. Bio Zink on ollut sopiva sinkki, joten sitä pitää varmaan vielä ostaa. Mitä luont. tuotteita itse käytät? Minulta puuttuu jotain molybdeeni-nimistä hivenainetta, jota saa muistaakseni Aroniasta. Outoja aineita, joista en ollut ennen kuullutkaan kävi ilmi siitä hiusnäytteestä. Oletko otattanut mitään näytteitä (verikokeita tms..)?

      Olen kokeillut käyttää Anti-Viriä ja Bio Carnosinia, mutta kumpikin aiheutti ihottumaa ja kutinaa. Moni luontaistuote on vaikea kun on niin ärsyttävää tai sitten toimii liian rajusti..

      Tosi kurjaa se ihon hilseily. Inhottavaa kerrassaan. Toivottavasti kohta loppuu sinullakin. Mitähän homeopaattisi määrää sinulle seuraavaksi.. Itselläni on kai noin kolme viikkoa viimeisimmästä lääkkeen otosta ja olo on nyt koko ajan kohenemaan päin. Toivon, ja koitan päästä tyttäreni luokan joulukirkkoon torstaina, josta olen ajatellut jäädä ostamaan mieheni joululahjat. Toivottavasti pääsen ostoksille, sillä olisi upeaa päästä katsastamaan jouluvalot ja hankkia miehen lahjat itse. Ellen pääse, joudun pyytämään lasten käymään ostoksilla. Lapsille olemme kaiken jo hankkineet ja tänä iltana laitan pakettiin kaikki, jos vain jaksan. Torstain kirkon/kaupunkireissun jälkeen en varmasti jaksa kissaa sanoa.. Perjantai menee siinä, kun valmistan rosollin ja lanttu- sekä porkkanalaatikot. Saarioinen kun ei meitä allergisia mietiskele.. Perjantai-iltana vielä teemme loppusilaussiivouksen joulua varten ja sitten koitan päästä SAUNAAN päivän päätteeksi. Tuntuu, että iho voisi kestää pienen löylyttelyn jo.

      Toivottavasti pääset siihen ihanaan kylpyyn perjantaina ja saat hyvän olon jouluksi!! Sinulla taitaa olla ymmärtäväinen ja kiva anoppi. Minulle on jäänyt epäselväksi, onko teillä kaksi vai yksi lasta/lapsi? Onko teillä paljon joululahjoja? Me olemme karsineet sitä runsautta, sillä lapsilla on jo kaikkea siten, ettei se määrä oikein tunnu miltään. Haluan painottaa lapsillekin joulun tunnelmaa ja sanomaa, vaikka kivat lahjat tietenkin ovat lapsille tärkeitäkin. Meille joulu on aina vuoden kohokohta. Olen todella ihmeissäni luonnon kauneudesta nyt! Harvoin saa ihailla näin upeita maisemia, mitä tässä on ollut.

      Niin, ihoni on vaalentunut ja raapimisjäljet ovat vähentyneet. Minulla oli eilen jopa vieras täällä, eräs tyttäreni luokkatoverin äiti. Joimme joulukahveja kynttilänvalossa ja vaihdoimme kuulumisia muutaman tunnin ajan. Ihana breikki. Jos vointini kohenee tätä vauhtia, ensi viikolla saavat jo lasten kaverit alkaa taas käydä. Uskon ,että saan kaikki ihottumat pois, sillä vaikka olen syönyt nyt pipareita (olen vehnäallergikko), joissa siis on vehnää ja muutakin sokeripitoista, iho on kohentunut koko ajan. Saa nähdä, lähteekö ruoka-allergioita enempää pois, vai jäänkö tähän pisteeseen.. Iholle käytän lähes yksinomaan enää manteliöljyä. A-voidetta olen sivellyt kerran päivässä osaan kroppaa ja sitä Rescueta kasvoihin ja kaulaan, sekä käsiin. Rescue parantaa nopeasti haavoja, sen olen huomannut. Mutta kuten itsekin kirjoitit, koska ne tulee vielä raavittua auki joka päivä, tulos ei vielä ole pysyvää.

      Me teimme lauantaina koko porukan voimin perusteellisen joulusiivon ja lopuksi koristelimme kodin. Teilläkin taitaa olla jo jouluisen näköistä kotona.. Eikö ole mahtavaa kun saamme nauttia noista upeista maisemista. Koitan päästä lenkille tänään ja huomenna.. Olen iloinen puolestasi, että olet voinut käydä ulkona ja ihosi on lähes ehjä. Pienen lapsen kanssa ei hirveän kovaa aikaa jaksaisikaan, eli olisi hankittava hoitoapua, jos paha aika venyy pitkäksi.

      Nyt täytyy mennä pojan kanssa leikkimään, hän on niin onnellinen ja kiitollinen kun leikimme liskojen ja sammakoiden kotileikkiä.

      Mukavaa viikon jatkoa ja tunnelmia!!

      • taistovainaa

        jaa kestää hyljeöljy 60e/6vkoa??

        samaa saa (ainakin) 3 litran kannuissa hevoskaupoista tms.
        tulee huomattavasti helvemmaksi.

        tuota kolmosen kannua saa tovin juoda ja pystyy åitämään annostukset kohillaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe