Kun joillekin tietyt ruoka-aineet aiheuttaa migreeniä niin olisin halukas kuulemaan että kuinka pian tiettyjen ruoka-aineiden syömisen jälkeen kohtaus teille puhkeaa? Onko sitä siis vaikea havaita?
Ruoka-aineista
2
529
Vastaukset
- Alkaa näköhäiriöllä
- koita pärjätä
Itselleni sitrushedelmät, mansikka, mustaherukka aiheuttavat varmasti migreeniä. Aprikoosimarmeladi taitaa olla pahinta, siinä on tosi paljon rikkihapoketta joka laukaisee lähes välittömästi kohtauksen. Itse saan kohtauksen tunnin sisällä.
Pähkinät aiheuttavat myös liikaa syötäessä migreenen ja olen huomannut kaikissa ruoka-aineissa saman...jos syön säännöllisesti esim. muutaman päivänä peräkkäin ilmiö on varma. Esim. pesto ei aiheuttanut parin syömispäivän jälkeen migreeniä, mutta kolmannen-neljännen päivän maissa se alkoi, siinä onkin aika pähkäily..mikähän taas aiheuttaa nämä kohtaukset. Sitten vaan miettimään mitä uutta olen viimepäivinä syönyt. Vanhetessa valitettavasti jotenkin herkistyn ja saan lisää "allergisoivia" aineita.
Minulla on verenpainelääkitys päivittäin migreenin estoon ja sitten B-vitamiini ja omega 3 ovat ehdoton lisä...pärjään aika hyvin ja normaaleilla kipulääkkeillä pärjään tällä paketilla ilman särkyä kun otan Miranax buranacapsin heti kun auraoire alkaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 20811930
- 585569
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k233014Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html482900- 472535
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut342105Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,471969- 381955
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131931Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71827